er zijn ook werkende pro's met 16 pipes
Maar zou je niet proberen om er een xt bios in te flashen?
Dat had ik gelezen.
Of wil je dat niet?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Er was een iemand die het beweerde op XS,El Snorro schreef op 02 juni 2004 @ 22:59:
[...]
Maar zou je niet proberen om er een xt bios in te flashen?
Dat had ik gelezen.
Of wil je dat niet?
maar anderen zeggen dat het niet waar is. (Meer en ook mensen die gemod hebben)
Verwijderd
ik heb het ook gelezen dat je zonder XT bios 16 pipes gebruikt, kun je zien aan je fillrate, die gaat dan flink omhoog
volgens mij is dat ook. Maar het kan best dat podlood niet werkt en mischien zijn de contact puntjes ook beschermd met een laag. Ik hoop die van mij met een beetje geluk volgende week te hebben.
En dan ga ik ook de v-mod mogelijkheden bekijken
En dan ga ik ook de v-mod mogelijkheden bekijken
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Go Dave !!Gipsy King schreef op 03 juni 2004 @ 18:26:
kben dan maares begonnen aan de mod ,
heb helaas nog niet getest ga ik dalijk doen , ik kan iig wel verzekren dat met potlood onmogleijk is omdat er inderdaad een bescermt laagje op de points zit![]()
hier iig al wat pictures:P
mod stuff
[afbeelding]
afplakken
[afbeelding]
poitns gekrast
[afbeelding]
mod voltooid ?
[afbeelding]
Turn it off and on again.
Misschien had het met potlood ook wel gelukt als je eerst ff had gekrast zoals je hier ook hebt gedaan?
Mjah, als ie zo lukt is het misschien voor de volgende wat om te proberen. eerst krassen, dan potlood.
Mjah, als ie zo lukt is het misschien voor de volgende wat om te proberen. eerst krassen, dan potlood.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Het leuke is dat dit blijvend is en als het werkt nooit meer naar om hoeft te kijken dit itt potlood.El Snorro schreef op 03 juni 2004 @ 18:36:
Misschien had het met potlood ook wel gelukt als je eerst ff had gekrast zoals je hier ook hebt gedaan?
Idd mijn potloodmods op mn duron bleven ook niet langer als een maand zittenSmokeyTheBandit schreef op 03 juni 2004 @ 18:45:
[...]
Het leuke is dat dit blijvend is en als het werkt nooit meer naar om hoeft te kijken dit itt potlood.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
is die zilverlijm gewoon bij de karwei of formido te halen?
en we willen benches zien, ben benieuwd of het gelukt is
Verwijderd
Nee, bij Autozaken (vaak), speciaal zaken en het onderdelenhuis. Halfords/gamme/karwe/praxis hadden iniedergeval het niet!Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:03:
benches krijg je pas als me eigen system af is ,Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:03:
ps poging 1 failed , heb nu heel de banen open gemaakt en opniew gelijmd , kijken of het nu wel lukt...
tss schiet dan toch eens opGipsy King schreef op 03 juni 2004 @ 19:16:
[...]
benches krijg je pas als me eigen system af is ,
ps poging 1 failed , heb nu heel de banen open gemaakt en opniew gelijmd , kijken of het nu wel lukt...
even een vraagje. wat doe je nu als de andere pipelines gewoon dood blijken te zijn en je iets als chekkers hebt. die zilververf lijkt me nogal eh moeilijk weg te halen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
je molt je andere pipes er niet zomaar mee
en met aceton is die zilvertroep er zo af

Omg :
oeps had toch moeten flashen...
'' The reason the 16-12 loss is due to the drivers detecting the Pro as a Pro and when it does only runs with 12 pipes. The OS and drivers must detect it as an XT on both the hardware and software level.
I'll be a good chunk of coin OPP's card is modded perfectly.'' @ xtreme
Omg :
'' The reason the 16-12 loss is due to the drivers detecting the Pro as a Pro and when it does only runs with 12 pipes. The OS and drivers must detect it as an XT on both the hardware and software level.
[ Voor 100% gewijzigd door Gipsy King op 03-06-2004 19:23 ]
Verwijderd
Nou op me cpu was ik wel even bezig om het eraf te halenGipsy King schreef op 03 juni 2004 @ 19:20:
je molt je andere pipes er niet zomaar meeen met aceton is die zilvertroep er zo af
Verwijderd
Dat is zeker net werkGipsy King schreef op 03 juni 2004 @ 19:30:
poging 2 :
[afbeelding]
stuk netter nu nog hopen dat het werk , helaas moet je alsnog gaan flashen naar xt... volgens xtreme
Ik zit met spanning te wachten op het "succes!" bericht
ik doelde meer op dat die pipelines die je nu activeert al defect zijn
.
Game PC
Wat zei ikGipsy King schreef op 03 juni 2004 @ 19:20:
je molt je andere pipes er niet zomaar meeen met aceton is die zilvertroep er zo af
Omg :
Nee mjah, kan iedereen overkomen, ff bios halen van http://www.mvktech.net/download.php
En dan nogmaals proberen
edit:
Hm, er zijn nog geen powercolor x800xt biossen.
Miss gewoon bba proberen?
[ Voor 10% gewijzigd door El Snorro op 03-06-2004 19:35 ]
maar als ik dit zo lees begrijp ik dat het ook met enkel een software mod kan. volgens mij is de hardware manier het zelfde als bij de Geforce 4 om hem naar Quadro te modden. en van radeon naar de Fire GL. of zi ik dat nu verkeerd ?
Game PC
ik ga zo naar een maat van me daar testen en flashen , gebruik gewoon dat bba bios omdat dat ook samsung mem heeftEl Snorro schreef op 03 juni 2004 @ 19:34:
[...]
Wat zei ik![]()
Nee mjah, kan iedereen overkomen, ff bios halen van http://www.mvktech.net/download.php
En dan nogmaals proberen
edit:
Verwijderd
succesGipsy King schreef op 03 juni 2004 @ 19:59:
[...]
ik ga zo naar een maat van me daar testen en flashen , gebruik gewoon dat bba bios omdat dat ook samsung mem heeft
Good luck and keep us posted
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Verwijderd
we duimen voor je, ik hoop dat het lukt..
maar nou wil ik nog steeds graag weten of je die bison electro bij de karwei of formido kunt halen.
maar nou wil ik nog steeds graag weten of je die bison electro bij de karwei of formido kunt halen.
flashen doe ik morgen ik heb iig goed nieuws , hij is geslaagd met de stock cooling voor xt speeds >:)(ati tool en 2003 ) getest op een amd barton 2500+ @ 2350mhz , ga pas echt benchen in me eigen bak .
558 core en 565 mem
stock cooling
558 core en 565 mem
[ Voor 26% gewijzigd door Gipsy King op 03-06-2004 22:12 ]
Verwijderd
Gefeliciteerd!!!! dat is goed nieuws!!!Gipsy King schreef op 03 juni 2004 @ 22:11:
flashen doe ik morgen ik heb iig goed nieuws , hij is geslaagd met de stock cooling voor xt speeds >:)(ati tool en 2003 ) getest op een amd barton 2500+ @ 2350mhz , ga pas echt benchen in me eigen bak .
558 core en 565 memstock cooling
Heb je ook gechecked hoeveel pipes er actief zijn???? Hoe weet je dat tie werkt omdat je de bios nog niet geflashed hebt?
Nu nog ff afwachten op je benches.
Denk dat er binnenkort nog meer mensen zich er aan gaan wagen...
Ik krijg over 2 weken een BBA x800pro, misschien dat die het ook doet, hoewel het nog niemand gelukt is met BBA's.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 22:16 ]
Verwijderd
De extra Pipes zijn nog niet actief, maar de mem/core snelheid komt overeen met de x800xt en dat was minimaal vereist. Vanavond gaat Bio flashen en dan hopen dat er 16 pipes zijn.Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:15:
[...]
Gefeliciteerd!!!! dat is goed nieuws!!!
Heb je ook gechecked hoeveel pipes er actief zijn???? Hoe weet je dat tie werkt omdat je de bios nog niet geflashed hebt?
Nu nog ff afwachten op je benches.
Denk dat er binnenkort nog meer mensen zich er aan gaan wagen...
Ik krijg over 2 weken een BBA x800pro, misschien dat die het ook doet, hoewel het nog niemand gelukt is met BBA's.
Verwijderd
Ik weet het niet zeker, maar er is toch geen mod voor nodig om uit te zoeken of je mem en core op XT snelheden kan lopen? Zoiets als Radlinker is toch voldoende om uit te zoeken of je kaart stabiel loopt?Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 09:57:
[...]
De extra Pipes zijn nog niet actief, maar de mem/core snelheid komt overeen met de x800xt en dat was minimaal vereist. Vanavond gaat Bio flashen en dan hopen dat er 16 pipes zijn.
Je weet pas zeker of het geslaagd is als de fillrate toegenomen zou zijn, of zodra je de XT bios erin gestopt zou hebben. Ik ben benieuwd!!
Tuurlijk niet, maar als je naar xt wil flashen moet je natuurlijk wel xt speeds aankunnen, en als die kaart dat met stock cooling kan zit er nog zeer veel speling op.....Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 10:39:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar er is toch geen mod voor nodig om uit te zoeken of je mem en core op XT snelheden kan lopen? Zoiets als Radlinker is toch voldoende om uit te zoeken of je kaart stabiel loopt?
Je weet pas zeker of het geslaagd is als de fillrate toegenomen zou zijn, of zodra je de XT bios erin gestopt zou hebben. Ik ben benieuwd!!
Verwijderd
Precies wat ik ook dacht......Nu ik de post van bioblade nogmaals gelezen heb begrijp ik eindelijk wat hij bedoelde met de tekst "is geslaagd".--> de mem/core kunnen XT speeds aan --> nu naar de flash!!!El Snorro schreef op 04 juni 2004 @ 10:40:
[...]
Tuurlijk niet, maar als je naar xt wil flashen moet je natuurlijk wel xt speeds aankunnen, en als die kaart dat met stock cooling kan zit er nog zeer veel speling op.....
'De mod' in Bio's post is het geknoei met zilverlijm
. Dat is dus geslaagd
.
Verwijderd
ik hoop dathet lukt, ik ga het ook proberen als volgende week of de week daarna me Sapphire X800 Pro binnekomt
Hou wel in gedachten, dat er 4 meer actieve Pipelines worden ingeschakeld. En de core en misschien ook mem... warmer zullen worden. Dus dat ie dan misschien niet meer op die speeds wil lopen, maar je kan het natuurlijk altijd proberenVerwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 09:57:
[...]
De extra Pipes zijn nog niet actief, maar de mem/core snelheid komt overeen met de x800xt en dat was minimaal vereist. Vanavond gaat Bio flashen en dan hopen dat er 16 pipes zijn.
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
heb net asus x800 pro gekocht. Is ie te modden?NeoGames.nl schreef op 04 juni 2004 @ 11:40:
[...]
Hou wel in gedachten, dat er 4 meer actieve Pipelines worden ingeschakeld. En de core en misschien ook mem... warmer zullen worden. Dus dat ie dan misschien niet meer op die speeds wil lopen, maar je kan het natuurlijk altijd proberen
nieuws: ATi Radeon X800 Pro te modificeren naar X800 XT
Pas wel op het kan zijn dat jouw pro een afgekeurde XT is en dus een paar kapotte pipelines heeft, dan kun je hem stuk maken. Maar als gewoon alles werkt zou het moeten lukken denk ik;)
Pas wel op het kan zijn dat jouw pro een afgekeurde XT is en dus een paar kapotte pipelines heeft, dan kun je hem stuk maken. Maar als gewoon alles werkt zou het moeten lukken denk ik;)
Addict
Verwijderd
ik ga ergens volgende week ook mijn Sapphire X800PRO hebben;zou de trick niet werken door gewoon te solderen(brugje leggen..)?
En bio?
Al een update?
Je poste net in het nventiv topic dus...
Al een update?
Je poste net in het nventiv topic dus...
Ik las volgens mij op Xtreme dat Sapphire goed modbaar zijn naar een XT , maar ik denk niet dat je het moet solderen , maar gewoon hetzelfde doen als wat bioblade heeft gedaan.Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 12:25:
ik ga ergens volgende week ook mijn Sapphire X800PRO hebben;zou de trick niet werken door gewoon te solderen(brugje leggen..)?
[ Voor 5% gewijzigd door Av3ng3rtje op 04-06-2004 18:13 ]
In principe geeft solderen precies hetzelfde effect als zilverlijm hoor.Av3ng3rtje schreef op 04 juni 2004 @ 18:12:
[...]
Ik las volgens mij op Xtreme dat Sapphire goed modbaar zijn naar een XT , maar ik denk niet dat je het moet solderen , maar gewoon hetzelfde doen als wat bioblade heeft gedaan.
Geleid allebei gewoon.
Verwijderd
jah.. alleen strax soldeer je zo'n x800 kapotEl Snorro schreef op 04 juni 2004 @ 18:17:
[...]
In principe geeft solderen precies hetzelfde effect als zilverlijm hoor.
Geleid allebei gewoon.

neej.. dan kan je beter zilverlijm hebben... stuk veiliger.. en netter
Tuurlijk, maar dat zeg ik ook niet.Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 18:32:
[...]
jah.. alleen strax soldeer je zo'n x800 kapot![]()
neej.. dan kan je beter zilverlijm hebben... stuk veiliger.. en netter
Het >KAN< waarschijnlijk ook gewoon met solderen.
Verwijderd
ja das waar
je kan er ook een (stroom)draadje op leggen :P:P
---> nou bioblade waar blijf je ???<----:)
---> nou bioblade waar blijf je ???<----:)
Het kan met solderen ja , maar je hebt grote kans dat je hem beschadigd omdat het zo klein is of je moet heel goed kunnen solderen
Verwijderd
ik zie het al voor me.. een zilverkleurige x800 coreAv3ng3rtje schreef op 04 juni 2004 @ 19:41:
Het kan met solderen ja , maar je hebt grote kans dat je hem beschadigd omdat het zo klein is of je moet heel goed kunnen solderen
Can't Wait 4 BioBlade
... (hey rijmt dat nu, of ben ik dat nu maar?)
Ik hoop dat het je lukt gast
Ik hoop dat het je lukt gast
hoi goed niuews en slecht nieuws ,
ik heb dus hetzelfde problem als oppainter van xtremesystems.org , hij blijft telkens terugvallen op 12pipes na reboot , wel zit er nu de xt bios in en dat zorgt ook noges voor een extra prestatieboost , zowel in gaming/benchmarks en in overclockresultaten de stand van zaken is nu 565mhz core en 590mem met stock-cooling !!!
ik ben er blij mee zo en ga niet verder klooien , ga er gewoon vanuit dat mij hetzelfde lot is toegelegt als meerdere anderen.
iig is het wel een oc monster
ik heb dus hetzelfde problem als oppainter van xtremesystems.org , hij blijft telkens terugvallen op 12pipes na reboot , wel zit er nu de xt bios in en dat zorgt ook noges voor een extra prestatieboost , zowel in gaming/benchmarks en in overclockresultaten de stand van zaken is nu 565mhz core en 590mem met stock-cooling !!!
ik ben er blij mee zo en ga niet verder klooien , ga er gewoon vanuit dat mij hetzelfde lot is toegelegt als meerdere anderen.
Gipsy King schreef op 04 juni 2004 @ 23:11:
hoi goed niuews en slecht nieuws ,
ik heb dus hetzelfde problem als opptainer van xtremesystems.org , hij blijft telkens terugvallen op 12pipes na reboot , wel zit er nu de xt bios in en dat zorgt ook noges voor een extra prestatieboost , zowel in gaming/benchmarks en in overclockresultaten de stand van zaken is nu 565mhz core en 590mem met stock-cooling !!!
Verwijderd
jammer dat het niet gelukt is, maar je hebt wel bewezen dat je kaart er niet van stuk gaat en dat je zelfs boven XT speeds met stock cooling kan lopen op een XT bios, goed werk BioBlade
Verwijderd
Ik heb gelezen wat voor problemen opptainer had.
Dit betekend, bioblade, dat je wel de 16 pipes gezien hebt voor een moment en daarna niet meer.....
Echt vreemd dat dat gebeurd...wellicht dat er ooit nog een oorzaak voor gevonden wordt. Zou het aan de drivers kunnen liggen????
Dit betekend, bioblade, dat je wel de 16 pipes gezien hebt voor een moment en daarna niet meer.....
Echt vreemd dat dat gebeurd...wellicht dat er ooit nog een oorzaak voor gevonden wordt. Zou het aan de drivers kunnen liggen????
Tja de Sapphire kaarten pikken het wel en de powercoller op een of andere manier dus niet. Wel jammer.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nu dus kijken vanmiddag of mijn ASUS het wel kan...Astennu schreef op 05 juni 2004 @ 09:42:
Tja de Sapphire kaarten pikken het wel en de powercoller op een of andere manier dus niet. Wel jammer.
Verwijderd
Misschien zijn de Powercolor kaarten niet helemaal gelijk aan de BBA's of de Shapphire kaarten, en is er een Powercolor bios nodig?Astennu schreef op 05 juni 2004 @ 09:42:
El Snorro schreef op 03 juni 2004 @ 19:34:
[...]
Wat zei ik![]()
En dan nogmaals proberen
edit:
tja... hoop dat het lukt ! (geleidingsverf, waar kan ik dat halen of werkt silverglue ook? )
ook niet alle saphire, het is gewoon geluk of niet...Astennu schreef op 05 juni 2004 @ 09:42:
bij elke electro shophully schreef op 05 juni 2004 @ 11:04:
[...]
tja... hoop dat het lukt ! (geleidingsverf, waar kan ik dat halen of werkt silverglue ook? )
Juist idd exact hetzelfde als de 9800SE @ Pro modz.Gipsy King schreef op 05 juni 2004 @ 11:05:
[...]
ook niet alle saphire, het is gewoon geluk of niet...
Zoals Peter Jan Rens zou zeggen : "Doet ie et of doet ie et niet
aha Bioblade, mooi dat je ff online bent. Paar vraagjes:
-kan ik alvast xt bios erin stoppen zonder nu al die verf erop te smeren?
-heb je berichten of Asus te modden is (ik heb de snelheid van de core en mem al
op die van een XT staan en dat levert nul problemen op)
-ik las ergens dat je systeem (als je eenmaal geflashed en gemod hebt een XT
aangeeft door: "forceing the XT driver path" te doen), wat is dat?
-en -als ik het goed heb- kun je in eerste instantie die verf gebruiken tussen punt
1 en 4 zonder direct iets weg te schrapen (was iemand gelukt)
precies, tot nu toe hebbent wel bijna alle core's die werke het type 0416aaSmokeyTheBandit schreef op 05 juni 2004 @ 11:10:
[...]
Juist idd exact hetzelfde als de 9800SE @ Pro modz.
Zoals Peter Jan Rens zou zeggen : "Doet ie et of doet ie et niet"
maybe toch een soort productie foutje ?
[ Voor 3% gewijzigd door Gipsy King op 05-06-2004 11:19 ]
-1 je gaat eerst testen of je kaart kan draaien op 525mhz core en 573Mhz mem , namelijk de xt speeds als dat lukt flash je de xt bios erin . daarna ga je de mod doen , en daarna stop je de kaart er terug in , en als je dan gelukt heb zie je meteen nieuwe hardware gevonden ati x800xt Platinum Edition , zie je x800pro dan weet je meteen dat het half of niet werkthully schreef op 05 juni 2004 @ 11:13:
[...]
aha Bioblade, mooi dat je ff online bent. Paar vraagjes:
-kan ik alvast xt bios erin stoppen zonder nu al die verf erop te smeren?
-heb je berichten of Asus te modden is (ik heb de snelheid van de core en mem al
op die van een XT staan en dat levert nul problemen op)
-ik las ergens dat je systeem (als je eenmaal geflashed en gemod hebt een XT
aangeeft door: "forceing the XT driver path" te doen), wat is dat?
-en -als ik het goed heb- kun je in eerste instantie die verf gebruiken tussen punt
1 en 4 zonder direct iets weg te schrapen (was iemand gelukt)
aha.. nou ok dan. Als het niet lukt dan gewoon die geleidingsverf eraf halen met nagelak remover of zo??Gipsy King schreef op 05 juni 2004 @ 11:21:
[...]
-1 je gaat eerst testen of je kaart kan draaien op 525mhz core en 573Mhz mem , namelijk de xt speeds als dat lukt flash je de xt bios erin . daarna ga je de mod doen , en daarna stop je de kaart er terug in , en als je dan gelukt heb zie je meteen nieuwe hardware gevonden ati x800xt Platinum Edition , zie je x800pro dan weet je meteen dat het half of niet werkt
Maar dat het half of niet werkt.... het kan eigk nog steeds zo zijn dat dat streepje maar half geleid of niet. Ik had dit ook wel eens met geunlockte processors... ene keer wiltie wel, andere keer niet. Maar het zou wel niet ana het streepje liggen, maar ik zeg het maar even.
als je het wil over doen doe je het over , bij mij zit het fijn zohully schreef op 05 juni 2004 @ 11:22:
[...]
aha.. nou ok dan. Als het niet lukt dan gewoon die geleidingsverf eraf halen met nagelak remover of zo??
Verwijderd
Héé die Bio. Op een van de fora las ik dat het belangrijk is dat je de lak moet wegkrabben die rond de "gaatjes" zit waartussen je een verbinding probeert te maken. Dat maakte bij de eerste modders het verschil tussen succes en mislukt.Gipsy King schreef op 05 juni 2004 @ 11:29:
[...]
als je het wil over doen doe je het over , bij mij zit het fijn zo
Je radden aan VOORZICHTIG te krabben tot je het onderliggende koper zag, en allen ERG dichtbij die "gaatjes" natuurlijk.
Daarnaast las ik dat ze een "aangepaste" driver gebruikten, met een of andere reg-tweak. Daarmee forceerden ze herkenning als X800XT, staat mij bij. Mss nog ff goed lezen om te achterhalen wat dat nou precies was.
Zal ff zoeken, maar zou kennende ken je dat forum en heb je het ook gelezen. Dan is deze post ook waardeloos; vat het dan maar op als "groetjes"
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 11:45 ]
waar kan ik die aangepaste driver vinden?Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 11:39:
[...]
Daarnaast las ik dat ze een "aangepaste" driver gebruikten, met een of andere reg-tweak. Daarmee forceerden ze herkenning als X800XT, staat mij bij. Mss nog ff goed lezen om te achterhalen wat dat nou precies was.
GELUKT !!!!
ASUS X800 PRO met silver lijm van bizon gemod naar X800XT 16 pipelines!!!
(thx to Ries!!!, die heeft het voor mij gedaan !!)
nu iemand die driver voor mij heeft dat hij ook als een XT wordt herkend..??
Heb nu dus een X800PRO met 16 pipelines in ATI TOOL !! met goede core en memory en geflashte bios
(maar heb dus catalyst 4.5 beta en wordt de kaart als een x800 pro herkend)
ASUS X800 PRO met silver lijm van bizon gemod naar X800XT 16 pipelines!!!
(thx to Ries!!!, die heeft het voor mij gedaan !!)
nu iemand die driver voor mij heeft dat hij ook als een XT wordt herkend..??
Heb nu dus een X800PRO met 16 pipelines in ATI TOOL !! met goede core en memory en geflashte bios
(maar heb dus catalyst 4.5 beta en wordt de kaart als een x800 pro herkend)
heb geen camera om dat erop te zetten, maar geloof nu maar dat het is gelukt.
in ati tool 16 pipelines en eerst 12. Overigens leek het erop dat er niet gekrast hoefte te worden, maar Ries heeft toch een beetje weggekrast (door met aan beide zijden heel dun plakband te plakken voor een rechte lijnToen bizon silver gleu en het is gelukt.. (heb 5 minuten laten drogen).
Helaas wordt hij niet als een x800 xt herkend (catalyst 45 beta) maar als een x800 pro met 16 pipelines en de core en mem settings van een xt.
Het betreft overigens een asus x800 pro en geen saphire
ja maar als je mod 100% goed is na de flash geeft ie echt atix800xt pe.....
zo als jij omschijft was het bij mij ook en na een paar x rebooten was ie weer terug op 12....
maar het vreemde is dat ik wel ipv 5000m/t fillrate (x800pro) geen 7000m/t(x800xt) maar 6500m/t fillrate heb
das erg raar
zo als jij omschijft was het bij mij ook en na een paar x rebooten was ie weer terug op 12....
maar het vreemde is dat ik wel ipv 5000m/t fillrate (x800pro) geen 7000m/t(x800xt) maar 6500m/t fillrate heb
draai eens 3dmark 2003 en maak een een screenshotje van je fillrate's (2tests)hully schreef op 05 juni 2004 @ 16:18:
[...]
in ati tool 16 pipelines en eerst 12. Overigens leek het erop dat er niet gekrast hoefte te worden, maar Ries heeft toch een beetje weggekrast (door met aan beide zijden heel dun plakband te plakken voor een rechte lijnToen bizon silver gleu en het is gelukt.. (heb 5 minuten laten drogen).
Helaas wordt hij niet als een x800 xt herkend (catalyst 45 beta) maar als een x800 pro met 16 pipelines en de core en mem settings van een xt.
je zit er twee keer naast BiobladeGipsy King schreef op 05 juni 2004 @ 16:36:
[...]
draai eens 3dmark 2003 en maak een een screenshotje van je fillrate's (2tests)
a) ook na tig keer booten blijft ie 16 pipelines aangeven (als je mij uitlegt hoe ik een screenshot moet maken van ati tool dan doe ik dat wel ff)
b) lees dit verhaal ff (overclockers UK Forums)
Step Four - Final setup
There are a few things to note on booting into windows. It appears that one of the things that you cant change with the BIOS are the device IDs, so it may still appear as an X800 Pro. However, it will function as an XT if it has 16 pipelines.
Also, the XT PE has the Rage Theatre chip, which of course the Pro does not. So you will get uninitialised device errors in windows for that - just ignore them.
Depending on what you 'want', you can install regular 4.5 cats, and get a 16 pipe 'Pro', or the betas and get a 16 pipe 'Pro' or the betas, forceing the XT driver path. In essence, all you benefit from forceing the XT driver is the name, and all you get from flashing the XT bios is higher default clocks.
Load up ATI Tool after the drivers are succesfully installed, and click on 'Settings'. If you've done the hardmod right, it should read 16 pipes. If not, go back and do Step Three again!
maak nu eens een screenie van die fillratehully schreef op 05 juni 2004 @ 16:50:
[...]
je zit er twee keer naast Bioblade
a) ook na tig keer booten blijft ie 16 pipelines aangeven (als je mij uitlegt hoe ik een screenshot moet maken van ati tool dan doe ik dat wel ff)
b) lees dit verhaal ff (overclockers UK Forums)
Step Four - Final setup
There are a few things to note on booting into windows. It appears that one of the things that you cant change with the BIOS are the device IDs, so it may still appear as an X800 Pro. However, it will function as an XT if it has 16 pipelines.
Also, the XT PE has the Rage Theatre chip, which of course the Pro does not. So you will get uninitialised device errors in windows for that - just ignore them.
Depending on what you 'want', you can install regular 4.5 cats, and get a 16 pipe 'Pro', or the betas and get a 16 pipe 'Pro' or the betas, forceing the XT driver path. In essence, all you benefit from forceing the XT driver is the name, and all you get from flashing the XT bios is higher default clocks.
Load up ATI Tool after the drivers are succesfully installed, and click on 'Settings'. If you've done the hardmod right, it should read 16 pipes. If not, go back and do Step Three again!
[ Voor 3% gewijzigd door Gipsy King op 05-06-2004 16:52 ]
Verwijderd
Alt+PrintScrn en vervolgens plakken in paint of iets dergelijks.hully schreef op 05 juni 2004 @ 16:50:
als je mij uitlegt hoe ik een screenshot moet maken van ati tool dan doe ik dat wel ff
De Catalyst 4.6 beta is er, misschien wordt die daar wel goed herkendhully schreef op 05 juni 2004 @ 16:18:
[...]
http://files.tweakers.net/ATi/catalyst_46_beta_2kxp.exe
-ok dat is gelukt, maar hoe krijg ik die afbeelding hier geplakt?Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 16:59:
[...]
Alt+PrintScrn en vervolgens plakken in paint of iets dergelijks.
-(4.6 beta herkend hem ook als een x800 pro met 16 pipelines..)
maar goed als je hierboven leest (overclockers uk forum) dan zie je dat dit normaal is maar dat zulks kan worden opgelost door de xt drivers path of zoiets te gebruiken... Maar wat is dat??
[ Voor 36% gewijzigd door hully op 05-06-2004 17:19 ]
Verwijderd
paste hem in paint sla hem op en upload hem ergens
en plak de link hier tussen [i m g] en [ / i m g]

(cool dat het je is gelukt man
)
(edit: zie nu pas dat ik een typo heb gemaakt
)
(cool dat het je is gelukt man
(edit: zie nu pas dat ik een typo heb gemaakt
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 18:02 ]
haalde met de x800 pro standaard 8800 ptVerwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 17:40:
paste hem in paint sla hem op en upload hem ergensen plak de link hier tussen en
(cool dat het je is gelukt man)
haalde met de x800 pro met de core en mem settings van de xt 10000 pt
haal nu met de x800 pro gemod naar xt met de standaard mem en core settings van de xt 11300 pt in 3dmark 2003
heb een athlon 3200 64 @ 3400, 512 mb en nu dus die asus x800 pro at xt.
dit stemt dit overeen met de benchmarks van een 'echte' x800 xt... zie deze link:
http://www.xbitlabs.com/a...eo/display/r420-2_31.html
daar geeft een echte x800 pro xt met een athlon 3400 64: 11650 pt
zou nu nog willen dat ie ook bij beeldschermeigenschappen een x800 xt aangeeft. Nu dus een x800 pro met 16 pipelines...
-jojarno-
ik weet dus echt niet hoe ik die screenshot moet uploaden enz.. ik wel best wel documentje naar je mailen als je mij maar je email geeft (heb dus inmiddels een jpg van die ati tools screenshot op mijn hdd, maar weet dus niet hoe ik hier kan plakken)
[ Voor 20% gewijzigd door hully op 05-06-2004 17:51 ]
mail maar naar me, dan up ik hem wel ergens
syngrow[AT]voidyourwarranty[DOT]nl
syngrow[AT]voidyourwarranty[DOT]nl
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
mijn pipes werkten gisteren nog niet , en ik haal al 11479marks met die xt speeds en xt bios op een 2300mhz barton .... dus je moet echt wel hoger kunnenhully schreef op 05 juni 2004 @ 17:47:
[...]
haalde met de x800 pro standaard 8800 pt
haalde met de x800 pro met de core en mem settings van de xt 10000 pt
haal nu met de x800 pro gemod naar xt met de standaard mem en core settings van de xt 11300 pt in 3dmark 2003 (stemt dit overeen met de benchmarks van een 'echte' x800 xt??
heb een athlon 3200 64 @ 3400, 512 mb en nu dus die asus x800 pro at xt.
zou nu nog willen dat ie ook bij beeldschermeigenschappen een x800 xt aangeeft. Nu dus een x800 pro met 16 pipelines...
-jojarno-
ik weet dus echt niet hoe ik die screenshot moet uploaden enz.. ik wel best wel documentje naar je mailen als je mij maar je email geeft (heb dus inmiddels een jpg van die ati tools screenshot op mijn hdd, maar weet dus niet hoe ik hier kan plakken)
is nie anders, cant help it... maar goed afgezet tegen de 8800 die ik haalde met origineel??Gipsy King schreef op 05 juni 2004 @ 17:51:
[...]
mijn pipes werkten gisteren nog niet , en ik haal al 11479marks met die xt speeds en xt bios op een 2300mhz barton .... dus je moet echt wel hoger kunnen
(of zet je allerlei dingen uit bij beelschermeigenschappen enz)??
Verwijderd
dit is hem dan

@hully: als je anti aliasing enz uitzet kom je mischien hoger

@hully: als je anti aliasing enz uitzet kom je mischien hoger
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 17:59 ]
Verwijderd
Kan je ff een linkje van 3dmark03 geven?hully schreef op 05 juni 2004 @ 17:55:
[...]
is nie anders, cant help it... maar goed afgezet tegen de 8800 die ik haalde met origineel??
Verwijderd
dave het ziet er weer indrukwekkend uit zegGipsy King schreef op 05 juni 2004 @ 17:45:
zo heb even het chiller blok voor me x800 gereeed gemaakt , gepolijst etc![]()
[afbeelding]
nou even wat geheugen cooling maken , post ik later nog wel
Je moet bij het ATI control panel even de direct3d instellingen (en misschien opengl ook, maar dat zal niet veel helpen) op de hoogste performance zetten. Dat scheelt vaak wel een aantal puntjeshully schreef op 05 juni 2004 @ 17:55:
[...]
is nie anders, cant help it... maar goed afgezet tegen de 8800 die ik haalde met origineel??
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
ja moet je me ff kans geven te laten draaien
Dit topic is gesloten.