Toon posts:

lag door oude videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel vaak en veel Battlefield 1942 maar ik blijf regelmatig last houden van lag.
Het is zo hinderlijk dat ik soms niet eens meer kan raakschieten omdat de ander alweer een meter verder is.

Toch heb ik vrijwel altijd een goede ping van ongeveer 30. Deze ping heb ik ook bij speelvelden met 50 of 64 spelers.

Zou het aan mijn videokaart kunnen liggen dat die het allemaal niet zo snel meer kan bijbenen?
Ik heb al recente drivers van Nvidia geintstalleerd maar dat maakte niet uit.

proc: 1.4 AMD
vga: GF-2

Verwijderd

Het kan kloppen dat je spel lagt. Veelal ligt dat aan het spel. Probeer niet met 40+ mensen op een server te spelen als je een ADSL connectie hebt, dat lagt namelijk, ook al staat er dat je ping goed is. Ik heb zelf namelijk een 2,3 GHz processor, GF4 128MB en een ADSL lijn, en het lagt. Op je GF-2 zou het gewoon normaal moeten kunnen draaien, in iedergeval tot 32 spelers. Hij zou zelfs op een oude kaart met Direct3D moeten kunnen draaien. Ow ja, teveel andere proggies mee laten draaien zoals ICQ helpt ook niet echt ;)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
je bent zelf ook niet aan t warpen? (ineens stukken blijven hangen, vooruit schieten of terug schieten)

dan kan t idd aan je videokaart liggen.. zo ie zo moet je voor de GF2 niet de nieuwste drivers hebben maar 23.11.. die is als het goed is nog steeds de snelste..

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

een videokaart lagt niet, das onmogelijk :)

Battlefield lust met name graag een beetje ram, onder XP (Pro) gaf de stap van 256 naar 512 bij mij een behoorlijke performance boost

Verwijderd

Als het je videokaart is die lag veroorzaakt kun je dit detecteren door op een lagere resolutie of lagere detailsettings te spelen -> indien dan geen lag: videokaart (of aanverwante factoren zoals CPU, RAM en doorvoersnelheid).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 15:02:
Als het je videokaart is die lag veroorzaakt kun je dit detecteren door op een lagere resolutie of lagere detailsettings te spelen -> indien dan geen lag: videokaart (of aanverwante factoren zoals CPU, RAM en doorvoersnelheid).
Waarom praten we hier in godsnaam steeds over LAG :?

LAG word veroorzaakt door slechte pingtijden en/of slechte connectie met de (game) server en heeft dan ook niets met je videokaart of wat dan ook te maken

Verwijderd

Heb je het ook bij andere spellen? Zo niet, dan is het een typisch BF1942 probleem.

Ik heb het ook gehad toen ik nog een GF2MX had (en voor de rest een flinke bak), maar ik heb zelfs mensen met GF4s met hetzelfde probleem zien zitten. Op een of andere manier lijkt het te laggen (terwijl je een hoge FPS haalt en je ziet alles verder vloeiend). Het lopen gaat niet vloeiend, schieten niet, vliegen niet etc. Zelfs met alle details op z'n laagst ging het niet goed. Nooit een oplossing voor gevonden

Maar als je meer spellen met hetzelfde probleem hebt, dan kunnen we misschien een patroon ontdekken

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:08 ]

Verwijderd

misschien is het het makkelijkst als de TS hier ff zijn complete specs post :)

a) Welke AMD processor precies? (Duron / Athlon)
b) Welke Geforce2 kaart precies? (GF2MX / GTS / TI)
c) Hoeveel RAM?
d) Welk OS?
e) Welk moederbord, welke chipset zit er op?
f) etcetera :)

Das makkelijker dan het gissen wat we nu doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke,
Athlon 1.4
GF-2 gts
512 ram ddr
mobo weet ik even niet meer.
Kabel
draai geen andere proggies
windows XP

Of ik het met andere spellen heb weet ik eigenlijk niet omdat BF 1942 het eerste spel is waarmee ik on-line speel.

In ieder geval, ontzettend bedankt voor de informatieve reacties.
Nee, het zal dan wel wrs niet aan mijn videokaart liggen maar meer aan de verbinding

Verwijderd

Hangt er vanaf. Met een (snelle) kabelverbinding zou je gewoon met 64 spelers zonder problemen moeten kunnen spelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 11:59:
Hangt er vanaf. Met een (snelle) kabelverbinding zou je gewoon met 64 spelers zonder problemen moeten kunnen spelen.
:?

anders lees je ff goed ofzo |:(

Verwijderd

Ja ik zal voortal eerst al die shit wel ff lezen :P

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 13:06:
Probeer niet met 40+ mensen op een server te spelen als je een ADSL connectie hebt,
Dat ligt dan toch echt aan je abbo. Ik heb XS4all Basic en ik kan gewoon met 64 man online spelen hoor, zonder lag. Helaas hoeven er dan maar een paar mensen met een hoge ping bij te zitten om de hele server te laten laggen, maar dat ligt dan niet aan mij.

Verwijderd

CorteX schreef op 02 October 2003 @ 15:41:
[...]
Dat ligt dan toch echt aan je abbo. Ik heb XS4all Basic en ik kan gewoon met 64 man online spelen hoor, zonder lag. Helaas hoeven er dan maar een paar mensen met een hoge ping bij te zitten om de hele server te laten laggen, maar dat ligt dan niet aan mij.
Hoe vaak komt het voor dat jij met 64 mensen speelt die allemaal goeie ping hebben?
Bij mij gebeurt dat nooit :P
Pagina: 1