Toon posts:

[.net] OleDb provider voor MySQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mijn webaplicatie het volgende doen.
Via OleDB data uit m'n Mysql database halen. Maar ook, door de connectiestring te vevangen, de data uit m'n acces database te halen (de mysql class pakken is geen optie).
Nu heb ik www.connectionstrings.com bekeken hoe je eenb Mysql-OleDb connectionstring maakt.
C#:
1
2
str_connection = "Provider=MySQLProv;Data Source=Plaatjes;
User Id=***;Password=**;";     

Echter wanneer ik hem uit voer krijg ik de error
No error information available: REGDB_E_CLASSNOTREG(0x80040154).
maar kijk je in de stack trace dan zie je iets beters:
InvalidOperationException: The 'MySQLProv' provider is not registered on the local machine.

Dit bood even perspective, ik dacht nl dan ga ik fijn die provider downloaden of aanzetten maar op de site van Mysql weinig gevonden en op msdn ook niet.
Google leverde weinig op.
Dus misschien dat hier iemand wat meer info heeft? ik ben trouwens in het bezit van de ODBC driver van Mysql. Daarnaast zou ODBC een alternatief zijn alleen wil ik hier eerst zeker van zijn dat het echt niet mogelijk is.

BVD

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Idd levert google weinig op.. Maar imho wel een link met waardevolle info.
Zoek eens op "The 'MySQLProv' provider is not registered on the local machine"

We kunnen ook de info uit die post gaan kopieren en plakken, maar misschien dat je zelf even kan aangeven wat er niet werkte aan de daar gegeven info en links / voorbeelden.

[ Voor 29% gewijzigd door gorgi_19 op 22-07-2003 11:50 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
http://www.mysql.com/down.../MyOLEDB3.exe&pick=mirror knap staalt je weg moffelen van die Mysql gasten. Maar dit leverde ook niks op :(

don fancundo bedankt ik ga nu kijken of dit wel werkt want OleDb kan door de plee

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 12:07 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 12:06:
don fancundo bedankt ik ga nu kijken of dit wel werkt want OleDb kan door de plee
WAt is er hier mis mee? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Als je de MyOleDb driver download op http://solutions.mysql.com/other/related-sites/?item=142 en installeert dan moet het werken (hier wel tenminste)...
Pagina: 1