Mbt die discussie rond regels- voor degenen die niet dagelijks het 7e deel van de topic gebruikte zal het niet zo snel duidelijk zijn, maar op het eind liep het helemaal de spuigaten uit, soms tientallen posts achter elkaar zonder ook maar echt iets te ruil aangeboden of gevraagd. Het begon op
www.2dehands.nl te lijken- niets mis mee, maar de mensen die echt wilde ruilen zagen door het bos 'ik wil Euro's' de ruilbomen niet meer. Daarom dat gekozen is zo duidelijk mogelijk het onderscheid te maken tussen dit en V&A.
Wat er allemaal buiten GoT om gebeurt, heeft GoT natuurlijk niets te maken- en dat is niet erg, het gaat er gewoon om dat dit een ruiltopic is (op eBay hoef je ook niet met ruildingen aan te komen).
Maar goed, ontopic: weer het nodige verruild en een aantal nieuwe dingen erbij:
IK HEB
Moederborden:
----------------------
-2x Asus P55P4XE (i430FX So5 max Pentium 200 (non-MMX)), met bijbehorende COAST cache modules
-Asus CUBX (de ultieme FC-PGA BX plank, incl ATA66 (100 met beta flash) controller)
-Asus CUSL-2 (i815 FC-PGA; een manco: de middelste lip van de CPU socket is eraf, dus moet je een koeler gebruiken die de buitenste lipjes gebruikt)
Netwerk:
------------
-Complete TokenRing netwerk, dus:
PCI en ISA 16/4 NICs (IBM, 3Com, Madge, Olicom),ICS bekabeling en IBM MAU (ICS 'hub' dus), plus nog een UTP/STP MAU die ik (nog) niet getest heb.
-Complete 100VG netwerk dus:
-5x PCI 100VG NICs (HP J2585B),1x HP J2415A 12-poort 100VG hub met uplink & management poorten
-ARCnet NICs (ISA, 2x)
Ethernet:
------------
-10/100 NICs (HP (AMD chip), DEC (Digital chip) low CPU usage en snelle throughput) en nog een lading andere (RTL...)
-10Mb PCI NICs (SMC (Digital chip) en diverse andere)
-10Mb ISA NICs (3Com, Intel, Compaq (AMD chip) e.v.a.)
-10Mb 8b 'ISA' NICs (3com, Novell en Gateway, voor in de ERG oude bakken )
-10Mb EISA Comaq Ethernet / 16/4 Tokenring combo card
ISDN:
-----------
-PCI ISDN adapter
Modem:
----------
-2400b modem (8b-'ISA', nieuw in folie )
-diverse 33k6 ISA modems (intern)
-56k6 ISA Diamond SupraExpress56 (dit is een modem, geen koffiemerk )
-56k6 PCI modems (hardware, 3x, software 1x)
-externe 28k8 modem (incl voeding)
Laptop PC-Card:
---------------------
-Allied Data Trident PFM-56k/IGL 16b PCMCIA m. 56k modem, 128k ISDN, 9.6k GSM en 10/100 LAN. Helaas zonder dangle (poorten op een kabel, dat wordt zoeken dus)
-IBM Token Ring Auto16/4 Credit Card Adapter ook zonder dangle
CPU:
-------
-486SX tem DX5 (5x86)
-Pentium 75 (8x ), 90 (4x) en 100 (4x)
-3x Pentium 166 (non-MMX - 2 zijn een matched pair, dus geschikt voor SMP)
-AMD K5-PR100
-Cyrix 6x86-PR200
Harddisk
-----------
-2.5" laptop diskjes (85MB en 420MB)
-paar kleine (=<1GB) disks (Seagate, Quantum, Samsung)
CDROM:
----------
-Mitsumi en Creative (2-speed, proprietary interface, vind je op veel oude soundcards (die ik ook heb )
-nog wat andere 'gewone' ATAPI gevallen tussen de 4 en 32 speed (al is die laatste een beetje erg brak

)
Geheugen:
--------------
- stapels 30p en 72p SIMMs (zowel FP als EDO, partiy en non parity)
-16MB SO-SIMM module uit een IBM 486 Thinkpad, werkt iig in de 755 reeks
-SRAM cache modules voor op 386/486/vroege Penitum mobo's
-5x 32MB PC100 SDRAM DIMM
-6x 4MB 80p parity FP SIMMs (voor bijv. DEC Alpha)
Sound:
---------
-ISA soundkaartje m. Opti chipset (erg basic, maar hij doet het)
I/O en SCSI controllers:
--------------------------
-ISA/VLB Multi-IO ctrls
-ISA SCSI contollers (Adaptec, zonder bootROM, dus vooral interessant voor scanners en CDRom)
-PCI Adaptec 2904 Fast-SCSI controller, 50p int en ext, non bootable
-PCI array controller (Digital A09-KZPSAPS, m. i960 I/O proc- vermoedelijk uit een DEC Alpha sys), 1x intern 68p, 1x ext 68p- HVD
-2x PCI array controller uit een IBM RS/6000 - extern 68p aansluiting only, HVD
-PCI Compaq Wide Array controller, twee kanalen (68p intern en extern) en een AMD 29040-33GC I/O processor plus 8MB cache
-Mylex DAC960P-2 W-SCSI RAID controller, 2 kanaals, met 4MB cache (uitbreidbaar tot 32MB dmv 72p FP parity SIMM), 2x 68p intern, 1x 68p extern, en een i960 I/O proc. Evt ook 3m 68p externe SCSI kabel erbij
Koeling
-------------
-So3, So7 en So370 HSF combo's en losse HSsen
-So478 Intel stock koeler (dus incl heatsink, fan en bevestigingsmechanisme)
-een paar 50 en 80mm fans
Diverse (PC-related):
---------------------------
-Stapels DB9 (serieel) en Parallelle poorten met kabeltjes voor AT mobo's
-Soyo VGA/COM riser, iig te gebruiken met de Soyo SY-5TS mobo met i430HX chipset en onboard S3 Trio VGA
-externe 3.5" en 5.25" SCSI behuizingen (m. ingeboude voeding), 50p
Collector's items

-----------------------------------------
(let op de knipoog, veel geld zijn ze niet waard, maar wil ze wel voor iets anders 'leuks' ruilen)
-Novell NE-1000 (de NIC waar alle andere NICs van afgeleid zijn), 8b 'ISA'
-HP Visualise FX4 18MB OpenGL accelerator (destijds zowat de zwaarste op de markt, kostte USD 2200, neemt een AGP en een PCI slot in beslag en werkt maar is in staat gebleken een el-cheapo 300W voeding door te branden )
-PictureTel Live-200P videoconferencing kaart, PCI nostalgie voor de boom die nooit kwam... (ISDN uitvoering, video in etc.etc.)
Apple:
---------
-Power Macintosh 7200/90, compleet met Apple monitor, keyb en muis. OS 7.5.1 draait er momenteel op (maar heb ook 8.5 liggen)
Sinclair Spectrum:
----------------------
+- 250 originele cassettes met Spectrum spellen erop. Een lijst moet ik nog maken, maar de meeste klassiekers zitten ertussen. Mail me voor meer details als je in afzonderlijke spellen of overigens de hele lading geinteresseerd bent.
Non-PC:
-----------
-Nokia 3330, vermoedelijk defect, allicht geschikt voor onderdelen (scherm en keyb doen het prima)
-defecte Nokia 6110 (simlockvrij als je'm aan de praat krijgt, defect onbekend)
-defecte AGFA CL20 digicam (defect sinds val, doet niets meer)
-wijn
-Alle 6 afleveringen van The Hitchikers Guide to the Galaxy TV series (BBC, begin jaren '80) op 2 CDs
heb ik niet:
---------------
EURO's
IK ZOEK:
KABELS:
-----------
-UTP, liefst twee of drie stukken van 5m CAT 5 met stekkers
-setje KVM kabels (kan tem 4x gebruiken)
CPU:
------
-Intel P233MMX
-Cyrix/IBM M2-PR333 (of evt PR300)
-IDT Winchip 2 (snelheid van minder belang)
-K6-2 550MHz
-K6-3 450MHz
-Nextgen of RiseMP CPUs (zie je bijna nooit, maar stel je voor dat...)
-willekeurige Slot 1 of So370 CPU's (Via C3 is mooi, maar eigenlijk is alles welkom)
Koeler:
---------
-So370 koeler met een clip die de buitenste socketlipjes gebruikt (ivm afgebroken middellip)
Mobo:
--------
Ik zoek dus mobo's met specifieke chipsets, fabrikant/model van minder belang. Enige wat telt is chipset en dat hij het doet, uiteraard
Ik geef eerst de 'naam' van de chipset en dan evt tussen haakjes wat op de chip op de mobo zelf staat
Intel:
i430TX
Via:
VP2 (VT82C590VP)
MVP4 (VT82C598AT)
ALi:
Aladdin II (? - allicht M1511)
Aladdin 7 (M1561)
SiS:
5580 (5581/5582)
5596
5598
530 (530)
Opti:
Alles voor So5/So7
VLSI:
alles voor So5/So7
PC Chips (niet echt een eigen merk, maar gerelablede chips van andere fabrikanten):
HX Pro = Ali Aladdin III Gotcha
SX Pro = SiS 530
VX Pro II=Utron 601 hebbes!
VIA GRA = VIA MVP4 (die naam moet ik hebben

)
Geheugen:
--------------
-32MB/64MB 72p SIMMS
-128MB+ PC100/133 SDR-SDRAM en 256MB+ PC2100 (of hoger) DDR-SDRAM
VGA:
------
-simpele AGP kaart (4 of 8MB en een S3 of Intel controller is al zat, maar meer mag ook

)
-Diamond Edge3D PCI (oude VGA/sound combokaart)
-een S3 Savage kaart (AGP of PCI, maakt niet uit)
-een kaart op basis van de Imagine128 chipset (o.a. Number9 en Revolution hadden ze)
Behuizing:
----------------
-ATX desktop (dus plat op de tafel, geen towermodel dus)
Voeding:
------------
-ATX voedingen (wattage minder relevant, zolang het maar boven de 200W is)
Systeem:
------------
-SGI (I wish )
-Sinclair (vooral QL)
-DEC Alpha
-Amiga
Printer:
----------
-een simpel laserprintertje- iets van een HP LJ4+ is al zat. Evt met bijbetaling als er toner in zit (ik ga failliet aan zwarte cartridges voor m'n Epson inkjet kopen- zelfs de no-name op beurzen gaan te hard )
Non-PC:
-----------
-bamboeplanten voor in de tuin (die +- 2.5m hoog worden)

-wijn
[
Voor 10% gewijzigd door
dion_b op 23-05-2003 21:48
]