Hoi allemaal,
Ik heb ook een Nomad Jukebox zen USB 1.1 & Firewire gekocht.
Als ik nu terug kijk had ik beter een paar maandjes kunnen wachten dan had ik niet zoveel voor neer moeten tellen (413 euro).
En omdat ik niet online durfte te kopen ben ik naar Dixons gegaan, dacht dat ik daar klanteservice kreeg. Nou niet dus mijn koptelefoon viel van ellende uitelkaar. Wat ik kreeg was een telefoonnummer, een engels telefoonnummer. Ik zei dat nog tegen de verkoper hij zei dat het volgens de garantievoorwaarden zo bepaald was dat ik moest bellen.
Nou ach ja doen we even. Kon die man niet verstaan (sprak redelijk nederlands) kosten me behoorlijk wat tijd om het uit te leggen maar ik had uiteindelijk de koptelefoon nadat ik de bon via e-mail had opgestuurd. En de koptelefoon werd thuis gestuurd zonder de ander op te laten halen.
Nu weer een probleem de adapter doet het niet. Ik weet wat ik moet doen: bellen, gedaan. Ik zou een e-mailtje ontvangen ... niet gekregen ... wat nu dacht ik? ... ben naar de site gesurft maar geen telefoonnummers mee

geen e-mailadressen ... lekker. Misschien moet ik toch maar weer gaan bellen of langs Dixons gaan. Iemand wel misschien een adres van de
creative nomad site met e-mailadres?????????????????????????
Mijn review:
Koptelefoon:
Verder ben ik er wel positief over de nomad jukebox zen 20gb alleen die ellendige koptelefoon die had echt veel steviger kunnen zijn misschien van leer i.p.v vilt.
Spelen doet als de beste en ik gebruik 5 dagen van de week als ik naar school ga.
Vastlopen:
Soms kan hij vastlopen dan reageert hij nergers op. Dit kan hij soms onder afspelen doen of vooral als hij aan de computer aangesloten is. (vergeet een sateprikker of paperclip niet mee te nemen!) Is altijd handig om hem mee te resetten.
Software:
Overzetten makkelijk alleen de software is in tweeen gesplitst de ene is meer voor muziek de andere voor data. Je heb notmad die wel beide in een combineerd helaars moet je daarvoor betalen en het is niet goedkoop.
Het installeren:
Het installeren gaat makkelijk alleen ziet XP het als een schadelijk programma wat het dus niet is. Dan moet toch doorgaan klikken.
Vormgeving:
Vind ik mooier dan ipod. Maar qua grote en gewicht wee de ipod maar in die tijd dat ik hem kocht was de ipod duurder dus de keuze was snel gemaakt.
Bediening:
Ik zou zeggen kon beter maar is niet heel slecht bedacht alleen had ik ergens gelezen over hoe je hem stop kon zetten nou ik had het gevonden druk op pauze en dan op next of terug dan staat die af!
Andere opmerkingen:
Ook een ander rede was dat ze zeiden dat ipod een beveiliging had als je muziek terug wil zetten op een pc (muziek wordt vervormd). Weet niet of het waar is?
Je kunt met deze versie ook met USB opladen is nu vooral handig zonder adapter!
Verder is alles ok.