SB 128 PCI

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Waarom is de SB 128 PCI zo cheapo, bijv. t.o.v. SB 16. Is daar iets mis mee ofzo?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Nee hoor, niks mis mee. Ik had er zelf 1 voordat ik 'm aan mijn broer gaf en een Live kocht.

Beukie

Verwijderd

Volgens mij was ie niet zo denderend...(check sblive ng)...weet er ook het fijne niet van...

De SB Live Player is nog niet eens zo veel duurder dan de sb128 dus als je er een gaat kopen raad ik je die ten sterksten aan ...

Greetz,

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-08 14:09
Heb er ook een gehad super stront ding nix mee tebeginnnen altijd probs meegehad heb nou een schildpadstrand ;)

Verwijderd

Ik had er ook 1, nix mis mee voor een standaard ding, er komt geluid uit....

Nu heb ik een Live! en dat is 10x beter dan een PCI 128

Verwijderd

Wat is nu het grote verschil tussen de SB LIVE! Player en pci128 4 speakers. Allebei EAX. Ja pci128 heeft eax. Misschien een grotere proc belasting maar dat maakt mij niet zo veel uit. Ik wil ff weten wat het grote verschil is dus kom maar op.

Verwijderd

bij mij is het OF die sb doet het OF mijn 3com netwerkkaartje....kortom: ik heb een andere geluidskaart (sb64ISA) en nu is alles weer goed

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik weet niet wat jullie in godsnaam met jullie bak hebben gedaan (no offense) maar bij mij werkt de SBPCI128 uitstekend: in Windows 95/98, in DOS en in Linux.... Need I say more?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Bij m'n schoonouders heb ik een 128 geinstalleerd. Draait prima, en is voor hun een perfect kaartje (ze doen toch geen spellen). EAX heeft-ie trouwens beslist *niet*. Wellicht dat dat een trucje is van nieuwere drivers of zo (die van hun is alweer eenjaar ou), en dat dat softwarematig werk, want hardwarematig heeft de 128 geen EAX.

Verwijderd

Je hebt twee versies van de 128, de gestripte, die iets van 55,- kost (3 uitgangen)en de "betere" die boven de 100,- is. De kaart is echt klote om onder dos te laten werken, moet ie himem en emm386 laden..wat een oude klotezooi. Het geluid is geluid..maar zelfs een 16bit isa is nog beter...

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Ik heb al ruim een jaar de SB128PCI met 4speaker support, hoezo problemen onder Dos?
Hoezo brakke kaart? Mijn kaart draait al vanaf het begin probeemloos. Heerlijk Dolby Surround (oke misschien geen Digital Dolby Surround...) maar 1 jaar geleden koste de SB live value zeker Fl 100,- meer dan de 128PCI.

Kijk als we praten over nu zou ik zeggen koop
de SB Live 1024 (Player?), kost inderdaad bijna niks meer dan de SB 128 PCI (4 sp.).

Maar het is zeker geen slechte kaart. Ik, en een goede maat van me, hebben er goede ervaringen mee.

suc6

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:47
Heb een PCI64 (qua installatie vergelijkbaar met de 128). Klereding wil onder dos niet meer werken nadat ik ACPI in win98 geinstalleerd heb. Interrupt sharing met LPT poort staat gewoon aan (beiden op 5) :(

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 11:25

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Ik heb nu een sb pci 128 in me nieuwe pc maar geeft telkens tussen door flink gekraak. en bij veel internet explorer activiteit gaat zelf de snelheid van het afspelen van mp3's een eigen leven leiden.
In windows ME en Windows XP, en andere boxen werkt ook niet.
is mijn kaart kapot :?

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Ik heb een PCI64 en een PCI128.... Werken alletwee geweldig.. Ik heb m'n stereo op m'n computer aangesloten en die staat zo'n beetje de hele dag mp3tjes te draaien... Werkt geweldig... met alletwee de kaarten... zie niet in waarom je in godsnaam een Live aan zou schaffen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Als ik nergens problemen mee heb is het m'n 128PCI; werkt altijd. En ik vind het geluid prima (heb toch geen surround boxen o.i.d.)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 29 oktober 2001 10:21 schreef abbadon het volgende:
...
8-) dit is geen BX of RAM topic, abbadon ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:44
Op maandag 29 oktober 2001 10:24 schreef limoentje het volgende:

[..]

8-) dit is geen BX of RAM topic, abbadon ;)
Oh, zit ik verkeerd ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 29 oktober 2001 10:30 schreef abbadon het volgende:

[..]

Oh, zit ik verkeerd ;)
nahhhh ik wil niet je ouders spelen dus vandaag mag het :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dat ding is een perfect kaartje imo
doet het harstikke goed, dos niet geprobeert, w2k heeft eigen drivers ervoor, en linux pakt drivers van een ander vaag kaartje,maar het werkt als een tiet :)

en voor de prijs hoef je het niet te laten

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op dinsdag 18 januari 2000 00:03 schreef Help het volgende:
Wat is nu het grote verschil tussen de SB LIVE! Player en pci128 4 speakers. Allebei EAX. Ja pci128 heeft eax. Misschien een grotere proc belasting maar dat maakt mij niet zo veel uit. Ik wil ff weten wat het grote verschil is dus kom maar op.
Het verschil is dat de 128 pci is gebaseerd op een ensoniq chippie. werkt wel aardig maar meer ook niet.

daarintegen is de live gebaseerd op een emu DSP dit geheel wat anders. daardoor kun je in software allerlei functies toevoegen die de kaart in het begin niet. had. verder is het zo dat deze een veel grotere rekenkracht heeft waardoor je er allelei mooie effecten enzo uit kunt halen omdat het een dsp is.

verder kun je aan een live ook vel beter midi shit hangen enzo.

enz...
enz..
enz.

lenny out.

• itsme
  • Niet online
Er zijn 2 versies:

4 speaker en de 2 speaker, het zijn beide heel andere kaarten, de driver van de twee speaker werkt (helaas) niet op die van de 4 speaker. De driver van de 4 speaker wordt al sinds Windows 95 niet meer verder ontwikkeld :( er zit wel ondersteuning voor 2 speakers in Windows 98/ME/XP maar daar doen maar 2 speakers t mee. Windows 98 werkt ook goed met de Windows 95 driver Windows ME gaat er de hele tijd door op zn bek. XP durf ik niet te proberen :)

EAX zou er op moeten zitten, alleen werkt t in geen enkel spel.

Dus niet kopen is mij advies, de SBLive is veeeeellllll beter. En de driver wordt (nu nog in elk geval) regelmatig geupdate.

De twee speaker versie is t sowieso niet waard.

Ik ga zelf deze week nog voor een SBLive 5.1, voor f 85,- vind ik dat niet te veel.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Ik heb zelf al heel wat PCI128 geïnstalleerd en moet eigenlijk lachen om de reacties hier. De mensen die aangeven dat de kaart een brak geluid geeft en/of hem onder DOS niet aan de gang krijgen, zeggen eigenlijk dat ze niet weten hoe een geluidskaart fatsoenlijk te installeren. Mooiste is dat ze dat zelf niet in de gaten hebben.

Als ik je dan toch een tip mag geven voor een goede werking onder DOS. Begin met de oud(st)e drivers te installeren. Die geven ondersteuning onder DOS. De nieuwe zijn eigenlijk alleen bedoelt als update. En configureer de kaart fatsoenlijk. Dat wil dus zeggen: onder een vrij IRQ en ga naar de geluidkaart properties van de device manager. Daar kun je namelijk ook nog een aantal instellingen doen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

(jarig!)
Move HA -> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Overigens zou ik nu ook geen PCI128 meer kopen. De Live! 5.1 is net zo goedkoop. Daar moet je dan wel de juiste speakers (ook 5.1) bij kopen!

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Op dinsdag 18 januari 2000 02:17 schreef Jotti het volgende:
Ik weet niet wat jullie in godsnaam met jullie bak hebben gedaan (no offense) maar bij mij werkt de SBPCI128 uitstekend: in Windows 95/98, in DOS en in Linux.... Need I say more?
Sluit ik mij bij aan en ik voeg er aan toe dat het in Windows 2000 & Windows XP ook werkt.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 16:14

BertV

Handgemaakt

Ook, hier geen probleem met de 128 onder XP. Ook trouwens niet met 95, 98se en ME dmv de laatste drivers.

Ding werkt prima als je geen hoge eisen stelt aan geluid en toch met niet al te dure "computerboxen" werkt.

Dan is het zonde om een kaart van 1000,- te kopen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• itsme
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 12:38 schreef BertV het volgende:
Ook, hier geen probleem met de 128 onder XP. Ook trouwens niet met 95, 98se en ME dmv de laatste drivers.

Ding werkt prima als je geen hoge eisen stelt aan geluid en toch met niet al te dure "computerboxen" werkt.

Dan is het zonde om een kaart van 1000,- te kopen.
Windows ME XP 2000 werkt idd wel, alleen werkt 4 speaker met de 4 speaker versie (chippie 4700) niet.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb net mijn Live de deur uitgedaan, omdat ik een 5.1 kaartje moest hebben.
Ik heb omdat ik het nieuwe kaartje nog niet binnen heb de SB 128PCI er snel even ingedouwd.
Werkt perfect met 4 speakers en zonder kraken in XP!
Nou dat lukte met de Live niet meteen. (Die kraakte nog!)

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
Op maandag 29 oktober 2001 09:57 schreef De_Paashaas het volgende:
Ik heb nu een sb pci 128 in me nieuwe pc maar geeft telkens tussen door flink gekraak. en bij veel internet explorer activiteit gaat zelf de snelheid van het afspelen van mp3's een eigen leven leiden.
In windows ME en Windows XP, en andere boxen werkt ook niet.
is mijn kaart kapot :?
heb ik ook, is enorm kut.
voor mij geen creative meer.

Verwijderd

ach, kheb ook een SB128 voor m'n huidige live gehad.
Op zich wel redelijk kaartje... werkte altijd prima in win98se op een ASUS P5A mobo met een k6-2. Je moest wel altijd moeilijk in het register prutzen ('allow tone control' op 1 zetten) om een bass & treble schuifje in de mixer te krijgen (staat standaard allebei op het allerlaagst). Verder had hij wel altijd moeite met eax vreemd genoeg: dan kwam het geluid weer keihard uit de verkeerde richting of te zacht uit te goede richting. Klopte nix van. Qua geluidskwaliteit scheelt het niet veel met de SB live. De SB live heeft iets helderdere highs en een iets strakkere bass.

Toch zou ik dus wel een SB live kopen als je voor de keuze staat, het scheelt tenslotte nauwelijks iets. Of als ik nu een nieuwe geluidskaart zou moeten kopen zou ik gelijk een SB Audigy player kopen, maar zo te zien ben jij op zoek naar een budget kaartje.

Verwijderd

Heb hier ook een Sb128(4 speaker). Kheb er nog een CT4700 Chip ofzo op zitten (1 van de eerdere versies volgens mij). Hier zijn lang geen driverupdates voor geweest en ben benieuwd of die er ook komen (m.b.t de nieuwe XP drivers, dit vanwege de verschillende versies die er zijn). Verder niet echt problemen mee gehad. Draait bij mij ook onder XP met de standaard drivers van XP zonder problemen.
En als je toch amper onder dos draait, moet je gewoon je dos-emulatie uitzetten. Kan weer een conflict schelen(als je er een had).
Maar ik zou als nu een nieuwe kaart gaat kopen en moet kiezen tussen de 128 of een live, dan voor die live 5.1 gaan. Het prijsverschil is verwaarloosbaar en er zijn denk meer/sneller driver updates met een nieuwere kaart.
Maar er is uiteindelijk naar mijn mening niks mis met de SB128.
Mzzl

• itsme
  • Niet online
Soundblaster PCI 128 (4 speaker CT4700 Chippie) naar Soundblaster Live Player 5.1 = :9~

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 23:43

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

maar hoeveel mensen gebruiken de PCI 128 van CL nog dan behalve ik

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb een soundblaster pci128, voor 2 speakers, rechthoekige kaart.
en vindt hem ook niet alles onder xp, mijn via ac97 chip vindt ik beter klinken.
zit een soort echo in het geluid.
maar, is die sblive of 5.1 nou ook een verbetering in stereo t.o.v de pci128?
of is ie nou alleen maar aantrekkelijker omdat je er 6 boxen op kan pluggen?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57
Hier is dit topic te oud voor
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.