Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[IA] - LCD 8 * 24 napraten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:18
De IA is al afgelopen maar omdat het oude topic vol is gelopen gaan we verder in het volgende deel. Het vorige deel is hier te vinden.

Omdat ik niet weet of onderussen iedereen gesoldeerd heeft toch nogmaals de plaatjes en schema's:
Het soldeer-schema:

De onderdelen:
Te beginnen met het belangrijkste
Max232
http://downloadzz.t0j.com/Got/max232.jpg
Let vooral op de inkeping aan de linkerkant van de max232, voorderest kan je gewoon doornummer.

Polaire kondensators

Belangrijk is dat je hierbij op let waar de min is: die is richting de pijl. In dit geval links.

Er zijn daarvan 2 soorten de 10 uF welke op plek C2 komt in het schema,
en de 1uF welke op plek C3 C4 C5 en C6 komt.

0,1uF kondensator

Deze heeft geen plus of geen min en komt op plek van C1

Sub D connector

Spreekt voor zichzelf aangezien de nummers erbij staan.

Lcd

De bovenste is pin nummer 1 en we tellen daarna af naar beneden :)

Met dank aan Dr.Roelski voor de pics :)

Software:
Yarvieh heeft lcdstudio al compatible gemaakt met deze lcd. Helaas draait dit voorlopig nog alleen op Win2K en WinXP. Win9X ondersteuning is niet aanwezig.

Creepy is bezig met LCDinf alleen is dit nog niet compatible met deze lcd. Deze zal gaan draaien op Windows 95/98/ME/NT/2000, Linux.

Recon heeft ook een programma gemaakt voor alle windows gebruikers en zijn site is hier: http://www.reconlcd.tk/ te vinden.

Ik ben samen met wat andere mensen te vinden op irc.tweakers.net #lcd-ia en ook te bereiken via edo.vanbruggen[at]wanadoo.nl.

Er waren ook nog enige mensen met opgeblazen printen (die van de lcd zelf) als er mensen zijn met een kapot scherm kunnen jullie mss van 2 kapotte een nieuwe bouwen. Dus als je dat wilt laat het even weten in dit topic.

FLASHEN naar nieuwe software by Der_Rudy
quote:
Beste mede Tweakers,
ik bied een flash service aan, gratis en voor nop voor alle GoT leden.
Wil je dus je rommetje voorzien hebben van de pjrc firmware stuur dan het rommetje in een stukje antistatisch plastic naar het adres wat je van mij krijgt als je mij een mailtje stuurt op ruud@haller.nl . Voeg bij dit rommetje een voldoende gefrankeerde reour enveloppe met jouw adres erop.
Even voor de duidelijkheid we gaan het niet over de backlight KIT van XNDR hebben dat heeft een apart topic en dan blijft het allemaal wat overzichtelijker.

Eskimootje wijzigde deze reactie 25-05-2004 17:57 (19%)
Reden: TNX AmdAthlonXP 4 hosting :)

• Eskimootje
@ .::|RecoN|::. topicstart geupdate :)

• Eskimootje
Volgens mij is het een vrij risicoloze onderneming. De voordelen: meer chars en een snellere LCD en minder bugs (scherm wat vaag loopt etc.)

• Eskimootje
Dat zul je Der_rudy moeten vragen en als die hier toch is het misschien makkelijk dat hij even post hoe hij ook alweer alles aangeleverd wil hebben dan kan ik dat er ook bij zetten in de openingspost :)

• Eskimootje
Ik heb geen idee, heb je je chip al laten flashen? In dat geval zou die zoiezo niet meer mogen knipperen. En krijg je wel een rood lampje op het begin?

• Eskimootje
Ja dat is hem, ik gebruik die van mij al tijden niet meer, sinds ik dual monitor heb.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True