[Distributed Folding] hitparade van 24 maart Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Over mensen van SoB die hier ook actief zijn: THANX _/-\o_ HULDE _/-\o_ .

Enne . . . ik zag dat onze grote inhaal-stats poster Dauntless ook op SoB actief is en één van de SoB-ers is die nu meehelpen !!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 25-03-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Anoniem: 99022 schreef op 25 maart 2004 @ 21:21:
idd, gratz ;)
5 april word me zus twintig dus wil ik 20m flushen :P T gaat alleen niet lukken :+
Dan maar voor de 20K ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 22:32
* MarcyDarcy van de DF website *
2004/03/25
New slower client available; FTP problems resolved
There is a complete set of new packages available on the download page with a much slower client. None of the code is changed, and it is still the same protein, but there are now 200 structures per generation. The new client should half the frequency of uploads to the server, as well as the amount of buffered data. Since this is a faster protein, we can do more sampling per generation, which should lead to even better RMSDs. Furthermore, this will space out uploads and relieve the load on our servers. Please make sure to download the new package to slow down the rate of uploads and to generate better data.

Note that if you had problems accessing the FTP site, this was due to unannounced network changes in the hospital, and has now been resolved.
+ dat het niet kunnen downloaden van de client dus te maken had met onaangekondigde netwerk veranderingen in het ziekenhuis waar DF is gehuisvest, dit heeft ook invloed gehad op de iig laatste 2 statsruns die daardoor niet hebben plaatsgevonden.

[edit]

* MarcyDarcy er meer info is betreffende invloed op de daily output/houdsbaarheidsdatum van de huidige client en of o.a. de autoupdate werkt raad ik aan nog deze nieuwe client nog niet te gebruiken *

[ Voor 10% gewijzigd door MarcyDarcy op 25-03-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Probeer hier ook iets van 2000 weg te krijgen, gaat zeer langzaam, ondertussen heb ik een bat bestand gemaakt en die ga ik nu op alle pc's zetten, wordt wel een karweitje :)

Ook morgen take home tentamen inlevern... dus wordt hier flink typen. Welterusten all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcyDarcy schreef op 25 maart 2004 @ 23:11:
* Anoniem: 100386 van de DF website *
[...]
+ dat het niet kunnen downloaden van de client dus te maken had met onaangekondigde netwerk veranderingen in het ziekenhuis waar DF is gehuisvest, dit heeft ook invloed gehad op de iig laatste 2 statsruns die daardoor niet hebben plaatsgevonden.
Moeten we nu gaan updaten, en krijg je net als met een proteine-wissel daar een bepaalde tijd voor ?

En misschien belangrijker, hoe zit dat dan met de toekenning van punten per gen (belangrijk ivm de race naar plaats #1 natuurlijk)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 25-03-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51521

Gaat dit ook vanzelf als je de autoupdatefunctie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Anoniem: 100386 schreef op 25 maart 2004 @ 23:13:
[...]

Moeten we nu gaan updaten, en krijg je net als met een proteine-wissel daar een bepaalde tijd voor ?

En misschien belangrijker, hoe zit dat dan met de toekenning van punten per gen (belangrijk ivm de race naar plaats #1 natuurlijk)
Hehe je denkt hetzelfde als moi. :)
Ik heb reeds een email gestuurd naar Elena (DF) om te vragen hoe het zit met de punten, of deze nieuwe langzamere client (met wel dezelfde snelle protein) invloed heeft op de daily output en of er een tijdslimiet is gesteld waarbinnen iedereen moet overswitchen naar deze nieuwe langzamere client en dat als gevolg hiervan data van de huidige client niet worden geaccepteerd.

Wacht iig de huidige run van de client totdat deze weer bij het langzame gen0 is aangekomen voordat de alvast besluit de nieuwe langzamere client te gaan gebruiken. Zodra ik reactie krijg op bovenstaande vragen zal ik het direct laten weten :)

De vraag of de auto-update werkt is ook meegenomen in mijn mail. Ik denk inderdaad dat het het beste even moeten afwachten tot er wat meer info is. Goede timing net nu FreeDC niet toegankelijk is :D

[ Voor 15% gewijzigd door MarcyDarcy op 25-03-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcyDarcy schreef op 25 maart 2004 @ 23:21:
[...]
Hehe je denkt hetzelfde als moi. :)
Ik heb reeds een email gestuurd naar Elena (DF) om te vragen hoe het zit met de punten, of deze nieuwe langzamere client (met wel dezelfde snelle protein) invloed heeft op de daily output en of er een tijdslimiet is gesteld waarbinnen iedereen moet overswitchen naar deze nieuwe langzamere client en dat als gevolg hiervan data van de huidige client niet worden geaccepteerd.

Ik persoonlijk rond even de run af totdat ik weer bij gen0 ben aanbeland en zal dan deze nieuwe langzamere client gaan gebruiken. Zodra ik reactie krijg op bovenstaande vragen zal ik het direct laten weten :)
Nu ik je toch "aan de lijn" heb, is het goed afgelopen met de punten/gens van MAB ?

edit:
Goed plan, moet er nu nog 75 tot volgende generatie, zal dat ook als upgrade-moment plannen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 25-03-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107167

ik heb de nieuwe client net gedownload, maar wacht ook nog even met het installeren.

Maar de FTP van blueprint is nu in elk geval weer goed bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Anoniem: 100386 schreef op 25 maart 2004 @ 23:24:
[...]

Nu ik je toch "aan de lijn" heb, is het goed afgelopen met de punten/gens van MAB ?
...
MAB wacht eerst de reactie van DF af en daarna zal ik kijken wat ik kan doen. Het is even afwachten wat er komen gaat. Ik heb iig al 2 mailtjes van hem gekregen en Marcelloz heeft er ook eentje gekregen. Het is niet dat we er niet mee bezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Autoupdate haalt niet automatisch de nieuwe 200struct/gen client op.
Vanuit DFGui heb ik de client gestopt, vervolgens heb hem handmatig gedownload en gewoon over de oude foldtrajlite.exe heen gekopieerd. Daarna in DFGui de client weer gestart. Hij ging gewoon door waar hij gebleven was, maar berekent nu 200 stuks per generatie. De score is hopelijk ook gewoon verdubbeld, maar dat heb ik nog niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107167

Was net aan het einde van mijn set dus heb nu ook maar gelijk geupdate, ookhier werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99022

Pyrus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
hij is bezig met dat site-je voor je gebufferde resultaten om een mooi overzicht te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Last update om 18:30 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47852

Niet zeiken, upload-time!! :9
M'n eerste PC heeft er al 6/2329 geupload! en dat in 15 minuten! :+
Door naar PC nummer 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

aargh!

Kom net terug van avondje darten.

Uploading fileset 1/1469 from last run to server. :D

Hij hep er 4 gedaan en is toen gaan wachten. :X Nouja, we vertrekken zaterdag pas voor de wintersport, dus die gaan er nog wel doorheen voor die tijd.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47852

Zo, m'n 8600 filesets zijn onderweg :O morgenochtend maar es effe kijken
of het proggie z'n werk heeft gedaan. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Cow_tipping schreef op 26 maart 2004 @ 01:12:
aargh!

Kom net terug van avondje darten.

Uploading fileset 1/1469 from last run to server. :D

Hij hep er 4 gedaan en is toen gaan wachten. :X Nouja, we vertrekken zaterdag pas voor de wintersport, dus die gaan er nog wel doorheen voor die tijd.
Kijk ook eens [rml]SuspiciouS in "[ Distributed Folding] hitparade van 24 m..."[/rml]
O.a. de batch werkt erg goed, iig geen omkijken meer naar. De 2e manier zal zeker ook goed werken :)
Upload ze!

Succes brutale zoekertjes, niet met de MF maar om die 20.000 te uploaden binnen 24 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86809

Ik heb net mijn windows-cliënten geupdate en die draaien nu leuk 200 structuren per generatie. Maar de update van de macosx-cliënt geeft geen verandering. :( Het blijven 100 structuren per generatie???
:? Het is wel de nieuwe cliënt (25/3).

Kan je dit ook even meenemen bij je vragen? En heeft iemand al ervaring met het updaten van de linux-cliënt? (Voor het geval dat dat ook geen effect heeft doe ik die morgenochtend.. ik bedoel straks dan maar :Z ).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 86809 op 26-03-2004 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

MarcyDarcy schreef op 26 maart 2004 @ 01:28:
[...]
Kijk ook eens [rml]SuspiciouS in "[ Distributed Folding] hitparade van 24 m..."[/rml]
O.a. de batch werkt erg goed, iig geen omkijken meer naar. De 2e manier zal zeker ook goed werken :)
Upload ze!

Succes brutale zoekertjes, niet met de MF maar om die 20.000 te uploaden binnen 24 uur :P
Dankje Marcel, kep nu de Marcelloz oplossing gefabriceerd en ik kijk morgen wel of alles weg is.

Ik bedenk me net dat Marcelloz wel heel makkelijk praat over .bat bestandjes. Ik kan me voorstellen dat er zelfs mensen zijn die nog nooit met DOS gewerkt hebben. Dus ff tutorial:

- kopieer deze tekst van marcelloz (selecteer en ctrl-c)
code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
:START
foldtrajlite -f protein -n native -u t
echo sleeping for 30 seconds
sleep 30
goto START
- copy con flush.bat (waarmee je het batch bestandje maakt)
- rechtermuisknop paste of plakken
- ctrl-z en enter
flush.bat bestandje klaar.

(Unzip het sleep.exe bestandje voordat je het in de Windows/System32 folder zet ;) )
Draaien maar!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

.....Ik kan me voorstellen dat er zelfs mensen zijn die nog nooit met DOS gewerkt hebben......
* DPCquatar voelt zich oud.

heeft nog met DOS <3.0 gewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door DPCquatar op 26-03-2004 01:52 ]

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43875

Anoniem: 86809 schreef op 26 maart 2004 @ 01:44:
[...]

Ik heb net mijn windows-cliënten geupdate en die draaien nu leuk 200 structuren per generatie. Maar de update van de macosx-cliënt geeft geen verandering. :( Het blijven 100 structuren per generatie???

Kan je dit ook even meenemen bij je vragen? En heeft iemand al ervaring met het updaten van de linux-cliënt? (Voor het geval dat dat ook geen effect heeft doe ik die morgenochtend.. ik bedoel straks dan maar :Z ).
Linux-cliënt geeft ook geen verandering, het blijft 100 structures per generatie.
Ik heb alleen niet gecontrolleerd of er verschil zit in filesize tussen de 2 builds

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 43875 op 26-03-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perboemski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DPCquatar schreef op 26 maart 2004 @ 01:51:
[...]

Tsss, wilde dat ook wel maar die deed het niet op grote floppen :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Anoniem: 86809 schreef op 26 maart 2004 @ 01:44:
[...]

Vraag over Lunix en Mac OS X heb ik bij deze net in een nagekomen mailtje gesteld. We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

[...]

ik werk er nog steeds mee.. :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 23:00

JustDutch

was ambtenaar :)

[...]

* JustDutch heeft nog met een muis gewerkt (op een CBM64 :+ )

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07

sus

is druk :+

Cow_tipping schreef op 26 maart 2004 @ 01:45:
[...]

Dankje Marcel, kep nu de Marcelloz oplossing gefabriceerd en ik kijk morgen wel of alles weg is.

Ik bedenk me net dat Marcelloz wel heel makkelijk praat over .bat bestandjes. Ik kan me voorstellen dat er zelfs mensen zijn die nog nooit met DOS gewerkt hebben. Dus ff tutorial:

- kopieer deze tekst van marcelloz (selecteer en ctrl-c)
code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
:START
foldtrajlite -f protein -n native -u t
echo sleeping for 30 seconds
sleep 30
goto START
- copy con flush.bat (waarmee je het batch bestandje maakt)
- rechtermuisknop paste of plakken
- ctrl-z en enter
flush.bat bestandje klaar.

(Unzip het sleep.exe bestandje voordat je het in de Windows/System32 folder zet ;) )
Draaien maar!
Dat is dus ook de reden dat Arnim er een losse exe voor heeft gebouwd :)
Pagina: 1 2 Laatste