Zo, ik heb ze dus eventjes bij TS getest en ik was aangenaam verrast. Zelf ben ik in het bezit van een Icemat Black, een Steelpad 4S, Glidetapes pad, de welbekende 3M pads (zowel de "echte" als de optical version) en uiteraard een standard cloths mat. Verder heb ik meerdere malen met een fUnc en een Everglide gespeeld, dus aan kennis is er geen gebrek.
Allereerst moeten we deze mat natuurlijk vergelijken in zijn categorie, wat dus wil zeggen dat hij tot de hardpads gerekend moet worden, maar dat lijkt me logisch. In deze categorie komen dan dus de fUnc en de Everglide als directe tegenhangers tevoorschijn. Echter, dit alternatief is een stuk goedkoper en na intensief gebruik ook makkelijker te vervangen (ELKE hardpad slijt immers). Bovendien is zeker een Everglide nog wat aan de kleine kant (OOK een giganta kan te klein zijn, maar dat is persoonlijk), maar dat is nu een kwestie van goed uitsnijden.
Verder hebben we dan nog de alternatieve materialen versies, zoals de Icemat, Steelpad of eventueel Fatpad en Selpad. De laatste twee heb ik helaas nog nooit in mijn handen gehad, dus daar kan ik geen uitspraak overdoen. Wel weet ik dat ze vanwege hun zachtheid heel anders spelen, maar dat ze erg goed schijnen te zijn. Hier is dit matje dus GEEN alternatief voor. Een dergelijke aanschaf valt daarom gemakkelijk te rechtvaardigen.
Ok, cut the crap please!
Ok, een hoop gelul dus, maar nu weten we dus wel waar we aantoe zijn. Het matje is werkelijk fantastisch. Wat was ik verbaasd toen ik de muis eroverheen haalde! No way dat dit beter kon zijn dan mijn ingeburgerde Icemat dacht ik, maar helaas, hij zal er toch aan moeten geloven. Hij tracked ontzettend goed (met een mx300 zal dat overigens ook geen problemen geven, maar toch), heeft een constante feeling en is maar een fractie minder glad dan een fUnc @ rough side. Bovendien is er niet zo'n irritant geluidje, zoals bij een icemat en een steelpad, te horen, dus eigenlijk heb ik niets meer dan lof over dit alternatief.
Ik raad iedereen het aan dit in ieder geval even te proberen, ook al HEB je al iets wat goed is, er is een vrij grote kans dat dit simpele alternatief een lekkerdere mousepad voortbrengt voor je!
/me Exci gaat binnenkort daarom ook maar snel eventjes naar de Hema...