[OC] X800pro Naar X800xt Mogelijk?

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.326 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
gewoon de mod opnieuw doen , bij mij werkte hij ook pas na 3 keer en 3 verschillende biossen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:54

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik volg het hier al even, terwijl ik er geen heb, maar meende dat je em nog nie werkende had!?!?

Hij heeft vroeger altijd zijn amdtjes geOC't dus je zou zeggen dat het em zou moeten lukken...

Hij heeft dus wel een Built By Ati card uit de VS, maar dat maakt niet uit!? waar lag hte bij jouw aan!? zelfde bios wel 3x opn, of verschillende biossen en meerdere mods gedaan!?

In die guide hebben ze het in de replies erover dat juist de 3e code op de core telkens overeenkwam bij de gelukte mods..

http://myhome.hanafos.com/~urdestny/x800/X800-05.JPG

hier bv 0416AA, wat ze eerder meenden dat de eerste code die GAxxxx.1 aangaf of het luktte, bleek niet te kloppen, er zijn ook afwijkende nrs hoger dan x.1 gemod, wel bleken deze allemaal 0416 als 3e te hebben....
zouden de gelukte modders dit eens willen tjekken aub, zie collega later maar weet zijn code dus niet..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sain onez schreef op 10 juni 2004 @ 10:43:
ik volg het hier al even, terwijl ik er geen heb, maar meende dat je em nog nie werkende had!?!?

Hij heeft vroeger altijd zijn amdtjes geOC't dus je zou zeggen dat het em zou moeten lukken...

Hij heeft dus wel een Built By Ati card uit de VS, maar dat maakt niet uit!? waar lag hte bij jouw aan!? zelfde bios wel 3x opn, of verschillende biossen en meerdere mods gedaan!?

In die guide hebben ze het in de replies erover dat juist de 3e code op de core telkens overeenkwam bij de gelukte mods..

http://myhome.hanafos.com/~urdestny/x800/X800-05.JPG

hier bv 0416AA, wat ze eerder meenden dat de eerste code die GAxxxx.1 aangaf of het luktte, bleek niet te kloppen, er zijn ook afwijkende nrs hoger dan x.1 gemod, wel bleken deze allemaal 0416 als 3e te hebben....
zouden de gelukte modders dit eens willen tjekken aub, zie collega later maar weet zijn code dus niet..
Bioblade is het alsnog gelukt en hij heeft 0414AA (en de xxxx.1 heeft tie ook)

Reactie van ATI
from http://www.xtremesystems....News&file=article&sid=643

ATI responds quickly

I spoke with ATI and confirmed that the mod works but the boards will not survive very long. We should expect to see reports of failed attempts and boards that die. You are voiding your warrany doing any of the mods found o­n this and other sites. Please keep in mind that if you cannot afford to lose a $400+ video card do not attempt this mod.

Our friends in Canada said, have a happy and safe memorial weekend.

@Hully
Het zou wel handig zijn voor ons als je ook ff de codes van je core hier post. Of nog liever een duidelijke foto.

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 10-06-2004 11:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

mhhh, dus die controle op die 416ÃA gaat ook niet op....

lekker onduidelijk... vraag me af omdat het een BBA card is, dat een oorzaak kan zijn.....

Zo een driverhack (softmod) maakt direct duidelijk of dat het mogelijk is, of zou het altijd mogelijk moeten zijn!?

Kunnen pipelines defect zijn, of is het enkel om commerciele redenen... maw zijn er ook pros die geen lasercut hebben, omdat er zondermeer maar 12 actief waren?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op Rage3D een discussie aan de gang omdat een of andere Fransoos de code van Wizzard en Unwinder had aangepast en het had door laten gaan voor X800Pro --> XT softmod, Unwinder heeft dit de grond ingeboord met zeer sterke argumenten.....

http://www.rage3d.com/boa...2&perpage=30&pagenumber=2

Softmod kan dus niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

oke thnx voor de snelle reactie, ff daar gaan neuzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heel wat zaken afgebeld maar noppes nada.

weet iemand een zaak in regio Zuid Holland die de X800PRO (liefst ASUS) op voorraad heeft? wil ook wel ns ff modden.

Alvast bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 10-06-2004 13:00 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winkels die ze binnenkregen hebben ze volgens mij allemaal al verkocht, ze zijn dus uitverkocht, wachten geblazen (moet ik ook al voor me 3 weken geleden bestelde en betaalde Sappihire X800 Pro bij Salland Automatisering )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:58
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 15:50:
De winkels die ze binnenkregen hebben ze volgens mij allemaal al verkocht, ze zijn dus uitverkocht, wachten geblazen (moet ik ook al voor me 3 weken geleden bestelde en betaalde Sappihire X800 Pro bij Salland Automatisering )
maakt niks uit toch? zijn toch nog geen spellen die zo'n kaart vereisen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

haha, de eningste NL xt mod die gelukt is, dan ruil je gemodde maar tegen me 9700pro als het toch niet uitmaakt })

die trekt alles nog goed... (alleen trek ik em nie meer..... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ben momenteel bezig met de mod.
De 1e keer is mislukt :)

Nu moet ik dat Bison electro er weer af halen. iemand een tip om dat het beste te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:16:
Goed, ik ben momenteel bezig met de mod.
De 1e keer is mislukt :)

Nu moet ik dat Bison electro er weer af halen. iemand een tip om dat het beste te doen?
Spiritus, nagellak remover en soort gelijke. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nog even wat vragen over me collega's x800pro bba

na flashen van bios werd de theater chip herkend in app beheer, ook de clockspeeds +/- 100Mhz hoger (dus de default clockspeeds van XT, en de bios wordt herkend)

Wel herkend ie nog maar altijd 12 pipelines, ipv 16.. Tijdens benches draaien mte deze bios en 12pipes artifacts op default clockspeeds XT SE kwamen er direct artifacts.....!?!
( terwijl iedereen em met stockcooler ruim daarboven draait?! (wat eerste test is om te bepalen of het kan!?))

.....Is het misschien zo dat die theaterchip-detectie en ook die toename van core/mem clockspeeds aangeven dat flash gelukt is en overige 4 pipes kapuut zijn, of doen we wat verkeerd!? ook is de hardwaredetectie na flashen, modden en driver deinstall, driverclean draaien en nieuwe 4.6 cat nog altij x800pro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, mij is het nog niet gelukt ;(

Hij blijft 12 pipelines aangeven.

Ik heb een tweetal vraagjes voor de mensen waarbij het al wel gelukt is:

1) Krassen jullie erg hard op de twee contacten?

2) Hoe lang laten jullie dat Bison spul drogen voordat jullie de kaart weer gebruiken.

Ps Bioblade en Hulles, welke bios gebruiken jullie nu precies?

Ter info mijn chip Asus X800Pro:

R420
215RAACGA11F
GB7281.1
0417AA

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info mijn chip Asus X800Pro:

R420
215RAACGA11F
GB7281.1
0417AA
Ik vermoed dat die GB het probleem is, de gelukte mods die ik tot nu toe gezien heb hebben allen GA.

Hully, wat is jouw nummer?
Krassen jullie erg hard op de twee contacten?
Mods zijn zelfs succesvol uitgevoerd zonder enig geschraap, dus ik zou niet te ver gaan. Zodra je blank helder koper ziet moet je stoppen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:32:
[...]

Ik vermoed dat die GB het probleem is, de gelukte mods die ik tot nu toe gezien heb hebben allen GA.

Hully, wat is jouw nummer?

[...]

Mods zijn zelfs succesvol uitgevoerd zonder enig geschraap, dus ik zou niet te ver gaan. Zodra je blank helder koper ziet moet je stoppen.
Daar twijfel ik zelf dus ook aan moet ik zeggen. Zal wat dat betreft wel weer pech hebben, heb daar nooit zoveel geluk in.

Ik ben alleen erg benieuwd naar het nummer van Hully. Dit omdat hij zijn kaart ook bij de Mycom weghad en ik er vanuit ga dat dat van 1 levering is geweest.....

Ik hoop het in ieder geval. Hully, er zitten dus meerdere mensen met smart op je nummer te wachten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar twijfel ik zelf dus ook aan moet ik zeggen. Zal wat dat betreft wel weer pech hebben, heb daar nooit zoveel geluk in.
Ach, zo erg is het niet. Als je de pro op 520/560 laat draaien scheelt de performance slechts 10% met de XT.
ik kan je de asus ax 800 pro echt aanraden:

-mooie stille koeler
-zeer makkelijk en goed te modden
Haal dat laatste maar weg Hully. Ik ken 3 Nederlandse Asussen, en jij bent de enige waar de mod gelukt is. Tot nu toe 33% succesvol, niet een echt beste score.
Ik vrees echter dat de andere merken die nu in NL verkrijgbaar zijn een niet veel betere score zullen laten zien, omdat de Pro's die hier nu (eindelijk) zijn van de 2e leveringen zijn wereldwijd gezien. Ik denk dat de fabrikanten de goede cores nu voor zichzelf gaan houden aangezien de XT nu ook al bijna onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:54:
Ach, zo erg is het niet. Als je de pro op 520/560 laat draaien scheelt de performance slechts 10% met de XT.
Hehe, is ook wel zo, maar wil toch altijd graag het maximale eruit halen he ;)

Ik probeer het vanavond nog 1 keer MET vergrootgals zodat ik precies kan zien of de lijn helemaal goed doorloopt etc. Mocht dit het geval zijn en hij werk NOG niet, dan is het niet anders.
De Pro blijft makkelijk overclockbaar met 12 of 16 pipelines.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:22
Ik heb mijn Saphire X800 PRO ook binnen, mijn core heeft de volgende code:

R420
215RAACGA11F
GB7291.1
0419AA
TAIWAN

De mod moet ik nog aan beginnen, ben benieuwd of het mij wel lukt

Die laatste code is dus de productie data, week 19 2004, misschien maakt dat ook nog wat uit, dat de oudere modelen wel modbaar zijn en de nieuwe niet?

[ Voor 29% gewijzigd door GfMike op 10-06-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GfMike schreef op 10 juni 2004 @ 18:20:
Ik heb mijn Saphire X800 PRO ook binnen, mijn core heeft de volgende code:

R420
215RAACGA11F
GB7291.1
0419AA
TAIWAN

De mod moet ik nog aan beginnen, ben benieuwd of het mij wel lukt

Die laatste code is dus de productie data, week 19 2004, misschien maakt dat ook nog wat uit, dat de oudere modelen wel modbaar zijn en de nieuwe niet?
Ik wens je er veel succes mee. Als het lukt ben ik natuurlijk ook weer blij :D:D
Alhoewel het dan nog niet meteen betekend dat de mijne het dan ook zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb het net voor de 3e en laatste keer geprobeerd.

Wat ik ook doe, AtiTool blijft zeggen dat ik 12 pipelines heb.

Deze Asus wil gewoon niet met alle 16 pipelines werken.

Helaas, maar toch nog een mooie kaart. Ik laat hem nu maar lopen op 525/573.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:00:
Goed, ik heb het net voor de 3e en laatste keer geprobeerd.

Wat ik ook doe, AtiTool blijft zeggen dat ik 12 pipelines heb.

Deze Asus wil gewoon niet met alle 16 pipelines werken.

Helaas, maar toch nog een mooie kaart. Ik laat hem nu maar lopen op 525/573.
Waarmee heb je het gedaan?
Heb je weggekrapt?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:42:
[...]

Ik ben alleen erg benieuwd naar het nummer van Hully. Dit omdat hij zijn kaart ook bij de Mycom weghad en ik er vanuit ga dat dat van 1 levering is geweest.....

Ik hoop het in ieder geval. Hully, er zitten dus meerdere mensen met smart op je nummer te wachten... :D
kun je aangeven hoe ik dat nummer zichtbaar krijg? Ga me niet vertellen dat ik die kaart eruit moet slopen en de koeler eraf en de pasta weg moet schrapen, want dan -ook al zitten er duizend op te wachten- nul kans....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

hully schreef op 10 juni 2004 @ 21:19:
[...]

kun je aangeven hoe ik dat nummer zichtbaar krijg? Ga me niet vertellen dat ik die kaart eruit moet slopen en de koeler eraf en de pasta weg moet schrapen, want dan -ook al zitten er duizend op te wachten- nul kans....
helaas je moet koeler er af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 10 juni 2004 @ 21:19:
[...]
:D :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 10 juni 2004 @ 21:09:
[...]

Waarmee heb je het gedaan?
Heb je weggekrapt?
Ik heb het gedaan met Bison Electra.
Hoe ik het gedaan heb:

Heb eerst de puntjes afgekrapt. Toen met Bison de twee puntjes verbonden, helaas, werkte niet.
Toen nog maar eens, puntjes nog harder afgekrapt, en ook het lijntje ertussen een beetje een gleuf gemaakt. Toen weer met Bison een mooie lijn getrokken, en nog niks.
3e keer zelfde als de 2e, maar nu nog weer harder gekrapt. Als ik zo doorga hou ik geen kaart meer over, dus ik laat het zo wel zitten nu:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hier is een lijstje met gelukkige en ongelukkige core's :)

Failed

GB7293.1
0420AA

GA8992.1
0414AA

G88805.1
0420AA

GA8991.1
0415AA

G8988.1
XXXXXX

G8993.5
0414AA

G8808.1
XXXXXX

GA8994.1
0414AA

Suceeded

GA8992.1
0414AA

GA8993.5
0416AA

G62744.1.W02
0411AA

GA8999.1 << 2 Successes
0416AA

GA9000.1
0416AA

[ Voor 5% gewijzigd door Gipsy King op 10-06-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:22
Mij is het nog niet gelukt, heb nog steeds 12 pipe line's
X800 XT bios staat er wel op en hij draaid 3dmark '03 zonder artifacts (11.000 punten) maar met 12 pipe's
Ik heb geschraapt en een lijntje getrokken, helaas zonder suc6, van het weekend probeer ik het nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup, ik haal die 11000 ook. Alleen zonder de XT bios.

Ik vind het zelf een mooie score. Ik geef het verder zelf op met de kaart die ik nu heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11
Bij Warp2Search berichten ze, dat de NGO driver een softmod heeft voor X800Pro -> X800XT
Ik ben benieuwd bij wie deze werkt (vooral of het bij degene werkt waarbij de hardmod het niet doet). Zou een stuk makkelijker zijn.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
post de link eens als je wilt , dan test ik hem wel op deze test sample :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.warp2search.net

Even checken in t midden bij nieuwsbericht over geoptimizede ATI 4.6 drivers, staat een update bij :)

Ik kan m echter niet openen, krijg een 404 :(
Drivers: ATI Optimized Driver V1.4 Beta has been released
Posted by Newsfactory on Thursday, June 10 @ 17:42:20 CEST
The NGO Group released their ATI Optimized Drivers based on the new catalyst drivers 4.6.

read more for release notes and links.

Update; The NGO Drivers has been updated in the last few hours to include an exclusive: X800Pro > X800XT Softmod.
Eeeen google is wederom onze vriend :)

http://www.newgenerationorder.org/

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een stomme vraag hoor, maar wat is het verschil tussen softmodden en hardmodden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:11:
Even een stomme vraag hoor, maar wat is het verschil tussen softmodden en hardmodden?
Hardmod: Je gaat echt solderen/kloten aan de kaart zelf.(hardware)
Softmod: Je mod met een bios of driver. (software)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof er nog steeds niet in dat een softmod mogelijk is.. Als je een fysieke cut hebt tussen 2 puntjes kun je mij niet wijsmaken dat je dat weer kunt fixen door een softmod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:16:
Ik geloof er nog steeds niet in dat een softmod mogelijk is.. Als je een fysieke cut hebt tussen 2 puntjes kun je mij niet wijsmaken dat je dat weer kunt fixen door een softmod ;)
Ik twijfel er ook aan, maar als het lukt is het natuulijk wel _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Jeronim0 schreef op 11 juni 2004 @ 11:51:
Bij Warp2Search berichten ze, dat de NGO driver een softmod heeft voor X800Pro -> X800XT
Ik ben benieuwd bij wie deze werkt (vooral of het bij degene werkt waarbij de hardmod het niet doet). Zou een stuk makkelijker zijn.
zou deze driver bij installeren direct een x800 pro hardwarematig gemod als een xt pe ook als een xt pe herkennen (dus zonder dat jezelf hoeft aan te geven)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:16:
ja, maar kijk naar de 9500>9700(pro) mod. Daar was eerst ook alleen de hardware mod bekend dat je dan eerst 2 punten ook verbond. En dat is ook software matig gelukt :) . Maar ik snap jou standpunt wel. Iets wat niet verbonden is kan je moeilijk alten werken met wat voor software dan ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
hully schreef op 11 juni 2004 @ 13:29:
[...]

zou deze driver bij installeren direct een x800 pro hardwarematig gemod als een xt pe ook als een xt pe herkennen (dus zonder dat jezelf hoeft aan te geven)???
Ik zou het dolgraag willen uitproberen,maar ik heb nog geen X800Pro. Ik denk dat de drivers installeren voldoende moet zijn, maar ik vraag me af of het werkt. Die bruggen moeten denk ik toch doorverbonden worden en ik denk, dat alleen het flashen naar een X800XT overbodig wordt met deze driver.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als dat je die discussie op rage3d volgt, tussen die franse zogenaamde 'driverhacker' die zei dat ie een softmod had gecreeerd, bleek daaruit dat enkel de benaming in app beheer verandert kon worden..

Is dit wel een correcte, want in die vorige discussie is de maker van de omega (en de softmods daarin) flink daartegenin gegaan..

Is dit nu ook weer een fake !? volgens de info wel een bewerkte cat4.6 met overclock mogelijkheden zoals in rivatuner...

Dit kan bij alle niet gelukte mods dus wel direct duidelijk maken of het modden fout is gegaan, of ofdat de pipelines niet werken (de xtra 4), toch!?!?

of meen ik nu maar dat ik het ongeveer snap!? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

hully schreef op 11 juni 2004 @ 13:29:
[...]

Als de softmod geen fake is, zal dat dus bij jouw werkende mod het geval MOETEN zijn.. dus tis voor jouw een makkelijke test of de mod erin werkt....

Would U like to give it a try... !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:30:
[...]

ja, maar kijk naar de 9500>9700(pro) mod. Daar was eerst ook alleen de hardware mod bekend dat je dan eerst 2 punten ook verbond. En dat is ook software matig gelukt :) . Maar ik snap jou standpunt wel. Iets wat niet verbonden is kan je moeilijk alten werken met wat voor software dan ook :9
Als daar geen cut in was, is door een biosflash door ati daar de overige pipes gelocked... dit kan softwarematig ge-unlocked worden, maar dan zal enkel de lasercut de verbinding verbreken, waardoor het opvullen van deze cut het weer zal verbinden... dus een gemaakte mod...

Verwacht daarom dat er enkel een software lock op stond, en geen psysieke cut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:58

XyS

0.o.O

gaat iemand het nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 11 juni 2004 @ 13:13:
[...]

Hardmod: Je gaat echt solderen/kloten aan de kaart zelf.(hardware)
Softmod: Je mod met een bios of driver. (software)
Aha ok tnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ga ik een x800 pro kopen omdat ik bijna jarig ben ^^. Het modden is natuurlijk fantastisch maar zijn er gevolgen op de lange termijn? Kan het zijn nadat je de mod heb uitgevoerd dat hij na 6 maanden daarvan kan stuk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, ik zal maar eigenwijs zijn. Ik zal het nu wel ff proberen.

Hoop dat ik de boel niet verneuk ;)

Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:28:
Pfff, ik zal maar eigenwijs zijn. Ik zal het nu wel ff proberen.

Hoop dat ik de boel niet verneuk ;)

Hou jullie op de hoogte.
EDIT: Resultaat

Mmm,

Denk dat je hier dus echt niks aan hebt. Via atitool blijf ik 12 pipelines hebben en de standaard snelheden staan nog steeds op de Pro snelheid.

Het is enkel leuk voor iemand als bv Hully waarbij de mod wel goed gelukt is. Ik heb nu als Adapter een Ati X800 XT Platinum bij mijn apparaatbeheer staan.

Verder dus weinig schokkends veranderd voor zover ik kan zien.

Kut, op quote gedrukt ipv edit :S

Nog een Update: 3DMark geeft ook geen hogere score aan met deze softmod.

Wat mij betreft heeft het dus totaal geen nut gehad. Jammer

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

idd erg jammer voor je, maar softmod enkel te controleren door een hardmod die gelukt is...

anders had je al 16pipes gehad... en was deze test enkel ter bevestiging, en dus niet nodig....

Alleen pas na een geslaagde hardmod zou je de original x800pro bios terug kunnen zetten, om dan deze softmod te testen.

Nu weet ik niet of de softmod ook de clocks omhoog gooit, maar de herkenning van 16pipes op een x800pro wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!!! M'n mod naar 16 pipes is gelukt. :P :)

M'n kaart is een Asus AX800Pro met corenummer GA8999.1

Moet wel even zeggen dat bij een vriend van mij, die ook net z'n Asus heeft, de mod niet gelukt is. Het ging hier om een corenummer beginnend met GB, de rest van zijn nummers weet ik niet. Durf nu al bijna te zeggen dat cores beginnend met GB niet te modden zijn. En een Asus kopen is dus zeker niet de garantie dat je kunt modden, dat blijkt wel. Ik schat de kans in op 50% (tot u toe 2 van de 4 gelukt).

Mijn werkwijze: met de punt van een breekmesje héééél voorzichtig over een puntje schrappen. Je kunt het eigenlijk geen schrappen noemen, 3 keer aanraken en je ziet het doffe laagje op het koperen puntje plaatsmaken voor helder koper. Dan het andere puntje. Ik heb dus geen geultje hoeven te maken van punt één naar 2, (dit hielp overigens ook niet bij de kaart van mijn vriend) de puntjes zelf blank maken is voldoende.
Vervolgens met het puntje van een satéprikker een beetje zilverlak op en tussen de puntjes aangebracht. Als je een vaste hand hebt hoef je niet af te plakken, heb ik ook niet gedaan.

Vervolgens de kaart in de pc, opstarten met een bootable floppy en een XT bios geflashed met flashrom.exe. Vervolgens opnieuw opstarten zonder flop en in Windows geeft Ati-tool 16 pipes aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 19:32:
YES!!! M'n mod naar 16 pipes is gelukt. :P :)

M'n kaart is een Asus AX800Pro met corenummer GA8999.1

Moet wel even zeggen dat bij een vriend van mij, die ook net z'n Asus heeft, de mod niet gelukt is. Het ging hier om een corenummer beginnend met GB, de rest van zijn nummers weet ik niet. Durf nu al bijna te zeggen dat cores beginnend met GB niet te modden zijn. En een Asus kopen is dus zeker niet de garantie dat je kunt modden, dat blijkt wel. Ik schat de kans in op 50% (tot u toe 2 van de 4 gelukt).

Mijn werkwijze: met de punt van een breekmesje héééél voorzichtig over een puntje schrappen. Je kunt het eigenlijk geen schrappen noemen, 3 keer aanraken en je ziet het doffe laagje op het koperen puntje plaatsmaken voor helder koper. Dan het andere puntje. Ik heb dus geen geultje hoeven te maken van punt één naar 2, (dit hielp overigens ook niet bij de kaart van mijn vriend) de puntjes zelf blank maken is voldoende.
Vervolgens met het puntje van een satéprikker een beetje zilverlak op en tussen de puntjes aangebracht. Als je een vaste hand hebt hoef je niet af te plakken, heb ik ook niet gedaan.

Vervolgens de kaart in de pc, opstarten met een bootable floppy en een XT bios geflashed met flashrom.exe. Vervolgens opnieuw opstarten zonder flop en in Windows geeft Ati-tool 16 pipes aan. :)
congrats m8 ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

way to goooow!!!!

duidelijke tutorial, hoop dat je er nog meer mensen mee blij kunt maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
mooi dat het je gelukt is apple
maar wat is de reden dat het eerst niet was gelukt?
of weet je dat gewoon niet, en probeerde je het gewoon totdat het lukte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukte bij mijn kaart in één keer. Bij de kaart van mijn maat hebben we 3 pogingen gedaan, helaas zonder succes. :'(

Overigens, wat ik al eerder zei, je hoeft niet echt verschrikkelijk te balen als je mod niet lukt. Het is meer een mazzeltje als het wel lukt. Een ongemodde Pro op XT speeds is al een beest van een kaart met ong. 10500 á 11000 3Dmark punten.
Met mijn succesvolle mod won ik 1200 punten extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 20:05:
Het lukte bij mijn kaart in één keer. Bij de kaart van mijn maat hebben we 3 pogingen gedaan, helaas zonder succes. :'(

Overigens, wat ik al eerder zei, je hoeft niet echt verschrikkelijk te balen als je mod niet lukt. Het is meer een mazzeltje als het wel lukt. Een ongemodde Pro op XT speeds is al een beest van een kaart met ong. 10500 á 11000 3Dmark punten.
Met mijn succesvolle mod won ik 1200 punten extra.
Congrats man ! :)

Waar had jij en je maat die kaart vandaan ? (winkel en plaats)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.v.m. garantie en/of andere mogelijke problemen lijkt het me niet verstandig om winkel en plaats te vermelden. :+ De verkoper zal maar meelezen hier. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb ook me X800 pro'tje (msi) draaien, ik ga van het weekend ook m'n geluk beproeven.

Apple, gefeliciteerd, ik wou dat ik dat al kon zeggen :)

Edit, kan je ook artic silver gebruiken (2 componenten)?

[ Voor 32% gewijzigd door edward2 op 11-06-2004 21:21 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 20:15:
I.v.m. garantie en/of andere mogelijke problemen lijkt het me niet verstandig om winkel en plaats te vermelden. :+ De verkoper zal maar meelezen hier. :o
En die zijn er zat, dus dat doe ik ook niet ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Mail hem dan of ie de shop kan zeggen. Kan wel indenken dat ie het niet op het forum wilt zetten.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Wil iedereen mij vertellen die meldt dat zijn softmod gelukt is, dat hij geen artifacts heeft? 12->16 pipelines is de eerste stap naar mijn idee, 12->16 zonder artifacts (checkers?) is het doel toch?

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
update

hier is een lijstje met gelukkige en ongelukkige core's :)

Failed

GB7293.1 << 3 failed
0420AA

GA8992.1
0414AA

G88805.1
0420AA

GA8991.1
0415AA

G8988.1
XXXXXX

G8993.5
0414AA

G8808.1
XXXXXX

GA8994.1
0414AA

Suceeded

GA8992.1 << 2 Successes
0414AA

GA8993.5
0416AA

G62744.1.W02
0411AA

GA8999.1 << 3 Successes
0416AA

GA9000.1
0416AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

hmm ligt het nou aan mij of is er totaal geen logica in de nummertjes van werkend/niet werkend te vinden

als er geen logica achter zit, heeft het geen zin ze te vermelden, aangezien het dan om een pure gok gaat of het werkt of niet en heb je er dus nix aan om te weten welke in het verleden werkte, omdat het toch een gok is ...als er wel logica achter zit bijv alle 9xxxx cores werken niet, dan heeft het lijstje ook geen zin, want dan kun je er achter komen of de mod bij jouw werkt of niet door even logisch te redenen (heb ik zo'n 9xxxx core of niet?)

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Volgens Unwinder his een flash niet noodzakelijk:
The count of active pipelines on X800's don't depend on PCI DeviceID. Even when you perform hardmod you _don_t_ have to flash BIOS / change device ID anyway to unlock pipelines.
Komt goed uit want mijn X800Pro heeft moeite op op XT waarden artifactloos te draaien (of zijn de memtimings lager op het XT-bos?)

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 12-06-2004 12:17 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Probleempje:

mijn asus ax 800 pro heb ik gemod naar een xt, hardware matig.

Alles werkt perfect (wordt herkend als een xt, 16 pipelines open, core kan tot 548 en memory tot 578 mhz, inmiddels bijna 13000 pt gehaald in 3dmark 2003... m.a.w. gaat prima.
(dit alles met catalyst 45beta).

Welnu, ik installeerde de catalyst 46 final en de computer slaat iedere keer om de 3 seconde vast.

Catalyst 45beta weer geinstalleerd en probleem opgelost.

Op zich geen ramp, maar iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

meen dat er in de 4.6 final een optie zit die overdrive heet, die zelfs nog even de core en ramdec oc-t , er nog eens 10-15% harder laat draaien...

Zou dit een oorzaak kunnen zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04

Epsilon

HeefStan schreef op 11 juni 2004 @ 23:25:
hmm ligt het nou aan mij of is er totaal geen logica in de nummertjes van werkend/niet werkend te vinden

als er geen logica achter zit, heeft het geen zin ze te vermelden, aangezien het dan om een pure gok gaat of het werkt of niet en heb je er dus nix aan om te weten welke in het verleden werkte, omdat het toch een gok is ...als er wel logica achter zit bijv alle 9xxxx cores werken niet, dan heeft het lijstje ook geen zin, want dan kun je er achter komen of de mod bij jouw werkt of niet door even logisch te redenen (heb ik zo'n 9xxxx core of niet?)
Tja, het kan ook zijn bij de failed dat er een paar tussen zitten die wel werken maar waar de mod gewoon slecht uitgevoerd is.

Misschien zit er dan toch een regelmaat in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

ik zou het niet weten, het is idd niet zeker of de nummertjes klopten.....

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 12 juni 2004 @ 12:25:
Probleempje:

mijn asus ax 800 pro heb ik gemod naar een xt, hardware matig.

Alles werkt perfect (wordt herkend als een xt, 16 pipelines open, core kan tot 548 en memory tot 578 mhz, inmiddels bijna 13000 pt gehaald in 3dmark 2003... m.a.w. gaat prima.
(dit alles met catalyst 45beta).

Welnu, ik installeerde de catalyst 46 final en de computer slaat iedere keer om de 3 seconde vast.

Catalyst 45beta weer geinstalleerd en probleem opgelost.

Op zich geen ramp, maar iemand een idee hoe dit kan?
Zelfde probleem hier. 4.5 en 4.6 beta geen probleem maar zodra ik 4.6whql installeer krijg ik een blauw scherm zodra WinXP de Rage theater video chip denkt te vinden. Ik vermoed dat XP in de zeik schiet omdat die theater chip niet echt aanwezig is op de pro, enkel op de XT?
Voorlopig dus maar even met beta blijven draaien, het probleem zal wel opgelost worden, tenminste, als het gemeld wordt aan Ati. :)
meen dat er in de 4.6 final een optie zit die overdrive heet, die zelfs nog even de core en ramdec oc-t , er nog eens 10-15% harder laat draaien...

Zou dit een oorzaak kunnen zijn?!
Overdrive zit ook in 4.6 beta, hier levert het geen probleem op.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 14:57:
Nu ga ik een x800 pro kopen omdat ik bijna jarig ben ^^. Het modden is natuurlijk fantastisch maar zijn er gevolgen op de lange termijn? Kan het zijn nadat je de mod heb uitgevoerd dat hij na 6 maanden daarvan kan stuk gaan?
Hey gefeliciteerd alvast :*)

Ik hoop dat je mod lukt, ben ik ook weer blij :9

Volgensmij als je een beetje goed blijft koelen blijft je kaart gewoon lekker werken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 12 juni 2004 @ 12:25:
inmiddels bijna 13000 pt gehaald in 3dmark 2003...
Omg... 13.000 punten... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een scores halen jullie in 3dmark 2001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Niet online
waarom wil iedereen tog de score van 3dmark2001 weten 8)7
ik vind dat 3dmark03 een goede indicator is voor de nieuwste kaartjes, maar 2001 een beetje achterhaald is hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 16:28:
[...]

Zelfde probleem hier. 4.5 en 4.6 beta geen probleem maar zodra ik 4.6whql installeer krijg ik een blauw scherm zodra WinXP de Rage theater video chip denkt te vinden. Ik vermoed dat XP in de zeik schiet omdat die theater chip niet echt aanwezig is op de pro, enkel op de XT?
Voorlopig dus maar even met beta blijven draaien, het probleem zal wel opgelost worden, tenminste, als het gemeld wordt aan Ati. :)

[...]

Overdrive zit ook in 4.6 beta, hier levert het geen probleem op.
Ik denk als we straks aan een X800 XT bios komen dit wel makkelijk zal te zijn oplossen met een gewoon XT bios... dan zoekt ie ook niet naar de Rage theatre chip geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=20968511,sjoerdjanson schreef op 12 juni 2004 @ 18:56[/message]:
[...]waarom wil iedereen tog de score van 3dmark2001 weten
ik vind dat 3dmark03 een goede indicator is voor de nieuwste kaartjes, maar 2001 een beetje achterhaald is hoor!
mss wel ma 3D mark 2001 test wel volledig uw systeem en dan kunde direct zien of ge met een bottleneck zit t.o.v andere personen.3D mark 2003 is gewoon een programma'ke da alleen toont wa uw graka kan en de rest van uw pc'ke verwaarloost(cpu speelt bijna geen rol).Beste vind ik Aquamark 3 als benchmark! :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

sjoerdjanson schreef op 12 juni 2004 @ 18:56:
Waarom niet? Je kunt toch gewoon in hogere resoluties testen met FSAA en AF aan. Vanaf het moment dat ik een Radeon 9800 Pro had heb ik alleen nog maar gebenched in een 1280x960 resolutie met 4xFSAA en 8xAF en dan doet echt ook wel je videokaart wat werk. Vanaf het moment dat ik mijn X800 Pro heb bench ik alleen nog in een 1600x1200 resolutie met 4xFSAA en 16xAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Niet online
Dracul schreef op 13 juni 2004 @ 09:50:
[...]

Waarom niet? Je kunt toch gewoon in hogere resoluties testen met FSAA en AF aan. Vanaf het moment dat ik een Radeon 9800 Pro had heb ik alleen nog maar gebenched in een 1280x960 resolutie met 4xFSAA en 8xAF en dan doet echt ook wel je videokaart wat werk. Vanaf het moment dat ik mijn X800 Pro heb bench ik alleen nog in een 1600x1200 resolutie met 4xFSAA en 16xAF.
owjah, dat is idd wel slim! had ik zelf nog niet eens aan gedacht :o
ga ik denk zelf ook nog een toepassen dan! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjoerdjanson schreef op 12 juni 2004 @ 18:56:
3dmark 2003 vertelt je alleen wat over je videokaart....vrij weinig over je complete systeem. 2001 vertelt je het totaal plaatje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04

Epsilon

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 12:28:
[...]

3dmark 2003 vertelt je alleen wat over je videokaart....vrij weinig over je complete systeem. 2001 vertelt je het totaal plaatje..
dit is wel minder het geval bij deze kaartjes omdat de CPU behoorlijk limiterend is door al het grafische geweld.

Maar ik ben ook nog steeds meer fan van 3dmark 2001 dan van 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
ik test nu ook alleen maar 2001 se dan krijg je een mooi totaal beeld. In games heb je ook nog extra belasting van bots enz dus dan kom je zo i zo niet zo goed uit de bus en 2003 is vooral vga.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:39

Pubbert

random gestoord

Krijg mijn X800 Pro van Powercolor vandaag binnen :) Zal toch eens ff kijken welke core ik heb, dan kan ik altijd nog iemand vragen voor de mod mocht er al succes geboekt zijn met het corenummer.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt :)

kaart van asus ax800 pro is gemod door mij

de core is

GA9001.1
0416AA

http://bravo.tweakdsl.nl/img/ssbig.jpg <- voor de mod

http://bravo.tweakdsl.nl/img/ss2big.jpg <- Na de mod

mischien moet je de screenshots even opslaan om ze goed te kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen xt benchie :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee nog niet ben ik mee bezig

heb alleen het probleem dat het geheugen op mijn kaart vastloopt op de XT stock settings :(
maar daar word aan gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
We got Ourself a Winner !

De aanhouder wint , 4 pogingen en succes !

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/projects/Red%20Darkness/vga/mods/bio%20mod.JPG

de temp is zou koud door de chiller ! Thnx Haeg >:)

core : 8992.1 0414aa

[ Voor 5% gewijzigd door Gipsy King op 14-06-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Gipsy King schreef op 14 juni 2004 @ 16:41:
We got Ourself a Winner !

De aanhouder wint , 4 pogingen en succes !

[afbeelding]

de temp is zou koud door de chiller ! Thnx Haeg >:)
WOOOOOOTTT!!
welke code is je core ookweer?
als dit een 'onmodbare' corecode was is dit wel een vooruitgang!!!
Congrats!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo zie je maar weer, de aanhouder wint _/-\o_
maar wat zijn je clockspeeds want hij blijft wel lkkr Chill door de chiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is die chiller ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
zijn waterchiller.
een apparaat waardoor je je water heel koud (zelfs onder 0) kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 18:50:
Wat voor een scores halen jullie in 3dmark 2001?
Athlon64 3000 (geen overclock) & Asus X800Pro@XT 16pipes (standaard XT speeds)

3DMark01, default instellingen; 22.090 pnt.
3DMark03, default instellingen; 11.758 pnt.

Btw, succesvolle modders gefeliciteerd! Dat er nog velen mogen volgen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb alweer geconstanteerd dat het alweer zover is |:( |:( stomme *** kaart weer 12 pipes :'(

ik kwam erachter na dat ik 3dmark 2k3 had gedraaid en de score wat laag vond , ik ging kijken en ja hoor weer back @ 12 :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Gipsy King op 14-06-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balen.. gecondoleert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 14 juni 2004 @ 17:41:
[...]

zijn waterchiller.
een apparaat waardoor je je water heel koud (zelfs onder 0) kunt krijgen.
naja water onder 0 lijkt me niet zo slim, bevriezing :7

Vind die 01 score's wel heel laag eigenlijk vergeleken met de 03 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Niet online
damn dat is wel errug balen! :'(
hoe kan het nou dattie na suc6 volop op 16 pipes te draaien opeens terugkeren naar z'n standaard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
default speeds @ xt , 12 pipes amd 64 3200 @ 2500mhz

2003

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/projects/Red%20Darkness/vga/mods/2k3.JPG

2001

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/projects/Red%20Darkness/vga/mods/2k1.JPG

ingame

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/projects/Red%20Darkness/vga/mods/nuture%20screen.jpg

hier nog een linkje naar aquamark :

http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=950444108

:'( beetje jammer , ik ga dalijk op onderzoek uit :O

[ Voor 71% gewijzigd door Gipsy King op 14-06-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, ik kan wel dromen van zo'n score _/-\o_

Maar toch jammer dat die opeens terug is, probeer de mod nog is misschien is die gaan loslaten ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 18:39:
[...]

naja water onder 0 lijkt me niet zo slim, bevriezing :7

Vind die 01 score's wel heel laag eigenlijk vergeleken met de 03 :Y)
euh nee.
gewoon antivries erin, klaar :z

@bio, wat misschien kan is dat door de koudte van het waterblokje (chilled water) het zilverlijm heeft losgelaten (net zoals die adhesive van oude nb koelertjes loslaat in de vriezer???

[ Voor 26% gewijzigd door El Snorro op 14-06-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

weet niet of je het topic op rage3d hebt bijgehouden over die franse gast die die softmod gemaakt zou hebben... Die Unwinder gaat er tegen in, maar er zijn gasten die wel 16pipes aanwezig kregen.. (tis me onduidelijk of ze hardmods hadden toegepast, wat me eigenlijk wel verplicht lijkt, daar die lasercut niet softwarematig te dichten is...)

Denk dat dit kaarten zijn die xts zijn, maar niet door controle zijn gekomen, en dus als pro doorgaan... (kwestie van geluk dus)

je zou die eens kunnen testen, ze hebben het over installeren via de methode van
hardwaredetectie, nadat er een bepaalde file overgecopierd was...

echt duidelijk ben ik niet, maar als die post erop naslaat, lees je dat er meerdere waren waarin hij na rebooten terug sloeg naar 12pipes..

Volgens je adapter info is het een x800xt, dus je hebt geflasht, meende daar gelezen te hebben dat flashen niet nodig is, en lukt de hardmod dan via atitool een x800pro met 16 pipelines en door handmatig te oc-en via rivatuner ofzo heb je eventueel dan wel een goed werkende x800pro@x800XT PE clocks with 16pipelines en de evenredige fillrate, of doet juist die bios die fillrate omhooggooien...(twijfel of de extra pipes dit realiseren, of dat de bios dat doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor water koeler heb je gevonden voor de x800 en waar kan je die krijgen dan ???
mijn kaart word na de mod veel te warm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Gipsy King schreef op 14 juni 2004 @ 18:36:
ik heb alweer geconstanteerd dat het alweer zover is |:( |:( stomme *** kaart weer 12 pipes :'(

ik kwam erachter na dat ik 3dmark 2k3 had gedraaid en de score wat laag vond , ik ging kijken en ja hoor weer back @ 12 :'(
hoe kan dat nu steeds bio? bij mij blijft keurig zitten, althans in ati tool nog altijd 16 pipelines... Heb je wel goed strak linkje gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb geen idee hoe het komt , ja hully ik weet wel hoe je unlocked hoor , heb toen der tijd onderhand 30 amdxp's unlocked , en daar moest je 5 line's unlocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Als we het zo zien dan is het slagings percentage tot nu toe dik in het voordeel van Asus ......
De sapphires zijn nog heel schaars lijkt wel ......

Turn it off and on again.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.