de atmel processor is er
Met dank aan pa
I've GoT a solution
de atmel processor is er
I've GoT a solution
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door roelke op 10-10-2005 13:45 ]
I've GoT a solution
[ Voor 65% gewijzigd door roelke op 10-10-2005 15:01 ]
I've GoT a solution
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
[ Voor 21% gewijzigd door Praetorian op 11-10-2005 10:26 ]
Die zo lekker snel rond draaitPraetorian schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:24:
Dat is geen 360 graden, zo te zien zitten er widemoves in die iig minder dan 180 graden rondom uitstralen (breed), daarom lijkt het 360 graden (is het niet)
Om het mooier te maken wordt de helft weg geblankt...
(vanaf het zijaanzicht zal het er zo uitgezien hebben, laser output vanuit tussen de pipes)
|/
|\
en vooraazicht (wat jij dus opvat als 360 graden)
><
Als je echt 360 graden wilt laseren moet je zo'n ding kopen wat ze gebruiken bij de bouw
leve de hemaPraetorian schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:05:
Zo werkt het idd
Goede jip en janneke uitleg
En als je niets zou blanken dan zou je een tunneleffect krijgen vanaf de vloer
Een laser die stil staat (dus 1 single stilstaande beam) is het allersterkste kwa power,Praetorian schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:55:
Juist niet, zonder blanking of wat is de laser op zijn sterkst
Blanking doet in feite niets met de power die de laser uitzendt, maar wel wat er uit je lens NA de blanking naar buiten komt. Als je laser voor de helft van de tijd 'uit' is (dus straal onderbroken) is er nog maar de helft van het vermogen effectief over, omdat de helft van het licht gewoon niet naar buiten komt. Zelfde als je gaat scannen, als je je laser voor 50 keer per seconde over een pad heen en weer scant dan is het vermogen dat je op één punt van dat pad waarneemt maar 1/50ste van het totaal. Daarom zijn bijvoorbeeld lasers in barcodescanners maar klasse 1.chromeeh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:02:
[...]
Een laser die stil staat (dus 1 single stilstaande beam) is het allersterkste kwa power,
maar blanking doet verder niets met de power....
Blanking is niets anders dan het onderbreken van de straal zodat het lijkt of de laser 'uit' is
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
er is een nieuwe printplaatroelke schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:09:
[...]
de atmel processor is erZijn begonnen met het begin van het progameren gaat nog wel ff duren
Met dank aan padia alle Programmeer werk doet
[ Voor 7% gewijzigd door roelke op 13-10-2005 20:59 ]
I've GoT a solution
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Previes, als de diode zelf te heet wordt is het snel over en uit....Falcon schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:56:
als ik dit zo lees moet dat wel gewoon kunnen ja.. kijk alleen uit dat je de diode of het printje zelf niet te heet laat worden, dit gebeurt nogal snel met een standaard soldeerbout
de laserpointer is kapotroelke schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:56:
[...]
er is een nieuwe printplaat
morgen komen er pics van
I've GoT a solution
[ Voor 56% gewijzigd door roelke op 17-10-2005 17:35 ]
I've GoT a solution
Helaas ik moet wel zeggen dat dit wel ietsje goedkoper is dan dat ze bij LaserExpert kosten....n00bs schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:47:
Geinig gedaan
ps: nog meer Big Dipper lasers voor weinig geld
Zo te zien gebruik je de module uit de "Blokker laser water pas" die is maar 3mw ofzo en klasse 2m.roelke schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:54:
hier nog wat foto's van de nieuwe laser (oude is kapot)
en het nieuwe printje
[afbeelding]
I've GoT a solution
Stoney3K schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:09:
Heb je daar schema's e.d. van? Misschien kan ik ook eens zoiets proberen met een PIC18F452 en een paar steppertjes die ik uit een printer salvage. Zijn die spiegeltjes front surface of normaal?
n00bs schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:34:
[...]
offtopic:
Heb je de comminicators ontvangen ? (versturen was iets goedkoper)
Ja ik zag dat ze idd erg mooie lasers daar hebben voor weinig geld en ook lasermodules voor de tweakers onder ons
You are free to do as we tell you to
Waarom zou je de steppers willen aansturen via een DAC?sleeping_hollow schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:21:
Is het trouwens mogelijk om die steppers uit een big-dipper met een DAC aan te sturen? Of is het dan al makkelijker/beter om 2 MOT-1's erin te gooien (evt met een afbuigspiegel ertussen om te kiezen tussen DAC/DMX).
Aangezien dat het project is waar ik nu eigenlijk mee bezig ben (Opgevoerde groene pointer met een MOT-1 setje). Als ik er zo over nadenk zal ik waarschijnlijk die F-02 alleen met DMX gebruiken, maar ik vind het zo zonde om die andere componenten niet te gebruiken. misschien ooit nog een keer een apparte MOT-1 laser bouwen.chromeeh schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:16:
[...]
Waarom zou je de steppers willen aansturen via een DAC?
De F-02 heeft een redelijke uitgebreide aanstuur mogelijkheid via DMX...
(Zie hier voor de manual van de F-02)
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Bij lasershow's moet het gewoon donker zijnchromeeh schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:36:
Ziet er wel nice uit.... Maar bij veel licht is 'zware' rook mooier dan 'lichte' rook...
(Ja rookmachine vloeistof heb je in soorten)
De zware rook blijft langer hangen en is dichter dan de 'lichte' rook en daarom mooier voor laser bij veel of meer omgevingslicht
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 19:14 ]
2 stralen naast elkaar in combinatie met zeer veel omgevingslicht (stadionlampen) en weinig rookn00bs schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:55:
Op die eerste foto zie ik eerst blauw dan een stuk paars en dan weer blauwhoe krijg je dat voor elkaar
Mijn ogen zijn al wat afgenomen in kwaliteit door vaak in lasers te kijkenVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:13:
volgens mij als je goed kijkt 2 stralen naast elkaar komt ook door de rook volgens mij anders snap ik het ook niet
Verschillende stralen lichtblauw, donkerblauw en paars, alleen niet overal rook. Geeft wel een leuk effectVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:13:
volgens mij als je goed kijkt 2 stralen naast elkaar komt ook door de rook volgens mij anders snap ik het ook niet
Die 1500mw van medialas, €15000 geloof ik
Mijnes ook, moet vanmiddag langs de oogarts voor een gezichtsveld onderzoekn00bs schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:01:
[...]
Mijn ogen zijn al wat afgenomen in kwaliteit door vaak in lasers te kijken
[ Voor 26% gewijzigd door Praetorian op 27-10-2005 11:59 ]
mwa, vermenigvuldig het nog eens met 2Praetorian schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:58:
[...]
Die 1500mw van medialas, €15000 geloof ik
Staan ook mooie filmpjes nu van die F02 op de IA site bij de productenchromeeh schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:13:
Ik zal vanavond nog ff een paar mooie foto's posten die ik gevonden heb van de BigDipper F-02
Wat is dat voor laser? Multicolor groen rood? Hoeveel mW?chromeeh schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:18:
Zal niet alle foto's hier posten (42 stuks), alleen een paar highlights:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's staan hier
Er staan ook foto's met 2 van deze schatjes
Dit is een Big Dipper RGY laser (de F02) zie ook hierM14 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:27:
[...]
Wat is dat voor laser? Multicolor groen rood? Hoeveel mW?
[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 28-10-2005 00:57 ]
Ga je nu in elke post de link van de IA spammen?n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:56:
[...]
Dit is een Big Dipper RGY laser (de F02) zie ook hier
Vermogen: 80mW rood en 40mW groen... maar aan de foto's te zien is de white balance niet helemaal juist en de gamma ook niet
Hoeveel mw groen heb ik nodig om zo'n effect te krijgen?chromeeh schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:18:
Zal niet alle foto's hier posten (42 stuks), alleen een paar highlights:
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door roelke op 28-10-2005 14:36 ]
I've GoT a solution
De specs: 80mW rood en 40mW groenroelke schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:35:
[...]
Hoeveel mw groen heb ik nodig om zo'n effect te krijgen?
en hoeveel mw rood?
Edit jah er komen binnenkort foto's van de laser in het kistje (verf is aan het drogen)
I've GoT a solution
En dan heb je maar 1 "streep"roelke schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:37:
jah dat snap ik maar meer in het algemeen
kun je een groen laser 5mw in het groen een streep zonder rook
Een 5mW laser is leuk voor een lasershow op je kamer (met rookroelke schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:37:
jah dat snap ik maar meer in het algemeen
kun je een groen laser 5mw in het groen een streep zonder rook
Waarom neem je voor die 550 Euro niet de F01 en een K600 of F01 en een K800chromeeh schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:35:
Ik heb straks een setje van 3 lasers (1x K200, 1x K300 en een F-02)....
Oud en nieuw wordt wel een feest![]()
[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 28-10-2005 21:43 ]
[ Voor 7% gewijzigd door roelke op 28-10-2005 21:48 ]
I've GoT a solution
Omdat ik zeer goede ervaring heb bij LaserExpertn00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:42:
[...]
Waarom neem je voor die 550 Euro niet de F01 en een K600 of F01 en een K800
of een F02 en een K500+ ?
Natuurlijk is het jouw keuze, maar ik denk met de koop van 2 lasers die meer te beiden hebben jij een mooiere show kan neerzetten... de K200 is toch nou niet zo spectaculair
offtopic:
ps: ik zie je nog niet als deelnemer op de IA
[ Voor 4% gewijzigd door roelke op 29-10-2005 11:05 ]
I've GoT a solution
Hoe bedoel je kun je de staal niet zien.roelke schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:01:
hoe krijgen jullie die laser fatsoenlijk opgenomen ik mis de helft van het figuur
Ja de camera is goed gecenterd
lol dacht eerst dat die foto's bedoelde.addictive schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:09:
sluitertijd bij het opnemen van een filmpje, dat is nieuw voor me...
Foto's kun je gewoon cappen uit het filmpje, dus ik neem aan dat ie het maken van een filmpje bedoeldrastamen schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:15:
[...]
lol dacht eerst dat die foto's bedoelde.![]()
Nou dan weet ik het ook niet meer.
Maby meer rook
Neehoor, je zou ook de lens langer open kunnen zetten en minder FPS hebben. Normaal is een vloeiend filmpje 24fps. Maar als je de lens langer open zou houden en er een film van bv 5fps van zou maken krijg je dus het effect wat je ziet bij die nightshot standen op JVC digitale videocamera'saddictive schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:09:
sluitertijd bij het opnemen van een filmpje, dat is nieuw voor me...
Oke, daarvan was ik niet op de hoogten00bs schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:33:
[...]
Neehoor, je zou ook de lens langer open kunnen zetten en minder FPS hebben. Normaal is een vloeiend filmpje 24fps. Maar als je de lens langer open zou houden en er een film van bv 5fps van zou maken krijg je dus het effect wat je ziet bij die nightshot standen op JVC digitale videocamera's
spam eens wat minder op GoT, het staat nu zo'n beetje in iedere post van jouVerder: crash en anderen bestel nou gewoon je laatste laser op de IA dan kan er besteld worden
Lol had ik dus toch zonder dat ik het wist een puntn00bs schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:33:
[...]
Neehoor, je zou ook de lens langer open kunnen zetten en minder FPS hebben. Normaal is een vloeiend filmpje 24fps. Maar als je de lens langer open zou houden en er een film van bv 5fps van zou maken krijg je dus het effect wat je ziet bij die nightshot standen op JVC digitale videocamera's
Verder: crash en anderen bestel nou gewoon je laatste laser op de IA dan kan er besteld worden
Heb ik een paar post hierboven ook al vermeld, dat wordt gewoon donders irritant nu....addictive schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:52:
[...]
[...]
spam eens wat minder op GoT, het staat nu zo'n beetje in iedere post van jou
[ Voor 44% gewijzigd door n00bs op 29-10-2005 16:13 ]
[ Voor 31% gewijzigd door roelke op 29-10-2005 19:18 ]
I've GoT a solution
Ziet er goed uit, maar hoe stuur je 'm nu aan via dat programma?roelke schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:14:
Geen ruzie aub
Hier een filmpje http://members.home.nl/marco.driessens/laser/laser4.wmv
Edit : het probleem zet hem op pauze en je ziet het, je ziet geen volledig figuur
daarmee stuur ik hem aan met de computerroelke schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:21:
zie hier de seriele aanstuur software
[afbeelding]
I've GoT a solution
Mooi gemaakt zeker met de software.roelke schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:35:
[...]
daarmee stuur ik hem aan met de computer
maar in dat grote witte vak kun je een playlist maken en de eerste 25 "regels" kun je uploaden
dan reset je hem dan dan gaat ie stand alone de geflaste playlist afspelen
Als ik het goed kijk zie ik 2 laser, die samen 1 wordenchromeeh schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:33:
Dit vroeg ik me ook af en heb van LaserExpert deze pic gekregen:
Alleen is de F-02 met 1x rood uitgerust
[ Voor 53% gewijzigd door rastamen op 30-10-2005 19:57 ]
3.5 mw van zo'n laserwaterpas (niet opgevoerd) had graag meer gehadrastamen schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:44:
[...]
Mooi gemaakt zeker met de software.
Wat voor een laser heb je eigenlijk gebruikt hoeveel mw
En zie je de stralen een beetje met rook
BTW je ziet het voledige figuur natuurlijk niet omdat je maar 30 fps ofzo opneemt en de laser veel sneller over het opervlak heen schiet.
I've GoT a solution
Oke lol het zelfde als mij dus.roelke schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:10:
[...]
3.5 mw van zo'n laserwaterpas (niet opgevoerd) had graag meer gehad![]()
jah met die frames had ik al door wie in maastricht woont kan komen kijken
Had graag meer gehad maar ze zijn zo duur goed adresje of een sponser miss iets met n00bs ofzo...n00bs schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:12:
Roelke> 3,5mW?dat is niet echt veel
tijd voor een upgrade (jaja ik hou mijn mond al dicht
)
Wel verder leuk gebouwd
Heb je ook wat aktie foto's?
I've GoT a solution
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq