[Ervaringen] ASUS M6000N (notebook)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naboey, dank voor de plaatjes! Aan die Xp-pre-install heb je volgens mij niks zonder originele keys......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic
Je kunt gewoon aan de foto's zien dat Naboey enorm blij is met de laptop...proost!! Biertje!!!!!!!! :P

Ontopic
Thanks voor de foto's, denk dat je veel mensen hier blij mee hebt gemaakt! _/-\o_

ps en nu snel die stickers er afhalen..geen gezicht 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Cybje

First Post!

Met een beetje geluk krijg ik vandaag de concurrent voor mijn vriendin binnen ;)

Ja dus:
Niet voorgemelde zending geaccepteerd door TPG Post 15-01-2004 Arnhem-J de Wittln , sorteren aangetekenden

Zending wordt afgeleverd 16-01-2004 Zaandam-Rechte Tocht , pakkettendistributie

[ Voor 62% gewijzigd door Cybje op 16-01-2004 11:22 ]

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 01:52:
Verder: De resolutie is voor mij wel lekker, ik werk op de thuis pc op een 18" tft met 1280x1024 en deze (sxga+) draait op 1400x1050, dus dat is voldoende voor moi. Alleen de kleuren... het zijn er idd wel niet veel, ik heb geen vergelijkings materiaal, maar het is allemaal een beetje grauwig en volgens mij ook een 16.1 mln kleurtjes.
Je vergelijkt hem dus met een losse TFT (en geen goedkope denk ik!) Dus dat wint geen enkele notebook TFT. De kleuren lijken zeker wat flets enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo wijze heren,

Ik heb zo'n beetje dit hele forum gelezen maar kom er niet helemaal uit.

Graag een reactie in dit forum (liever nog via email) m.b.t. tot mijn plaaning om onderstaande configuratie te bestellen.

Ik gebruik de laptop veel in de auto maar met lader. Websites maken af en toe een spelletje en kijk veel dvd tijdens de lange autoritten. Ook internet ik veel.

Winkelwagen
Product Aantal Prijs per stuk Subtotaal BTW
M6000N Centrino 1,5Ghz 60GB 512MB DVD/CDRW 15.1 SXGA+TFT ATI M10 W-LAN 1.445,00 1.445,00 19%
1 x 512MB ipv 2 x 256MB 49,00 49,00 19%
60GB 7200RPM ipv 60GB 4200RPM 125,00 125,00 19%
Subtotaal € 1.619,00
BTW € 307,61
Totaal € 1.926,61

Graag reacties van jullie kant of er iets is wat ik beter kan wijzigen. DVD branden doe ik niet...

Heel erg bedankt alvast, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom zou je voor een 7200RPM schijf gaan? Snellere schijven kunnen inderdaad voor snelheidswinst zorgen, maar dat is natuurlijk alleen op punten waarbij je schijf intensief wordt gebruikt, bv photoshoppen. Voor websites bouwen photoshop je wel een beetje, maar dat is in de regel met kleine bestanden. Ik zou dus niet voor 7200RPM gaan, maar gewoon 4200RPM, of evt 5400 (als dat te krijgen is).

Verder zou ik misschien voor het wxga scherm gaan. Als je in de auto zit is een SXGA+ denk ik lastiger te lezen. Je zit immers niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi. Daar heb ik tenminste iets aan. Wist niet precies het verschil tussen deze schermen. En de Schijf heb ik naar een wat grotere gezet maar dan minder RPM

Bedankt en zal het aanpassen.

p.s. Ik had hiervoor een Presario 1714EA XP deze was heel stevig en betrouwbaar wat vind je van de ASUS. In de auto krijgt de computer natuurlijk nogal eens wat te verduren

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd, wat foto's van de laptop + accesoires:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/53B61LF853/256
De sticker op de zijkant van de doos verraad bij welke 'andere leverancier' De Laptopper deze laptop heeft ingekocht: Quote Components in Oldenzaal. Dit verklaart tevens de door andere posters gemelde WinXP voorinstallaties, aangezien Quote de M6000 alleen met WinXP voorgeïnstalleerd levert.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E4K1B9344I/256
In de doos zit de laptoptas, en een nieuwe doos met daarin de laptop. Degelijk verpakt dus.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/P739I3G12O/256
De tas beschikt over extreem veel vakken: van zeer klein tot groot. Als je dus iets kwijt bent, moet je heel veel ritsen opentrekken.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/844X7JYLE8/256
In de binnendoos vinden we:
- Een Quick installation guide
- De laptop, ingeklemd tussen twee grote blokken piepschuim
- En nog weer een doos, gevuld met alle CD's, boekjes, muis, snoertjes, etc.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/3T78W5QH5V/256Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/YNS6Y3ME6A/256
De optische muis: lekker compact, maar ook weer niet te klein. De onderkant verraad dat de muis door Logitech gemaakt is: kwaliteit dus.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/N5I0VG15PF/256
De travel-tray: deze kun je in plaats van je DVD-R drive in je laptop plaatsen. Het nut? Geen idee.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/171M62S12A/256
S-Video -> composite kabeltje voor de TV-uitgang.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/5HZ1927780/256
Telefoonsnoertje, alsof ik er daar nog niet genoeg van heb.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/IU3PC56ZZ6/256
Voeding + netsnoer
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/J1J8B153B7/256
De accu
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/TOH456NWDE/256
Een flinke vooraad CD's: spelletjes, drivers, Nero, Asus PowerDirector, Asus DVD, Asus Medi@Show
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/67AB8Y2GMM/256
Handleiding + kaartjes met garantie telefoonnummers
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/NG2QFMS193/256
De laptop zelf: ik vind de combinatie van de antraciete kast met de zilvergrijze details erg mooi. Alleen klinkt het plastic als je er op tikt wel erg 'dun'. Ik ben dan ook blij dat ik er 3 jaar verzekering (incl. valschade!) bij heb genomen.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/29015F26OL/256
Aan de onderkant vinden we o.a. een vakje waar je een visitekaartje (of het bijgeleverde kaartje met garantie tel. nummers) in kwijt kunt.
Tevens zit hier een Micro$oft sticker met licentiecode voor Windows XP Pro. Zou ik er dan ook een gratis WinXP installatie bij hebben gekregen? Ook al heb ik geen installatie CD gekregen: deze sticker is toch het bewijs van een legale WinXP?
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/8VM912RS05/256
De laptop opengeklapt: Ter bescherming van het beeldscherm is er een folie voorgeplakt, en ligt er een doekje op het toetsenbord.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/CD5J9PFW9G/256
Die sticker van '2 years gloabl waranty' linksonder is wel erg schreeuwerig. Ik hoop dat die een beetje makkelijk te verwijderen is.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/093765LN80/256Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/49BX702JK1/256
Laptop aangezet: helaas pindakaas, geen WinXP voorgeïnstalleerd. Dit komt waarschijnlijk omdat ik een 80GB harddisk besteld had (=standaard bij de Laptopper in het 1.7 GHz model), dit is een configuratie die Quote niet kan leveren (vandaar dat ik naar de Laptopper ben gegaan). Ze hebben deze HD dus bij Laptopper pas geïnstalleerd. Maar nu zitten ze bij de Laptopper dus met een WinXP Pro licentie waar ze niets mee kunnen: want de bijbehorende licentiesticker zit onder op mijn laptop.
Wat vooral opvalt als de laptop aanstaat, is de blauwe led-verlichting bij de aan-knop en de blauwe Caps-/Num-lock/HD leds. Is weer eens wat anders dan de standaard rode/groene/gele leds.

Voorlopige conclusie: De laptop ziet er prima uit.
Ik ga vanavond de software er op zetten, en dan volgen er nog wel wat extra foto's van het beeld, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Oscar Mopperkont: ik zou juist wel voor een hogere resolutie gaan, dat zorgt voor een scherper beeld en er past veel meer op je scherm als je niet in de auto zit. Als je wel in de auto zit kun je je lettergrootte hoger zetten en heb je dus simpelweg een beeld met wat meer precisie.

7200 rpm is inderdaad leuk als je denkt veel van je HDD gebruik te maken. Ik zou het geld er niet aan uitgeven als je vooral DVD'tjes kijkt en websites maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In de openingspost staat nog een link waar je wat kunt lezen over snellere hd's:
http://www.tomshardware.com/mobile/20031031/index.html

Dan kun je voor jezelf uitmaken of het echt nodig is. Ik zou als ik jou was denk ik dan voor de 5400RPM gaan (of je moet aan een bepaalt budget vastzitten).

En over het scherm , dat is wat ik denk hoor. Ik vind 1400*1050(SXGA+) superfijn werken, maar in de auto denk ik dus niet. Dan mogen de letters wel wat groter zijn.
In Word en Windows is de lettergrootte overigens wel los in te stellen, maar ik vraag me af of je dat gaat doen.

@Cybje:Ik was dus al een aanvullinkje aan het typen om het iets te nuanceren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-01-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Oscar: excuses, volgende keer moeten we ff syncen ofzo :)

Ik heb net die laptop binnengekregen, maar ik laat 'm nu eerst even leuk opladen, schijnt beter te zijn voor de accu. Hij ziet er echt heel erg strak uit. Ik vind 't een zeer mooie laptop van de buitenkant. Ik kan nog niks zeggen over hoe-die werkt. Toetsenbord heb ik wel even wat op geprobeerd te typen, het typt wel fijn vind ik, het is gewoon een standaard laptop toetsenbord eigenlijk.

Mijn Asusje werd zonder Windows XP licentie geleverd, maar wel weer met zo'n Windows XP Home 'Klaar voor de start' boekje (zonder licentie code oid dus). Best wel vaag, maar goed. Een van de redenen dat ik voor deze laptop heb gekozen is dat ik tenminste niet betaal voor een Windows licentie die ik toch niet ga gebruiken. Ben erg gewend aan Linux eigenlijk, het beestje gaat ook me Linux workstation vervangen.

En als ik de doos mag geloven komt ook mijn laptop bij Quote vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop voor de Laptopper dat ze een mooie korting hebben kunnen bedingen bij Quote, want anders hebben ze nog verlies geleden op mijn laptop ook:
De inkoopsprijs van de laptop (1.7 GHz, 15.1", 60GB) bij Quote is namelijk € 1848 (ex.BTW).
Vervolgens moesten ze de HD vervangen: 60GB -> 80GB.
En dan heb ik er slechts € 1695 (ex.BTW) voor betaald. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 16:43:
Ik hoop voor de Laptopper dat ze een mooie korting hebben kunnen bedingen bij Quote, want anders hebben ze nog verlies geleden op mijn laptop ook:
De inkoopsprijs van de laptop (1.7 GHz, 15.1", 60GB) bij Quote is namelijk € 1848 (ex.BTW).
Vervolgens moesten ze de HD vervangen: 60GB -> 80GB.
En dan heb ik er slechts € 1695 (ex.BTW) voor betaald. 8)
Geloof mij maar, winst maken doen ze echt wel.

Hey, hartstikke tof van die foto's!! Echt heel tof, als je ze van het beeld nog zou kunnen posten dan ben ik helemaal blij want ik ga deze echt bestellen...
wat is de resolutie? En hoe zijn de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

peedp: dus jij zegt, dat als de inkoopprijs hoger is dan de verkoopprijs, ze alsnog winst maken omdat wij jou moeten geloven? :P

Ik denk dat ze idd wel korting hebben gekregen bij Quote, ze zullen probably wel vrij veel van die dingen hebben ingekocht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op 16 januari 2004 @ 17:00:
peedp: dus jij zegt, dat als de inkoopprijs hoger is dan de verkoopprijs, ze alsnog winst maken omdat wij jou moeten geloven? :P

Ik denk dat ze idd wel korting hebben gekregen bij Quote, ze zullen probably wel vrij veel van die dingen hebben ingekocht ofzo.
*LOL* Ja, dat quote heeft ook iets van een groothandel, soort importeur... zag ik op de site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:58:*LOL* Ja, dat quote heeft ook iets van een groothandel, soort importeur... zag ik op de site....
Quote is inderdaad een computer groothandel. De prijs die ik vermelde is de groothandelsprijs bij 1 los exemplaar. De staffel korting op Asus notebooks staat niet in hun prijslijst. Maar bij de BenQ notebooks is de korting 2% bij aankoop van 3 stuks. Dus echt veel scheelt dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannochtend heb ik een meeltje van De Laptopper in mijn inbox mogen ontvangen met het volgende:

"Helaas is het niet mogelijk om een 54 WLAN module om te zetten omdat er standaard 11MB word geleverd en wij ze niet los geleverd kunnen krijgen.

Het is ook niet mogelijk om een +/- brander i.p.v een –brander te nemen, wij leveren deze tevens zonder besturingssysteem.....

......de levertijd bedraagt ongeveer 1 week."

Ik heb dus een Accesspoint 54 mbit, waar ik in principe niet zo heel veel aan heb... of toch wel?

Ik bedoel, ik weet dat zeker 50% (zoniet meer) wegvalt in de lucht, dus netto zit je tussen de 20/26 mbit, maar hoe zit dat als je dus een 802.11b ontvangst (in de lap) heb zitten? Hoeveel blijft er dan netto over? Is het dan zo dat je 11 mbit gewoon makkelijk kan ontvangen?

Emc2>>> En hoe is het beeld? Merk je wat van die 256K ? (Foto's :9~ )

Mijn dank is weer groot!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Emc2: ik zat dus inderdaad ook al naar hun Asus retmail te kijken laatst. Maar volgens mij is De Laptopper gewoon goedkoper. Over het algemeen zijn groothandels goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de widescreen versie staan? en wat zijn daar de ervaringen mee? :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Jep, ik heb de widescreen. Zeer mooi beeld :) Hij draait dus 1280x800, maar een hogere resolutie is niet echt nodig. Van die 256K merk ik echt weinig, ik ga straks wel even DVD'tje erop testen ofzo. Ik denk dat 256K ook wel genoeg is, voor gewoon werken in Windows is 16 bit kleur (64K) ook vaak genoeg en spellen speel je ivm de framerate vaak ook niet op 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 18:21:Emc2>>> En hoe is het beeld? Merk je wat van die 256K ? (Foto's :9~ )
Ik laat het systeem voordat ik de software ga installeren eerst even een aantal basis-tests doen: HD check, Memtest86, etc. Ik heb helaas iets te veel ervaring met gloednieuwe systemen die bij de software installatie allerlei vreemde kuren vertoonden, waarna achteraf bleek dat de HD of het geheugen gewoon defect was.

Dus pas in de loop van de avond kan ik 'nuttige' beeldscherm foto's maken. Ik denk namelijk dat je weinig interesse hebt in het Memtest86 DOS scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

DVD kijken is very nice ... het scherm veegt ook niet enzo. Ik merk eigenlijk niks dat het 'maar' 256K kleuren is. Toch heb ik het idee dat het beeld niet helemaal super is bij DVD, maar kan ook door scherpte komen (misschien juist te scherp? ik bedoel, zo fantastisch is de resolutie van een DVD ook weer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:48
Cybje schreef op 16 januari 2004 @ 18:33:
Jep, ik heb de widescreen. Zeer mooi beeld :) Hij draait dus 1280x800, maar een hogere resolutie is niet echt nodig. Van die 256K merk ik echt weinig, ik ga straks wel even DVD'tje erop testen ofzo. Ik denk dat 256K ook wel genoeg is, voor gewoon werken in Windows is 16 bit kleur (64K) ook vaak genoeg en spellen speel je ivm de framerate vaak ook niet op 32 bit.
Dus je kan helemaal geen 32-bit instellen bij de instellingen van het beeldscherm, of begrijp ik je stukje nu verkeerd?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Je kunt wel 32 bit instellen, heb ik ook gedaan, maar je TFT geeft dan gewoon niet meer dan 18 bit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste probleem heb ik inmiddels gevonden: Memtest86 weigert te werken op de M6000. Versie 3.0 start wel op, maar reset direct de computer. Versie 2.9 laat alleen een constante loop met wat geheugenadressen zien.

Helaas. Dan gaan we straks onder Windows maar een geheugentest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Emc2: Heb je memtest86+ al geprobeerd? Die ondersteunt sowieso een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op 16 januari 2004 @ 19:05:
En evt. ook nog: "safe-mode" (press F1 when memtest86+ loading) in case of freeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag ook mijn M6000N binnen gekregen, besteld zonder Windows XP.
Toen ik hem aanzette bleek dat er Windows XP Professional op stond.

En ik ga nog een wireless netwerk opzetten.
Wat voor Router/Accespoint zou ik hierbij moeten kopen (icm de ingebouwde netwerkkaart)? B of G?

Nu was mijn vraag: 'stel dat ik windows een keer opnieuw wil/moet installeren, hoe doe ik dat dan?'

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op 16 januari 2004 @ 19:05:
Memtest86+ doet het inderdaad wel. Hij is nu aan het testen. Alleen met 512 MB kan dat wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 19:43:
Ik heb vanmiddag ook mijn M6000N binnen gekregen, besteld zonder Windows XP.
Toen ik hem aanzette bleek dat er Windows XP Professional op stond.

En ik ga nog een wireless netwerk opzetten.
Wat voor Router/Accespoint zou ik hierbij moeten kopen (icm de ingebouwde netwerkkaart)? B of G?

Nu was mijn vraag: 'stel dat ik windows een keer opnieuw wil/moet installeren, hoe doe ik dat dan?'
goeie vraag.. van dat B of G verhaal bedoel ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 21:05:
[...]

goeie vraag.. van dat B of G verhaal bedoel ik...
Dank je O-) haha, nu hopen dat er ook iemand is die het antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op 16 januari 2004 @ 18:43:
DVD kijken is very nice ... het scherm veegt ook niet enzo. Ik merk eigenlijk niks dat het 'maar' 256K kleuren is. Toch heb ik het idee dat het beeld niet helemaal super is bij DVD, maar kan ook door scherpte komen (misschien juist te scherp? ik bedoel, zo fantastisch is de resolutie van een DVD ook weer niet)
Kan jij geen fotootje maken?

Cybje>> Hoeveel cm in de breedte is die van jou nou?

Emc2>> Hoeveel cm in de breedte is die van jou nou?

En dan bedoel ik de laptop he heren !?!? ;-)

ff kijken of dit veel scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:59
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 21:07:

Dank je O-) haha, nu hopen dat er ook iemand is die het antwoord weet.
Ik waag een gok (met dank aan http://www.asus.com/produ...00n/m6000n_overview.htm):

The M6000N implemented Intel® Centrino™ Mobile Technology, which includes Intel® Pentium® M processor, 855PM chipset and Intel® PRO/Wireless 2100/2200BG* network connection system, to deliver the most advanced mobile performance. Teamed with built-in Gigabit LAN, the notebook ensures robust and high-speed connection for wired and wireless environments.
* available in Jan. 2004

(het gaat dus om dat *sterretje*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Het is een B kaart (of A/B, dat kan ook ... in elk geval doet B het hier :P)
Ze is 35,4 cm breed :)
Foto gaat niet echt lukken ... heb nog steeds geen digicam :( ben ook vet arm na het kopen van deze laptop hehe.

Volgende uitdaging ... Linux Slackware op me laptop werkende zien te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Cybje op 16-01-2004 21:22 . Reden: En dat was me 4e edit ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry jongens misschien Verkeerde forum maar kan niks vinden betreffende deze computer. Zou graag willen weten waarom Asus M6000N i.p.v Toshiba Satellite M30-154.

Heb nu het geld eindelijk bij elkaar voor een Laptop en wil nu natuurlijk niet de verkeerde kopen en iemand stuurde mij via dit forum een mail dat ik beter de Toshiba kan kopen. Graag reactie
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke kleur is de 'omlijsting' van het scherm? Antreciet grijs, of zilvergrijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 15,1" is 35,4 x 27,0 x 4,1 cm en weegt 2900 gram.

De omlijsting van het scherm is zoals je op onderstaande foto kunt zien zilvergrijs (buitenste rand) en mat zwart (rand langs eigenlijke scherm).
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/49BX702JK1/256

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 21:28:
De 15,1" is 35,4 x 27,0 x 4,1 cm en weegt 2900 gram.
Volgens mij hebben alle 6000's deze afmetingen (dus ook de 15,4'').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Bedoelde je eigenlijk de breedte van de laptop of van het scherm? Mijn versie is van dat donkergrijs/zwartgrijs achtig, zoals de hele laptop eigenlijk is. Dat is antreciet grijs ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op 16 januari 2004 @ 21:33:
Bedoelde je eigenlijk de breedte van de laptop of van het scherm? Mijn versie is van dat donkergrijs/zwartgrijs achtig, zoals de hele laptop eigenlijk is. Dat is antreciet grijs ? :P
Ja van het deksel zeg maar.... Em2c zei ook al 35,4 cm... ik ben gewoon benieuwd hoeveel het verschil is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 21:50:
Ja van het deksel zeg maar.... Em2c zei ook al 35,4 cm... ik ben gewoon benieuwd hoeveel het verschil is....
Er is dus in de buitenmaat geen verschil: Bij het 15,4" scherm zijn gewoon de randen aan de zijkanten van het beeldscherm iets smaller, en zal er boven en/of onder een bredere rand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 22:17:
[...]

Er is dus in de buitenmaat geen verschil: Bij het 15,4" scherm zijn gewoon de randen aan de zijkanten van het beeldscherm iets smaller, en zal er boven en/of onder een bredere rand zijn.
loopt ie verder al lekker? Alles installed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

zo ik sta ook op het punt de m6000n bij de laptopper te halen.

alleen ik zie dus dat jullie m6000n 4 cm dik zijn tegenover de geadverteerde 22 ~ 34 mm.. Vinden jullie trouwens het ook niet raar dat een 60gb 7200rpm ipv 40gb 4200 rpm 224 euro extra kost terwijl een losse 60gb 7200rpm schijf 220 euro

Verder heb ik ook nog wat specifieke wensen en deze zijn:
1 802.11G
2 ingebouwde bluetooth
3 en net zoals de dell inspirion 8600 een 128mb 9600 pro

al met al bij de laptopper heb je veel keuze maar helaas nog niet alles

Mijn oog valt nu op deze:
M6000BN Centrino 1,5Ghz 40GB 512MB DVD/CDRW 15.4TFT ATI M10 W-LAN
incl €1517,25

Dit scherm is dus een WSXGA+ (1680x1050) ?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

JaWa: ik zou zeggen, lees de topic en kijk op hun site. Het gaat hierbij om 1280x800 versies. Er staat ook WXGA bij, niet WSXGA+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Cybje schreef op 16 januari 2004 @ 22:33:
JaWa: ik zou zeggen, lees de topic en kijk op hun site. Het gaat hierbij om 1280x800 versies. Er staat ook WXGA bij, niet WSXGA+.
;( ach ja typical reactie.. kijk zelf nog eens naar hun site:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2207
In de titel staat inderdaad 15.4 WSXGA
maar bij verdere info staat dus
Display

* 15.4”WSXGA+ 256K Color Max
* Dual Channel LVDS I/F
en fyi ik hou dit topic al in de gaten sinds hij gestart is.

offtopic: ik vraag jullie alleen hierop een reactie te geven:
alleen ik zie dus dat jullie m6000n 4 cm dik zijn tegenover de geadverteerde 22 ~ 34 mm.. Vinden jullie trouwens het ook niet raar dat een 60gb 7200rpm ipv 40gb 4200 rpm 224 euro extra kost terwijl een losse 60gb 7200rpm schijf 220 euro...
Dit scherm is dus een WSXGA+ (1680x1050) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Die specs zijn rechtstreeks van Asus overgenomen, het gaat erom hoe het in vet boven die specs staat geplant. Het is inderdaad beetje vaag :) Anyway, reken op 1280x800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWa schreef op 16 januari 2004 @ 22:45:;( ach ja typical reactie.. kijk zelf nog eens naar hun site:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2207
In de titel staat inderdaad 15.4 WSXGA
maar bij verdere info staat dus
[...]
Dat komt doordat Asus zelf verwarrende informatie geeft. Op de Asus site staat zelfs:
14.1"/15.0"/15.4" active matrix color TFT, 14.1" XGA & 15.0" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA/WSXGA+ 256K Color Max
En zelfs als je Asus Nederland belt, kunnen die je niet zeggen welke versies nou wel en niet in Nederland geleverd gaan worden.
Vind je het gek dat een winkelier dan een foutje maakt bij het overnemen van de specs?

De opgegeven hoogte klopt inderdaad niet, maar die is ook afkomstig van de Asus site:
Dimension & Weight 354 x 273 x 22-34 mm(WxDxH,)
2.6 KG (with traveller's drawer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Wanneer kunnen we de eerste reviews verwachten :?

En dan met name de batterij tijd, batterymark of zo en 3dmark01, sandrasissoft etc ....
Want ik kan ook niet wachten op deze laptop maar moet nog ff doorsparen ... :(

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows staat er inmiddels op.
Die hoge res (1400x1050 op een 15.1") ziet er echt strak uit. Je moet echt met je neus boven op het scherm gaan zitten om de losse pixels nog te kunnen onderscheiden. Maar de tekst is zelfs met het standaardlettertype nog prima te lezen.

Ik heb even een foto gemaakt op de hoogste resolutie. De resolutie is zo hoog, dat zelfs mijn 5 megapixel camera (Kodak DX4530) er moeite mee heeft:
Let op: gelinkte foto's zijn groot: 2580 x 1932 px / 1 MB!
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop20a.jpg
Volledig scherm
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop21a.jpg
Macro-opname van de linker bovenhoek.
Let niet op de kleuren, dat komt door de :r automatische witbalans van mijn camera. Het scherm staat hier trouwens niet op zijn max. contrast, omdat anders mijn camera niet goed scherp kon stellen.

En nog een aardigheidje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop22a.jpg
Het toetsenbord close-up, als je goed naar de high-res foto kijkt kun je zien dat de toetsen halfdoorzichtig zijn. Je kunt de scharniertjes (witte vlekjes rechts onder letters) onder de toetsen zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Bij de M2400N zijn de toetsen ook halfdoorzichtig .... weet niet van de M3700N of de M3400N.

Maar iemand had het in het M2400N topic over om misschien blauwe leds eronder te monteren of zo ....

BTW Emc2 _/-\o_ dat je zoveel foto's hebt gemaakt en je ervaring met ons deelt.

Ben benieuwd naar de rest van je bevindingen.

[ Voor 26% gewijzigd door FongWan op 16-01-2004 23:33 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Vind je het gek dat een winkelier dan een foutje maakt bij het overnemen van de specs?
Alhoewel het een rethorische vraag is vind ik het idd niet gek dat het voor de winkelier ook niet duidelijk is maar.. IK wil en zal er niet de dupe van worden.

ik heb ook maar gewoon een e-mail naar Jorg vd Laptopper gestuurd met wat andere vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een macro opname van nog dichterbij (gelinkte image = 2 MB!):
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop23a.jpg
Hierbij staat ook Cleartype ingeschakeld. Je kunt als je goed kijkt de licht gekleurde pixels zien die windows gebruikt om de letters 'gladder' te maken.
Het resultaat: het lijkt wel of je naar drukwerk zit te kijken, i.p.v. een computerscherm. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een macro opname (helaas iets minder scherp), met een stuk van een duimstok in beeld, voor de schaal:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop24a.jpg
Pixeldichtheid: 116 DPI. :9~
Geen wonder dat de tekst zo goed leesbaar is, zelfs met die kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op 16 januari 2004 @ 23:31:
Bij de M2400N zijn de toetsen ook halfdoorzichtig .... weet niet van de M3700N of de M3400N.

Maar iemand had het in het M2400N topic over om misschien blauwe leds eronder te monteren of zo ....
Ik weet niet of dat lekker werkt. Die fel blauwe aan/uit knop onder het scherm lijkt me ook irritant worden na een tijdje, zeker als je in een wat donkerder omgeving zit.
Ik moet mijn laptop toch uittesten, en het geeft me meteen de mogelijkheid om mijn (ook net nieuwe) dig. camera wat beter te leren kennen.

Vooral die macro opnames zijn een heel gedoe:
- je mag niet te dichtbij zitten, anders kan de camera niet scherp stellen
- je moet een statief(je) gebruiken: uit de hand is altijd bewogen
- je moet de zelfontspanner gebruiken: het indrukken van de ontspannerknop beweegt de camera net te veel om een scherpe foto te maken

En op deze manier kan ik wat terugdoen voor de vele goede tips die ik van andere Tweakers hier op het forum heb gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 21:03
FongWan schreef op 16 januari 2004 @ 23:31:

Ben benieuwd naar de rest van je bevindingen.
offtopic:
Bij de M3700N zijn de toetsen precies hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Voor de liefhebbers huidige status van de zut die ik voor elkaar heb gekregen in Slackware Linux:

- Broadcom LAN werkend via kernel 2.6.1
- Centrino WLAN drivers werkend, via ndiswrapper
- Ati M10 support werkend in XFree86, via de nieuwste experimental snapshot (4.3.99.902)
- Intel Centrino Speedstep zooi (jaahaa, ik kan nu dmv "echo 1000000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_setspeed" me CPU op 1 GHz zetten :P)

Daar ben ik dan dus de gehele avond mee bezig geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybje op 17-01-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de mensen die zo :9~ van foto's:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop25a.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop26a.jpg
Links: TV via TV-out als 2e monitor aangesloten
Rechts: 9" VGA monitor als 2e monitor aangesloten
offtopic:
Ik had even geen zin om mijn 17" monitor te gaan verslepen voor 1 enkele foto.

Helaas kun je ze niet alle drie tegelijk gebruiken. :|

Zoals bij ATI grafische kaarten gebruikelijk, kun je kiezen of je het 2e beeldschermen als 'extra desktop' wilt gebruiken (zoals op bovenstaande foto's) of dat je het 2e beeldscherm als 'mirror' van het 1e beeldscherm wilt gebruiken (=handig voor presentaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emc2 en Cybje>>>

Klopt het dat de
WXGA = 1280x800 is en de
SXGA+ = 1400x1050 ?!?!?

Wel een verschil he? Ik bedoel het prijs verschil is best groot en die wxga is op papier toch wel wat minder dan...

of zie ik dat verkeerd?

Cybje, hoe bevalt het beeld bij jou? Wat zijn je ervaringen tot op heden?

Emc2>>> Mijn grootste complimenten :9~ _/-\o_ :9~ echt heel tof dat je die foto's met ons deelt, het ziet er erg goed uit... ik ben er al zo goed als uit, alleen twijfel ik tussen widescreen of 4:3 .... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu iemand die uit al deze berichten de meest bruikbare configuratie heeft kunnen filteren. Graag een opsomming!

Met vriendelijke groet,

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 09:49:
Klopt het dat de
WXGA = 1280x800 is en de
SXGA+ = 1400x1050 ?!?!?
Ja, dat klopt.
Wel een verschil he? Ik bedoel het prijs verschil is best groot en die wxga is op papier toch wel wat minder dan...
Ik vond het prijsverschil ook te groot voor dat paar cm bredere beeld, zeker als je bedenkt dat de oppervlakte en pixeldichtheid van de breedbeeld lager zijn: (afmetingen scherm uitgerekend: niet opgemeten!)
15.1" 1400 x1050 = 30.7 x 23.0 cm = 706 cm², 115.9 DPI
15.4" 1280 x 800 = 33.2 x 20.7 cm = 688 cm², 98.0 DPI
En zoveel breedbeeldfilms zal ik nou ook weer niet gaan kijken op mijn laptop. Ik heb hem gekocht om op te werken, en dan zijn oppervlakte en resolutie toch het belangrijkst.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 10:27:
Is er nu iemand die uit al deze berichten de meest bruikbare configuratie heeft kunnen filteren. Graag een opsomming!

Met vriendelijke groet,

Maarten
Dat hangt er helemaal vanaf wat jij met je notebook wilt doen. Als je dat opsomt dan zul je genoeg reacties krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 11:11:
[...]
Ja, dat klopt.

[...]
Ik vond het prijsverschil ook te groot voor dat paar cm bredere beeld, zeker als je bedenkt dat de oppervlakte en pixeldichtheid van de breedbeeld lager zijn: (afmetingen scherm uitgerekend: niet opgemeten!)
15.1" 1400 x1050 = 30.7 x 23.0 cm = 706 cm², 115.9 DPI
15.4" 1280 x 800 = 33.2 x 20.7 cm = 688 cm², 98.0 DPI
En zoveel breedbeeldfilms zal ik nou ook weer niet gaan kijken op mijn laptop. Ik heb hem gekocht om op te werken, en dan zijn oppervlakte en resolutie toch het belangrijkst.
Ik zal voornamelijk de lap gaan gebruik voor wireless in huis werken, www-en, emailen en dan af en toe een spel/filmpje en ook wel veel dvd gaan fikken....

dus dan zou jij gewoon gaan voor de 15.1 neem ik aan? Kijk voor dat prijsverschil stop ik er een iets sneller HD in 5400 rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 23:47:
En nog een macro opname (helaas iets minder scherp), met een stuk van een duimstok in beeld, voor de schaal:
[afbeelding]
Pixeldichtheid: 116 DPI. :9~
Geen wonder dat de tekst zo goed leesbaar is, zelfs met die kleine lettertjes.
@Emc2: Je bent lyrisch over het scherm, met name de res. Ben ik overigens ook een zeer groot fan van :D. Maar waar iedereen natuurlijk benieuwd naar is, hoe zit het nu met de kleuren. Zou je eens kunnen "testen" of "slechts"256k kleuren slecht beeld geeft, bij kleurrijke plaatjes. |

En misschien ken je toevallig iemand die een 16.7m tft scherm heeft in zijn notebook, om te kijken of er echt verschil is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, want zoals ik het topic lees is dat (als het echt is, of dat ASUS gewoon eerlijk is dat een laptop TFT gewoon niet meer kan ofzo...) het enige minpuntje van deze laptop! En het feit dat 802.11g (nog?) niet ondersteund wordt, maar goed ik snap best dat ze het Centrino-logo erop willen hebben, want dat verkoopt... Dus het is even wachten tot ASUS die verscheepte 802.11b/g chips erin zet :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42
Nog een vraag trouwens, als ik hier als externe monitor een tft op aansluit, kan ik dan m'n bureaublad uitbreiden, of krijg ik gewoon een copy vh beeld vd laptop te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Emc2 had het erover dat je hem als extra desktop kon gebruiken en dat je het beeld kon kopieeren... Lees anders de achtste post boven die van jou even met plaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Sorry, overheen gelezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Heb nog ff op de ATi site gekeken, die hebben HYDRAVISION™, en er is ook een demo van. Met MultiDesk kan je allerlei cominaties maken, ook een extra brede desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de volgende foto's een beetje duidelijk kunnen maken hoe de kleuren zijn.
Het gebruikte programma is MonitorTest. Deze laat o.a. een continue verloop van zwart naar rood/groen/blauw zien. Hiermee kun je de kleurdiepte van je scherm bepalen: uit het aantal verticale strepen kun je het aantal bits/kleur afleiden.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop27a.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop28a.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop29a.jpg
Scherm ingesteld op 16 bits: 5 bits = 32 tinten rood & blauw + 6 bits = 64 tintengroen. Deze stappen zijn ook goed terug te zien.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop30a.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop31a.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emc2emc2/got/laptop/laptop32a.jpg
Scherm ingesteld op 32 bits. In ieder geval meer dan 64 tinten per kleur. Ik denk dus dat de TFT minimaal 21 bits is, misschien zelfs wel 24 bits?
Sorry dat de blauwe beelden zo onscherp zijn, maar mijn camera kan blijkbaar niet goed scherp stellen op een blauwe ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Emc2: Je bent dus niet alleen zeer tevreden over de resolutie, maar ook over de kleurweergave?

Waarschijnlijk is Asus dus gewoon eerlijk over zijn scherm, en zeggen ze alleen wat ze zeker weten dat ie kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede Asus kopers,

Heb vandaag ook mijn laptop op het postkantoor opgehaald geleverd door de laptopper. Nu heb ik het probleem dat ie niet opstart.... druk hem aan en gaat binnen 4 seconden weer uit....

Iemand ook deze ervaring gehad ??? laptop wordt a.s. maandag door de laptopper opgehaald en woensdag een nieuwe of gemaakte terug gebracht.

Moet ik hem misschien eerst onder de lader laten staan ??

Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Thx EMC2, ziet er toch best goed uit dus.
Denk dat ik toch voor de Asus M6000N ga. Goeie specs, goeie prijs en hij ziet er degelijk uit. ALleen nog even kijken of ik een 15.4" of 15.1" tft neem. Ik heb zelf een iiyama tft, die draait op 1280x1024, en dan leek het me wel handig om de iiyama met een wallmount aan de muur te hangen, wat hoger, en dan de laptop eronder op mn bureau, en dan de iiyama als 2e monitor. Dan is een resolutie van 1280x800 op de laptop misschien wel handig, omdat dat even "breed" is. Of zouden jullie toch voor de grotere resolutie (1400x1050) gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 13:53:
Heb vandaag ook mijn laptop op het postkantoor opgehaald geleverd door de laptopper. Nu heb ik het probleem dat ie niet opstart.... druk hem aan en gaat binnen 4 seconden weer uit....
[...]
Moet ik hem misschien eerst onder de lader laten staan ??
Zolang je laptop aan de netstroom hangt zou hij het gewoon moeten doen, ook al is de accu 100% leeg.

Als de laptop na 4 seconden weer uitspringt is er waarschijnlijk intern iets niet helemaal OK, en is het dus verstandig dat hij nagekeken/omgeruild wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
De batterij is opgeladen?

edit:

Oh ja is ook zo, aan netstroom moet ie et altijd doen :X
Never mind...

[ Voor 65% gewijzigd door Chimera op 17-01-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

......Moet ik hem misschien eerst onder de lader laten staan ??

Ray
Lijkt me wel Ray tenzij die van jou op zonne-energie werkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zijn er al mensen met defecte pixels? Ik zit namelijk te twijfelen over pixelgarantie, omdat ik nu niet zelf in de winkel kan testen of ie pixelfoutvrij is. Maar ik vind 49 euri wel veel voor pixelgarantie... En ik zit al boven mijn budget te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het anders vocht zijn ???? van binnen naar buiten..... het is tenslotte weer echt hollands weer...

Heb de adapter er gewoon in zitten..... ook al is de accu dan helemaal leeg dan zou ie het toch gewoon moeten doen >>> zonne energie... nee dat komt op mijn volgende laptop.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ik twijfel ook of ik dat moet nemen. Denk dat ik dat toch maar wel doe, of ik ga hem zelf ophalen bij de-laptopper.nl en even uittesten (neem aan dat dan geen probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 17 januari 2004 @ 14:04:
Zijn er al mensen met defecte pixels? Ik zit namelijk te twijfelen over pixelgarantie, omdat ik nu niet zelf in de winkel kan testen of ie pixelfoutvrij is. Maar ik vind 49 euri wel veel voor pixelgarantie... En ik zit al boven mijn budget te werken.
Ik heb wel de pixel-garantie genomen, omdat ik het zonde zou vinden als je voor > € 2000 een laptop koopt, om vervolgens met misschien wel 4 dode pixels (Asus garantie geldt pas bij 5 pixels) opgescheept te zitten.

Hou er ook rekening mee dat alle laptops die vanwege 1 of meerdere dode (sub)pixels niet door de pixel-garantie komen, door de laptopper gewoon aan iemand verkocht worden die zonder pixel-garantie besteld heeft. })
Je loopt als je bij de laptopper een laptop koopt zonder pixel-garantie dus statistisch wel een groter risico op dode pixels, als dat je de laptop koopt bij een winkel die ze ongetest levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
That's ev0l }) :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb net geprobeert een nieuwe XP installatie te beginnen, ging dacht ik allemaal goed.
Niet dus... nu staat de oude er ook nog op.

Hoe kan ik bij een laptop XP pro opnieuw installeren?
Alleen de cd erin doen werkt niet, en via het menu'tje van xp krijg ik de keuze een nieuwe installatie te doen, maar dan laat hij alle andere staan :s

Help me aub zo snel mogelijk!

HET IS AL GELUKT!

Ik heb via 'F2' m'n bios aangepast, dat hij eerst vanaf cdrom moest opstarten.. en nu lukt t :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:59
Cybje schreef op 17 januari 2004 @ 00:24:
Voor de liefhebbers huidige status van de zut die ik voor elkaar heb gekregen in Slackware Linux:

- Broadcom LAN werkend via kernel 2.6.1
- Centrino WLAN drivers werkend, via ndiswrapper
- Ati M10 support werkend in XFree86, via de nieuwste experimental snapshot (4.3.99.902)
- Intel Centrino Speedstep zooi (jaahaa, ik kan nu dmv "echo 1000000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_setspeed" me CPU op 1 GHz zetten :P)
Als ik deze latop neem, gaat er ook Linux op. Bij een website (met de laptops die onder Linux werken) zag ik dat er problemen waren met het wireless gedeelte, maar met een omweg blijkt dat dus toch te werken. Intel is bezig om hier ook drivers voor te ontwikkelen.

Zijn er overigens nog hardware-onderdelen bij die onder Linux nog niet werken op deze laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

EdwinW: Ik heb alles tot nu toe werkend, alleen Firewire en het modem heb ik nog niet getest. Firewire zal wel werken, alleen heb je grote kans dat het modem niet werkt. Verder werkt Radeon Framebuffer support niet (die snapt de M10 niet), maar je kunt ook gewoon de VESA driver gebruiken.

Ow ja ... en APM heb ik nog wat ruzie mee, maar dat zal vast wel een keer lukken nog.

Edit: overigens hoef je niet Fedora, Red Hat, of iets simpels te proberen. Het is erg veel handmatig instellen. Dingen als de resolutie (1280x800) snappen veel programma's standaard niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Cybje op 17-01-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo bij de-laptopper hebben ze nu de weekaanbieding aangepast.
Het is nu de Promedion D410V. Heeft hele goede onderdelen maar denk ik allemaal Desktop onderdelen. Is dit echt een nadeel en kan je dan maar beter de Asus M6000N kopen of maakt het niet zoveel uit.
Ik gebruik bijna altijd een netsnoer en geen batterij.

_/-\o_ Graag jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:27:
Hallo bij de-laptopper hebben ze nu de weekaanbieding aangepast.
Het is nu de Promedion D410V. Heeft hele goede onderdelen maar denk ik allemaal Desktop onderdelen. Is dit echt een nadeel en kan je dan maar beter de Asus M6000N kopen of maakt het niet zoveel uit.
Ik gebruik bijna altijd een netsnoer en geen batterij.

_/-\o_ Graag jullie reactie
Als je altijd aan een netsnoer werkt is een centrino wat duur lijkt me... Goedkoper is een normale of mobile P IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 14:17:
[...]

Ik heb wel de pixel-garantie genomen, omdat ik het zonde zou vinden als je voor > € 2000 een laptop koopt, om vervolgens met misschien wel 4 dode pixels (Asus garantie geldt pas bij 5 pixels) opgescheept te zitten.

Hou er ook rekening mee dat alle laptops die vanwege 1 of meerdere dode (sub)pixels niet door de pixel-garantie komen, door de laptopper gewoon aan iemand verkocht worden die zonder pixel-garantie besteld heeft. })
Je loopt als je bij de laptopper een laptop koopt zonder pixel-garantie dus statistisch wel een groter risico op dode pixels, als dat je de laptop koopt bij een winkel die ze ongetest levert.
Dat had ik dus ook al bedacht, en dat is idd wat er bij delaptopper moet gebeuren. Dat is wel een kl0te streek. Maar als je ze terug wilt sarren, het is koop op afstand dus je kunt hem terugsturen en een nieuwe bestellen >:)

Maar dat is allemaal wel omslachtig (of je sloopt zelf wat pixels extra ;) ) Maar goed, ik wil niemand op ideeen brengen. Ik vind het alleen jammer dat pixelvrij zo duur is. Als ze daar nu eens een aanbieding op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:39:
[...]

Als je altijd aan een netsnoer werkt is een centrino wat duur lijkt me... Goedkoper is een normale of mobile P IV.
Normale pIV wordt weer heel heet, en grote kans dat de fan veel herrie maakt. Verder zijn mobile pIV niet te krijgen met een ATI 9600, dus dat is ook niet echt een optie.

Dus ik zou niet alleen letten op batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 17 januari 2004 @ 17:52:
[...]

Dat had ik dus ook al bedacht, en dat is idd wat er bij delaptopper moet gebeuren. Dat is wel een kl0te streek. Maar als je ze terug wilt sarren, het is koop op afstand dus je kunt hem terugsturen en een nieuwe bestellen >:)

Maar dat is allemaal wel omslachtig (of je sloopt zelf wat pixels extra ;) ) Maar goed, ik wil niemand op ideeen brengen. Ik vind het alleen jammer dat pixelvrij zo duur is. Als ze daar nu eens een aanbieding op doen.
Het probleem voor De Laptopper is dat ze zelf ook geen pixel-garantie van hun leverancier kunnen krijgen (ik had hier zelf al eerder eens naar gevraagd bij Quote). Ze zullen die paar laptops met pixel problemen (veel zijn het er als het goed is niet bij Asus notebooks) dus gewoon moeten verkopen.

Ik heb de laptop voor rekening van een bedrijf besteld, en ik geloof niet dat de regeling voor 'koop op afstand' dan ook geld. Volgens mij is dat alleen voor privé personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ik ga voor 1500-2000€ echt niet het risico lopen dat ik een kapotte pixel heb. Of ik ga hem halen, of ik neem die garantie. Ben er toch wel redelijk over uit dat het de Asus M6000N gaat worden, maar ik twijfel nog over het scherm en over de HD. Wat zal qua scherm het fijnst werken icm een 17" iiyama tft (1280x1024)? Zo'n WXGA scherm of een SXGA+ scherm? En wat de hd betreft, ik twijfel tussen een 5400rpm en een 7200rpm. Het scheelt nog behoorlijk in prijs vind ik. Ik zal de laptop vooral gebruiken voor webdesign en het standaard pc-werk (mp3t, surfen, office enz enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze laptop ook pas binnen gekregen, eerste indruk is een erg mooi design,
netjes afgewerkt. Opvallend is de blauwe led voor de aan/uit knop. Toetsenbord tikt lekker. Je hoort em trouwens echt niet, alleen als je cpu load omhoog schiet dan gaat de fan aan(nog steeds erg stil). Als je geen cpu intensieve taken uitvoert dan gaat de fan weer langzaam draaien. Ik ben ook erg verrast door het geluid, had dit veel slechter ingeschat, het klinkt erg mooi voor een laptop. Het scherm is ook mooi helder, betreft een 15.4''. Alleen nog een vraagje over de refresh-rate van het scherm op een resolutie van 1200/800, heb geprobeerd deze op 75 Hz te zetten maar hij gaat niet hoger dan 60Hz. Dat terwijl hij wel op 75Hz kan op hogere resoluties. Iemand gelukt de 15.4'' op 75Hz te krijgen(1200/800)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt het dus maar deze:

M6000N Centrino 1,5Ghz
60GB 512MB DVD/CDRW
15.1 SXGA+TFT ATI M10 W-LAN
2 x 512MB ipv 2 x 256MB
60GB 5400RPM ipv 60GB 4200RPM
Windows XP Prof NL (Pre-install, alleen bij Asus notebooks)

Subtotaal € 1.799,00
BTW € 341,81

Totaal € 2.140,81

Kan alleen iemand het Pre-install uitleggen. Je krijgt dan toch wel de cd erbij he!
En er staat altijd DVD-RW welke standaard kun je hier nu mee branden.

Thanks for all _/-\o_ the help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik op de laptopper site dat van de harde schijf aangeven ? 5400 of 7200.
Moet ik de bestelling gewoon op de mail gooien ipv het winkelwagentje?

M6000N Centrino 1,7Ghz
DVD-R
2 x 512MB
60GB 7200RPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:13:
Waar kan ik op de laptopper site dat van de harde schijf aangeven ? 5400 of 7200.

M6000N Centrino 1,7Ghz
DVD-R
2 x 512MB
60GB 7200RPM
Eerst even bellen/mailen om de mogelijkheid & prijs te checken en vervolgens gewoon in het opmerkingen veld bij je bestelling vermelden.

Het zou inderdaad mooier zijn als alle opties (uitbreidingen/aanpassingen) in het online bestelsysteem zouden zitten, maar dan worden hun bestelpagina's waarschijnlijk 10x zo lang. Ook niet echt overzichtelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 18:37:
Kan alleen iemand het Pre-install uitleggen. Je krijgt dan toch wel de cd erbij he!
Pre-install is meestal met een speciale recovery-CD die je alleen op de bewuste computer kunt gebruiken. Hier zitten dan een groot deel van de benodigde drivers al in verwerkt.
En er staat altijd DVD-RW welke standaard kun je hier nu mee branden.
Het betreft een Toshiba DVD-RW SD-R6112. Deze kan DVD-R (2x speed) en DVD-RW (1x speed) branden. volledige specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je EMc2

Klaar voor de koop denk ik.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:13:

M6000N Centrino 1,7Ghz
DVD-R
2 x 512MB
60GB 7200RPM
Wat ik heb uitgeprobeerd (heb hem NOG niet besteld) is om die extra's tegen meerprijs te selecteren bij bijv. een 1,5 ghz (waar het wel gaat) --> vervolgens in het winkelwagentje de laptop zelf deleten en dan vervolgens je 1,7 ghz erin zetten.... alleen ik weet niet of de prijs in jouw geval dan klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:42:
[...]
Pre-install is meestal met een speciale recovery-CD die je alleen op de bewuste computer kunt gebruiken. Hier zitten dan een groot deel van de benodigde drivers al in verwerkt.
Bij deze laptop betreft het alleen geen CD, maar je hebt een hidden partition waarop de recovery staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fresh T. schreef op 17 januari 2004 @ 20:09:
[...]

Bij deze laptop betreft het alleen geen CD, maar je hebt een hidden partition waarop de recovery staat.
Volgens mij heeft Emc2 ook gelijk, want dit kreeg ik van Jorg van De Laptopper op meel:

"Wanneer u die optie neemt, krijgt u er een CD bij die alleen geschikt is voor Asus laptops.

Installatie moet zelf uitgevoerd worden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe snel die 80 gb schijf is, die in het notebook standaard zit? Ook 4200, of is dit een 5400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 20:30:
Weet iemand hoe snel die 80 gb schijf is, die in het notebook standaard zit? Ook 4200, of is dit een 5400?
5400 rpm

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.