Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Feedback] PMG FAQ

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 8.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
PMG FAQ

Ik heb zojuist de layout 'vernieuwd' en de inhoud hier en daar wat bijgeschaafd. Met name het 'Processors' gedeelte is goed uitgebreid.

Hier kun je je ei mbt de FAQ kwijt :Y)

Suggesties, klachten, linkjes, etc zijn ook welkom hoor ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:51

Abbadon

Mac Powered

Ik vind het er prima uitzien :* :*)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, ziet er idd prima en lekker uitgebreid uit. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:02

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Hulde! _/-\o_ Serieus, de PMG FAQ is hardstikke compleet, ook voor de experts ;) is er veel info/links etc. te halen. Als de n00bs nou nog wat te zeuren hebben... 8)7

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alex T.
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-10-2006

Alex T.

Xbox 360!!

Ziet er goed uit, top. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caps_Luck
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 28-07-2015
Ziet er goed uit :)

Wat mij ook handig lijkt is een tabelletje met snelheden van het ram. Dat word uitgelegd dat PC2700 eigenlijk 333 mhz is en dat ze met "2700" de bandbreedte in mb bedoelen. En dan van PC1600 tot PC3500 hoeveel MHz het precies is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:13

Mijn blog; Floating Points

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online
quote:
Masera schreef op 30 mei 2003 @ 12:36:
Ziet er goed uit :)

Wat mij ook handig lijkt is een tabelletje met snelheden van het ram. Dat word uitgelegd dat PC2700 eigenlijk 333 mhz is en dat ze met "2700" de bandbreedte in mb bedoelen. En dan van PC1600 tot PC3500 hoeveel MHz het precies is.
Check de RAM FAQ :) CTRL+F op "Welke soorten geheugen bestaan er allemaal"

Linkje erheen staat in de Inhoud van de PMG FAQ onder Geheugen .. Ik zal later wel nóg een linkje erheen zetten in het Geheugen gedeelte van de PMG FAQ B)

edit:
Added :)
quote:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 03-07 15:47
Beginnen we ons bijna af te vragen waarom PMB nog moet blijven bestaan?
:)
Looks good.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Langharig bejaard tuig

Ha, weer iets om (opnieuw) door te lezen. Zag er altijd al duidelijk en netjes uit. Thx!

Evt. commentaar volgt vanzelf wel.

• Mentalist
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 18:32

Mentalist

[avdD]

quote:
Wat is een chipset/northbridge/southbridge?

De northbridge: dit is het gedeelte van de chipset dat het dichtst bij de CPU staat. De CPU communiceert direct met de Northbridge om toegang te krijgen tot de componenten van het systeem. Het geheugen, de AGP poort en PCI bus zijn eveneens aan de northbridge gekoppeld.
Misschien ligt het aan mijn kennis, maar de PCI bus hangt afaik toch echt aan je southbridge.

De SBLive! kaartjes die problemen gaven met Via chipsets, hoe kwam dat? Door een pci-gerelateerd foutje. Waar zat dat foutje (of eigenlijk ontbrekende functie)? In de beruchte 686B, de southbridge dus.

Zou trouwens ook niet logisch zijn, het voordeel van de AGP poort was juist dat deze direct aan de northbridge hing en dus sneller met de rest van het systeem kon communiceren en niet de omweg via de southbridge naar de northbridge moest maken. Volgens mij klopt dat van pci aan de northbridge dus niet..

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thomas Edison was een stuk uitschot.

• BalusC
  • Niet online
Zo stond het ook in de oude FAQ 8)7 Technische PMG FAQ : Moederborden

Ik heb het alweer aangepast in de huidige FAQ :)

BalusC wijzigde deze reactie 31-05-2003 08:40 (6%)

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

'Vroeger' hing de PCI bus ook direct aan de northbridge (heck, da's zelfs nog het geval met m'n huidige borden). Dit is idd al een poos niet meer het geval :) De FAQ was/is daarom niet altijd helemaal up to date (veel veranderingen in de techniek en omdat ik 'm niet vaak lees was het me nooit opgevallen :+ )

• BalusC
  • Niet online
Ik heb overigens 'stilletjes' Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen? aan de FAQ toegevoegd. Momenteel staat die onderaan de Dit graag lezen eer je post *updated!*, deze zal dan ook op den duur verwijderd worden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-07 11:29

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Is er behoefte aan een kleine FAQ tbv condensator vervangen op mobo's? Dan zal ik die zondag maken, dan ga ik namelijk solderen.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online
Dat is in principe meer EL related (Casemodding & Elektronica), maar ik zou het wis en zeker ook hier in de Technische PMG FAQ onder 'Moederborden' vrotten :)

Alvast bedankt :)

• Pentiumpje
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12-08-2003
loze reply weg, hier is dit topic niet voor bedoeld :+

BalusC wijzigde deze reactie 10-06-2003 17:46 (92%)

P4-2,4Ghz - 512 Mb-DDR333-64Mb-GF4MX

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik constanteer 1 ding dat achterhaald is; AMD's bezitten sinds Palomino naar mijn weten ook een interne sensor B)

is het niet?

* dual-zip op zoek naar typo's >:)

Pentiumpje: hoe kom je erbij dat een vraag als de jouwe hier hoort?

[Feedback] Technische PMG FAQ B)

heeft toch niks met computer specifieke problemen te maken? Ervanuit gaande dat je weet wat feedback is

Glashelder wijzigde deze reactie 10-06-2003 17:20 (56%)

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

XP's beschikken idd sinds de Palomino over een interne thermal diode :) Deze is welliswaar iets minder geavanceerd dan die v.d. latere Pentiums, want de diode moet door het bord worden uitgelezen en vervolgens moet het bord ook handelen (b.v. bij max 125 C gaan shutdownen).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

quote:
Intel processoren zijn voorzien van een temperatuursensor en de temperatuur kan dan direct uitgelezen worden door het moederbord. De sensor meet hier de echte core temperatuur, dus binnenin de CPU.

Bij AMD is dit echter anders, ze hebben tot nu toe geen ingebouwde temperatuursensor. De temperatuur wordt dan gemeten door een sensor dat op het moederbord zit en aan de onderkant van de CPU aandrukt.
B) B)

>:)

BalusC: had het al gezien :)

Glashelder wijzigde deze reactie 10-06-2003 21:23 (5%)

omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

Ik moet bekennen dat ik niet de hele FAQ precies heb doorgelezen :X (zo van da's gefundenes Fressen)

• BalusC
  • Niet online
dual-zip: dit gedeelte van FAQ is weer up-to-date :)

• XenoDaSouljah
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

XenoDaSouljah

Ik ben een Bos Kabouter

Ziet er prima uit !! heel overzichtelijk !! B)

Way Da go Balusc :P

Specs | Encode-guides |

• dion_b
  • Laatst online: 01:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb al achter de schermen een paar mieren grof te pakken genomen (dat gezegd, biertje voor degene (muv BalusC uiteraard >:) ) die ze vindt (het is echt mieren... op de vierkante mm).

Paar dingen die me zo 1-2-3 te binnen schieten:

- in de 'interessante topics' staat er geen over condensatoren vervangen, terwijl we daar genoeg van hebben, inclusief deze met pics van de hele operatie: [MOD]Mobo gerepareerd met foto's en klein probleem

- bij 'Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?' is de link naar www.wimsbios.com niet clickable. Bovendien staat er geen uitleg bij wat een BIOS string eigenlijk is.

- in de lijst van moederbord fabrikanten staat weliswaar ECS, maar niet PC Chips. Maar ipv www.pcchips.nl (.nl ja :z ) toe te voegen zou misschien de PC Chips Lottery nuttiger zijn (ivm nergens anders info over veel oude mobo's van die lui te vinden)

Met goedkeuring kan ik deze dingen er trouwens zelf allemaal inzetten, maar ik zit weer 2 dagen op het werk zonder ICM, dus moet ik het maar zo doen :z

Soittakaa Paranoid!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ben ik weer hoor
quote:
Ook moet je zorgvuldig met koelpasta omgaan: met te weinig koelpasta heb je een slechte warmtegeleiding en met te veel koelpasta maak je een soort warmtebuffer.
Dit klopt niet. Als er teveel koelpasta op de core zit zal deze gewoon opzij gedrukt worden. Hoeveel druk denk je dat er op zo'n core (of heatspreader) staat. Een hoop, veel te veel voor die pasta om een echt laagje te vormen. Of warmtebuffer, het is maar hoe je eraan refereert

http://www.twistedhardware.net > How to do it > Cooling Compound
* dual-zip herrinert zich een PM
Iedereen gelooft dit kennelijk, maar het is dus echt niet zo :)

Welke moederbord fabrikanten zijn er, en waar vind ik ze?

Jetway :Y)

offtopic:
Suggesties, klachten, linkjes, etc zijn ook welkom hoor

Vallen hier ook posts als 'ziet er leuk uit!!!' onder?
:Y)

Glashelder wijzigde deze reactie 11-06-2003 13:26 (38%)

• KeeZ
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 30-07-2016

KeeZ

Deze plek is te koop.

Heel netjes... maar wat ik eigenlijk gewoon nog 'mis' voor mensen die niet weten waar ze ze moeten vinden, de chipset drivers van de diverse fabrikanten..

NVidia NForce chipset drivers
Via chipset drivers
etc...

Ik kan ze verder ook niet 'verzinnen' heb nooit anders gehad dan via/nvidia chipsetjes....

Verder wederom hulde _/-\o_

KeeZ wijzigde deze reactie 10-06-2003 21:41 (4%)

Deze plek is te koop.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

quote:
dual-zip schreef op 10 juni 2003 @ 21:39:

offtopic:
Suggesties, klachten, linkjes, etc zijn ook welkom hoor

Vallen hier ook posts als 'ziet er leuk uit!!!' onder?
quote:
Hieronder vind je een overzichtje van de bekende merken:
;)

Jetway is niet zo heel bekend (mijn eigen mobo is van Jetway. zegt genoeg :X). Anders wil ik Fastfame er ook nog wel bij 8)7
quote:
KeeZ schreef op 10 June 2003 @ 21:41:
Heel netjes... maar wat ik eigenlijk gewoon nog 'mis' voor mensen die niet weten waar ze ze moeten vinden, de chipset drivers van de diverse fabrikanten..

NVidia NForce chipset drivers
Via chipset drivers
etc...

Ik kan ze verder ook niet 'verzinnen' heb nooit anders gehad dan via/nvidia chipsetjes....

Verder wederom hulde _/-\o_
Via chipset drivers (Hyperion)
nVidia nForce voor WinXP
nVidia nForce voor Win2000
nVidia nForce voor Win9x/ME
nVidia nForce voor Linux
SiS chipset drivers
Intel chipset drivers

Alvast een beginnetje.

Mentalist wijzigde deze reactie 10-06-2003 21:55 (52%)

• FragFrog
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-07 13:48
Kleine aanmerking op de SMP faq... Windows XP Home support bij mijn weten sinds SP1 ook SMP.. Not sure though :)
quote:
. De volgende OS'en ondersteunen minimaal twee cpu's en zijn dan ook the way to go: Windows NT 3.1~4.0, Windows 2000 (alle versies), Windows XP Professional
Verder mis ik nog de nieuwe CPU's in het overzicht van SMP-capabele CPU's...

En de plank wordt misgeslagen betreffende ongelijke snelheid van beide MP's / XP's: dit kan wel degelijk, echter schijnt de performance niet al te best te zijn. Meen dat Femme dit zelfs nog getest heeft :)

Een kort verhaaltje over de compabiliteit van 32 bit en 64 bit PCI sloten is misschien ook geen overbodige luxe, gezien het aantal vragen daarover (in oa. het Dual AMD ervaringen topic)

* FragFrog gaat nu maar de wat minder interessante secties doorlezen :P

//edit
Tja, dat verwacht je toch ook niet in de gewone FAQ! 8)

offtopic:
Mag ik hier trouwens ook nog neerzetten dat't een prachtige FAQ is (geworden?) Klasse! _/-\o_

FragFrog wijzigde deze reactie 11-06-2003 00:18 (21%)

[ Site ]

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

En er wordt geen plank misgeslagen wat betreft ongelijk geclockte MP/XP's op één bord :P : AMD ondersteund het _niet_ en voorzover ik me kan herinneren was het avontuur waar je op doelt ook geen succes.

Wat betreft de cpu's, ik zal de Opteron's binnenkort even toevoegen :)

• Rochel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 04-06-2015

Rochel

This is our fate, our battle..

Ik wil effe een opmerking maken over de amd cpu's. AMD heeft ook nog een 486 uitgebracht op 66 mhz. Die zag ik niet in het lijstje staan.

Verder een prachtige FAQ, Hulde aan jullie

Death To The Non-Believers

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Rochel schreef op 11 June 2003 @ 10:01:
Ik wil effe een opmerking maken over de amd cpu's. AMD heeft ook nog een 486 uitgebracht op 66 mhz. Die zag ik niet in het lijstje staan.

Verder een prachtige FAQ, Hulde aan jullie
AMD heeft al 8088 chips gehad:

http://www.markus-debus.de/museum/img/cpu-intel8088.jpg

Maar op een gegeven moment blijf je bezig :z - beter om dan gewoon bij de Pentium-classe te beginnen.

Soittakaa Paranoid!

• euss
  • Laatst online: 30-04-2005
Iedereen mocht tot aan 486 zelf zijn CPU produceren (oa. op basis van aangekochte Intel gegevens) (AMD/NEC/Cyrix etc), daarna kwam de Pentium en werden er geen licenties meer verleend. Vandaar dat een hoop fabrikanten toen zelf hun eigen CPU ontwerpen gingen maken (WinChip/AMD/Cyrix/IBM etc) waarvan AMD de nu enige overblijver is die waardig is om vermeld te blijven...
quote:
Maar op een gegeven moment blijf je bezig
Precies, en er staat ook genoeg info op de verjaardagpagina op de frontpage van Intel...

Condensatorproblemen/vervanging kun je imo beter kwijt bij Casemodding & Elektronica evenals soldeertips en linken naar pinout-sites.

} Zoek! { irc://irc.tweakers.net/#hardewaren, hét hardwarekanaal

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

quote:
Condensatorproblemen/vervanging kun je imo beter kwijt bij Casemodding & Elektronica evenals soldeertips en linken naar pinout-sites.
Hier heb je gelijk in, maar de meeste noobs die hier even langs komen om een probleem te droppen kijken voor dit soort problemen eerder in de PMG-FAQ dan in de CME-FAQ.

Als ze uberhaupt al een FAQ lezen maarja, dat is een andere discussie :Y)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
euss schreef op 11 juni 2003 @ 11:04:
[...]

Het is een lastige, gezien strict genomen de handelingen die je moet doen om condensatoren te vervangen tot 'electronica' behoren. Toch zou ik't hier zetten om drie redenen:

- het is een moboprobleem dat opgelost wordt. De electronica is een middel, het doel valt absoluut onder PMG
- er zijn iets meer topics erover in PMG verschenen dan CME- het zou dan raar zijn om het in een ander subforum in de FAQ te zetten
- er staat niets in het CME FAQ erover, en bovendien is de stijl van de CME FAQ minder passend bij het onderwerp

Soittakaa Paranoid!

• euss
In de nieuwe FAQ van CME komt wel een condensator/soldeer stuk te staan dacht ik op te merken uit de feedback topic daarover.

euss wijzigde deze reactie 05-12-2003 10:22 (3%)

• BalusC
  • Niet online
quote:
dion_b schreef op 10 June 2003 @ 21:39:
- in de 'interessante topics' staat er geen over condensatoren vervangen, terwijl we daar genoeg van hebben, inclusief deze met pics van de hele operatie: [MOD]Mobo gerepareerd met foto's en klein probleem

- bij 'Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?' is de link naar www.wimsbios.com niet clickable. Bovendien staat er geen uitleg bij wat een BIOS string eigenlijk is.

- in de lijst van moederbord fabrikanten staat weliswaar ECS, maar niet PC Chips. Maar ipv www.pcchips.nl (.nl ja :z ) toe te voegen zou misschien de PC Chips Lottery nuttiger zijn (ivm nergens anders info over veel oude mobo's van die lui te vinden)
Added, fixed, added :)
quote:
dual-zip schreef op 10 June 2003 @ 21:39:

Voor de rest: chipset drivers, sja het is niet echt een FAQ. Ik neem dus aan dat iedere n00b ze wel weet te vinden :X ;)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

wist je dat club3d ook moederborden maakt.... :X :X

* oftewel nieuw stickertje erop een verkopen ;)

Glashelder wijzigde deze reactie 11-06-2003 21:44 (38%)

• BalusC
  • Niet online
Vooruit dan maar :P

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

quote:
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben. Club3D maakt zelf helemaal niks (zelf de vidkaarten zijn vaak gewoon door ATi gemaakt, ATi sticker op de koeler), en de mobo's zijn gewoon Albatrons : Moederborden van Club 3D. Is het wat?

Gooi Club3D er dan uit en zet Albatron erin.

• BalusC
  • Niet online
Daat zit ook wel wat in .. Maar het eruitgooien van Club3D vind ik wel wat overdreven ;)
Albatron added :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het gaat er imo om dat er moederborden bestaan die de naam Club3d dragen. Sommige mensen met een Asrock weten ook niet dat ze te doen hebben met een Asus bord

Sterker nog; de borden staan niet eens op de site van club3d! :/ :O :(

Glashelder wijzigde deze reactie 11-06-2003 15:13 (21%)

• FragFrog
  • Laatst online: 15-07 13:48
quote:
Abbadon schreef op 11 June 2003 @ 09:50:
En er wordt geen plank misgeslagen wat betreft ongelijk geclockte MP/XP's op één bord :P : AMD ondersteund het _niet_ en voorzover ik me kan herinneren was het avontuur waar je op doelt ook geen succes.
Weet je dit heeeel zeker? :)

Ik doelde op het XP1800+ icm XP2000+ avontuur, maar zal zometeen eens wat gaan searchen, ben nu toch wel benieuwd... ;)

[ Site ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

quote:
dual-zip schreef op 11 June 2003 @ 15:12:
Het gaat er imo om dat er moederborden bestaan die de naam Club3d dragen. Sommige mensen met een Asrock weten ook niet dat ze te doen hebben met een Asus bord

Sterker nog; de borden staan niet eens op de site van club3d! :/ :O :(
Dat is niet waar. Asrock is een dochterbedrijf van Asus en werkt afaik onafhankelijk, wel met mensen van Asus, maar bij Albatron zitten ook mensen van Gigabyte. Het gaat erom dat Asrock zélf mobo's ontwerpt en bouwt.

Club3D doet alleen maar aan stickertjes plakken en distributeren.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar dat is nog geen gegronde reden om ze uit de FAQ te schrappen, omdat er nog steeds mensen zitten met die borden. Als zij in die FAQ kijken zullen ze niet kijken bij merk X, omdat ze weten dat Club3d toch alleen maar stickertjes plakt

Die mensen bij Albatron, zijn ex-medewerkers van Gigabyte :Y)

Glashelder wijzigde deze reactie 11-06-2003 18:24 (51%)

• Laurent
  • Niet online

Laurent

Allegretto

Nu we het toch over dat stukje hebben uit de FAQ... Leadtek is toch wel vrij bekend op het hardware gebied en produceert ook moederborden. (en daarbij staan de moederborden wel netjes op de site. :+)
De URL van Leadtek Nederland is wel makkelijk te raden. :)

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

Moeten we nu echt élk mobo merk er in zetten? :+

Hebben jullie niet iets 'nuttigers' wat jullie aan de FAQ toegevoegd willen zien, een bepaald onderwerp of zo? :)

Opterons en AMD-8000 serie added @ SMP FAQ

• Lekkere Kwal
  • Laatst online: 16-07 15:36

Lekkere Kwal

The Third Jellyfish

Mij lijkt het handiger om zoveel mogelijk mobofabrikanten in het lijstje te hebben staan. Er zijn genoeg mensen die niet weten dat bijvoorbeeld Club3D nog nooit van een fab gehoord heeft, en dus alleen naar 'Club3D' in het lijstje zoeken.

Overigens is het misschien ook handig om het lijstje van PCChips klonen dat dion_b een tijdje terug opdreunde in EagleTEC: waarom zo onbekend in Nederland? op te nemen?

Verder is het antwoord op de vraag "Er komt rook van mijn moederbord. Is 'ie nu stuk?" niet helemaal correct. De quote is natuurlijk mooi (ik herinner me het topic nog), maar ik heb een tijdje terug op mijn mobo gehad dat ik sluiting maakte tussen 2 pootjes van een mosfet en er een flinke rookwolk uitkwam en het mobo werkte verder nog prima.

En dit:
Het gedeelte "Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP/PCI kaarten?"
"Hier kun je onder 'Hardware' > 'Chipsets' terugvinden of een bepaald chipset maximaal 1,5V kan leveren op de AGP slot.". Die linkt dus naar de BalusC site, maar daar staat bij elke chipset slechts de max AGP#X, dus 2X of 4X enz. Bij de chipsets die maximaal 1.5V aankunnen staat dit erbij, maar ik vind het niet 123 duidelijk. Het zou mij handiger lijken als er sowieso 1,5V, 3.3V of 1,5/3,3V zou staan.

Nu heb ik tussendoor nog een vraag mbt die AGP-sloten: als een mobo alleen 1,5V kaarten aankan, zou er dus een AGP slot op zitten met 1 nokje ongeveer op 2/3 van de lengte, dus op het plaatje aan de linkerkant (in de FAQ). Nu vraag ik mij af: waarom zit er dan een beveiliging op het mobo dat 3.3V kaarten het mobo niet mollen als die al beschermd zijn door dat nokje? Ik weet wel dat een handjevol kaarten (de bekendste de Viper V770) mbv jumpers moeten worden omgezet, maar er zijn ook veel kaarten die er blijkbaar wel in kunnen worden gezet en sowieso alléén op 3.3V werken...

Verder zou ik het ff niet weten, keep up the good work!

Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"

• Laurent
  • Niet online

Laurent

Allegretto

Ik vind al die moederbordmerken ook niet zo super zinnig, maar de FAQ is al zowat compleet. :o :)
En bij de meeste fabrikanten kom je na 1 minuutje spelen met Google al achter de URL van die toko. :o

Wel heb ik een foutje ontdekt: Bij het AMD CPU overzicht staat de Athlon MP met de Barton core aangegeven als een 166FSB CPU, terwijl deze toch echt op 133MHz FSB draait.

Laurent wijzigde deze reactie 11-06-2003 20:06 (18%)

• Lekkere Kwal

Lekkere Kwal

The Third Jellyfish

quote:
Aikeleer schreef op 11 June 2003 @ 20:02:
Ik vind al die moederbordmerken ook niet zo super zinnig, maar de FAQ is al zowat compleet. :o :)
En bij de meeste fabrikanten kom je na 1 minuutje spelen met Google al achter de URL van die toko. :o

Wel heb ik een foutje ontdekt: Bij het AMD CPU overzicht staat de Athlon MP met de Barton core aangegeven als een 166FSB CPU, terwijl deze toch echt op 133MHz FSB draait.
Dat klopt niet helemaal, van de 2600+, 2800+ en de 3000+ draait alleen de 2800+ op 133 MHz. De andere 2 draaien wel degelijk op 166 MHz.

Overigens: waarom staat de Opteron niet bij het mini-overzichtje?

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:02

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

quote:
Lekkere Kwal schreef op 11 juni 2003 @ 20:16:
[...]
Dat klopt niet helemaal, van de 2600+, 2800+ en de 3000+ draait alleen de 2800+ op 133 MHz. De andere 2 draaien wel degelijk op 166 MHz.

Overigens: waarom staat de Opteron niet bij het mini-overzichtje?
Opteron is geen desktop proc. Anders kunnen er ook wel Itaniums en weetikniet wat al meer erbij worden gezet. FF geduld dus, en de Hammer in een Athlon64 jasje zal erin komen te staan als tie in september wordt geintroduceerd ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Laurent
  • Niet online

Laurent

Allegretto

quote:
Lekkere Kwal schreef op 11 June 2003 @ 20:16:
[...]
Volgens mij ben je een beetje in de war met de XP CPU's: Er is geen support voor 166MHz FSB op de AMD 762 northbridge, 166MHz FSB MP CPU's zouden dan geen zin hebben en zijn er dan ook niet.
De 2600+ draait gewoon op 133FSB/266FSB en is ook nog een T-bred B CPU. (de 2800+ is de eerste Barton)
De 3000+ MP is er afaik (nog) niet.

Laurent wijzigde deze reactie 11-06-2003 21:30 (14%)

• Lekkere Kwal

Lekkere Kwal

The Third Jellyfish

quote:
Aikeleer schreef op 11 juni 2003 @ 21:28:
[...]
Volgens mij ben je een beetje in de war met de XP CPU's: Er is geen support voor 166MHz FSB op de AMD 762 northbridge, 166MHz FSB MP CPU's zouden dan geen zin hebben en zijn er dan ook niet.
De 2600+ draait gewoon op 133FSB/266FSB en is ook nog een T-bred B CPU. (de 2800+ is de eerste Barton)
De 3000+ MP is er afaik (nog) niet.
Hier ben ik mee in de war:
http://4ict.nl/~bastiaan/athlonmpbarton.png

Linea recta van de BalusC server, dus óf hij zit fout óf jij, ik in ieder geval niet >:)

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

Er bestaat idd geen MP 3000+, laat staan dat deze een 166MHz FSB zou hebben. Hetzelfde geldt voor de MP 2600+, die draait op 2133MHz en is er alleen in Thoroughbred uitvoering (2133MHz). De 2800+ staat wel goed vermeld :)

• Vinnie
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Misschien dat ik er overheen heb gekeken ;) maar komt er ook nog zoiets als specs van 'bekendere' chipsets op mobo's? :)

Het duurde b.v. bij mij nogal een tijd voordat ik het doorhad dat de Intel VX Triton maar max 64MB kan cachen, en dat geeft nogal een perfomance-boost/verlaging.

• BalusC
  • Niet online
Technische PMG FAQ > Algemeen > Een overzicht van alle chipsets :)

Alleen staan daar nog geen cacheverhalen. Daartoe kun je beter http://users.erols.com/chare/ checken :)

• euss
Broken Links:

Op Technische PMG FAQ
de linken:
http://sj.dfi.com.tw/support1/cpulist2.htm
\_____ error code: 404 (not found)
http://tw.giga-byte.com/support/support.htm

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

quote:
euss schreef op 19 June 2003 @ 21:46:
Broken Links:

Op Technische PMG FAQ
de linken:
http://sj.dfi.com.tw/support1/cpulist2.htm
http://tw.giga-byte.com/support/support.htm
fixed/fixed

Zet er ook bij in welke post in de faq de links staan... Heb net eerst in de html-source moeten zoeken, daarna op de pagina naar iets wat in de buurt stond in de html-source en ook in de browser zichtbaar is, toen had ik de post en moest het nog 'ns opzoeken in het wijzig-bericht venster (ok, dat kon wel meteen met ctrl+f ;)). Linkje naar de post is toch makkelijker :P

En "Chaintech - nog niks kunnen vinden..." heb ik maar veranderd in
  • Chaintech - CPU compatibility (verouderd)

Mentalist wijzigde deze reactie 19-06-2003 22:07 (54%)

• Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Brent
    • Laatst online: 21:46
    Se7enth_son legt hier even kraakhelder uit hoe de Netburst-architectuur van Intel werkt en hoe dat relateerd aan AMD-proc. Lijkt een goede aanwinst voor de FAQ.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• ph3n1x
    • Registratie: augustus 2003
    • Laatst online: 13-06 16:04

ph3n1x

Team Justify

Het is mischien ook een goed idee om de beepcodes tijdens post ergens in de faq te plaatsen.
    In dit topic heeft blauwe een mooie lijst gemaakt
    Als iemand dit in de faq kan toevoegen op een leesbare manier is ie heel erg bedankt, en het scheelt weer een hoop topics over dit onderwerp (hoop ik)

edit
    damn, ben ik dan zo goed op aan t letten tijdens t lezen van de faq :(
    dan laat maar zijn
    * ph3n1x heeft koffie nodig
    /edit

ph3n1x wijzigde deze reactie 28-08-2003 00:43 (16%)

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

quote:
    ph3n1x schreef op 28 August 2003 @ 00:30:
    Het is mischien ook een goed idee om de beepcodes tijdens post ergens in de faq te plaatsen.
    In dit topic heeft blauwe een mooie lijst gemaakt
    Als iemand dit in de faq kan toevoegen op een leesbare manier is ie heel erg bedankt, en het scheelt weer een hoop topics over dit onderwerp (hoop ik)
    Zoiets staat toch al hier :?

• euss
    Yup en hier :Y)

Natuurlijk kun je het ook uitwerken naar Award, Phoenix IBM, DTK/ERSO, Mr.Bios, Mylex, Quadtel, Tandon, Dell, Compaq - maar waar houd je op met voorkauwen en mensen verwijzen naar Google?

euss wijzigde deze reactie 28-08-2003 00:54 (85%)

• Vae Victis
    • Registratie: april 2001
    • Laatst online: 06:13

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Bij de laatste toevoeging mis ik nog iets.
    Had je nog een 2de linkje gestuurd, voor het geval dat je die gemist hebt.

http://www.supermicro.com/TECHSUPPORT/FAQs/BIOS_FAQ.htm

Daar staan wat gedetailleerde stappen om deze methode toe te passen.
    Bij booten moet soms een key-cominatie gebruikt worden.

Deze methode slaat dan op bios recovery.
    Bij ene bios moet je nl alt-F2 indrukken of shift-home bij booten.
    Of zelfs bij de phoenix een 'speciale' com-key. Wat inhoud een paar portjes connecten.

• BalusC
    • Niet online
    Ohja, ik was dat even vergeten 8)7

Fixed :)

• Bajoran
    • Registratie: januari 2001
    • Laatst online: 01:16

Bajoran

Waarom?

Helaas is de volgende link niet meer echt interesant

Waar vind ik beschrijvingen van alle BIOS instellingen?
    Voor een uitgebreide BIOS tuning guide: The Definitive BIOS Optimization Guide

http://www.rojakpot.com/

Aangezien dit een betaalsite is geworden. :|

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

quote:
    Bajoran schreef op 09 november 2003 @ 00:48:

Als ik even doorscroll zie ik anders nog wel een gratis (versimpelde) versie :)

• Guardian Angel
    • Registratie: juni 2000
    • Niet online

Guardian Angel

Langharig bejaard tuig

quote:
    Bajoran schreef op 09 november 2003 @ 00:48:

Nee hoor:
    quote:
    To see the latest changes, please click here - BIOS Optimization Guide Revision History!

Please note that the revision history is not accurate as far as the full version of the BIOS Optimization Guide is concerned. This is because new or updated BIOS options are added to the full subscription BOG section as soon as they are available.

These updates are not immediately reflected in the free version of the BIOS Optimization Guide. These updates are accumulated and will only be released in the free version periodically. These are the changes that are reflected in the Revision History.

So, as far as the Revision History is concerned, it is only an accurate reflection of the updates to the free version of the BIOS Optimization Guide. Subscribers of the BIOS Optimization Guide should use it only as a rough guide and not rely on it. As updates to the subscribed section will be more frequent than the free section, it is advisable that subscribers check for updates often.
    Conclusie, de guide is niet helemaal 100% up to date, de abonnee's op de guide kunnen wel de laatste versie inzien.

• marzzzz
    • Registratie: juni 2002
    • Niet online

marzzzz

Break My Day

@ BalusC

Zou je het erg vinden om de referer header op je site http://balusc.xs4all.nl niet verplicht te stellen. Met zowel Mozilla als Firebird kom ik niet verder dan de welkom pagina.

Om mijn privacy redenen sta ik niet toe dat mijn laatst bezochte site gelogd word.
    code:
    1

user_pref("network.http.sendRefererHeader", 0);

Mocht je nieuwsgierigheid zwaarder wegen dan de algemene toegankelijkheid, toon dan op zijn minst een melding dat de referer verplicht is.
    Ik heb me werkelijk rot gezocht. :(

// Specs // Album Covers for Winamp v1.15 //

• BalusC
    • Niet online
    Die refererheader staat er, omdat ik geen deeplinking toesta. Alle pagina's scannen louter op "balusc" in de referer, behalve de welkomstpagina ..
    HTML:
    1
    2
    3
    4
    5
    6

<script type="text/javascript" language="JavaScript">
    <!--
    // Redirect to Main Page if this page is linked somewhere out in the Internet
    if (document.referrer.indexOf('balusc') == -1) window.location.href = '../';
    -->
    </script>

Maar ik denk er inderdaad over om dit geheel per 1 januari (samen met de nieuwe layout) af te schaffen :)

Het was zo gemaakt, zodat iedereen minstens eenmaal op de welkomstpagina is geweest, zodat de Nedstat teller mooie actuele resultaten laat zien. Maar met momenteel bijna 200 bezoekers per dag kan het mij tegenwoordig weinig meer schelen ..

Overigens, dit soort off-GoT dingen had je ook wel per mail/ICQ onder aandacht kunnen brengen ;)

BalusC wijzigde deze reactie 01-12-2003 15:55 (29%)

• marzzzz
    • Registratie: juni 2002
    • Niet online

marzzzz

Break My Day

LOL

Iedere keer dat er op GoT verwezen werd naar je site, heb ik wel 200 keer op de linkjes geklikt. ;)
    quote:
    [...]
    Overigens, dit soort off-GoT dingen had je ook wel per mail/ICQ onder aandacht kunnen brengen ;)
    Sorry, daar heb ik niet aan gedacht.

Ik benieuwd naar je nieuwe site.

// Specs // Album Covers for Winamp v1.15 //

• Mr dude
    • Laatst online: 06-12-2003
    quote uit hangen en opstarten: Draai memtest86. Er is info te over op deze site. De belangrijkste is wel het volgende: indien je fouten krijgt tijdens Test #5, dan is hoogstwaarschijnlijk de CPU brak. Je kunt hierachter komen door in de BIOS de CPU L2 Cache (en alle andere caching opties) uit te schakelen en de memtest opnieuw te draaien. Indien er dan nog fouten worden gevonden, dan is de volgende verdachte het moederbord. Verder komt het nogal eens voor dat memtest crasht wanneer je een Logitech USB muis hebt, in dit geval moet je de muis even afkoppelen of aan de PS2 hangen.

een TS verteld het volgende:
    • Als je en muis en toetsenbord op de usb aansluit: crash tijdens tweede test in memtest.
    • Muis op PS/2, toetsenbord op usb: crash tijdens tweede test in memtest.
    • Toetsenbord op ps/2, muis op usb: crash tijdens tweede test in memtest.
    • Toetsenbord en muis op PS/2: geen crash in memtest.

te vinden op: P4P800 deluxe en Twinmos PC3200 CL2.5 geheugen

verzoekje of je de regel kan veranderen in: Verder komt het nogal eens voor dat memtest crasht wanneer je een USB muis en/of een USB keybord hebt, in dit geval moet je de muis en/of de keybord even afkoppelen of aan de PS2 hangen.

senks :Y)

Mr dude wijzigde deze reactie 04-12-2003 16:27 (113%)

• Kapitein Edward
    • Registratie: december 2001
    • Laatst online: 04-07 09:58
    Ik was wat aan het surfen op de AMD site toen ik deze filmpjes tegen kwam:

http://www.amd.com/us-en/...2_869_4348%5E6678,00.html

Mischien is dit leuk voor in de faq? Ik denk dat mensen die nog nooit een pc in elkaar gezet hebben het wel handig vinden :)

• BalusC
    • Niet online
    Mr dude & thijz: ze zijn toegevoegd :) Dank :)

Nice movies trouwens :Y)

BalusC wijzigde deze reactie 04-12-2003 19:19 (6%)

• Thralas
    • Registratie: december 2002
    • Laatst online: 23:18
    Schop (8>
    Handig linkje voor het indentificeren van geheugen e.d.
    Volgens mij staat 'ie er nog nergens in en is hij wel degelijk handig in bepaalde gevallen.
    http://www.advanced-tech.com/ic_logos/ic_logos.htm
    Ik deze URL ooit eens in een ander topic gezien, weet niet welke...
    _/-\o_ Gaat dus ook niet naar mij

• BalusC
    • Niet online
    Handig idd :) Maar beetje wel een gare site qua HTML/css .. Probeer maar eens te klikken op dat United Microsystems Corp (UMC) linkje geheel onderaan :| ;)

Ik heb het hier toegevoegd: http://gathering.tweakers...message/17919688#welkeram :)

edit:
    Blijkt er ergens een mirror op faq.tweakers.net te staan met een nettere HTML/css 8)7 (euss :* )
    http://faq.tweakers.net/cme/iclogos/

Het linkje is bij deze aangepast :Y)

BalusC wijzigde deze reactie 23-01-2004 11:50 (52%)

• trogdor
    • Registratie: mei 2003
    • Laatst online: 03-06 10:41
    Naast het antieke Memtest86 is er nu ook Memtest86+, hetgeen WEL draait op een AMD64

http://www.memtest.org/

• BalusC
    • Niet online
    Hmm, ik zal alle instances naar memtest86.com wel vervangen door memtest.org. Het blijkt dus dat men daar bij memtest86.com is gestopt met het ontwikkelen van memtest86.

Dank voor de tip :)

• DanielB
    • Laatst online: 23-06 15:20
    Hierin staat dat 'r GEEN Socket 370 Celerons zijn van 450mhz. Het rare hieraan is, dat ik zelf zo'n Celeron heb, en 't is toch echt een Socket 370 :)

• 4POX
    • Registratie: maart 2000
    • Laatst online: 17-07 09:12

4POX

Everybody is wired

Op welke frontsite bus loopt jouw celeron ?

AKA Rinkel weblog

• BalusC
    • Niet online
    Ik heb ff bovenstaand reply uit een los topic merged met dit topic ;) Dit topic had je kunnen vinden geheel onderaan de PMG FAQ B)

'k Zal er nog naar kijken, ben nu ff stadten :P

BalusC wijzigde deze reactie 26-02-2004 16:35 (17%)

• Hahn
    • Registratie: augustus 2001
    • Laatst online: 22:37
    quote:
    KewlKiddo schreef op 26 februari 2004 @ 16:25:
    Hierin staat dat 'r GEEN Socket 370 Celerons zijn van 450mhz. Het rare hieraan is, dat ik zelf zo'n Celeron heb, en 't is toch echt een Socket 370 :)
    Waar staat dat dan precies? Want in dat tabelletje staat er wel een Socket 370 Celeron met 450 Mhz, maar dan bij de Pentium II Celeron en niet bij de Pentium III Celeron :)

The devil is in the details.

• BalusC
    • Niet online
    Er bestaat geen PII/P!!! Celeron op 450MHz. Of je hebt een overgeclockte Celeron of een Mobile Celeron 450E. Post hier ff wat je allemaal op de CPU core tegenkomt of maak er een hires pic van B)

• arofnogneu
    • Registratie: januari 2003
    • Laatst online: 14-06-2005
    Alles over modern computegeheugen op en rijtje:

http://www.corsairmemory.com/memory_basics/153707/index.html (een mini memory-cursus van Corsiar).

Enjoy and digest.

Who is General Failure and why is he reading my disk!?

• Mr TweaK
    • Registratie: december 2003
    • Laatst online: 31-10-2005
    de TS heeft een interessante vraag gesteld en abbandon heeft een uitgebreide goeie uitleg gegeven. me dunkt dat dit een plaatsje in de FAQ verdient.....
    ik heb al een TR gepost maar dacht hier ook ff zodat men nog kan zeggen nee nee niet interessant of staat er al of wat dan ook.....

Vraagje over interleaving vs dual channel geheugen

• Voutloos
    • Niet online
    quote:
    Mr TweaK schreef op 04 maart 2004 @ 16:31:
    de TS heeft een interessante vraag gesteld en abbandon heeft een uitgebreide goeie uitleg gegeven. me dunkt dat dit een plaatsje in de FAQ verdient.....
    ik heb al een TR gepost maar dacht hier ook ff zodat men nog kan zeggen nee nee niet interessant of staat er al of wat dan ook.....

Vraagje over interleaving vs dual channel geheugen
    Zeker een fijn stukje uitleg, maar ik denk dat personen die snel de uitleg van Dual-Channel zoeken in de FAQ, alleen maar in de war raken.
    Vergeleken met de DualChannel-rage, is het ook niet veelgevraagd. (ie: ik zie niet elke week een topic dicht gaan met de melding "alweer die vraag?")

Lijkt mij beter om anders bij BankInterleaving toe te voegen dat dit los staat van technieken als DualChannel.

Talkin.nl daily photoblog

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

Ik zal er eens naar kijken. Denk dat toevoegen aan (zoals Voutloos voorstelt), de beste optie is :)

• Mr TweaK
    BalusC,

in de FAQ is het volgende te lezen
    quote:
    Mijn P4 wordt voor maar 50% belast? Wat is Hyperthreading?

Stel, dankzij HT heb je 2 mensen in dienst ipv 1. Eerst laat je 1 persoon continu brieven stempelen. Persoon 2 doet niets. Belasting is dan 50%. Vervolgens zet je beide personen tegelijk aan het werk, maar je geeft maar 1 stempel (FPU). Dan zijn ze beide bezig volgens de opdrachtgever (100% in windows), maar er wordt niet meer gestempeld als eerst.
    de laatste zin trekt het een beetje uit het verband?

eerst begreep ik het volgende: ...dan zijn ze beide samen bezig, maar er wordt niets meer gestempeld. toen trok ik ff me wenkbrauwen op en herlas het nog 1 keer.

even later begreep ik het volgende: ...dan zijn ze samen bezig, maar er wordt niet meer gestempeld als éérst (= situatie is veranderd) omdat er nu 2 man bezig zijn ipv 1, weeral trok ik me wenkbrauwen omhoog en dacht: goh das een intelligente opmerking 8)7 en besloot om het nog 1 keer te herlezen.

en nu pas begreep ik dat het moet zijn: ...dan zijn ze samen bezig, maar er wordt niet méér (oftewel extra) gestempeld als eerst.

de nadruk ontbreekt en daarom kan je de zin makkelijk fout lezen/opvatten.....

• Lekkere Kwal

Lekkere Kwal

The Third Jellyfish

+ het is 'er wordt niet meer gestempeld dan eerst', staat een beetje knullig.

• BalusC
    • Niet online
    fxd :)

Ik zal nu eens kijken waar ik dat Bank Interleaving vs Dualchannel verhaal van Abba het beste kan plaatsen.

edit:
    Added :Y) Invloed van Bank Interleaving op Dual Channel

BalusC wijzigde deze reactie 11-03-2004 12:02 (40%)

• Abbadon

Abbadon

Mac Powered

Ah thnx, was er nog niet aan toegekomen :P

• Mr TweaK
    quote:
    Klasse d:)b

ow erm 2 schoonheidsfoutjes in abba verhaal:
    quote:
    voorkomende manier (as in: elke
    as moet zijn als
    quote:
    wordt (zie de eerste link die je aangeeft: één bank
    in die topic was idd een link maar hier is er geen link. dus of alsnog die linkjes toevoegen of die zin zodanig aanpassen om verwarring te voorkomen

:Y)

Mr TweaK wijzigde deze reactie 11-03-2004 15:20 (57%)

• BalusC
    • Niet online
    quote:
    Hij geeft het hier in z'n Engels weer, doet ie wel vaker ;) Maar toch fxd :P
    quote:
    [...]
    in die topic was idd een link maar hier is er geen link. dus of alsnog die linkjes toevoegen of die zin zodanig aanpassen om verwarring te voorkomen
    Done :)

• Mr TweaK
    klasse d:)b

• Hooglander1
    • Registratie: september 2003
    • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De laatste update is onderaan het lijstje toegevoegd in plaats van bovenaan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• BalusC
    • Niet online
    Foei toch, Abba :P

fxd :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Atlas
    • Registratie: mei 2002
    • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

*aanloop neemt

*Schop :+

Al surfende kwam ik deze tegen: http://home.datacomm.ch/colo/mainboards%20dir.htm

Hier staan dus foto's van ongeveer 1000 mobo's :D
    Echt cool :)

Misschien leuk voor de faq? En misschien kan iemand een mirror maken voor als de site offline gaat :)

Join the dark side, we have cookies :)
    You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• phuong
    • Registratie: mei 2004
    • Laatst online: 16-10-2005

phuong

aapje

wellicht ten overvloede, maar was de handige site wimsbios al bekend?

http://www.wimsbios.com/

en Total Hardware 99
    een site met enorm veel informatie over verscheidene onderdelen. (met name wat oudere hardware (tot pentium3 tijdperk ? )

http://www.embeddedlogic.com/TH99/index_TH99.html

phuong wijzigde deze reactie 09-05-2004 14:31 (52%)

That Which Does Not Kill Me Postpones the Inevitable.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

quote:
    phuong schreef op 09 mei 2004 @ 14:27:
    wellicht ten overvloede, maar was de handige site wimsbios al bekend?

http://www.wimsbios.com/
    Stond er al in. ;)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• phuong
    • Registratie: mei 2004
    • Laatst online: 16-10-2005

phuong

aapje

quote:
    ok, had het gedeelte nog niet geheel doorgenomen, en wimsbios was dus ten overvloede.
    misschien dat TH99 ook wel ten overvloede is. excuus voor mijn post in dat geval :+

That Which Does Not Kill Me Postpones the Inevitable.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kleine update:
    Op meerdere plekken zaten links naar CPU-Z en AIDA32 die niet meer werkten. www.cpuid.com is blijkbaar helemaal uit de lucht, dus heb ik de link daarnaar voor CPU-Z vervangen door eentje naar een Duitse downloadsite (al heb ik het vermoeden dat het CPU-Z op langere termijn afgelopen is :'( ). En verder is Tamás Miklós, de man achter Aida32, recent in dienst gegaan bij www.lavalys.com en leeft Aida daar verder onder de naam Everest. Die link dus ook aangepast :)

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
    Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True