[Xbox] Muziek van eigen cd's bij spellen

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje aan Xbox eigenaren, aangezien ik misschien binnenkort een aanschaf. Audio cd's kunnen worden geript naar de HD van de Xbox en die kunnen dan beluisterd worden bij spellen die het ondersteunen.

Maar hoe zit het met het rippen? Als ik bijvoorbeeld een mix cd (bijv. Sensation) rip, speelt de Xbox de nummers dan ook af met bijvoorbeeld 2 seconden stilte tussen de nummers? Of is dat per spel verschillend? En hoe gaat het hele proces ongeveer in z'n werk en welke opties heb je erbij?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

volgends mij kan je alleen de tracks en naam kiezen.
de qualiteit niet, en is helaas wel nogal laag (voor zover ik kan horen)

This space is occupied

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 07:27

Wom

Op het moment dat je een CD ript naar je Xbox toe, dan wordt deze als WMA weggeschreven op je Xbox. Welke kwalitiets weet ik niet precies, maar ik dacht 128 kbps WMA. Je kunt deze dan gewoon in je playlist luisteren, maar je kunt je playlist ook inladen in spellen.

Bij het geval van bijvoorbeeld een mix cd is het maar net hoe het spel er mee omgaat, als je hem via je Xbox zelf afspeelt heb je geen pauzes ertussen, maar bij eens spel kan dat wel het geval zijn.

Wat opties betreft heb je eigenljik niks wat je zelf kan instellen. Alle standaard functies plus wat visualizaties zitten erbij, maar niks spannends. Het principe zelf is heel simpel, je legt een Cd in je lade, je gaat naar het muziek gedeelte en kiest ervoor om de CD op je HD te kopieren.

Wel komt er in de loop van volgend jaar een Xbox Live Music Mixer waarmee je je eigen geripte muziek kan mixen en effecten aan kan toevoegen welke anderen dan weer via Live kunnen beluisteren ed. Dat gedeelte wordt dus veel uitgebreider dan het nu is.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is helemaal duidelijk nu. Bedankt voor de info! :)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?