Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goeie oude (retro) consoles deel II Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 9.813 views sinds 30-01-2008

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:10
Aangezien deel 1 wel erg groot werd maar een deel II gestart.

Hier kan je dus alles posten wat te maken heeft met vergane glorie. Alles is welkom op de huidige machines na (Dreamcast is twijfelaar, maar Xbox, Gamecube en PS2 horen hier dus niet tussen). Daarvoor moet je wezen bij:

Gamecube
Het grote Gamecube topic

PS2
Het grote PS2 topic

Xbox
Het grote Xbox topic

Hieronder wat bekende retroconsole's;

NES
http://www.pugo.org/collection/pics/nes.jpg

SNES
http://www.flatbatteries.clara.net/systems/images/snes.gif

N64
http://www.gpara.com/contents/hard/n64/img/n64.gif

Mastersystem
http://www6.airnet.ne.jp/tera/sega/item/images/ms2.gif

Megadrive
http://www.heimcomputer.de/pics/megadrive1_2.jpg

Saturn
http://homepages.ihug.co.nz/~ssdm/computer_collection/images/saturn.jpg

Verder heb je natuurlijk nog de diverse andere merken, uitbreidingen en handhelds.

Wat handige links:

NES Central
NESworld
Sega World
Atari Age
Classic gaming
Game Lists
Video Game Hunter Oasis

Mocht er nog wat toegevoegd moeten worden laat het weten. En laat dit topic net zo intressant worden als deel 1

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Had ze wel gepost in het oude topic, zal is zien of ik wat nieuwe kan schieten. Maar ik zie het plastic niet meer om de SNES en ook de kartonnen plaat is verdwenen? ;)

Ok wat pics van mijn huidige collectie (weet dat de nextgen console's hier niet bij horen, maar kan ze moeilijk wegsoepen ofzo :)) :

vlnr: Cube, Gamegear, Mastersystem
http://members.home.nl/fam.terpelle/console/DCP_2601%20(Small).JPG

vlnr: Atari 7800, PS2, NES
http://members.home.nl/fam.terpelle/console/DCP_2602%20(Small).JPG

Mijn all time favorit console ... de SNES
http://members.home.nl/fam.terpelle/console/DCP_2603%20(Small).JPG

Wederom m'n SNES, als enige retro console ook echt actief in gebruik. Achter de GC/PS2 games nog m'n doos SNES spellen.
http://members.home.nl/fam.terpelle/console/DCP_2604%20(Small).JPG

M'n Playstation lichtbak + console's waarbij ik geen doos heb (megadriveII, psx, GB en atari 2600) + 2 laden controllers, action replay's en allerhande prut
http://members.home.nl/fam.terpelle/console/DCP_2608%20(Small).JPG

Speedy wijzigde deze reactie 09-05-2003 17:17 (77%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
Aikon schreef op 09 May 2003 @ 17:03:
Liggen 10 plastic zakjes onder SNES, en allemaal boekjes, en de kartonnen plaat zit nog in de doos. ;)

En ook bij Zelda zit een kaart + secret boekje en nog wat. Maar geen normaal boekje (zoals bij MarioWorld bijv.), hoort dat wel?
Zelda hoort een normaal boekje te hebben, dat is wat ik er als enige bij heb helaas :(

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Dat is inderdaad leuk kwa bedragen, dat van mij is verzameld in afgelopen half jaar (had de PS2, GBA en SNES + stuk of 8 spellen al) en was een tandje prijziger, die dozen erom heen maken spullen zo duur, maar wel weer een stuk leuker imho.

Speedy wijzigde deze reactie 09-05-2003 17:43 (5%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Virtual Boy _/-\o_ .... van het zomer moet hij ook op mijn plankje staan.

En zo'n Megadrive kom je vrij simpel aan en goedkoper als een SNES (check marktplaats, eBay e.d.). Had die van mij voor nog geen 20 euro met complete Sonic en vrij gewilde RGB kabel.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
SilverBolt schreef op 09 mei 2003 @ 21:12:
Rockman= megaman alleen in japan heet ie niet zo , en die 72-60 pins converter is om jap/usa games op je eurpeese nes te kunnen spelen ik heb ook zoiets om mijn usa megaman 3 te kunnen spelen , alleen pakt ie em niet altijd lekker :(
USA games zijn gewoon normaal van formaat hoor (72 pins) enige wat je daarvoor moet doen is even je NES een kleine tweak geven. Japanse games moet je inderdaad een converter voor hebben omdat ze een ander formaat (60 pins) hebben.

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Nieuwe step down converter halen, zal je de kop niet kosten na dat koopje denk ik. Damn die SNES zou me alleen al meer waard wezen, laat staan met een copybox, nice nice ... :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Heb een lijstje gemaakt met wat ik zo heb aan gameshops, of het goede zijn weet ik niet, maar wie weet heb je er iets aan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Naam    Plaats  Adres   Tel www
1   Games R fun Amstelveen  Binnenhof 85    020-4534090 
2   Gameplaza   Arnhem  Bakkerstraat 31     
3   Dimension Plus  Groningen   Steenstilstraat 12-14   050-3129818 www.dimensionplus.nl
4   Dimension Plus  Doetichem   Ijsselkade 3a   0314-366945 www.dimensionplus.nl
5   Nedgame Enschede    De Zuidmolen    053-4328140 www.nedgame.nl
6   Nedgame Apeldoorn   Hoofdstraat 146 055 3232898 www.nedgame.nl
7   Nedgame Groningen   Spilsluizen 4   050-3112632 www.replay.nl
8   Replay  Eindhoven   Hoogstraat 151a 040-2552627 www.replay.nl
9   Replay  Den Bosch   Hinthamerstraat 90a 073-6120130 www.replay.nl
10  Replay  Tilburg Goirkestraat 28a    013 5436678 www.replay.nl
11  Replay  Breda   Haagdijk 60 076 5200800 www.replay.nl
12  Replay  Utrecht Amsterdamsestraatweg 293    030 2468080 www.replay.nl
13  Replay  Weert   Beekstraat 19   0495 549160 www.replay.nl
14  Gameshop Twente Hengelo B.P. Hofstedestraat 12  074 2592131 www.gameshop-twente.nl
15  Gameshop    Den Haag    Weimarstraat 61 070 3623196 www.gameshop.nl
16  Gameshop    Den Haag    Schoolstraat 31 070 3656523 www.gameshop.nl
17  Platenkoning    Amsterdam   Hasselaerssteeg 12  020 6247841 http://www.platenkoning.com/contact_shop.asp
18  Next Level  Arnhem  Marienburgstraat 8  026-4459400 www.next-level.nl
19  Next Level  Amersfoort  Zuidsingel 59   033-4700427 www.next-level.nl
20  Gameshop Deventer   Deventer    Kleine overstraat 16    0570-613241 www.gameshopdeventer.nl
21  Foregames   Tilburg Willem II straat 80 013-5811655 
22  Igmegastore Putten  Nijverheidsweg 10d      www.igshop.nl

Zo valt nedgame best tegen voor retrospul, al hebben ze nog een redelijke collectie Dreamcast en af en toe wat leuke N64 spullen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Sweet :9

Zelf niks bij gekregen afgelopen tijd, zitten nog wat Gameboy games aan te komen, maar voor de rest ligt het even stil hier (heb nog wat Cube titels op de wishlist ;)).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
nope, niet nodig toch ook, wandelt er zo doorheen (3 fluitjes en wat P wolkjes en klaar :)).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
alligato schreef op 23 May 2003 @ 15:43:
hallo,

ik kan het volgende kopen

megadrive 2 met 2 gewone contollers + 2 controllers met ir. + 1 cart spel

+ mega cd met 8 cd spellen (sonic cd is er niet bij)
alles werkt perfect...

maar...

hij heeft de adapter en de kabel voor em op de tv aan te sluiten niet meer,

voor alles samen vraagt ie 75 euro.
is dit een deftige prijs??
Aardige prijs voor in nederland, dozen erbij? Hou er wel rekening mee dat de adapter voor de megacd wel is een bitch kon zijn om te vinden. Deze heeft namelijk niet de standaard plug zoals de MDII maar je moet er een MD (1 dus) adapter voor hebben. Kabel om em op tv aan te sluiten kan je van een willekeurige sega console gebruiken.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Dat is dan weer leuk, maar in zo'n groot pand? Snel langs gaan voor het weer weg is >:)
Hadden ze nog DC's en N64-ers zelf voor leuke prijzen of alleen de games (die liggen bij Nedgame ook nog volop, maar vind die DC daar voor 100 euro wat boven mijn budget ;)).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
SMS met doos? Maat van me had/heeft er 3 met Sonic in doos. Zonder handleiding dat wel, maar er is dus aan te komen (heb er zelf 1 met alleen Alex the Kidd ingebouwd).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Gister deze gewonnen op ebay om mijn incomplete versie af te lossen:

http://ebay3.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_bae1126cd929b40161e77ddeb5140b55/i-1.JPG

Nu deel 1 nog :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
SilverBolt schreef op 26 May 2003 @ 10:18:
[...]

Ik ken je probleem , vooral officiele dreamcast hardware is moeilijk te vinden , ik zoek zelf ook nog de arcade stick en samba maracca's en ook nog de dance mat :(
Wel net dit weekend voor 15 euro een officieel keyboard op de kop getikt.
Was het trouwens wel de NL uitvoering daarbij discovery? Was bij Nedgame en die hadden er nog 1 maar dat was een AZRTY uitvoering. Ga vanmiddag iig ff langs, als zo'n keyboard er ligt neem ik er vast wel een mee ... DC zal er ooit wel komen :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
Aikon schreef op 26 May 2003 @ 16:43:
Net F-Zero voor de SNES gekocht voor 9.95 helemaal nieuw. Alleen wel Italiaanse handleiding enzo. Maar ik heb hem eigenlijk nooit in het NL gezien...
Niet? aanschouw:

http://members.home.nl/nintendo/f-zero.JPG

Vast gekocht bij Nedgame? Heb de mijne er weg namelijk :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
Aikon schreef op 26 mei 2003 @ 17:29:
Das toch ook geen Nederlands?
omg, las verkeerd, dacht dat je nog geen italiaanse had gezien :)
NL heb ik wel gezien, stamt uit de begintijd van de SNES (een van de eerste paar titels die er was) lag bij Bart Smit in het rek voor fl 129,95 in een blauw doosje.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
De oogst bij Discovery, vond het verder niet echt veel soeps ... maar goed, ben wel reuze blij met het accupack voor m'n gamegear (kan ik er eindelijk is op spelen, gloedje nieuw dus nog 300 keer x uur portable segafun :D) :

http://members.home.nl/fam.terpelle/DCP_2633%20(Small).JPG

Verder nog Blast Chamber voor de Saturn, een NeoGeo Pocket link cable en 5 SNES Scart kabels in orginele verpakking.

Speedy wijzigde deze reactie 26-05-2003 20:23 (8%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Das de eerste Zelda ja, inderdaad wel een klassieker onderhand ... zo wil ik ook wel vuilnis vinden :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
SilverBolt schreef op 26 mei 2003 @ 20:47:
Hadden ze nog meer van dat soort dingen zoals neo-geo link kabel en gamegear oplader ?
Want dat spul was er niet toen ik er vrijdag was. :(
Nope, 2 link kabeltjes hebben we meegenomen evenals een orginele lader voor dat ding. Net als de gamgear lader. Verder alle scartkabels (stuk of 10) voor de SNES op een slecht verpakte na. Als je nog orginele RF Switch wil die ligt er nog wel :) Verder niks aan hardware (dit zal wel ergens heeeeeeeel diep uit het magazijn zijn gekomen :D)
En wat 3rd party rommel (controllers voor snes, rumblepacks voor n64, lampjes en dat soort prul voor gameboy e.d.) ligt er ook nog maar dat vind ik compleet niet boeien.

Dat Blast Chamber kan je trouwens nog wel oppikken, die had tie nog wel liggen (en de prijs die erop staat klopt gelukkig niet :P)

Speedy wijzigde deze reactie 26-05-2003 21:11 (9%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Niks, maar goed hij deed ze voor een leuke prijs mee dus maar meegenomen om SNESjes die ooit nog komen te voorzien van scart en ze dan fatsoenlijk te verkopen ipv zo'n bout RF-switch.

Van Blast Chamber is dan jammer, maar goed voor 3 euro mijn eerste Saturn spel kan ik geen buil aan vallen, jammer dat ze de rest weer is niet konden vinden (leg die zooi dan niet in het rek), wat 4 speler spellen zijn nooit weg.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Zeer vet!!

Heb vandaag nog een N64 NTSC -> PAL converter gekocht.

@ SilverBolt, er ligt nog 1 NeoGeo Pocket Linkkabel bij Discovery op dat rek naast de N64 spellen. Kwam nog achter een doos vandaan toen ik die converter pakte :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
En douane komt je zo langs onder de 100 euro? Die Otaku Corner is wel intressant namelijk :)

Speedy wijzigde deze reactie 27-05-2003 18:36 (35%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
yup zag em ook staan, erg vet, maar 100 euro voor een megadrive in een ander jasje gaat mij iets te ver op dit moment. Moet asap werk hebben merk ik wel :(

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Volgens mij is dat geen AES maar een MSII, dacht dat een AES wel wat groter was (ook de joypad ervoor lijkt me een MS controller). Maar PD Saga :9

Flickr | Lego collectie

• Speedy
oef, die zou ik ooit nog wel is willen hebben, fijn ding! Maar voor nu ver boven mijn budget, kom over een jaar nog is terug aub :P

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Heb er toevallig gister even op kunnen spelen, best grappig gemaakt ook nog dat ding moet ik zeggen. Zou er heel graag zelf ook 1 willen hebben, lijkt me een grappig stuk in de collectie :)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
eBay.com staan een JVC en Hitachi uitvoering (en een witte, grijze en skeleton) voor buy now prijzen onder die 150 euro. Misschien ook wat?
Weet zelf eigenlijk vrij weinig van de Saturn (behalve dat ik er erg graag 1 wil met Sega Rally en Daytona USA ;)), kan iemand me een beetje ophelderen wat wat nu is?

Zwarte Saturn ronde knoppen = US/PAL model 1
Zwarte Saturn ovale knoppen = US/PAL model 2 (kan ook omgedraaid deze 2, weet em niet precies)
grijze is japanse uitvoering

maar wat zijn die skeleton en die JVC + Hitachi's voor iets? Dacht dat die skeleton zo'n onwijs dure was, maar die staat ook op "maar" 110 dollar buy now.

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Witte

Grijze

Skeleton

JVC V-saturn

Hitachi HI-saturn

Toch vet als je ze zo met z'n 6-en op rij hebt _/-\o_ Vind vooral die witte erg wijs :9

En ik heb ook is ergens gelezen dat er een bepaalde uitvoering 100-en euro's op brengt? Iemand een idee (pic)?

Speedy wijzigde deze reactie 31-05-2003 21:23 (11%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
http://www.retro-games.co.uk/sega/saturn/blue_skeleton_front.gif

Dat gaf google als Derby Stallion Saturn, ter ere van een spel dus (wel vreemd dat de gif Blue Skeleton heet dan). Heb NIntendo altijd veel leuker gevonden, maar ik moet het Sega dan wel nageven, gave dingen maken konden ze wel (32X, CD, CDX, Nomad, Megajet en al die saturn uitvoeringen) heb ik bij het "saaie" Nintendo nooit gezien in deze mate. Wat dat betreft mag Sega wel weer een console op de markt gooien ;)

http://members.tripod.com/eham1/navi.jpg

HiNavi Saturn gevonden, wil ik ook wel op m'n fiets ;) (ff C/P in je browser, flut tripod)

Speedy wijzigde deze reactie 01-06-2003 12:21 (14%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Inderdaad, vind de N64 gewoon wat minder verzamel gevoel geven, net als de PSX. Terwijl de Saturn juist weer iets heeft waardoor ik em erg graag erbij zou willen hebben.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
SilverBolt schreef op 02 juni 2003 @ 22:19:
Er zijn nooit veel exotische games voor geweest en ook geen lijpe hardware zoals dancematten/vishengels/maracca's of apparte controllers voor games (okay je hebt hey you pikachu met een microfoon maar dan heb je het ook wel zo ongeveer gehad)
64DD :9~

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Ach je hebt dan wel iets bijzonders. Ok zo'n WonderMega ook wel, maar dat is gewoon met de spellen voor de normale units en niet van die speciale spellen.
Maar dat soort bedragen gaan mij ook te ver, voor dat geld heb je een Neo Geo AES ... dan zou ik het wel vlot weten moet ik zeggen. Dat lijkt me DE console om nog erbij te hebben, alles daarnaast is van ondergeschikt belang :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Voor mij heeft de console versie gewoon iets ... alles is er vet aan, deck, old style controller en dan die mega casette's van 100 euro het stuk :)
Jamma kast is wel leuk natuurlijk, maar moet je toch wat handig voor zijn (of echt geld te besteden hebben en een compleet goeie kopen) en het neemt veel plaats in. Was laatst bij iemand thuis die zo'n ding in de gang had, m'n ouders zien me aankomen :D

Speedy wijzigde deze reactie 03-06-2003 18:01 (7%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
PCG schreef op 06 June 2003 @ 17:42:
Ik wil misschien een playstation 1 (niet one) gaan kopen, maar wat is nou een mooi prijsje voor een playstation (omgebouwd + 2 controllers ofzo)??
Kocht de mijne voor 50 euro (PSX, 1 Dualshock, 1 nep controller, Action Replay kloon, stuk of 7 orginele games waarbij FF VIII en wat vage cd's waar Philips, TDK en MMORE op stond :? ;) )

Speedy wijzigde deze reactie 06-06-2003 19:07 (3%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Ben weer blij, won zojuist deze fijne titel:

http://ebay0.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_60902060457058821c8971d21af7699f/i-1.JPG

_/-\o_

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
quote:
GolbeZeromus schreef op 08 June 2003 @ 21:08:
[...]

Sorry, maar word je dáár nu vrolijk van :? Ik kan me heel andere spellen inbeelden waar ik blij van zou worden, maar deze in ieder geval niet. Ik zag hem laatst nog liggen bij de Gameshop in Dordrecht. Daar hebben ze trouwens een flink aantal N64 spellen, zonder doosje boekje. Allemaal zo rond de 15 Euro dacht ik.
Ik wordt zeker wel vrolijk van een NES titel die ik met 3 maten tegelijk kan spelen (of dacht je serieus dat ik sportspellen leuk vond?), net als World Cup, grandioos toch :)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Leuk spul! Loopt inderdaad wel wat dood, maar goed heb mijn geld dit keer gestoken in wat nieuwe Cube games, misschien later deze maand maar weer is wat op retro jacht gaan.

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Nou het kopen via eBay vind ik echt top (zoek trouwens wel mensen uit met een redelijke rating, mensen met 0 ofzo doe ik niet), enige waarmee je op .com zit is dat je met een Creditcard moet betalen over het algemeen, dat moet je willen/kunnen. (ik helaas dus niet :( )

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Gameplayer wat NES spullen besteld, netjes aangekomen in de staat die aangegeven was, dik tevreden dus :)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Die zwakke machines hadden wel top gameplay, bedoel de marketing voor de CD32 zal het ook aan hebben gelegen dat het niks is geworden, maar games als Mario, Metroid of Sonic e.d. boeien niet hoe ze eruit zien, kwa gameplay zijn ze top.

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Dat is een bundel van DC met stuur en extra controlpad ofzo (orginele sega spullen of 3rd party's?).

btw, weet er nog iemand een site met ingescande NES handleidingen, of heeft iemand toevallig de handleiding van Gyromite die hij zou willen inscannen? Maat van me heeft gister een Gyromite cartridge gekocht en zo zijn ROB compleet gemaakt, maar hij komt er niet uit hoe die nu moet spelen :+ Ook niet met de tekstbased handleidingen van het internet ... of het ligt aan zijn gamingskills ... of het is gewoon een vaag spel ;)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
quote:
Zal et is doorgeven, volgende week zelf maar is een blik werpen op dat schattige stuk plastic, toch benieuwd of het nog wat is :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Mijn aanwinsten a 1 euro per setje:

http://ebay3.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_21918f39d72ae5c5bfb7979d535dc385/i-1.JPG

2x Arcadesticks voor MD

http://ebay3.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_8d7f2e4fd1e07d054d868091292a8366/i-1.JPG

2x 6 buttonpad voor MD

Ach, voor dat geld kon ik ze niet laten gaan, maar ik zal vast niet de enige zijn geweest hier gezien dat enorme aanbod van deze sticks/pads op eBay.nl

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Streets of Rage :9

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Leuk die IA bij Laupro, misschien toch maar een Indigo GBPlayer ... maar intressanter zijn de retrospullen daar.
Zelf heb ik op het moment niet echt wat binnen gekregen, zit nog achter een redelijk geprijsde N64 aan, voor de rest gaat m'n console geld wat opzij voor wat fatsoenlijks ipv elke keer een game zus of zo. Hopelijk kan ik dus volgende maand wat moois posten :)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Nou, weer een update van mijn kant ... ben eigenlijk aan het sparen om jullie mondjes is te laten openvallen, maar kwam ondertussen deze tegen voor een leuke prijs:

http://members.home.nl/fam.terpelle/console/DCP_2955%20(Small).JPG

N64
Expansion Pack
Memorycard (3rd party)

Zelda: OoT
F-Zero X
Goldeneye 007
Perfect Dark
Donkey Kong 64
Castlevania: Legacy of Darkness

Helaas zonder doos, maar vond de prijs (60 euro) te aantrekkelijk (5 titels hoger dan een 9 op ign) om hem te laten liggen. Had voor hetzelfde geld een kale N64 boxed gehad ....

Verder nog binnengekomen 2 Fightersticks voor m'n MD en 2 Rhinopads voor de MD (Asciiware produkten, een van de weinige 3rd party producenten die me wel kan bekoren)

http://members.home.nl/fam.terpelle/console/DCP_2943%20(Small).JPG

En net dit gewonnen op eBay, Wanted ... dunno wat het is, maar zag dat het met de Master System Light Phaser gebruikt kon worden dus maar gekocht :)

http://ebay1.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_8aa9b1f2651d323b4f2f8119b258769b/i-1.JPG

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Oef hoe kun je nu geen SNES willen? De beste console ever naar mijn bescheiden mening :)

Heb vandaag mijn collectie maar is uitgebreid, een nieuwe Sega Dreamcast + Metropolis Streetracer + _/-\o_ Soul Calibur _/-\o_

Nu nog achter een VMU aan en dan kan er weer serieus gegamed worden, foto's volgen (camera uitgeleend :( )

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Plaatje van mijn laatste aanwinst dan, plus de vandaag aangeschafte orginele RGB kabel en muis:

http://members.home.nl/fam.terpelle/console/DCP_2962%20(Small).JPG

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Ja spul uit duitsland is leuk, maar weet iemand hoeveel kosten ik nu kwijt zou zijn bij de bank? Wil wat console spul halen wat me iets te duur is om via de post te sturen, maar kan bij mijn bank (rabo) niet de kosten vinden. Dacht dat dat altijd nog wel vrij duur was.

Die 3DO is idd wel leuk, maar voor minder dan 100 zie ik hem ook niet weg gaan eerlijk gezegd (en dan is het nog goedkoop, 3 euro per spel is niks laten we wel wezen).

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Ah mooi (vandaar dat ik het niet kon vinden :)), dat opent weer nieuwe mogelijkheden!

Flickr | Lego collectie

• Speedy
quote:
nahpets schreef op 05 August 2003 @ 00:58:
snap niet dat sommige mensen systemen+horde spellen wegdoen voor een prikkie
immers heb ik daar zelf ooit duizenden guldens voor neer geteld
bewaar ze liever voor de kleinkinderer
Sommige mensen verkopen eerst hun oude spul voor ze wat nieuws halen, anders stapelt het ook maar zo op. En net of de kleinkinderen over 10 jaar nog met een NES willen spelen, ik zou het iig niet willen :) Dat ding heb ik omdat ik er zelf mee heb gespeeld toen ik klein was, maar daar kan je bij de tegenwoordige 10 jarige toch niet meer mee aankomen. Die weet al niet eens meer wat carts zijn en blazen, cart iets terug trekken en weer resetten om een spel aan de praat te krijgen zit die ook niet op te wachten :)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
quote:
Ach, 800 gulden was toen veel geld (nu nog imho) en je hebt er vast wat moois voor gekocht. Dat spul moet je nu echt goed naar zoeken (zoek zelf ook nog een complete MegaCD en 32X voor een fatsoenlijke prijs .... blijf zoeken ;)), maar meeste kans geef ik je bij de platenkoning in Amsterdam, echter die is wel vrij stevig kwa prijs en denk dat je die 800 gulden minstens wel weer kwijt bent voor een compleet setje.
En anders met veel geduld een keer per ongeluk op eBay of Marktplaats (al gaan ze daar ook voor veel weg). Lokale rommelmarkt of dumpshop die per ongeluk wat heeft liggen is natuurlijk het goedkoopst, maar weinig kans :(

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Leuke pics! (pics heersen :)) Heb ook even een groepsfoto gemaakt van mijn verzameling, het begint nu ergens op te lijken al zeg ik het zelf. Niet gek voor een maand of 10 verzamelen van een bijbaantje :)

http://members.home.nl/fam.terpelle/DCP_2965%20(Small).JPG

Flickr | Lego collectie

• Speedy
3DO vind ik nog wel aan de prijs voor zo'n ding (gaan op eBay toch wel voor een eurotje of 75), bedoel die staat bij mij in het zelfde rijtje als de Jaguar en CD32. Tof als je er voor een paar cent tegen aan loopt, maar kwa fun gamen heb ik liever de Nintendo's, Sega's en ooit nog is een NeoGeo AES :)

* TAG_Speedy vond zijn eerste Atari Jaguar indrukken niet echt bijzonder dus :)

Wel halve dag hoofdpijn gehad na het uitspelen van Wolf3D op de Jaguar, eens maar nooit weer :)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Sjees die nep sega ... gewoon Sega erop en die doos lijkt ook wel wat op de US dozen die ze leveren. En dan weer zo'n Zapper erbij ipv een Sega gun. Leuk :)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Nou net terug uit Amsterdam, na 5 uur kleren kijken (en niks gevonden te hebben) even langs de platenkoning geweest. Was er nog nooit geweest ... hij heeft wel aardig spul, maar die prijzen zijn echt compleet geflipt. 70 euro voor een NES met 2 controllers, Zapper 10 euro extra 8)7 90 euro voor een MD 1 in doos ...
Nou, even gekeken en weer verder gegaan ... dacht nog een koopje te hebben toen ik een gouden OoT doos zag liggen, maar helaas het was enkel de US versie dus gewoon een grijze cart en geen handleiding, ook maar laten liggen.

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Een Famicom (japanse NES) en een PC Engine met cd uitbreiding (eerste console met cds meen ik)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Vandaag aan de collectie mogen toevoegen;

Marble Madness
Tiny Toons Adventures 2

ach voor 5 euro kon ik 2 redelijke NES titels niet laten liggen in zo'n vies winkeltje B)

Speedy wijzigde deze reactie 11-09-2003 16:12 (4%)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
http://members.home.nl/fam.terpelle/console/DCP_3051%20(Small).JPG

Kleine update van de verzameling. Vandaag voor het astronomische bedrag van € 8,55 gekocht, niet spectaculair maar het ziet er wel weer grappig uit zo'n gun :P

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Mijn collectie is weer een systeem en wat karton rijker:

http://members.home.nl/fam.terpelle/DCP_3102%20(Small).JPG

Zo zien we ze graag, beetje jammer van die 14 prutgames die erbij zaten (10 sportgames ... nuff said), maar ze dreven de prijs iig niet op :9

Flickr | Lego collectie

• Speedy
lol ... missen er ook nog 2 paar (ik ben van het type zo min mogelijk weggooien als het niet stuk is ;)).

Maar Sonic CD ga ik maar is naar op zoek voor een leuk prijsje, moet lukken. Sega Saturn en 32X staan ook nog op de lijst en dan is het spul aan makkelijk te vinden consoles wel compleet.

Flickr | Lego collectie

• Speedy
quote:
-_D_- schreef op 22 September 2003 @ 20:10:
[...]

Mag ik vragen wat je voor die set hebt betaald? :) :) :)
€ 55,03 en € 15 verzendkosten, koopje dus imho (hier gaat zo'n boxed MegaCD al weg voor een euro of 75 denk ik)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
http://members.home.nl/fam.terpelle/DCP_3165%20(Small).JPG

De buit van vandaag :)

1 x opbergkoffer voor m'n gamegear
1 x Bust A Move 4 (PSX)
1 x Virtua Fighter (Saturn)
1 x Ice Climbers (NES)
14 x waardeloze game (NES)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
quote:
SilverBolt schreef op 11 October 2003 @ 17:36:
Waar komt dat allemaal weg speedy toevallig bij die nieuwe gameszaak in enschede ?
haha, had ik maar zo'n goeie baan dat ik me daar wat kon veroorloven ;)

(weet niet of je er geweest bent, maar dat zijn grotendeels spullen die ook in Hengelo liggen, niet echt wat bijzonders)

Dit komt van de gameshop in den haag en wat van een oude videotheek die we van z'n 8bit games hebben afgeholpen. En Bust A Move bij de intertoys :)

Verder gister nog een NES en een mini game&watch (DK jr.) gekocht op een rommelmarkt.

Speedy wijzigde deze reactie 12-10-2003 12:24 (5%)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
quote:
AntiPasta schreef op 12 October 2003 @ 23:12:
hehe... dan ben jij nog niet in Amsterdam geweest (ik zal geen namen noemen :p)
Ow dat museum in dat steegje vlak bij CS bedoel je? Kan je daar ook kopen dan? :P

zonder gekheid, het verzamelen moet wel leuk blijven, met prijzen bij gameshops is je budget er zo door, ik kijk daar ook alleen voor aparte spullen of een mazzeltje, maar om daar nu 8/16 bit games te gaan kopen voor 10-20 euro heb ik weinig zin in aangezien ik er toch praktisch niet mee speel.

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Leuke vondst, zo willen we ze allemaal wel :) Benieuwd of tie het nog doet.

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Woei, weer 1000 posts, iemand de behoefte om deel 3 en een mooie openingspost te maken?

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Nou das fl 550,- en dat vind ik een boel geld! Maar toegegeven, het ziet er allemaal netjes uit en het is wel een mooie start voor een SNES collectie zo ineens.

Ik zal me eens werpen op een deel 3, want deze zit toch wel een stukje over de 1000 heen. Stay tuned :)

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Deel 3 maar gestart voor de modjes met slotjes gaan gooien :p

Goeie oude (retro) consoles deel III

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True