Toon posts:

[Word 2000] Formulieropties rechtstreeks in document

Pagina: 1
Acties:
  • 1.804 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kortgeleden heb ik in P&W een vraag gesteld over VBA. Geen reacties gekregen, maar dat kan alles liggen aan mijn probleem(stelling).
Ondertussen ben ik het anders gaan aanpakken, maar zit ik nog steeds met een vraag. Alleen heeft-ie nu meer te maken met Word zelf, dus vandaar dat ik de vraag in SA stel.

In Word kun je een keuzelijst maken dmv "werkbalk formulier" -> "vervolgkeuzelijst". Maar wat ik wil is een keuzelijst, waarbij je als je op één van de keuzes klikt, dit effect heeft op een andere keuzelijst; de items in deze tweede keuzelijst moeten afhankelijk zijn van het geselecteerde item in keuzelijst 1.

In VBA kan ik nu (bijna, nog paar schoonheidsfoutjes ;)) dit maken, op een formulier. Dus in een extra dialoogvenster. Maar ik kom maar niet uit de vraag: kan dit ook rechtstreeks in het document zelf? Of ben ik afhankelijk van het maken en openen van dialoogvensters? (waarbij dan de geselecteerde items in het document geplaatst worden).

Iemand enig idee of en zo ja hoe, dit in Word kan? Als de mogelijkheid er namelijk helemaal niet is (of far beyond mijn kennis ligt ;)) weet ik waar ik mee verder moet.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Ik heb hier Word 97, maar misschien heb je er wat aan:
Vervolgkeuzelijst -> Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Macro starten bij kiezen veld / verlaten veld.
Het kan dus enigszins. Je kunt een macro schrijven die de andere keuzelijst bijwerkt, maar dat gebeurt pas als de gebruiker de eerste keuzelijst verlaten heeft. Voorwaarde is tevens dat de formulierbeveiliging aan staat.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
Woei, zat ik ff op jou te wachten ;) (heb al vaker wat gehad aan jouw antwoorden).

Dat met die macro starten, daarmee ben ik inderdaad ook bezig geweest (omdat ik wist dat dat zo kan werken, was dat in eerste instantie ook mijn uitgangspunt). Maar ik loop dan tegen het probleem aan hóe ik in die macro een tweede vervolgkeuzelijst laat zien dan wel aanpas.
Logisch lijkt mij dat ik bij eigenschappen het veld een bookmark geef, en dat ik iets doe met de inhoud van die bookmark; maar dan :?

Kun je mij een hint de juiste richting op geven?
Wat me wel lukt is een willekeurige tekst opgeven bij een tweede bookmark (bij het maken van een keus, nog niet bij het maken van een specifieke keus. Dat krijg ik met case - select ook nog wel aangepast denk ik.) Maar in plaats van een willekeurige tekst, zou er dus ook een vervolgkeuzelijst getoond kunnen worden?

• KingRichard

KingRichard

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 14:30:
Woei, zat ik ff op jou te wachten ;) (heb al vaker wat gehad aan jouw antwoorden).
O+
Maar goed... Ik weet niet helemaal zeker of ik je goed begrijp, maar ik ga er even vanuit dat je een document hebt met een Vervolgkeuzelijst1 en een Vervolgkeuzelijst2. Bij het verlaten van VervolgKeuzeLijst1 wordt de macro Sub Vervolgkeuzelijst1_Verlaten() gestart.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Sub Vervolgkeuzelijst1_Verlaten()

With ActiveDocument.FormFields("Vervolgkeuzelijst2").DropDown.ListEntries
    .Clear

Select Case ActiveDocument.FormFields("Vervolgkeuzelijst1").DropDown.Value

Case 1
        .Add Name:="Optie1_1"
        .Add Name:="Optie1_2"
        .Add Name:="Optie1_3"

Case 2
        .Add Name:="Optie2_1"
        .Add Name:="Optie2_2"
        .Add Name:="Optie2_3"

Case 3
        .Add Name:="Optie3_1"
        .Add Name:="Optie3_2"
        .Add Name:="Optie3_3"
    End Select

End With

End Sub
Zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
Wauw _o_
Zit ik me daar dus het hele weekend blind op te staren!
Dit bedoelde ik inderdaad!!
Je bent geweldig :*

• KingRichard

KingRichard

I know. :X :*)
Goed dat er ook nog mensen zijn die laten horen of iets werkt of niet. Dank je. d:)b

Pagina: 1