[muismat] Gamer en goede muismat nodig ?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
pokeran schreef op 12 april 2004 @ 18:34:
damn ik zit al heel de tijd te kloten met die mapjes (met 2 metalen strookjes die je moet buigen voor het papier. En een doorzichtige voorkant, volgens mij staan ze bekend om 'insteekmapjes' ofzoiets. i.i.g. verslagen worden vaak in dit soort mapjes ingeleverd).
En nu lees ik net pas dat het zo'n grote 'archief' map is met 2 ringen enzo :(
muts :D

A4tjes zuigen big time. worden idd na 1dag-1week echt ranzig, en gaan ook nog eens bobbelen etc...

Ik heb nu een Icemat, op zich is het oppervlak daarvan echt heerlijk maar er is een ander nadeel. Die dombo's 8)7 van een icemat-ontwerpers hebben de randen niet rond genoeg gemaakt waardoor de kabel van mijn muis nu langzaam slijt. In ieder geval sneller dan met een stoffen mat ofzo. Jullie Leitz-matten zijn platter en kun je naar wens schuren om ze rond te maken. Met glas gaat dat minder goed :) Ach over een tijdje een stukje eraf knippen en even opnieuw solderen, kabel is toch lang genoeg. En bij een kabelbreuk doe je dat ook dus...

[ Voor 4% gewijzigd door Gody op 12-04-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor kleur kun je het beste nemen? ik ga namelijk meteen ff zo'n map kopen. ik zit trouwens wel met een blauw ledje in mijn muis vandaar dat ik ff vraag welke kleur het beste geschikt is ivm reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Volgens mij moet het niet uitmaken, maar je kan dan voor de zekerheid gewoon wit nemen lijkt me :).

Verder zie ik heel veel andere muismatten en zo.. a4'tjes, stoffen muismatjes die het ook goed doen. Misschien doen ze het wel goed, maar uit mijn ervaring kan ik zeggen dat dit echt niet zo soepel is dan de leitzmat.

Ik moet btw bekennen dat ik zelf geen leitzmap heb gebruikt, maar een neco. HIer kom ik net achter, kheb namelijk mn administratie in een zelfde soort map maar dan van leitz. Een m8 van me heeft er een van hema, die witte uit de startpost. Het materiaal moet in ieder geval een soort hard karton zijn met de structuur uit de startpost.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

tering wat een goed idee :D ik had net nog een muismat nodig nu ff een oude zwarte map gesloopt en hopla een nieuwe muismat :D

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op 12 april 2004 @ 18:18:
[...]

Hehe, die heb ik ook jaren gebruikt. Ik had de groene met Taz(mania), toen ik nog 'n balmuis had was 'ie heel fijn. Sinds m'n optische muis vind ik die veel te stroef.
Chill die heb ik nu met Taz.. weetje hoe mooi die is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
Bertrand schreef op 10 april 2004 @ 22:03:
Tsja ik heb nu ook een vrij kleine muismat (vind ik), 24x19 cm, en het gebeurd mij meer dan eens dat ik eraf vlieg. Hardcore gamers bewegene hun muis nou eenmaal veel, en dat heb je een grote(re) muismat nodig ;)
Of hardcore gamers stellen hun sensitivity even goed in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb nu de mat van een vriend van me gevoeld, die witte van de startpost. Die is gewoon nog lekkerder, en is gewoon zo lekker als de func, het scheelt misschien echt heel weinig.

TIP: Koop bij hema de (witte) map, voor € 2,15 volgens hem, iig onder de 3 euro.

Ik ga er zeker te weten ook een halen voor mn 2e pc.. is nog lekkerder dan mijn mappie :D. En vet hem in met wd40 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-04-2004 21:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb het ook even geprobeert, en het moet nog even wennen volgens mij, het is vrij glad, maar voelt wel owkay. Ben zelf een erg intensieve gamer, maar heb niet vaak gedacht aan het zorgen voor een goede muismat. Misschien na het gamen met deze leitzmap ga ik daar anders over denken. De eerste indruk is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

kenny89 schreef op 11 april 2004 @ 21:04:
ik heb een mx700 icm met mijn eigen gemaakte glowpad ( nog niet af )
plaatjes :
[afbeelding]
hele opstelling ( klikbaar )

[afbeelding]
mousepad +mx700 (klikbaar )

de mousepad is van plexiglas ( glowpad 8) ) en dat zwarte dat erop zit is krijtsticker bij de pipo gehaalt ( tip uit het glowpad topic ) en dat glijd echt heel goed
De pipo ? Kinderwinkel ?

Is dat spul ook in het wit verkrijgbaar trouwens ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

zelf gebruik ik de kaft van een dummy (=leeg (teken-)boek) werkt perfect, goede structuur en niet te dik. is bovendien nog redelijk slijtvast ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 13:54
het is schoolboardsticker dus neit in het wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het gaat om de ruwe structuur, dus het zou ook in het wit kunnen zijn.

Maar dan nog, wat is de Pipo ??

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/matje.JPG

Mijn nieuw func :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 15:09

star-saber

Ryzen

ik hou het wel bij mijn icemat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt een icemat goed met optisch (black of nomal icemat) , en moet je dan die padsurfers gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

ja werkt prima die skates krijg je er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
lol ik zat allemaal te zoeken naar de nieuwe func :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt van je optical overigens af of hij goed werkt met Icemat black, maar zolang je niet een beetje zweet, doet hij het perfect.

Oh en morgen fiets ik eventjes met TS mee na school, he TS? :P Eventjes voelen hehe..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:11:
Hangt van je optical overigens af of hij goed werkt met Icemat black, maar zolang je niet een beetje zweet, doet hij het perfect.

Oh en morgen fiets ik eventjes met TS mee na school, he TS? :P Eventjes voelen hehe..
Jaja, meneer de ex-progamer ;) Kijken wat jouw oordeel is :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
tutti frutti , beat this :+ :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kengiang/plaatjes/alienware.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kengiang/plaatjes/alienware2.JPG

let maar niet op mijn 1337 foto skills :/

[ Voor 11% gewijzigd door k5052 op 13-04-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:50
Tutti-frutti schreef op 12 april 2004 @ 21:49:
Ik ga er zeker te weten ook een halen voor mn 2e pc.. is nog lekkerder dan mijn mappie :D. En vet hem in met wd40 :)
Ja das flex jong, je hele klauwen vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 20:53

bonzz.netninja

Niente baffi

ik heb een microsoft muismat sticker. Die plak je op buro, heeft een fijn reliefje, en mijn optische pakt hem lekker

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je aan zo'n stikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 08:03
bonzz.netninja schreef op 13 april 2004 @ 22:36:
ik heb een microsoft muismat sticker. Die plak je op buro, heeft een fijn reliefje, en mijn optische pakt hem lekker
kun je misschien een foto er van maken ?
ik weet niet echt wat ik me er bij voor moet stellen 8)7 |:(

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op 14 april 2004 @ 19:46:
[...]

kun je misschien een foto er van maken ?
ik weet niet echt wat ik me er bij voor moet stellen 8)7 |:(
't is zeg maar alleen de bovenlaag van een plastic muismatje, die plak je gewoon op je bureau. Hebben we op school ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

mm foto foto
kan met webcam iets proberen te schieten
Afbeeldingslocatie: http://www.warande.net/~ezuijdam/1e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.warande.net/~ezuijdam/2e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.warande.net/~ezuijdam/3e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.warande.net/~ezuijdam/4e.jpg

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ga ik ook ff proberen. Maar zijn die mappen nou plastic of is het karton? Als ik me goed herinner zijn het toch kartonnen mappen met een plastic laagje? Correct me if i am wrong.
Vanmiddag maar ff naar de Action geloof dat ze daar wel voor een paar centen lagen.
Zou dit ook werken? Is natuurlijk wel glad maar niet wit.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/mij gaat ook proberen :P ik ga strax met luchpauze wel ff langs de hema :D

jaja ik heb de map gekocht 2,60 bij hema een zwarte :) nu nog ff recht zien te krijgen en dan savonds ff uit snijden :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 12:58 . Reden: heb hem ! :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de tefal manier. Heb bij de HEMA een pan gehaald. 5,90 ff onderkant er uitzagen en.... Gaan met die banaan. Pan is erg glad dus dat glijd als een idioot.
Post mijn bevindingen wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Heb hier thuis geen leitz mappen liggen :'( alleen esselte, en die vind ik niet bepaald lekker muizen :X

Btw beat this: Mijn muismat :P

Afbeeldingslocatie: http://hapsnap.e-dentify.nl/images/muismat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaatje werkt niet erg hard hier ..

edit:
ok lag dus aan stage hier want nou doet hij het wel ...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 15:30 . Reden: hmm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb ze dus eventjes bij TS getest en ik was aangenaam verrast. Zelf ben ik in het bezit van een Icemat Black, een Steelpad 4S, Glidetapes pad, de welbekende 3M pads (zowel de "echte" als de optical version) en uiteraard een standard cloths mat. Verder heb ik meerdere malen met een fUnc en een Everglide gespeeld, dus aan kennis is er geen gebrek.

Allereerst moeten we deze mat natuurlijk vergelijken in zijn categorie, wat dus wil zeggen dat hij tot de hardpads gerekend moet worden, maar dat lijkt me logisch. In deze categorie komen dan dus de fUnc en de Everglide als directe tegenhangers tevoorschijn. Echter, dit alternatief is een stuk goedkoper en na intensief gebruik ook makkelijker te vervangen (ELKE hardpad slijt immers). Bovendien is zeker een Everglide nog wat aan de kleine kant (OOK een giganta kan te klein zijn, maar dat is persoonlijk), maar dat is nu een kwestie van goed uitsnijden.

Verder hebben we dan nog de alternatieve materialen versies, zoals de Icemat, Steelpad of eventueel Fatpad en Selpad. De laatste twee heb ik helaas nog nooit in mijn handen gehad, dus daar kan ik geen uitspraak overdoen. Wel weet ik dat ze vanwege hun zachtheid heel anders spelen, maar dat ze erg goed schijnen te zijn. Hier is dit matje dus GEEN alternatief voor. Een dergelijke aanschaf valt daarom gemakkelijk te rechtvaardigen.

Ok, cut the crap please!

Ok, een hoop gelul dus, maar nu weten we dus wel waar we aantoe zijn. Het matje is werkelijk fantastisch. Wat was ik verbaasd toen ik de muis eroverheen haalde! No way dat dit beter kon zijn dan mijn ingeburgerde Icemat dacht ik, maar helaas, hij zal er toch aan moeten geloven. Hij tracked ontzettend goed (met een mx300 zal dat overigens ook geen problemen geven, maar toch), heeft een constante feeling en is maar een fractie minder glad dan een fUnc @ rough side. Bovendien is er niet zo'n irritant geluidje, zoals bij een icemat en een steelpad, te horen, dus eigenlijk heb ik niets meer dan lof over dit alternatief.

Ik raad iedereen het aan dit in ieder geval even te proberen, ook al HEB je al iets wat goed is, er is een vrij grote kans dat dit simpele alternatief een lekkerdere mousepad voortbrengt voor je!

/me Exci gaat binnenkort daarom ook maar snel eventjes naar de Hema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
kan iemand even een foto maken van de map die hij/zij van de hema heeft gehaald? want ik ga hem misshcien wel even uitproberen , kheb het huis doorzocht maar onze administratiemappen zijn allemaal vies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
kenny89 schreef op 15 april 2004 @ 20:56:
kan iemand even een foto maken van de map die hij/zij van de hema heeft gehaald? want ik ga hem misshcien wel even uitproberen , kheb het huis doorzocht maar onze administratiemappen zijn allemaal vies ...
Doe ik morgen wel .. dan haal ik met excidium een mappie denk ik :)

Maar dit moet duidelijk genoeg zijn:
Prijs: 2,60
Het is een dikke (lees:hoge) map ,een administratiemap dus. Heeft 2 ringen met zo'n klem.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tefal manier geprobeerd. En het ding glijt als een idioot.... Maar, de muis houdt er zo nu en dan mee op (optical). Hij reflecteerd niet altijd even goed, denk ik.
We didn't expect that to happen now did we. ;)
Met andere woorden. NIET DOEN. Ga vanmiddag wel ff een mapje bij de HEMA halen. Werkt vast beter.

BTW. is de leitz nu beter als die van de HEMA.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hema map ownt kei hard heb er 2 gemaakt ! :p

hij glijdt gek of er groene zeep op ligt.
een echte aanrader:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch houdt ik 't bij mijn mx510 + Steelpad 4d ;)

btw: heeft iemand al die map geprobeert met teflon-strips onder zijn/haar muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 08:22:
Ik heb de tefal manier geprobeerd. En het ding glijt als een idioot.... Maar, de muis houdt er zo nu en dan mee op (optical). Hij reflecteerd niet altijd even goed, denk ik.
We didn't expect that to happen now did we. ;)
Met andere woorden. NIET DOEN. Ga vanmiddag wel ff een mapje bij de HEMA halen. Werkt vast beter.

BTW. is de leitz nu beter als die van de HEMA.
Hema ownt.. leitz weet ik niet :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net zulk een muismat gemaakt (nu ja "muismat gemaakt" klinkt beter dan "een map gesloopt"). Na uitvoerig testen ben ik zeer tevreden over de kwaliteit ervan. Maar toch 1 tip voor de geinteresseerden. Als je per toeval geen enkele lege map meer hebt liggen, behalve een fel-rose map.... NIET DOEN!!!
Ik heb het geprobeerd, het werkt goed.... maar ik zou beschaamd zijn als iemand het zag!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op school hadden wij soort stickers die wat ruw waren maar wel heel glad om op te muizen. Deze waren echter met reclame erop en das niet ideaal voor optical. Zijn deze niet in wit of zwart te krijgen? Lijkt me ideaal als je dit ergens op kan plakken en af en toe nieuwe pakken alhoewel ze aardig sluitvast zijn volgens mij.

Heb het idee dat dat schoolbord ding hetzelfde is maar kon het niet vinden zo snel op die pipo site.

Maar ik zal ook ff een mapje halen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt super deze mat tnx :D, die stickers hoef ik niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 13:55

DeMoN

Pastafari

Aspje schreef op 15 april 2004 @ 13:25:
Heb hier thuis geen leitz mappen liggen :'( alleen esselte, en die vind ik niet bepaald lekker muizen :X

Btw beat this: Mijn muismat :P

[afbeelding]
LOL :P

Die heb ik ook maar mijn Dual Optical kan er niet zo goed tegen... gaat af en toe maf doen :(
Heb ook een MX 500 maar die gaf me weer RSI... :( :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
Komt door de kleur, houd je mx500 maar eens op iets roods. hij gaat geen kant maar op dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zwart simpel matje Fellowes, 5 euro, en echt super, heel smooth met m,n mx310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 22:19
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:56:
Heb net zulk een muismat gemaakt (nu ja "muismat gemaakt" klinkt beter dan "een map gesloopt"). Na uitvoerig testen ben ik zeer tevreden over de kwaliteit ervan. Maar toch 1 tip voor de geinteresseerden. Als je per toeval geen enkele lege map meer hebt liggen, behalve een fel-rose map.... NIET DOEN!!!
Ik heb het geprobeerd, het werkt goed.... maar ik zou beschaamd zijn als iemand het zag!!! :P
Pics pls.
Waar heb je die roze gehaald?
Ik ben geinterreseerd.
(nee, dit is geen grap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff langs de hema geweest voor zo'n map, maar ik vind die structuur echt bagger, veels te grof en dat schuurt te veel. Ga gewoon een keer een plaat ijzer halen ofzo bij de bouwmarkt en daar een mooie mat van zagen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Laatst online: 20:02

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

werk nu al lang op een gratis stoffen matje en ben sinds kort overgestapt op een glasplaat uit een scanner. werkt heel relaxed!
t is alleen zo koud.. :+ dus ik ga er onder (heb een ruimte tussen de glasplaat en het bureau van 2 mm) spoelen maken als verwarming })

kheb een logitech M-S48a (balmuis)

[ Voor 30% gewijzigd door powerflux op 21-04-2004 17:26 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gaat ook zijn licht blauw doorschijnende school map aanranden :)
Heb even er op getest en hij voldoet, nu even een mooie vorm maken.
Er komt een Logitech Mx500 ( binnenkort met special paint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Laatst online: 22:41
ik lees goede reacties over het leitze map projectje, dus heb net effe een leitze map gesloopt voor muismatje :P
Metteen wezen cstriken... en ik moet zeggen het is best relax :D aimt beter dan me stoffe muismat :P heb btw een mx310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 17:01:
Net ff langs de hema geweest voor zo'n map, maar ik vind die structuur echt bagger, veels te grof en dat schuurt te veel. Ga gewoon een keer een plaat ijzer halen ofzo bij de bouwmarkt en daar een mooie mat van zagen :Y)
Dan heb je of een verkeerde map gehaald, of je muis heeft geen scates meer. Hij schuurt hier totaal niet namelijk.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Repeat schreef op 21 april 2004 @ 17:01:
Net ff langs de hema geweest voor zo'n map, maar ik vind die structuur echt bagger, veels te grof en dat schuurt te veel. Ga gewoon een keer een plaat ijzer halen ofzo bij de bouwmarkt en daar een mooie mat van zagen

Dan heb je of een verkeerde map gehaald, of je muis heeft geen scates meer. Hij schuurt hier totaal niet namelijk.
Ja, daar zat ik ookal is aan te denken. Heb nu zo'n RSI muismat, wat heerlijk is voor je pols.! Maar, ik zit wel is te denken aan een alluminium muismat, met carbon erover met een logo. Weet niet of een MX500 op een zelfgemaakte alluminium muismat relaxed gamed :?

[ Voor 26% gewijzigd door matinez op 21-04-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

goed, het slechste wat je kunt doen tegen rsi zijn die matje met zo;n bobbel gel er achter, in tegenstelling toch toetsenbord mapjes. Tenminste, dat zei de mevrouw van de rsi-college's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een MX500, en ga gewoon es een plaatje aluminium zoeken. Kan nooit duur zijn toch? Heb er ook geen idee van of het goed werkt, maar het is wel stijlvol imo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op 21 april 2004 @ 20:39:
goed, het slechste wat je kunt doen tegen rsi zijn die matje met zo;n bobbel gel er achter, in tegenstelling toch toetsenbord mapjes. Tenminste, dat zei de mevrouw van de rsi-college's
Meen je niet he ?
Dat vind ik echt raar, ze verkopen ze met de mooie titel en ondertussen zegt zo'n rsi college zoiets :) Wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:39:
Ik heb ook een MX500, en ga gewoon es een plaatje aluminium zoeken. Kan nooit duur zijn toch? Heb er ook geen idee van of het goed werkt, maar het is wel stijlvol imo 8)
;) goed idee,.. Zet maar op Got als je klaar hebt.
Ik heb wel intresses om je dan na te doen.
Morgen naar de doe-het-zelfer.
Weet iemand of praxis aluminium platen verkoopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 21 april 2004 @ 20:49:
[...]

;) goed idee,.. Zet maar op Got als je klaar hebt.
Ik heb wel intresses om je dan na te doen.
Morgen naar de doe-het-zelfer.
Weet iemand of praxis aluminium platen verkoopt :?
Volgens mij verkoopt praxis wel aluminium platen. Anders ff aardig op school vragen aan de techniek leraar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu ook zo'n weekje een hema map muismat en het werkt idd erg goed.
Wat ik ook heb gedaan is gewone stukjes plakband onder mijn muisvoetjes geplaatst. Ze zitten er nog steeds op...

Ik heb btw een witte map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 21 april 2004 @ 16:56:
[...]

Pics pls.
Waar heb je die roze gehaald?
Ik ben geinterreseerd.
(nee, dit is geen grap)
Ik ben gewoon even naar de logistieke dienst gegaan hier op mijn werk, en ik heb daar een map gevraagd en ook eerlijk gezegd dat ik ze ging slopen.
Toen heb ik daar gewoon een map gekregen in een kleur die niemand wou. Fel-rose dus.

Ik heb hier nu niet direct iets om pics mee te maken, maar ik denk dat je je het zo ook wel duidelijk genoeg kan voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 11:27
Mister I schreef op 22 april 2004 @ 17:25:
[...]

Volgens mij verkoopt praxis wel aluminium platen. Anders ff aardig op school vragen aan de techniek leraar :P
vergeet niet dat aluminium enorm goed warmte geleidt, het zal een kouwe boel worden om op aluminium te muizen tenzij je er een laagje niet-geleidend materiaal overheen doet maar ja dan zie je dus ook niks meer van het aluminium

dat multomap idee is trouwens enorm listig. Voorlopig doe ik het met een stoffen muismat waarvan als het bovenste laagje loslaat ik dat vastplak met bison kit. Dan gaat ie jaren mee

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dit besteld :

Ratpadz € 18,99
Logitech MX510 Performance Optical Mouse € 43,49
Antistick-Pro € 3,90
-----
verzend kosten 7,50

ter vervanging van mijn OEM bal muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit soms gewoon een soort teflon???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens,

FF een vraagje... Wij hebben thuis alleen maar rode mappen. (moeders... :( moeten alles weer met mooie kleurtjes) Maar nou is het lampje van je optische muis ook rood. Die map zal dus al het licht van je lampje zo'n beetje weerkaatsen.
Zal dit een slecht effect hebben op het muizen of zal het geen flikker uitmaken.

Greet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 12:18:
[...]

Is dit soms gewoon een soort teflon???
Nee, dit is een soort olie, die kan gebruikt worden om bijvoorbeeld vastgeroeste vijzen terug los te krijgen, en zowat alles wat vast zit, dus ook een muis die wat vast zit op je muismat ;)
alleen is het een VRESELEKE vuiligheid, het stinkt(naar mijn mening), en je mag dan wel telkens na het muizen je handen heeeeeeeeeeeeel goed wassen, want je blijft het ruiken/voelen.
Dus prachtproduct, maar kzou het niet op mn muismat doen(kwil mn mx700niet pesten he :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Zo ben ook effe wezen kijken bij de hema effe een map gehaald van 2.60 met dat structuur. Effe netjes uitgesneden effe kanten maybe plakken en iets eronder maken dat het niet weg glijd van bureau.. :9 Hij muis al goed strax effe kijken met gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben het ook eens aant doen :D.
Maar heb helaas gen leitzmap een kangaro plus oid nu.
Moet ook werken ofnieT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Schaapje_BlaaT schreef op 23 april 2004 @ 10:02:
[...]

vergeet niet dat aluminium enorm goed warmte geleidt, het zal een kouwe boel worden om op aluminium te muizen tenzij je er een laagje niet-geleidend materiaal overheen doet maar ja dan zie je dus ook niks meer van het aluminium

dat multomap idee is trouwens enorm listig. Voorlopig doe ik het met een stoffen muismat waarvan als het bovenste laagje loslaat ik dat vastplak met bison kit. Dan gaat ie jaren mee
Een beetje tweaker maakt dan toch gewoon verwarming in zijn muismat :Y) .
Lekker warm in de winter en in de zomer laat je je airco er op blazen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik ga er ook even eentje maken. Dan test ik even wat games ermee, en dan zulle jullie horen of het iets is. :P (wish me luck ;))

Edit, getest, ik vind het dus helemaal niks, mijn stoffe muismat (7 jaar oud) is 10 keer gladder. Heb ik voor nix een map kapot geknipt :( .

[ Voor 37% gewijzigd door darkdesign op 23-04-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 12-08 07:29
darkdesign schreef op 23 april 2004 @ 17:37:
Ik ga er ook even eentje maken. Dan test ik even wat games ermee, en dan zulle jullie horen of het iets is. :P (wish me luck ;))

Edit, getest, ik vind het dus helemaal niks, mijn stoffe muismat (7 jaar oud) is 10 keer gladder. Heb ik voor nix een map kapot geknipt :( .
mja .. moet je ook maar eerst teste toen de map heel was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter

Dan heb je waarschijnlijk ook niet een map met goede materiaal / structuur.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022

Maybe heb je de verkeerde map je moet er zo 1 hebben met heel licht structuur erop beetje plastic actig om karton heen. Ik vind het perfect werken moet alleen nog een midden pootje hebben om het door drukken te voorkomen heb op alle vier de hoeken zon antiglij dingetje van een toestenbord op geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Schaapje_BlaaT schreef op 23 april 2004 @ 10:02:
[...]

Je bent toch geen mietje, en je transpireerd heus wel wat. Dus dan wordt "het" heus niet zo koud. Tenzij je dus een mietje bent. Het gaat om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb zojuist (1 minuut geleden) ook zo'n mappie gemaakt! Een mooie zwarte Leitzmat! Ik heb hem even getest met een kapotte optical mouse hier, ik moet zeggen. Het is zeer relax, glijd soepel. :Y)

Nu loopt mijn Qware balmuis er overheen maar niet voor lang meer. Frank gaat morgen zijn blue-paint MX 510 ophalen! :)

edit: Wat een gladde onderkant heeft mijn Leitz matje. Even de plakband gebruikt. >:) Nu zit ie muurvast, heerlijke muismat! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door frankknopers op 27-04-2004 19:26 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb het even getest met een blauwe esselte map.
Men mx700 glijdt toch niet zo soepel als op men bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
mijn leitze map blijft voorlopig gewoon map... En mijn stoffen muismatje blijft lekker :P

Maakt geluid als je erover heen gaat. Ik vind het niet soepeler oid gaan.

!denk net ergens aan. Soepel.

Die spellen, staan meestal in hallen, zo'n schijfje en kaats je op en neer in zo'n bak. Deze bestaat uit een plaat met heel veel gaadjes waar lucht uit komt. Als je je muis nu beetje glad maakt vanonder, en zo'n muismat maakt.

De hoover muis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
roedie schreef op 27 april 2004 @ 20:06:
mijn leitze map blijft voorlopig gewoon map... En mijn stoffen muismatje blijft lekker :P

Die spellen, staan meestal in hallen, zo'n schijfje en kaats je op en neer in zo'n bak. Deze bestaat uit een plaat met heel veel gaadjes waar lucht uit komt. Als je je muis nu beetje glad maakt vanonder, en zo'n muismat maakt.

dat maakt pas een herrie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 03:08
Afbeeldingslocatie: http://www.imdesign.nl/muismat.jpg

Die is echt heerlijk vooral met me MX700 en me reserver logitech muisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gemaakt,
werkt heel relaxed.
Tegen het schuiven heb ik er van die deurstrips op geplakt in alle richtingen (horizontaal + verticaal). Let er wel op dat ze van ruw en plakkerig rubber zijn. Mijn muismat is niet meer te verschuiven, alleen dmv hem op te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 13:47
roedie schreef op 27 april 2004 @ 20:06:

airhockey, nou die puck blijft wel omhoog, maar een muis? ;)

anyways: ik heb hem net ook gemaakt, en hij bevalt prima.. maakt veel geluid maar is ontzettend soepel :)

Ik heb hem opgelicht op 8 stoffen voetjes voor onder stoelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 28-04-2004 00:27 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel leuk zijn, zo'n airhockey muis! Van het moment dat je je hand erop legt druk je hem weer naar beneden en schuift hij niet meer, maar laat hem los en hij begint zelf heen en weer te glijden! :+
Leuk, maar eerder als practical joke dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
DKasemier schreef op 28 april 2004 @ 00:26:
[...]

airhockey, nou die puck blijft wel omhoog, maar een muis? ;)

anyways: ik heb hem net ook gemaakt, en hij bevalt prima.. maakt veel geluid maar is ontzettend soepel :)

Ik heb hem opgelicht op 8 stoffen voetjes voor onder stoelen :)
Ik vindt de herrie wel meevallen eigk. Hij maakt net zo veel geluid als mijn func1030.

Toch vraag ik me af of iedereen wel een goede map heeft gebruikt. Ik snap dat iedereen geen zin heeft om een hema map van 2,61 euro te halen, maar dan weet je zeker dat je de goede hebt, en waarschijnlijk heb je daar zeker geen spijt van :)
Ik ook nog steeds niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-04-2004 12:12 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een plastic placemat gepakt als muismat, heel erg soepel, ongeveer 0.5mm dik en 300 * 450 mm. dus zeker groot genoeg 8) . En kost geen f**k pakje van 4 een max een paar euri.

Zat eerst aan een teflon snijplank te denken, maar die hadden ze alleen in het wit (of voor 40 euri en dat vond ik toch iets te veel om te proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn muismap. Ik heb hem met van dat blue-tac spul aan mijn bureau gefixeerd. Ik ga hem misschien nog verfraaien met enkele stickers of opschriften. Het is in ieder geval een geniaal idee om zo'n oude kantoormap als mat te gebruiken... het muist heerlijk :) Enne, niet gaan zeuren over die ballenmuis, hij is voor mijn Internet bak.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30235/full.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 13:47
Tutti-frutti schreef op 28 april 2004 @ 12:12:
[...]

Ik vindt de herrie wel meevallen eigk. Hij maakt net zo veel geluid als mijn func1030.

Toch vraag ik me af of iedereen wel een goede map heeft gebruikt. Ik snap dat iedereen geen zin heeft om een hema map van 2,61 euro te halen, maar dan weet je zeker dat je de goede hebt, en waarschijnlijk heb je daar zeker geen spijt van :)
Ik ook nog steeds niet ;)
ik vind het veel herrie omdat ik een stoffe mat gewent bent, een bureau maakt ook veel herrie.. :) misschien dat dat met skatez wat minder wordt.. dattie herrie maakt is logisch, het is hard plastic (met zo'n ruitjesstructuur) anyways ik weet zeker dat dit de soort map is die je bedoelde, of iig een goeie.. want hij roelt echt heel hard :)

maar misschien probeer ik ook nog met een hema map in zwart, omdat donkerblauw ik niet zo mooi vinde ;)
ik heb echt precies dezelfde structuur :)

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 29-04-2004 10:06 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb de "leitzermat" nu ook gemaakt, meteen ff potje cs gespeeld en ik moet zeggen dat het super goed gaat. Je hebt meer ruimte voor je muis dan op een normale muismat en het gaat (bij mij iig) nog een stuk soepeler ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn muismap inmiddels een beetje versierd met Intel casebadges (8>

Van boven naar beneden en van links naar rechts: Pentium, Pentium MMX, Pentium III en Pentium 4 HT. Op de andere hoek zitten nog wat 'designed for NT/98 stickers'.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30247/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb nu ook een zwarte andere map.
Deze glijd vele beter dan de blauwe die ik eerst had.
Geweldig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik heb al de ideale muismat: een VSB bank muismat :P

Superglad en ook helemaal gratis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze tip als eens voorbij gekomen.

Ik spuit mijn everglide 1 keer per maand in met "strijkspray" van trekpleister.
(even inwerken daarna afvegen met keukenpapier)

Hier zit een soort siliconen in om het strijken makkelijker te maken.

Ik kwam op het idee toen ik plat op de grond lag.
Had tijdens het strijken ook op me laminaatvloer gespoten.
laminaat + strijkspray + sokken = ijsbaan.

Het heeft het zelfde effect als WD40, stink alleen niet en wordt niet ranzig.

Oja, het kost iets van 1 euro nog iets, dus ook goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog verbeteringen aan dit leuke idee :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Nope :)

Maar ik heb wel ondervonden dat die strijkspray erg tijdelijk werkt, en slechter dan wd40, helaas :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Kheb vandaag zelf ook voor het eerst een icemat gevoeld. Moet zeggen dat ik mijn func 1030 lekkerder vindt, en de hemamat ook. Maakt tenminste ook niet zo'n takkeherrie als die icemat ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist even een map kapot gesneden om te proberen: werkt beter dan verwacht: ik zat op mijn houten bureau te werken (effen vlak) en die muis deed nu en dan raar tijdends games, nu niet meer.
Kheb ze wel moeten aan mijn bureau lijmen :p

thx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Laatst online: 30-10-2022
Kick...

Heb zelf net een huis gekocht en ben de zolder als waar frag-paradijs aan het inrichten. Bureau maak ik ook zelf.
Koop ik strx ff zo'n map en dan frees ik een stukkie uit m'n bureau zodat ie er precies in past :P . Ligt meteen goed vast en even hoog als bureau zelf :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm mijn hema map heeft wat bobbels gekregen en nu een gat .. wordt nieuwe kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
die van mij werkt nog perfect, alleen komt wel vaak stof e.d. op. Maar dat is niet zo'n groot probleem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik al een tijdje naar aan het zoeken ben is een muismat (of stuk plastic) van ongeveer 1m2 voor een optische muis. Nou vraag ik me af of zoiets bestaat want ik heb het nog nooit op inet gezien ofzo.
Ik wil hem zo groot omdat ik altijd ruimte tekort kom op mijn reguliere muismat, ik wil gewoon alle ruimte hebben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je stelt je muis gevoeliger in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 19:29:
Waar ik al een tijdje naar aan het zoeken ben is een muismat (of stuk plastic) van ongeveer 1m2 voor een optische muis. Nou vraag ik me af of zoiets bestaat want ik heb het nog nooit op inet gezien ofzo.
Ik wil hem zo groot omdat ik altijd ruimte tekort kom op mijn reguliere muismat, ik wil gewoon alle ruimte hebben. :p
Ik weet dat er Fatpad muismatten bestaan, deze zijn de grootste die ik tot nu toe gezien heb

Afbeeldingslocatie: http://www.cached.net/images/fatpad.jpg

deze zijn 35.18 x 44.45 (cm) groot, wat best aardig is >:)
Pagina: 1 2 3 Laatste