waarom princo's
Klopt, RITEK is gewoon top, super, geweldigFried schreef op 18 januari 2004 @ 15:49:
ja, thx, die zocht ik.
als ik een spindeltje van deze bestel:
Traxdata 4.7GB DVD-R spindel 4X (25st)
dan kan dat ook geen miskoop zijn toch?
Verwijderd
Even een neutrale opmerking van deze kant. Heb alles door genomen en vind dat dat kprobe gedoe niet echt betrouwbaar is. Mede door de firmware's etc. Zag dat iemand al had verteld dat het blad PCM ook een test uitgevoerd had op basis van kwaliteit. Zij testte de schijfjes m.b.v Nero cd-dvd Speed.
Mijn vraag is waarom doen jullie dat niet? Lijkt mij een betere test en veel overzichtelijker
Test was door PCM uitgevoerd met een plextor + sony brander, tja jammer genoeg geen Lite-On maar toch. Hieruit kwam dat van de Ricoh's de Nr-00-01 allemaal goed waren. De Ricoh's Nr-01-02 waren toch minder. En toch zie ik veel mensen hier die over deze mediacode enthousiast zijn. Erg Strange.
Graag jullie reactie ben benieuwd
Mijn vraag is waarom doen jullie dat niet? Lijkt mij een betere test en veel overzichtelijker
Test was door PCM uitgevoerd met een plextor + sony brander, tja jammer genoeg geen Lite-On maar toch. Hieruit kwam dat van de Ricoh's de Nr-00-01 allemaal goed waren. De Ricoh's Nr-01-02 waren toch minder. En toch zie ik veel mensen hier die over deze mediacode enthousiast zijn. Erg Strange.
Verwijderd
Nero CD Speed zou wel kunnen, maar de vraag is: waar test je dan inVerwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:07:
Even een neutrale opmerking van deze kant. Heb alles door genomen en vind dat dat kprobe gedoe niet echt betrouwbaar is. Mede door de firmware's etc. Zag dat iemand al had verteld dat het blad PCM ook een test uitgevoerd had op basis van kwaliteit. Zij testte de schijfjes m.b.v Nero cd-dvd Speed.
Mijn vraag is waarom doen jullie dat niet? Lijkt mij een betere test en veel overzichtelijker![]()
Ik heb het idee dat als je in een dvd-rom van een notebook test heel andere scores krijgt dan in je DVD fikker.
Correct me if I'm wrong
Ik heb ook wel een beetje me twijfels over dat KProbe. Ik heb namelijk 3x een test uitgevoerd op dezelfde dvd en zie hier het resultaat:

Ik vind dat hier tussen toch wel een aardig verschil zitten. De 2e heeft bijv. een stuk lagere PI en ook de PO verandert aardig.
Wat zeggen jullie hiervan? Het zijn trouwens de Fuji DVD-R met mediacode TYG01. Vind namelijk dat ze niet goed presenteren voor een TYG01
Weet iemand misschien waar aan dat kan liggen?

Ik vind dat hier tussen toch wel een aardig verschil zitten. De 2e heeft bijv. een stuk lagere PI en ook de PO verandert aardig.
Wat zeggen jullie hiervan? Het zijn trouwens de Fuji DVD-R met mediacode TYG01. Vind namelijk dat ze niet goed presenteren voor een TYG01
Verwijderd
Zal even toelichten wat de bedoeling van PCM is:Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:20:
[...]
Nero CD Speed zou wel kunnen, maar de vraag is: waar test je dan in![]()
Ik heb het idee dat als je in een dvd-rom van een notebook test heel andere scores krijgt dan in je DVD fikker.
Correct me if I'm wrong
Geciteerd:
De freewaretool Nero CD Speed biedt de mogelijkheid om een aantal aspecten van gebrande cd- of dvd-recordables en -rewritables te testen. Eén van deze aspecten is de kwaliteit van de schijf. Dit gebeurt op een vrij eenvoudige manier: CD Speed probeert de schijf op een zo hoog mogelijke snelheid uit te lezen. Bij een perfecte schijf zal deze snelheid dus geheel afhankelijk zijn van de cd- of dvd-rom-speler. In de grafiek vertaalt dit zich een een perfecte rechte blauwe lijn (clv: de constante lineaire snelheid) en een mooie groene curve (cav: de constante hoeksnelheid). Zodra er fysieke problemen met de schijf zijn en de speler moeite heeft met het uitlezen, dan zal de speler de snelheid aanpassen om de schijf toch goed te kunnen lezen. De ernst van de fout op het medium kan dus vrijwel direct worden afgelezen aan de leessnelheid. Zolang CD Speed de test succesvol afsluit valt een cd- of dvd-recordable te gebruiken. Veel leesfouten zijn wel een indicatie dat de gegevens binenn niet al te lange tijd niet meer leesbaar kunnen zijn. In drie gevallen.
Zelf vind ik dit een hele simpele manier van testen. Het nadeel is inderdaad dat niet iedereen dezelfde dvd-rom-speler. Deze test is uitgevoerd met een Lite-On dvd-rom-speler. Ikzelf heb idd.
Maarrr...weet niet hoe het bij jullie is. Maar bij mij is het zo...wanneer mijn dvd-rom-speler de gebrande dvd pakt en goed afspeeld dan doet mijn stand-alone-speler dat zeker weten. Wellicht dat bij een ander dit niet zo is. Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn. Als jullie dit verhaal interessant vinden wil ik de resultaten wel posten.
Groetjes
De ene DVD speler slikt een bepaald merk DVD's met gemak, de ander lust hem nouwlijks. De ene zal dan ook een goede score neerzetten met cdspeed, en de ander niet...
'k vind het ook niet zo'n lekkere methode dus.
Verwijderd
Dat vind ik wel meevallen.Cutebritney schreef op 18 januari 2004 @ 22:31:
De ene DVD speler slikt een bepaald merk DVD's met gemak, de ander lust hem nouwlijks. De ene zal dan ook een goede score neerzetten met cdspeed, en de ander niet...
En ja... stel je wilt zelf testen of ze goed zijn en je bent overtuigd, zoals ik in een vorig reply vermeldde, dan ben je er zo achter of het goede of bagger schijfjes zijn.
Maar laten we ontopic blijven, anders krijgen we hier een discussie over wat niet de bedoeling is. Ik weet zelf ook niet of verschillende dvd-rom-spelers véél invloed zouden hebben op het resultaat.
Maar éen ding is wel zeker vind ik, en dat is dat de mediacode heel veel al iets zegt over de kwaliteit en dus vallen er al een aantal af!
Verwijderd
als je al wilt testen met meerder mensen zul je in je de tests in je liteon brander moeten doen. Dan heb je meer uniformiteit.Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 23:48:
[...]
Dat vind ik wel meevallen.Tegenwoordig zijn de dvd-rom-spelers goed qua slikken van gebrande dvd's. Als je een 'bekend' merk hebt zal je niet op problemen stuiten.
En ja... stel je wilt zelf testen of ze goed zijn en je bent overtuigd, zoals ik in een vorig reply vermeldde, dan ben je er zo achter of het goede of bagger schijfjes zijn.![]()
Maar laten we ontopic blijven, anders krijgen we hier een discussie over wat niet de bedoeling is. Ik weet zelf ook niet of verschillende dvd-rom-spelers véél invloed zouden hebben op het resultaat.![]()
Maar éen ding is wel zeker vind ik, en dat is dat de mediacode heel veel al iets zegt over de kwaliteit en dus vallen er al een aantal af!
Verwijderd
Traxdata RitekG03 100 stuks + cakebox 10 stuks binnen
Ik heb er eentje van de 10-stuks-spindel gebrand... draait echt perfect af op mn notebook, kprobe geeft ook mooie resultaten (PI in het begin een tijdje 80, toen was mn pc op zich ook wel vreemd bezig) maar ben iig erg tevreden, echt een aanrader.
Voorlopig ook geen dvd-r meer nodig want ik brand niet echt veel
KProbe gaf trouwens aan het einde een unrecoverable read error ofzo, hij speelt goed af dusss
Ik heb er eentje van de 10-stuks-spindel gebrand... draait echt perfect af op mn notebook, kprobe geeft ook mooie resultaten (PI in het begin een tijdje 80, toen was mn pc op zich ook wel vreemd bezig) maar ben iig erg tevreden, echt een aanrader.
Voorlopig ook geen dvd-r meer nodig want ik brand niet echt veel
KProbe gaf trouwens aan het einde een unrecoverable read error ofzo, hij speelt goed af dusss
Same hereVerwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:18:
Traxdata RitekG03 100 stuks + cakebox 10 stuks binnen
Ik heb er eentje van de 10-stuks-spindel gebrand... draait echt perfect af op mn notebook, kprobe geeft ook mooie resultaten <KNIP> KProbe gaf trouwens aan het einde een unrecoverable read error ofzo, hij speelt goed af dusss
Zijn die traxdata + of - schijfjes en hoeveel speed doen ze?
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Verwijderd
traxdata dvd-r ritekg03 bij cdrwinkel.comBurning_Tyre schreef op 20 januari 2004 @ 20:59:
Zijn die traxdata + of - schijfjes en hoeveel speed doen ze?
branden op 2x
110 stuks hiero
TDK 4x - DVD + R
--------------------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R:RICOHJPN-R01-002]
Disc Type : [DVD+R]
Manufacturer ID : [RICOHJPN]
Media Type ID : [R01]
Product Revision : [002]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [2.4x - 4x]
Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]

Wat vinden jullie van deze KProbe-info?
Verwijderd
Op zich een goede score aangezien je de test eigenlijk op 1x zou moeten doen. Dan zie je waarschijnlijk veel minder read errors. En op 1x mag de PI niet boven 280 uitkomen en de PO niet boven 32.-FoX- schreef op 21 januari 2004 @ 14:31:
TDK 4x - DVD + R
[afbeelding]
Wat we hier echter gezien hebben is dat er schijven zijn die een betere score hebben als die van jou en toch tegenvallende resultaten hebben in standalone, pc of laptop.
Terwijl er schijven zijn die een belabberde kprobe resultaat laten zien die het wel goed doen in standalone's etc.
KProbe blijft een leuk hulpmiddeltje naar mijn idee, niet meer dan dat.
Test zelf, gebruik kprobe en test in allerlei apparatuur, maak een keuze in media en bidt dat ze het over een half jaar ook nog doen
we doen toch alle tests op 4 speedVerwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:01:
[...]
Op zich een goede score aangezien je de test eigenlijk op 1x zou moeten doen. Dan zie je waarschijnlijk veel minder read errors. En op 1x mag de PI niet boven 280 uitkomen en de PO niet boven 32.
Verwijderd
Ja, dat klopt.
Maar lees nog eens de uitleg op cdfreaks.
Eigenlijk zou je deze test op 1x moeten doen, maar omdat dat wel erg lang duurt wordt hij op 4x gedaan.
Bij 4x moet je er dus ook vanuit gaan dat je meer errors krijgt. Eigenlijk een vertekend beeld dus.
Verwijderd
Met de nieuwe firmware van enkele weken geleden zou er betere ondersteuning zijn voor de MAM-e (Mitsui) DVD-R met mediacode MCI4XG01
Met de oude firmware kon je die slechts op 1x branden, maar dat schijnt veranderd te zijn.
Kosten 1,30 per stuk bij cdrwinkel.
De Traxdata's 2x begin ik toch een beetje moe van te worden
(half uur wachten op een dvdtje).
Heeft iemand de MAM's al geprobeerd?
Met de oude firmware kon je die slechts op 1x branden, maar dat schijnt veranderd te zijn.
De Traxdata's 2x begin ik toch een beetje moe van te worden

Verwijderd
Niet met de nieuwste firmware, wel met FS0G (die dus niet meer bestaatVerwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 16:55:
Met de nieuwe firmware van enkele weken geleden zou er betere ondersteuning zijn voor de MAM-e (Mitsui) DVD-R met mediacode MCI4XG01
De Traxdata's 2x begin ik toch een beetje moe van te worden(half uur wachten op een dvdtje).
[afbeelding]

Ik koop ze iig nooit meer
ff een vraagje over KProbe:
Ik heb hier een Philips DVD+R 4x schijfje liggen (RICOHJPN01 id code).
Nu heb ik een Lite-On 811S DVD brander en een Lite-On XJ-HD166S DVD speler.
Als ik een schijfje laat nakijken met KProbe, en ik gebruik de XJ-HD166S, dan krijg ik een 'normale' waarde voor een RICOHJPN01 schijfje, dus een gemiddelde van 50 PI en ongeveer 5 PO fouten.
Als ik datzelfde schijfje, met dezelfde instellingen, laat nakijken mbv de 811S, dan krijg ik veel slechtere waardes! (Een gemiddelde van ongeveer 800 PI en 200 PO fouten!)
Welke DVD drive moet ik nu geloven?
Ik gebruik de brander alleen voor het branden van MP3z en DivX films, maar de Philips schijven geven geen enkel probleem in mijn computer.
Als ik een schijfje laat nakijken met KProbe, en ik gebruik de XJ-HD166S, dan krijg ik een 'normale' waarde voor een RICOHJPN01 schijfje, dus een gemiddelde van 50 PI en ongeveer 5 PO fouten.
Als ik datzelfde schijfje, met dezelfde instellingen, laat nakijken mbv de 811S, dan krijg ik veel slechtere waardes! (Een gemiddelde van ongeveer 800 PI en 200 PO fouten!)
Ik gebruik de brander alleen voor het branden van MP3z en DivX films, maar de Philips schijven geven geen enkel probleem in mijn computer.
Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!
Verwijderd
Je moet je Liteon geloven omdat de "normale waarden" zoals je ze noemt waarschijnlijk hier uit dit topic komen en als het goed is komen deze waarden uit een Liteon brander.CooLKillaH schreef op 21 januari 2004 @ 18:19:
ff een vraagje over KProbe:
Welke dvd-r's +/- kan ik nu het beste kopen voor mijn 451S, 't moet niet te duur zijn, maar wel een beetje kwaliteit en compabiliteit zijn, dus welke mediacodes?
Ik heb nu een setje Bulkpaqs gebruikt, alles gaat perfect met branden, maar sommige spelen slecht af in mijn dvd spelertje van de blokker, vooral in het begin en het eind.
Ik heb nu een setje Bulkpaqs gebruikt, alles gaat perfect met branden, maar sommige spelen slecht af in mijn dvd spelertje van de blokker, vooral in het begin en het eind.
_CRONOS_ : de 'normale' waardes heb ik inderdaad uit dit topic.
Deze waardes zijn allemaal verkregen ddor de GOTters mbv een Lite-On brander. Als ik mijn Lite-On brander gebruik, krijg ik extreem hoge waardes met KProbe. De 'normale' waardes (die jullie GOTers dus krijgen met Philips schijfjes) krijg ik alleen als ik hetzelfde schijfje, met dezelfde instellingen test mbv mijn Lite-On DVD lezer.
Deze waardes zijn allemaal verkregen ddor de GOTters mbv een Lite-On brander. Als ik mijn Lite-On brander gebruik, krijg ik extreem hoge waardes met KProbe. De 'normale' waardes (die jullie GOTers dus krijgen met Philips schijfjes) krijg ik alleen als ik hetzelfde schijfje, met dezelfde instellingen test mbv mijn Lite-On DVD lezer.
Verwijderd
Ik zit hier met 110 Traxdata RITEKG03 2x....Burning_Tyre schreef op 21 januari 2004 @ 19:25:
Welke dvd-r's +/- kan ik nu het beste kopen voor mijn 451S, 't moet niet te duur zijn, maar wel een beetje kwaliteit en compabiliteit zijn, dus welke mediacodes?
zeer tevreden
en ik denk dat er een heleboel met mij eens zijn dat deze onwijs goed zijn
perfecte scores, perfecte compatibiliteit
Verwijderd
Ok, dan kun je je o.a. nog het volgende afvragen:CooLKillaH schreef op 21 januari 2004 @ 19:40:
_CRONOS_ : de 'normale' waardes heb ik inderdaad uit dit topic.
- Heb je ze op 1x, 2x, 4x of 8x gebrand?
- is het misschien een slechte batch schijfjes?
- heb je het met meerdere schijfjes geprobeerd, of betreft het slechts één schijfje?
- welke firmware gebruik je? De nieuwste firmware schijnt hogere KProbe waardes te geven
- wat zijn je instellingen in KProbe?
- is je brander brak (qua lezen) dan?
- enz.
Je ziet er zijn een hoop afhankelijkheden die hier de revue al allemaal gepasseerd zijn.
Verwijderd
Yep, op de Unrecoverable Read Error in KProbe na. Die heb ik ook een paar keer gezien hier op het eind van de disk.Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:56:
[...]
Ik zit hier met 110 Traxdata RITEKG03 2x....
zeer tevreden
Verwijderd
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de 411s en de 451sBurning_Tyre schreef op 21 januari 2004 @ 19:25:
De 451s blijkt een beter PUH (Pick Up Head) te hebben hetgeen resulteert in betere seektimes. Deze drive heeft ook een andere firmware.
Dit lijkt me een handige link vwb. media compatibiliteit en mediacodes:
http://www.cdr-info.de
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 21:02 ]
_CRONOS_: thanks voor je snelle reply!
- heb de schijfjes op 2,4 speed gebrand (ze dienen als backup, vandaar)
- heb 3 verschillende pakken van 10 geprobeerd
- heb idd meerdere schijfjes gebruikt, allemaal hetzelfde effect (allemaal philips en op 2,4 speed gebrand)
- Firmware van brander is HS0K (volgens mij de laatste idd)
- KProbe instellingen: Write Strategy, C1C2/PIPO, 4 speed, 8 ECC, disk size. Dit zijn de geselecteerde opties/waardes.
- Heb niet echt problemen met het lezen van cd's in de brander (heb hem net 2 weken, heb nog niet uitvoerig getest).
Hoop dat je wat kan met deze gegevens.
Zou het dan toch aan de firmware liggen?
- heb idd meerdere schijfjes gebruikt, allemaal hetzelfde effect (allemaal philips en op 2,4 speed gebrand)
- KProbe instellingen: Write Strategy, C1C2/PIPO, 4 speed, 8 ECC, disk size. Dit zijn de geselecteerde opties/waardes.
- Heb niet echt problemen met het lezen van cd's in de brander (heb hem net 2 weken, heb nog niet uitvoerig getest).
Verwijderd
Je hebt nog genoeg werk te doenCooLKillaH schreef op 21 januari 2004 @ 20:21:
_CRONOS_: thanks voor je snelle reply!
- Zijn het 4x schijfjes. Zo ja, brandt ze dan eens op 4x. Ik heb dat eerder ook eens gedaan. Resultaat staat ergens in deel 1 van dit topic.
Ik dacht dat de resultaten op 2x namelijk beter zouden zijn. Dat bleek niet waar te zijn. Toen ik op 4x brandde, had ik een beter KProbe.
- Bedenk wel: de KProbe's kunnen afwijken. Hetzelfde schijfje kan bij meerdere keren scannen andere waarden geven. Maar goed je hebt zelf al wat schijfjes gebruikt dus de gemiddelde waarde zul je wel weten dan.
- Vwb. de firmware: zou je zelf moeten testen. Maar stel je flasht terug naar oudere firmware en je krijgt dan beter KProbes dan wil dat nog niet meteen zeggen dat je schijfjes nu beter gebrand zijn. Misschien heeft de nieuwe firmware wel betere leescapaciteiten.
- Als je de mogelijkheid hebt, zou het zeker handig zijn eens te testen in een andere 811
Is jammer dat ze 2 speed zijn, aangezien ik eigenlijk de 4x functie van me brander wel wil benutten. Maar zou je me mischien een schijfje willen toesturen, zodat ik kan testen of ze echt goed zijn?Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:56:
[...]
Ik zit hier met 110 Traxdata RITEKG03 2x....
zeer tevreden
Verwijderd
Is goed. Meer info in je mailbox.Burning_Tyre schreef op 21 januari 2004 @ 20:52:
[...]
Is jammer dat ze 2 speed zijn, aangezien ik eigenlijk de 4x functie van me brander wel wil benutten. Maar zou je me mischien een schijfje willen toesturen, zodat ik kan testen of ze echt goed zijn?
_CRONOS_: thanks again voor de tips.
- Het zijn idd 4X schijfjes.
- Heb niemand die ik ken die ook een 811S heeft helaas.
De tips die je me hebt gegeven zal ik zeker gaan gebruiken, moet alleen even kijken wanneer ik de resultaten kan posten.
Ik brand namelijk alleen als ik echt wat moet branden, en kan ook alleen dan je tips ten uitvoer brengen.
De Philips schijven zijn naar mijn mening te duur om gewoon weg te fikken voor het testen.
Nogmaals bedankt!
- Het zijn idd 4X schijfjes.
- Heb niemand die ik ken die ook een 811S heeft helaas.
De tips die je me hebt gegeven zal ik zeker gaan gebruiken, moet alleen even kijken wanneer ik de resultaten kan posten.
Ik brand namelijk alleen als ik echt wat moet branden, en kan ook alleen dan je tips ten uitvoer brengen.
De Philips schijven zijn naar mijn mening te duur om gewoon weg te fikken voor het testen.
Nogmaals bedankt!
ga over 2 weekjes ofzo de 811 halen, iemand hier die de retail heeft gehaald?
Wat zat daar verder bij?
En welke media is aan te raden om direct aan te schaffen?
Wat zat daar verder bij?
-Xbox Gamertag: Dbongers
doos, kabeltjes, lede dvd+rw,boekje,plastics, brander,schroefjes met zakje...philipnorth schreef op 23 januari 2004 @ 10:22:
Wat zat daar verder bij?
no comment
Verwijderd
Is het niet handig om een matrix te maken met alle bevindingen en conclusies als iedereen een beetje uitgepraat is.
Wie voelt zich hierin geroepen.
Lijkt me namelijk zeer handig en nuttig(al zegt ik zelf).
Wie voelt zich hierin geroepen.
Lijkt me namelijk zeer handig en nuttig(al zegt ik zelf).
Verwijderd
Ik heb mijn bestelling van bij cdrwinkel.com gekregen vandaag.
(dinsdag betaald - vrijdag gekregen met de post)
30 traxdata DVD-R 4X RITEKG04
4 RICOH DVD+R 4x
Ik had eigenlijk 3 FUJI 4x TYG01 besteld ipv de RICOH's maar die pipo's steken er gewoon zonder mailen of nota andere DVD+R's bij !!!
Het zijn er maar 4 dus ga me niet druk maken...
Hier alvast een testje met de traxdata DVD-R
brandprogramma : nero 6.3.0.2
speed : 2x
inhoud : data 4,06GB
drive : 811s
firmware : HS0K
Unique Disc Identifier : [DVD-R:RITEKG04]
Disc Type : [DVD-R]
Manufacturer ID : [RITEKG04]
Disc Application Code : [Unrestricted Use : Consumer Purpose]
Recording Speeds : [1x - 2x - 4x]
Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3 MB = 4.38 GB]
[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]
http://users.pandora.be/8ERT/web/trax.bmp
EDIT : branden op 4x haal ik betere resultaten als op 2x
(dinsdag betaald - vrijdag gekregen met de post)
30 traxdata DVD-R 4X RITEKG04
4 RICOH DVD+R 4x
Ik had eigenlijk 3 FUJI 4x TYG01 besteld ipv de RICOH's maar die pipo's steken er gewoon zonder mailen of nota andere DVD+R's bij !!!
Het zijn er maar 4 dus ga me niet druk maken...
Hier alvast een testje met de traxdata DVD-R
brandprogramma : nero 6.3.0.2
speed : 2x
inhoud : data 4,06GB
drive : 811s
firmware : HS0K
Unique Disc Identifier : [DVD-R:RITEKG04]
Disc Type : [DVD-R]
Manufacturer ID : [RITEKG04]
Disc Application Code : [Unrestricted Use : Consumer Purpose]
Recording Speeds : [1x - 2x - 4x]
Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3 MB = 4.38 GB]
[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]
http://users.pandora.be/8ERT/web/trax.bmp
EDIT : branden op 4x haal ik betere resultaten als op 2x
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 15:33 ]
ff janken....
een memorex nu na 1 maand weer getest met nieuwe firmware.... en ja die deed het nie fijn meer op mn dvd player

iemand die ook een paar tests wil herhalen van een paar maand geleden gefikte dvd???
dit was de vorige score
een memorex nu na 1 maand weer getest met nieuwe firmware.... en ja die deed het nie fijn meer op mn dvd player

iemand die ook een paar tests wil herhalen van een paar maand geleden gefikte dvd???
dit was de vorige score

no comment
jammer dat je niet allebei de tests met dezelfde firmware hebt uitgevoerd
Nu kun je niet echt concluderen dat de memorex al na een maand verrot is, omdat het ook door de firmware kan komen...
Verwijderd
Ja, kan natuurlijk ook zo zijn dat de nieuwste firmwares inderdaad meer errors rapporteren.marteltor schreef op 23 januari 2004 @ 13:35:
jammer dat je niet allebei de tests met dezelfde firmware hebt uitgevoerdNu kun je niet echt concluderen dat de memorex al na een maand verrot is, omdat het ook door de firmware kan komen...
Maar ja, hij zegt dat de dvd het niet meer lekker doet in zijn standalone.
Ik heb hem en heb hier uitgebreid onderzoek gedaan en nu ook ondervonden: koop RITEKG0* schijfjes, lekker veel is ok, ze zijn retegoed.philipnorth schreef op 23 januari 2004 @ 10:22:
Wat zat daar verder bij?
Met nadere beschouwing gingen "wij" toch er vanuit dat het alleen de leeskwaliteiten beinvloede? en niet de schrijfkwaliteit(heb ik niemand over gehoord)marteltor schreef op 23 januari 2004 @ 13:35:
jammer dat je niet allebei de tests met dezelfde firmware hebt uitgevoerdNu kun je niet echt concluderen dat de memorex al na een maand verrot is, omdat het ook door de firmware kan komen...
Maar voor jou uit dezelfde batch een nieuwe: wel zelfde firmware.
no comment
Verwijderd
dvd is zelfs beter geworden als ik goed kijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 18:53 ]
om ff weer het nut van kprobe en de metingen van verschillende firmwares te vergelijken... nu weer beter geworden?
HS0E

HS0K

HS0E

HS0K

no comment
Verwijderd
Verschillende drives gebruikt bij de metingen?Martinus schreef op 24 januari 2004 @ 15:35:
om ff weer het nut van kprobe en de metingen van verschillende firmwares te vergelijken... nu weer beter geworden?![]()
HS0E
[afbeelding]
HS0K
[afbeelding]
precies dezelfde, alleen andere indeling door extra virtual drive vandaar
no comment
Die HS0P valt dus wel erg tegen vind ik..
Zijn trouwens wel RITEK schijfjes..
[ Voor 13% gewijzigd door _Richie_ op 24-01-2004 23:22 ]
Verwijderd
geen geweldige score idd._Richie_ schreef op 24 januari 2004 @ 23:20:
[afbeelding]
Die HS0P valt dus wel erg tegen vind ik..
Zijn trouwens wel RITEK schijfjes..
welke ritek's zijn het?
is er verschil met de andere firmware(s)?
Juist een Medion DVD-RW'ke gebruikt om een backup te nemen van m'n data.
Ik verschoot toch wel even van deze tochwel zéér goede KProbe info... Of ligt dit voor DVD-RW's anders??
Ik verschoot toch wel even van deze tochwel zéér goede KProbe info... Of ligt dit voor DVD-RW's anders??
Das wel goed ja, maar zo te zien heb je hem ook maar voor de helft volgebrand?-FoX- schreef op 25 januari 2004 @ 14:55:
Juist een Medion DVD-RW'ke gebruikt om een backup te nemen van m'n data.
[afbeelding]
Kun je eens de mediacode geven ook ?
hoe kun je aan een kprobe zien hoe vol de schijf is? 
De meeste rw's hebben trouwens een hele goede score, best opvallend!
Hij staat in de GoT-db, onder medion. Daar kan je de overige info vinden.Cutebritney schreef op 25 januari 2004 @ 15:28:
[...]
Das wel goed ja, maar zo te zien heb je hem ook maar voor de helft volgebrand?
Kun je eens de mediacode geven ook ?
Zijn de RITEK's van de Platinum...Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 11:04:
[...]
geen geweldige score idd.
welke ritek's zijn het?
is er verschil met de andere firmware(s)?
Ik heb tot nu alleen nog maar deze gebrand met deze firmware, andere dvdr van Platinum was van RICOH en was wel goede kwaliteit (zie database)
De getallen die bij de X as van de PI grafiek horen, moeten met 20-24 beginnen, dan is hij ongeveer volmarteltor schreef op 25 januari 2004 @ 15:33:
Dat meende ik iig, alhoewel het niet altijd klopt zo te zien

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 25-01-2004 22:36 ]
Aan het eindadres.marteltor schreef op 25 januari 2004 @ 15:33:
22FXXXX = een heel eindje vol. Alles lager als dat getal is minder vol, waarbij ik aanneem dat je het heximale stelsel kent.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Idd, de DVD zat wel niet knalvol.. maar doet dat dan zoveel aan het uiteindelijke resultaat?
Aangezien de totale grafiek 'vrij' constant verloopt, dacht ik van niet..
Waarschijnlijk zal het de hele schijf zo doorgaan, en is je test dus wel representatief. Maar soms heb je schijfjes die juist op het eind een piek geven, en die piek mis je als je weinig data brand-FoX- schreef op 25 januari 2004 @ 23:55:
Idd, de DVD zat wel niet knalvol.. maar doet dat dan zoveel aan het uiteindelijke resultaat?
ga binnekort dus de 811 halen
Qua schijfjes, kan me niet echt een breuk vallen aan de traxdata's toch?
(ritekg03/ritekr01)
En hoe zijn de ervaringen met cdrwinkel.com qua levertijd?
(ritekg03/ritekr01)
Heeft iemand ervaring met de Riteks van ARITA????
Zijn deze hetzelfde als de traxdata?
Weet iemand ook een winkel waar je ritek g04 of g03 kan bestellen, zonder dat je met verzendkosten van 5,50 zit? Die verzendkosten zijn in vergelijking nogal duur als je maar 10 of 20 van die dingen besteld.
Zijn deze hetzelfde als de traxdata?
Weet iemand ook een winkel waar je ritek g04 of g03 kan bestellen, zonder dat je met verzendkosten van 5,50 zit? Die verzendkosten zijn in vergelijking nogal duur als je maar 10 of 20 van die dingen besteld.
mijn ritek R01's waren er binnen enkele dagen (na creditcard betaling). Reken op en dag of 2 als ze op voorraad zijn.philipnorth schreef op 26 januari 2004 @ 15:43:
ga binnekort dus de 811 halen
(ritekg03/ritekr01)
[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 26-01-2004 17:03 ]
Lees ff de shop survey dan zie je dat cdrwinkel een topper is.marteltor schreef op 26 januari 2004 @ 17:03:
[...]
mijn ritek R01's waren er binnen enkele dagen (na creditcard betaling). Reken op en dag of 2 als ze op voorraad zijn.
Ik had 3 weken geleden voor 5 uur met creditcard besteld en de volgende dag kreeg ik het in huis.
heb ik niet meer :P
Verwijderd
Ik heb vandaag gebeld en het kan even wat langer duren nu met de bestellingen ivm met de drukte.Hamlet schreef op 26 januari 2004 @ 20:22:
[...]
Lees ff de shop survey dan zie je dat cdrwinkel een topper is.
Ik had 3 weken geleden voor 5 uur met creditcard besteld en de volgende dag kreeg ik het in huis.
Ik heb namelijk wat RITEKG04 besteld.
Na aanleiding van mijn slechte ervaringen met DVD+R op mijn LDW-811S heb ik bij cdrwinkel maar een spindle van 100 stuks Traxdata 2x (RITEK03) besteld. Hiervoor heb ik al Traxdata 4x gehad en deze werkte meestal goed. De 100 Traxdata's die ik nu heb, hebben een meer glimmende bovenkant en zijn meer doorzichtig als ik ze tegen het licht houd.
Vol goede moed begon ik met branden op 2speed met Nero 6.3.0.2 met firmware HS0K. Aangezien ik altijd zoveel geluk hebt voel je het misschien al een beetje aankomen. De DVD-R was zeer slecht te lezen. Omdat ik nu voorlopig geen DVD+R's meer brand, en ik niet de 99 anderen weg wil gooien heb ik even wat rondgelezen. Na aanleiding van ervaringen van andere gebruikers heb ik HS0E teruggeflashed. Ook las ik soms nog dat verschillende brandpaketten verschillende kwaliteit afleverden.
Dus heb ik een andere RITEKG03 schijf van de stapel gepakt nadat ik de firmware had gedowngrade naar HS0E, en deze gebrand met DVDDecrypter. En wat schetste mijn verbazing, de DVD-R was gewoon goed te lezen. Ik zal vanavond een kprobe plaatsen voor de geintresseerden. Nu heb ik in een keer twee dingen veranderd en nu werkt het beter. Ik weet niet of het ook aan Nero heeft gelegen maar heb nu even geen zin om dat nog te testen. HS0E met DVDDecrypter voorlopig voor mij dus.
Vol goede moed begon ik met branden op 2speed met Nero 6.3.0.2 met firmware HS0K. Aangezien ik altijd zoveel geluk hebt voel je het misschien al een beetje aankomen. De DVD-R was zeer slecht te lezen. Omdat ik nu voorlopig geen DVD+R's meer brand, en ik niet de 99 anderen weg wil gooien heb ik even wat rondgelezen. Na aanleiding van ervaringen van andere gebruikers heb ik HS0E teruggeflashed. Ook las ik soms nog dat verschillende brandpaketten verschillende kwaliteit afleverden.
Dus heb ik een andere RITEKG03 schijf van de stapel gepakt nadat ik de firmware had gedowngrade naar HS0E, en deze gebrand met DVDDecrypter. En wat schetste mijn verbazing, de DVD-R was gewoon goed te lezen. Ik zal vanavond een kprobe plaatsen voor de geintresseerden. Nu heb ik in een keer twee dingen veranderd en nu werkt het beter. Ik weet niet of het ook aan Nero heeft gelegen maar heb nu even geen zin om dat nog te testen. HS0E met DVDDecrypter voorlopig voor mij dus.
het is wel bekend dat dvddecrypter de beste brandresultaten geeft.... die van de fimware is nieuw voor mij? zal eens overwegen.... tot nu toe geen probsSperenvanger schreef op 28 januari 2004 @ 15:35:
Na aanleiding van mijn slechte ervaringen met DVD+R op mijn LDW-811S heb ik bij cdrwinkel maar een spindle van 100 stuks Traxdata 2x (RITEK03) besteld. Hiervoor heb ik al Traxdata 4x gehad en deze werkte meestal goed. De 100 Traxdata's die ik nu heb, hebben een meer glimmende bovenkant en zijn meer doorzichtig als ik ze tegen het licht houd.
no comment
NEC 2500 en alle Pioneer drives toegevoegd aan het lijstje met beschikbare schrijvers
Ook even in dit Topic.
Is wat deuidelijker sorry.
Heb zojuist 10 lege DVDtjes gekocht (Nashua DVD-R 2,4) voor 1,60 per stuk.
Heb als brander een DVD Lite-On 811 met de laatste firmware.
Elke dvd-r van nashua die ik brand doet het nergens in branden gaat goed.
Maar leest hem nergens in.
Waar kan dat aan liggen?
Waar kan dat aan liggen?
kan je duidelijker zijn? wat brand je? film? data? waar lees je het in? dvd-speler stand-alone? of dvd-rom pc? wazz up?midget schreef op 02 februari 2004 @ 14:40:
Ook even in dit Topic.
Waar kan dat aan liggen?
no comment
- Brand Vob bestanden van me Harddisk. (Zelfde bestanden gaan wel goed op +r en + RW).Martinus schreef op 02 februari 2004 @ 15:00:
[...]
kan je duidelijker zijn? wat brand je? film? data? waar lees je het in? dvd-speler stand-alone? of dvd-rom pc? wazz up?
- Lees het terug in op Brander en Pioneer DDV in me Comp. Beide zien geen data op de DVD staan. Inlezen in XBOX lukt ook niet (DVD-R ook niet +RW wel).
- Wel laatste Firmware
euh ook al eens andere brand software geprobeerd?midget schreef op 02 februari 2004 @ 15:39:
[...]
- Brand Vob bestanden van me Harddisk. (Zelfde bestanden gaan wel goed op +r en + RW).
- Lees het terug in op Brander en Pioneer DDV in me Comp. Beide zien geen data op de DVD staan. Inlezen in XBOX lukt ook niet (DVD-R ook niet +RW wel).
- Wel laatste Firmware
vind een heel vaag prob., lijkt haast aan je fikker te liggen.
no comment
Verwijderd
Ze kunnen het dus toch..... Prodisc.
Heb hier een Fuji DVD-R met mediacode PRODISCS03
00 6C 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 87 0D 11 .l...@....R.....
66 78 80 00 03 50 72 6F 64 69 73 00 04 63 53 30 fx...Prodis..cS0
33 20 20 00 05 A8 82 00 20 00 02 00 06 09 11 11 3 ..... .......
KProbe op VOLLE disk:
KProbe op VOLLE disk:
- Fikker net in gebouwd (afgelopen weekend)Martinus schreef op 02 februari 2004 @ 17:18:
[...]
euh ook al eens andere brand software geprobeerd?
vind een heel vaag prob., lijkt haast aan je fikker te liggen.
- Ook geprobeert te branden met CloneDVD, maar die doet er 130 Minuten over

- DVD-writer is master + dvd lezer slave / HD ook master.
hmmm als clonedvd dr zo lang over doet, lijkt het ook aan compabiliteit van de files te liggen, alleen strookt dat weer niet met het feit dat + het wel goed doet.midget schreef op 03 februari 2004 @ 08:34:
[...]
- Fikker net in gebouwd (afgelopen weekend)
- Ook geprobeert te branden met CloneDVD, maar die doet er 130 Minuten overDus dat schiet niet echt op.
- DVD-writer is master + dvd lezer slave / HD ook master.
Al eens geprobeerd een iso te fikken met dvddycryter? met een - dan? wast merk van die discs eigenlijk?
no comment
Misschien een stomme vraag maar ik stel em toch.
Ik heb de 811s en vraag me nou af wat gewoon een goed merk cd is.
Ik heb de post al doorgelezen maar dat kom ik niet echt ergens op uit ofzo.
alle ritek's komen wel goed naar voren.vayip schreef op 03 februari 2004 @ 14:00:
* philipnorth heeft van het weekend zijn 811S en gaat straks dus fijn ook even wat 'dvd's bestellen
Verwijderd
RITEKG03 van Traxdata (bij cdrwinkel.com)vayip schreef op 03 februari 2004 @ 14:00:
lekker goedkoop
wel op 2x
maar ik vind ze kwalitatief veel beter dan RITEKG04
Verwijderd
ik heb een spindeltje Ritek hier. Ga binnenkort wat backuppen. Is wel G04. Het zijn de DVD's van cdrwinkel met de oranje bovenkant. Dat is trouwens een soort sticker. Heb nu eigenlijk al spijt dat ik ze gekocht heb. Zal binnenkort weer eens wat laten weten.Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 14:54:
[...]
RITEKG03 van Traxdata (bij cdrwinkel.com)![]()
lekker goedkoop
wel op 2x
maar ik vind ze kwalitatief veel beter dan RITEKG04
De Trackdata's G03 komen idd bij mij ook betrouwbaar over. Alleen jammer van de 2 speed. Duurt toch wel lang.
Procies ! De BulkPaq Prodics schijfjes van mij halen precies dezelfde score. En dat is dat geen uitzondering, echt stuk voor stuk...Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 23:12:
Ze kunnen het dus toch..... Prodisc.
KProbe op VOLLE disk:
[afbeelding]
ach, dat zal ik niet zo enorm ervaren, ga nu van een nog 4speed cd-brander naar de 811S, en dan op 2 speed....half uurtje voor 4,5 GB, sure beats 6 cd's@4-speedVerwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:05:
[...]
ik heb een spindeltje Ritek hier. Ga binnenkort wat backuppen. Is wel G04. Het zijn de DVD's van cdrwinkel met de oranje bovenkant. Dat is trouwens een soort sticker. Heb nu eigenlijk al spijt dat ik ze gekocht heb. Zal binnenkort weer eens wat laten weten.
De Trackdata's G03 komen idd bij mij ook betrouwbaar over. Alleen jammer van de 2 speed. Duurt toch wel lang.
Maar zijn die G04's echt minder dan?
Merk dvd+rw = fushiu werkt goedMartinus schreef op 03 februari 2004 @ 08:42:
[...]
hmmm als clonedvd dr zo lang over doet, lijkt het ook aan compabiliteit van de files te liggen, alleen strookt dat weer niet met het feit dat + het wel goed doet.
Al eens geprobeerd een iso te fikken met dvddycryter? met een - dan? wast merk van die discs eigenlijk?
merk drd-r stadaard die erbij zit.
Zal vanavond even een iso fikken
Bij de cdrwinkel een spindeltje Traxdata's gekocht, dvd-r @ 4x, RITEKG04. In mijn 411S brand ie deze dvd's jammer genoeg maar op 2x
, hebben meer mensen dit?

edit:
Firmware versie is overigens FSOF
[ Voor 18% gewijzigd door KillerBee op 03-02-2004 19:21 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Cutebritney schreef op 03 februari 2004 @ 15:50:
Procies ! De BulkPaq Prodics schijfjes van mij halen precies dezelfde score. En dat is dat geen uitzondering, echt stuk voor stuk...
Ik heb hier BulkPaq schijfjes en die halen echt een verschrikkelijk slechte score.
PO: constant rond de 1400

PI: tussen de 200 en de 600
info:
Unique Disc Identifier : [DVD+R:MEDIA ID-001-000]
Manufacturer ID : [MEDIA ID]
Media Type ID : [001]
Product Revision : [Not Specified]
Waaraan zou dit dan kunnen liggen? Of zouden het gewoon slechte schijfjes zijn?
Dat soort is idd wat minder; ik heb het over BulkPaQ met ProDisc-dye 
Maar zoek maar eens op deze Dye in de database, inderdaad niet al te beste scores...
Maar zoek maar eens op deze Dye in de database, inderdaad niet al te beste scores...
Verwijderd
Huh? Zo eentje heb ik laatst van In_The_Aire gehad en die heb ik meen ik gewoon op 4x gebrand met FS0F.KillerBeeForEver schreef op 03 februari 2004 @ 19:17:
Bij de cdrwinkel een spindeltje Traxdata's gekocht, dvd-r @ 4x, RITEKG04. In mijn 411S brand ie deze dvd's jammer genoeg maar op 2x, hebben meer mensen dit?
edit:
Die doen het toch gewoon op 4X In_The_Aire?
Verwijderd
Heeft iemand al ervaring met deze schijfjes?
Of is iemand van plan deze binnenkort aan te schaffen?

Bij nierle.de voor ca. 27 euro per 25 stuks.
Prodye Video gold DVD-R 4,7 GB 4x Speed im Filmrollendesign
- beste Kompatibilitätseigenschaften in DVD-Playern
- besonders geeignet für Langzeitarchivierung
- überarbeitetes patentiertes Design, jetzt mit Scratch Protection Surface and LLD (Long Life Dye)
Klinkt natuurlijk allemaal prima en de prijs ook natuurlijk

Vooral die Langzeitarchivierung spreekt me zeer aan voor de backups van films.
Of is iemand van plan deze binnenkort aan te schaffen?

Bij nierle.de voor ca. 27 euro per 25 stuks.
Prodye Video gold DVD-R 4,7 GB 4x Speed im Filmrollendesign
- beste Kompatibilitätseigenschaften in DVD-Playern
- besonders geeignet für Langzeitarchivierung
- überarbeitetes patentiertes Design, jetzt mit Scratch Protection Surface and LLD (Long Life Dye)
Klinkt natuurlijk allemaal prima en de prijs ook natuurlijk
Vooral die Langzeitarchivierung spreekt me zeer aan voor de backups van films.
Verwijderd
kloptVerwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 20:20:
[...]
Huh? Zo eentje heb ik laatst van In_The_Aire gehad en die heb ik meen ik gewoon op 4x gebrand met FS0F.
sterker nog op 4x zijn ze beter dan 2x
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 22:05 ]
Huh? Zo eentje heb ik laatst van In_The_Aire gehad en die heb ik meen ik gewoon op 4x gebrand met FS0F.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
al andere brandsoftware geprobeerd?KillerBeeForEver schreef op 04 februari 2004 @ 09:21:
[...]
[...]
Erg vreemd! Mja, ik moet het er maar mee doen dan, maar tis natuurlijk niet leuk, zeker als het bij jullie wel op 4x gaat...
evt andere firmware
bij mijn LiteOn 411S brand ik met FS0F
Firmware FSOF staat/stond er al op, zowel met Nero als CloneDVD geprobeert, beiden op max. 2x. Kun je met dvddecrypter ook gewoon branden? Anders moet ik die eens proberen (maar 't zal waarschijnlijk weinig uitmaken, vrees ik).
Verwijderd
yup dat kanKillerBeeForEver schreef op 04 februari 2004 @ 12:09:
Firmware FSOF staat/stond er al op, zowel met Nero als CloneDVD geprobeert, beiden op max. 2x. Kun je met dvddecrypter ook gewoon branden? Anders moet ik die eens proberen (maar 't zal waarschijnlijk weinig uitmaken, vrees ik).
van welk merk zijn je RITEKG04's?
Weer ns niet goed gelezen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 12:11 ]
Heeft iemand al MMore dvd's geprobeerd?
Ik probeer hier een eerste dvd te fikken maar dvd indentifier en dvd info zeggen dat er geen media in de rom zit
Cdr's gaan wel goed dus het kan niet aan de brander liggen....lijkt mij
Ook nero zegt dat er geen media in de rom zit,zal zo effe een knappe philips halen om uit te sluiten of het de brander is of de dvd's.
Brander is slave aangesloten en bezit de laatste firmware FSOH.
Ik probeer hier een eerste dvd te fikken maar dvd indentifier en dvd info zeggen dat er geen media in de rom zit
Cdr's gaan wel goed dus het kan niet aan de brander liggen....lijkt mij
Ook nero zegt dat er geen media in de rom zit,zal zo effe een knappe philips halen om uit te sluiten of het de brander is of de dvd's.
Ja dat zie je toch in de DVD Database onder andere, eerst lezen en dan vragen!
Heb sinds paar dagen de 811s en heb op 4x van die vage vastlopers. Hele systeem
hangt onder xp. Ik gebruik philips dvd+r schijfjes. Hetgeen werkt wel op het moment dat ik op 2,4 speede brand. Ligt dit misschien aan de media? Ik heb gelezen dat men niet zón hoge pet opheeft van philips dvdretjes.
hangt onder xp. Ik gebruik philips dvd+r schijfjes. Hetgeen werkt wel op het moment dat ik op 2,4 speede brand. Ligt dit misschien aan de media? Ik heb gelezen dat men niet zón hoge pet opheeft van philips dvdretjes.
every man is wise, until he speaks
een spindel mmore weggefikt no prob...Flex schreef op 04 februari 2004 @ 14:42:
Heeft iemand al MMore dvd's geprobeerd?
Ik probeer hier een eerste dvd te fikken maar dvd indentifier en dvd info zeggen dat er geen media in de rom zit![]()
Cdr's gaan wel goed dus het kan niet aan de brander liggen....lijkt mij![]()
no comment
Sorry niet goed gekekenStan schreef op 04 februari 2004 @ 14:58:
[...]
Ja dat zie je toch in de DVD Database onder andere, eerst lezen en dan vragen!
Brander kan na een format nog steeds geen dvd's branden,zal eens het andere topic opzoeken.
Sorry voor de overlast
Verwijderd
Voor mij geen Nero 6.0 meer...
Ik heb nu alleen nog maar RITEKG03's, ik dacht laat ik die een keer met Nero branden.
Nero vind ik nou eenmaal fijner omdat ik al die instellingen niet goed hoef te zetten.
DVD gebrand, film erop. Afspelen is aan het einde van de film net zo slecht als bij RITEKG04, als ik dus gespoeld heb naar t einde speelt de film korte tijd schokkerig af, als ik op pauze klik en weer op play is het opgelost. Dit had ik sowieso bij al mijn RITEKG04's.
Het idiote is: bij RecordNow Max heb ik hier geen last van bij RITEKG03, alleen bij RITEKG04
Ik heb nu alleen nog maar RITEKG03's, ik dacht laat ik die een keer met Nero branden.
Nero vind ik nou eenmaal fijner omdat ik al die instellingen niet goed hoef te zetten.
DVD gebrand, film erop. Afspelen is aan het einde van de film net zo slecht als bij RITEKG04, als ik dus gespoeld heb naar t einde speelt de film korte tijd schokkerig af, als ik op pauze klik en weer op play is het opgelost. Dit had ik sowieso bij al mijn RITEKG04's.
Het idiote is: bij RecordNow Max heb ik hier geen last van bij RITEKG03, alleen bij RITEKG04

Verwijderd
Ik heb hier nog twee kProbe resultaten van Traxdata schijfjes:
Traxdata DVD-R 2x Ritek G03 (spindel 10 stuks cdrwinkel)

Traxdata DVD+R 2,4x Ritek R01 (spindel 10 stuks cdrwinkel)

De DVD was een backup van The Matrix, getranscodeerd door DVD Shrink, iso van gemaakt met mkisofs en gebrand met DVD Decrypter. Dus voor beide discs heb ik dezelfde iso gebruikt.
Wat mij nog opvalt is dat de kwaliteit van de DVD+R veel stabieler is, ik heb tot nu toe altijd deze resultaten gehad. Bij DVD-R schijfjes heb ik nogal eens een heel hoge PO.
Nu heb ik gezien dat cdrwinkel de Traxdata DVD+R niet meer verkoopt (zowel ritekR01 als Ricohjpnr01) Maar wel nog steeds de G03 DVD-R. Ben ik de enige die betere resulaten haalt met ritekR01? Waarom zijn hier bijna geen schijfjes van?
Magico

De DVD was een backup van The Matrix, getranscodeerd door DVD Shrink, iso van gemaakt met mkisofs en gebrand met DVD Decrypter. Dus voor beide discs heb ik dezelfde iso gebruikt.
Wat mij nog opvalt is dat de kwaliteit van de DVD+R veel stabieler is, ik heb tot nu toe altijd deze resultaten gehad. Bij DVD-R schijfjes heb ik nogal eens een heel hoge PO.
Nu heb ik gezien dat cdrwinkel de Traxdata DVD+R niet meer verkoopt (zowel ritekR01 als Ricohjpnr01) Maar wel nog steeds de G03 DVD-R. Ben ik de enige die betere resulaten haalt met ritekR01? Waarom zijn hier bijna geen schijfjes van?
Magico
Verwijderd
Ok, dit is een methode die ik nog niet geprobeerd heb. Ga ik binnenkort doen. Ben wel benieuwd of anderen ook betere resultaten hiermee behalen dan met hun gebruikelijke programma's Nero en RecordnowMax.Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 14:56:
Ik heb hier nog twee kProbe resultaten van Traxdata schijfjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Magico
Maar, Magico je hebt het erover dat je nogal eens last hebt van een hoge PO. Komt dit door deze methode van Shrink-mkisofs-decrypter of heb je daar last van met andere programma's.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 21:57 ]
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik vrij snel ben overgestapt van CloneDVD naar de Shrink-mkisofs-decrypter methode. Daardoor heb ik eigenlijk mijn DVD-R's alleen gebrand met deze laatste methode. Hoogste PO daarbij was 50.Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 21:53:
[...]
Maar, Magico je hebt het erover dat je nogal eens last hebt van een hoge PO. Komt dit door deze methode van Shrink-mkisofs-decrypter of heb je daar last van met andere programma's.
Ik gebruik DVD decrypter omdat het erop lijkt dat dit programma netter schrijft. Hij leest sneller in mijn stand-alone (Sony DVP-336S) dan wanneer ik met CloneDVD schrijf.
Wat ook opvallend is dat DVD+R's gebrand met CloneDVD niet goed werken in een Yamaha S830 DVD player (high end), terwijl ze met dvd decrypter wel goed werken.
Dus eigenlijk verkies ik DVD decrypter boven CloneDVD en DVD+R RitekR01 boven DVD-R RitekG03 (beide traxdata).
Mensen die de Shrink-mkisofs-decrypter methode willen proberen, kunnen het beste even op dit adres kijken:
http://www.mrbass.org/dvdshrink/autoshrinkiso/
Om hier autoshrinkiso te downloaden, deze automatiseert het hele proces, heel handig! Zorg wel dat je de laatste versie van DVD Shrink hebt (3.14) omdat voorgaande versies nog wel eens fouten hadden. Kies bij het back-uppen ook voor "Deep Scan analysis" voor de mooiste resultaten.
Heb ik nog een laatste vraag; Wat vinden jullie van Traxdata 4x DVD+R Ricohjpnr01? Ik zou zelf ook wel graag op 4x branden!
Magico
FF een reviewtje gemaakt van diverse media 
Alle media is gebrand met de liteon 411S icm RecordNow Max.
Alle media heb ik getest met een dvd-film, en tevens getest in 2 stand-alone dvd-spelers (merk: Provision en Thomson)en 2 andere pc's met dvd-speler.

Ervaring:
Speelt heel slecht af in de dvd-spelers. Veel haperingen, stoteringen en vastlopers.
Soms zegt de dvd-speler gewoon 'bad-disc' en wil hem niet meer afspelen.
Ook bij het kopiëren van data gaat het mis, geregeld een CRC-error en de computer heeft blijkbaar veel moeite met het
lezen van de dvd's, want alles gaat op dat moment ontzettend traag.

Ervaring:
De dvd's spelen goed af in beide dvd-spelers. Geen haperingen, stoteringen of vastlopers.
Bij een kamaraad van mij willen deze dvd-schijfjes niet in zijn dvd-speler(finlux) werken.
Voor data doen deze schijfjes het ook goed.

Ervaring:
Veel haperingen in films, soms zelfs vastlopers.
Nog geen crc-errors gehad bij kopiëren.
Deze schijfjes zijn niet aan te raden, zeker niet voor degene die veel films wil branden.
Ik heb ook geprobeerd een schijfje op 1x te branden, in de hoop dat het betere resultaten zou geven. Maar nee hoor.
Nog steeds eenzelfde pi/po en haperingen.

Ervaring:
Dvd's haperen of lopen vast in de dvd-speler.
Data kopiëren gaf ook een crc-error.
Geen aanrader dus.

Ervaring:
De dvd's spelen goed af in de dvd-spelers, zonder enige haperingen of iets dergelijks.
Ook data kopiëren gaat goed.

Ervaring:
Bij veel dvd's zijn er vaak haperingen in de film, andere dvd's hebben dit weer niet.
Bij data heb ik nog geen crc-error gekregen.
Ze zijn iig niet aan te raden, zeker de helft van de schijfjes geeft veel haperingen in films.
Ik heb ze alle 25 al gebrand ..

Ervaring:
Speelt goed af in de dvd-spelers, zonder haperingen of stoteringen.
Ook datakopiëren gaat goet en zonder crc-error of iets dergelijks.
De pi/po score viel me hier wel een beetje tegen ...

Ervaring:
De dvd speelt goed af in de dvd-spelers zonder haperingen, stoteringen of vastlopers.
Maar dat mag je ook wel verwachten van zo'n dure dvd, al viel de pi/po waarde mij echt tegen ... had veeeeel minder verwacht.
Data kopiëren gaat ook goed.

Ervaring:
De eerste helft van de film gaat perfect, op het laatst veel haperingen en stoteringen.
Ook een uiterst hoge pi/po
Niet aan te raden iig.

Ervaring:
Wow!, deze schijfjes werken echt helemaal vlekkeloos, de dvd-spelers lijken zelfs sneller te reageren bij kiezen van de chapters en het vooruitspoelen
dan bij de andere dvd's
Ook geen fouten bij het kopiëren van data.
Niets dan lof over deze dvd's, ze zijn ook nog eens goedkoop.
Volgende keer bestel ik alleen 100 van deze

Ervaring:
Deze schijfjes werken ook zeer goed in de dvd-spelers, vergelijkbaar met de ritek's hierboven
Ook data kopiëren gaat uitstekend.
Heeft ook nog een ietsje betere pi/po score dan die hierboven, maar is ook wel 37 cent per dvd duurder ..
Alle media is gebrand met de liteon 411S icm RecordNow Max.
Alle media heb ik getest met een dvd-film, en tevens getest in 2 stand-alone dvd-spelers (merk: Provision en Thomson)en 2 andere pc's met dvd-speler.
> Princo (PRINCO) dvd-r 1x <
- Onder naam verkocht: [b] Princo [/b] Media Code: [b]PRINCO[/b] Formaat: [b]dvd-r[/b] Descriptie op dvd: [b]sp.120min. General[/b] BrandSnelheid media: [b] 1x [/b] Gebrand op: [b]1x[/b] Winkel + prijs: [b]MediaMarkt Enschede, 10dvd's op spindel voor 11 euro[/b] Prijs per stuk: [b] € 1,10 [/b]

Ervaring:
Speelt heel slecht af in de dvd-spelers. Veel haperingen, stoteringen en vastlopers.
Soms zegt de dvd-speler gewoon 'bad-disc' en wil hem niet meer afspelen.
Ook bij het kopiëren van data gaat het mis, geregeld een CRC-error en de computer heeft blijkbaar veel moeite met het
lezen van de dvd's, want alles gaat op dat moment ontzettend traag.
> Princo (PRINCO) dvd-r 4x <
- Onder naam verkocht: [b] Princo [/b] Media Code: [b]PRINCO[/b] Formaat: [b]dvd-r[/b] Descriptie op dvd: [b]Write Once for data[/b] BrandSnelheid media: [b] 1x-4x [/b] Gebrand op: [b]4x[/b] Winkel + prijs: [b]5 stuks overgekocht van een kamaraad van mij[/b] Prijs per stuk: [b] ? [/b]

Ervaring:
De dvd's spelen goed af in beide dvd-spelers. Geen haperingen, stoteringen of vastlopers.
Bij een kamaraad van mij willen deze dvd-schijfjes niet in zijn dvd-speler(finlux) werken.
Voor data doen deze schijfjes het ook goed.
> Ado (VDSP-SAB 01) dvd-r 4x <
- Onder naam verkocht: [b] Ado [/b] Media Code: [b]VDSP-SAB 01[/b] Formaat: [b]dvd-r[/b] Descriptie op dvd: [b]blanco schijfjes[/b] BrandSnelheid media: [b] 1x-2x-4x [/b] Gebrand op: [b]4x[/b] Winkel + prijs: [b]cdrwinkel.com, spindel 25 stuks voor 20 euro[/b] Prijs per stuk: [b] € 0,80 [/b]

Ervaring:
Veel haperingen in films, soms zelfs vastlopers.
Nog geen crc-errors gehad bij kopiëren.
Deze schijfjes zijn niet aan te raden, zeker niet voor degene die veel films wil branden.
Ik heb ook geprobeerd een schijfje op 1x te branden, in de hoop dat het betere resultaten zou geven. Maar nee hoor.
Nog steeds eenzelfde pi/po en haperingen.
> Datatrack (DATATRAK-001) dvd+r 2.4x <
- Onder naam verkocht: [b] Datatrack [/b] Media Code: [b]DATATRAK-001[/b] Formaat: [b]dvd+r[/b] Descriptie op dvd: [b]Makrolon[/b] BrandSnelheid media: [b] 2.4x [/b] Gebrand op: [b]2.4x[/b] Winkel + prijs: [b]cdrwinkel.com , 10 stuks voor 12,50 euro[/b] Prijs per stuk: [b] € 1,25 [/b]

Ervaring:
Dvd's haperen of lopen vast in de dvd-speler.
Data kopiëren gaf ook een crc-error.
Geen aanrader dus.
> Memorex (CMC MAG. AF1) dvd-r 4x <
- Onder naam verkocht: [b] Memorex [/b] Media Code: [b]CMC MAG. AF1[/b] Formaat: [b]dvd-r[/b] Descriptie op dvd: [b][/b] BrandSnelheid media: [b] 1x-2x-4x [/b] Gebrand op: [b]4x[/b] Winkel + prijs: [b]cdrwinkel.com , 10 stuks voor 15,00 euro[/b] Prijs per stuk: [b] € 1,50 [/b]

Ervaring:
De dvd's spelen goed af in de dvd-spelers, zonder enige haperingen of iets dergelijks.
Ook data kopiëren gaat goed.
> No-Name (MEDIA ID) dvd+r 2.4x <
- Onder naam verkocht: [b] No-Name [/b] Media Code: [b]MEDIA ID[/b] Formaat: [b]dvd+r[/b] Descriptie op dvd: [b](Blanco Schijfjes)[/b] BrandSnelheid media: [b] 2.4x-4x (hij wil alleen op 2.4x branden)[/b] Gebrand op: [b]2.4x[/b] Winkel + prijs: [b]hcc beurs, 25 stuks voor 24 euro[/b] Prijs per stuk: [b] € 0,96 [/b]

Ervaring:
Bij veel dvd's zijn er vaak haperingen in de film, andere dvd's hebben dit weer niet.
Bij data heb ik nog geen crc-error gekregen.
Ze zijn iig niet aan te raden, zeker de helft van de schijfjes geeft veel haperingen in films.
Ik heb ze alle 25 al gebrand ..
> Meegeleverde LiteOn-DVD (RICOHJPN-R01) dvd+r 4x <
- Onder naam verkocht: [b] ? [/b] Media Code: [b]RICOHJPN-R01[/b] Formaat: [b]dvd+r[/b] Descriptie op dvd: [b](Blanco Schijfjes (gespiegelde bovenkant))[/b] BrandSnelheid media: [b] 2.4x-4x [/b] Gebrand op: [b]4x[/b] Winkel + prijs: [b] ? [/b] Prijs per stuk: [b] ? [/b]

Ervaring:
Speelt goed af in de dvd-spelers, zonder haperingen of stoteringen.
Ook datakopiëren gaat goet en zonder crc-error of iets dergelijks.
De pi/po score viel me hier wel een beetje tegen ...
> Plextor (YUDEN000-T01) dvd+r 4x (8x) <
- Onder naam verkocht: [b] Plextor [/b] Media Code: [b]YUDEN000-T01[/b] Formaat: [b]dvd+r[/b] Descriptie op dvd: [b]High quality DVD+r[/b] BrandSnelheid media: [b] 2.4x-4x [/b] Gebrand op: [b]4x[/b] Winkel + prijs: [b] cdrwinkel.com , 3,20 per stuk [/b] Prijs per stuk: [b] € 3,20 [/b]

Ervaring:
De dvd speelt goed af in de dvd-spelers zonder haperingen, stoteringen of vastlopers.
Maar dat mag je ook wel verwachten van zo'n dure dvd, al viel de pi/po waarde mij echt tegen ... had veeeeel minder verwacht.
Data kopiëren gaat ook goed.
> RICOH (RICOHJPN-R01-02) dvd+r 4x <
- Onder naam verkocht: [b] Ricoh [/b] Media Code: [b]RICOHJPN-R01-02[/b] Formaat: [b]dvd+r[/b] Descriptie op dvd: [b]For Data[/b] BrandSnelheid media: [b] 2.4x-4x [/b] Gebrand op: [b]4x[/b] Winkel + prijs: [b] cdrwinkel.com , 1,60 per stuk [/b] Prijs per stuk: [b] € 1,60 [/b]

Ervaring:
De eerste helft van de film gaat perfect, op het laatst veel haperingen en stoteringen.
Ook een uiterst hoge pi/po
Niet aan te raden iig.
> RITEK (RITEKG03) dvd-r 2x <
- Onder naam verkocht: [b] Ritek [/b] Media Code: [b]RITEKG03[/b] Formaat: [b]dvd-r[/b] Descriptie op dvd: [b]Grade A Media[/b] BrandSnelheid media: [b] 1x-2x [/b] Gebrand op: [b]2x[/b] Winkel + prijs: [b] cdrwinkel.com , 25 stuks op spindel voor 22 euro [/b] Prijs per stuk: [b] € 0,88 [/b]

Ervaring:
Wow!, deze schijfjes werken echt helemaal vlekkeloos, de dvd-spelers lijken zelfs sneller te reageren bij kiezen van de chapters en het vooruitspoelen
dan bij de andere dvd's
Ook geen fouten bij het kopiëren van data.
Niets dan lof over deze dvd's, ze zijn ook nog eens goedkoop.
Volgende keer bestel ik alleen 100 van deze
> TraxData (RITEK-R01) dvd+r 2.4x <
- Onder naam verkocht: [b] Traxdata [/b] Media Code: [b]RITEK-R01[/b] Formaat: [b]dvd+r[/b] Descriptie op dvd: [b]Data/Video[/b] BrandSnelheid media: [b] 2.4x [/b] Gebrand op: [b]2.4x[/b] Winkel + prijs: [b] cdrwinkel.com , 10 stuks op spindel voor 12,50 euro [/b] Prijs per stuk: [b] € 1,25 [/b]

Ervaring:
Deze schijfjes werken ook zeer goed in de dvd-spelers, vergelijkbaar met de ritek's hierboven
Ook data kopiëren gaat uitstekend.
Heeft ook nog een ietsje betere pi/po score dan die hierboven, maar is ook wel 37 cent per dvd duurder ..