Toon posts:

[Ervaringen]Philips 109p40 convergentiefouten/garantievragen

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 838 views sinds 30-01-2008

• halfgaar
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 27-08 01:38
Hallo,

Ik heb een philips 109p40 monitor, al een tijdje. Ik heb er alleen een probleem mee. In 3 hoeken zitten convergentiefouten. Je ziet dat vooral duidelijk in textmode (dos full screen bijvoorbeeld). Als je dan je beeld vol tekst zet, hebben veel letters een blauwe of rooie schaduw. Ik heb al garantie aangesproken, de nieuwe heb ik nog niet binnen. Toch wou ik graag even van andere 109p bezitters hier wat over horen. En alsjeblieft geen reacties van "iiyama rulet, philips sucks" :)

Halfgaar

• CV_SmileY
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 06:45

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Het enige wat ik jou hierover kan vertellen is : Ik heb er geen last van :) volgens mij is het dus geen 'standaard-probleem' van die 109P40.

• Bor
  • Laatst online: 20:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is een bekend probleem van deze monitor. Ik heb er onlangs ook een gekocht en heb nu al voor de 3e keer een andere gekeken. Kijk ook goed aan de linkerkant van het scherm of je daar niet toevallig verticale lichte balken in het scherm ziet (heel vaagjes). Als het scherm het doet is het een heel mooi ding maar ik heb nu al 3 anderen gehad met verschillende problemen (in 1 maand tijd!)

de eerste: dode pixels (wist niet dat dit kon) en hoog piepend geluid
de tweede: rechts super onscherp en links verticale strepen, convergentiefouten
de derde: over hele scherm onscherp, weer links verticale strepen, weer convergentiefouten.

Dit is dan ook de laatste keer dat ik deze monitor omruil. Als de volgende nog niet goed is ga ik mijn geld terug eisen. We hebben het hier om een dure monitor waar ik ook kwaliteit van verwacht. Tot nu toe is dat helaas uitgebleven. Ik heb meer mensen hier over horen klagen. Zeker als je hiervoor of hiernaast een goede monitor gebruikt (lees: een die wel scherp is en het wel goed doet). De koerier die men gisteren weer om kwam wisselen vertelde mij dat ze heel vaak dit type terug kregen. Als ik jou was zou ik dus heel snel Philips bellen.

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Kan het ook zijn dat er toevallig een productie serie is die net pech heeft? De 109p20 werd hier op tweakers ooit aangeraden om te kopen bij een high end systeem. CT duitsland had hem als beste getest. Het lijkt me dan toch geen slechte.

Bor de wolluf, Wanneer heb jij je monitor gekocht?

Halfgaar

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 26 March 2003 @ 09:32:

Bor de wolluf, Wanneer heb jij je monitor gekocht?

Halfgaar
Ik heb hem nu ongeveer 1 maand geleden gekocht maar heb nu 2 monitoren gehad met zeer uiteenlopende productiedata. Ik had zelf ook al bij philips aangegeven dat het een slechte serie kon zijn, maar dat werd daar ontkend. Over het algemeen hoor je of hele goede of hele slechte dingen over deze monitor. Wanneer je er een hebt die werkt dan doet hij het ook heel goed. Is er maar iets mis kun je het wel vergeten, met het OSD krijg je die problemen bijna nooit weggeregeld.

Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Vierde scherm is nu binnen, ook deze heeft convergentiefouten. Echter deze keer maar in 1 hoek. Dit is nu het 4e scherm dat ik heb dat hier last van heeft. Ik heb nog nooit een 109p40 gezien die er geen last van heeft (sommige mensen zijn niet zo kritisch). Wat soms nog wel eens tegen bepaalde klachten helpt is het instellen van net geen 100 Hz maar bv 99 of 98 Hz mbv powerstrip. Dan zijn bij mij in ieder geval de verticale lijnen verdwenen voor het grootste deel.

[Voor 30% gewijzigd door Bor op 26-03-2003 13:55]

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Het lijkt wel een TFT productieproces. Er mislukken veel, en sommige gaan goed. In deze situatie is het dan zo dat ze de klant laten bepalen of het ding goed is of niet. Ik vind dit vrij belachelijk.

Die van mij kan vandaag binnenkomen. Als die fouten heeft, ga ik maar eens aan die service lui vragen of ze mij een kunnen sturen die ze ook goed getest hebben. Ik vind dit echt belachelijk.

Nog een vraagje trouwens. Een vriend van mij heeft ook deze monitor. Hij heeft veel last van wazigheid op hoge resolutie/resfreshrate. Als hij hem op 1280x960x100Hz zet is het heel wazig. Op 60 Hz is het goed. Is dit ook zo'n kuur, of kan dit ook aan de RAMDAC dan de videokaart liggen?

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 26 March 2003 @ 14:49:

Nog een vraagje trouwens. Een vriend van mij heeft ook deze monitor. Hij heeft veel last van wazigheid op hoge resolutie/resfreshrate. Als hij hem op 1280x960x100Hz zet is het heel wazig. Op 60 Hz is het goed. Is dit ook zo'n kuur,
of kan dit ook aan de RAMDAC dan de videokaart liggen?
Kan overal aan liggen. Interferentie, verkeerde kabel etc. Ik heb ook een gehad met onscherp beeld, maar dat deed zich op vrijwel elke resolutie en frequentie voor.

De monitor die ik nu heb maakt een hoogfrequent geluid wat heel erg irritant is. Ik wordt er nu echt heel erg moe van. Als dit niet over gaat ga ik bij Philips mijn geld terug vragen. Dit is niet normaal meer :( :( :(

update: weer contact gehad met philips, deze bood aan terug te bellen met een passende oplossing waar op dit moment over wordt overlegd. Ik baal er nu dus echt heel erg van. Ik moet eerlijk zeggen dat Philips tot nu toe alles heeft gedaan wat zij kon om deze problemen op te lossen echter lijkt het er op dat er niet veel correct werkende 109P40 te vinden zijn op dit moment. Ik zelf zit te denken aan een verkeerde batch uit de fabriek oid. Tot nu toe hadden alle modellen soortgelijke problemen:

1 - dode pixels en hoog frequent geluid
2 - verticale anomaliteiten aan de linkerkant van het scherm, rechts extreem onscherp
3 - geheel onscherp, zelfde verticale anomaliteiten
4 - hoog frequent geluid, heel erg scherp (eindelijk)

In nummer 2,3 en 4 had ik last van convergentiefouten. :'(

[Voor 52% gewijzigd door Bor op 26-03-2003 17:37]

Frontpagemoderatie Forum

• kickert
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19-08-2005

kickert

Guinness is good for you

Je hebt helemaal gelijk, ik draai op dit moment de 109p40 op 1600x1200 bij 85Hz (ja dat kan :+)en ik heb ook last van een vage 'schaduw' bij alle verticale balken, en nu je het zegt: ik heb ook vreemde verticale balken aan de linkerkant van het scherm. Hij is rechts niet extreem onscherp, hooguit een heel klein beetje. Maar vooral de 'schaduw' irriteert mij enorm. Ik dacht eerst dat het aan de videokabel zou kunnen liggen. Misschien is dit ook zo: heb je ooit een andere VGA of een BNC-kabel uitgeprobeerd? En welke videokaarten heb je dit ding allemaal op aangesloten?

Save the rainforest, kill a beaver.

• halfgaar
Het is niet de kabel. Met verschillende monitoren en dezelfde kabel is de fout heel anders. De videokaarten die ik heb geprobeerd zijn een MSI GeForce 2 pro en een Voodoo 3 2000. Die doen beide precies hetzelfde.

Ondertussen heb ik mijn nieuwe monitor. Wat daar mee aan de hand is, ga ik even een nieuw topic over maken. Ik wil namelijk wel eens weten wat anderen vinden de philips service.

• Bor

Bor

kickert schreef op 26 March 2003 @ 18:02:
Misschien is dit ook zo: heb je ooit een andere VGA of een BNC-kabel uitgeprobeerd? En welke videokaarten heb je dit ding allemaal op aangesloten?
Ik heb hem geprobeerd op een Matrox Millenium II, Gigabyte Radeon 8500 Pro 128 Mb, Normale Geforce 4 en nog een andere matrox (mystique oid). Ik kan je vertellen dat het echt niet aan de grafische kaart ligt en zeker ook niet aan de kabels. Ik heb nu 3 verschillende monitor kabels gebruikt EN een BNC kabel (kwaliteitsverschil is er niet). Allemaal leveren ze de zelfde problemen, ook op andere PC's (in andere ruimtes om ook omgevingsstraling van iets uit te sluiten).
Het ligt dus echt aan de monitor . Ik kan het gewoon niet begrijpen.
Wat daar mee aan de hand is, ga ik even een nieuw topic over maken.
Ook niet goed? Misschien heb je wel een van de gene die ik terug heb gestuurd, kun je alvast even een kort zeggen wat daar mee aan de hand is?

Overigens moet ik zeggen dat de Philips service tot op dit moment zeer goed is geweest. Elke keer werd de monitor zonder problemen omgeruild. Helaas is dat veel te vaak nodig gebleken.

Frontpagemoderatie Forum

• Spyronius
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-04-2013
Heb zelf ook een 109p40, al een tijdje eigenlijk, maar nog nooit problemen gehad, heb hem op 100 Hz staan en doet het gewoon, geen verticale strepen niks. Ik vind het een super monitor, de scherpste die ik in tijden gehad heb.

• Bor

Bor

Spyronius schreef op 27 March 2003 @ 10:05:
Heb zelf ook een 109p40, al een tijdje eigenlijk, maar nog nooit problemen gehad, heb hem op 100 Hz staan en doet het gewoon, geen verticale strepen niks. Ik vind het een super monitor, de scherpste die ik in tijden gehad heb.
Kijk eens op een donker (liefst zwarte) achtergrond met een wit window. Durf bijna te wedden dat je dan last krijgt van ghosting. Ik heb er nu heel wat gezien en allemaal hadden ze last van de verticale lijnen aan de linkerkant , ghosting (in meer of mindere mate) en convergentiefouten. Hoe lang heb je die monitor al? Het begint er op te lijken namelijk dat de wat oudere versies beter zijn.

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Bor_de_wolf: Het topic staat er al: philips omruil garantie 109p40

In het kort: Hij is helemaal vies, veel te licht (als je autocalibrate niet gebruikt), afgebeelde dingen vegen uit over de hele breedte, convergentie fouten, geometrie een puinhoop zelfs op fabriek instellingen. Ik zou het serienummer kunnen vertellen als ik thuis was :)

• kickert

kickert

Guinness is good for you

Het is in ieder geval goed dat je door eliminatie bekeken hebt waar de fout ligt. Dit wil nog wel eens niet gebeuren, en dan kom je op de meest domme fouten terecht. Zeker als je de monitor aan een matrox-kaartje hangt, en hij doet nog steeds vaag, en je hebt de kabels gewisseld, dan kan het niet anders of de monitor is brak. Ik zal binnenkort mijn monitor ook eens aan een andere kaart hangen, maar ik vrees dat de uitkomst al bekend is....

Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om voor de minieme convergentie-problemen een monitor van tig kilo terug te sturen, in een doos die ik volgens mij niet meer heb. En Philips heeft waarschijnlijk geen on-site garantie, of wel?

• Bor

Bor

kickert schreef op 27 maart 2003 @ 10:30:

Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om voor de minieme convergentie-problemen een monitor van tig kilo terug te sturen, in een doos die ik volgens mij niet meer heb. En Philips heeft waarschijnlijk geen on-site garantie, of wel?
Ik heb tot nu toe bijna altijd binnen 24 uur een nieuwe gekregen, met de koerier aan huis gebracht, gewoon on site dus.

halfgaar -> klinkt mij niet onbekend.

Frontpagemoderatie Forum

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:42
Ik heb een 109P20, ben er erg tevreden over, 1600*1200@100Hz doet ie nog prima!
Hoe kan ik dat ghosting het best testen :?

• halfgaar
1600x1200 kan niet op 100HZ met de p40. Weet je dat zeker?

Ghosting: Zet hem heel licht. Beweeg wat wits over een zwarte achtergrond. Zie je een veeg over de breedte van het beeld?

Convergentie: Neem een zwarte achtergrond. Heeft jouw taakbalk een gekleurde schaduw, en letters bij iconen dan? Check overal in je beeld.

• kickert

kickert

Guinness is good for you

Ik ben eens even verder gaan kijken, en het is me behoorlijk opgevallen dat als ik de resolutie lager zet, de convergentieproblemen eigenlijk bijna weg zijn. Dus van 1600x1200 naar 1024x768 levert een drastische vermindering van problemen op.

Zou dit toch niet kunnen betekenen dat de hardware van de monitor wel goed is, maar er ergens iets met bekabeling of de videokaart niet klopt? Ik heb tenslotte een Geforce 4, die staan nou niet echt bekend om hun goede image quality...

Ik ga ervanuit dat als de monitor stuk is, hij op elke resolutie ghosting en convergentieproblemen zou moeten tonen, en dat doet hij dus niet, vandaar.

• halfgaar
Bij mij was het zo dat de fouten groter werden op lage resoluties. Het leek wel alsof hij altijd x % pixel ernaast zat. Maar ik heb nog nooit gehoord dat convergentie problemen kunnen onstaan door te hoge res, maar ik kan het ook niet ontkennen.

Staat de GeForce 4 bekend om slecht beeld? Daar heb ik niets van gehoord. Ligt dat aan de chip, of de ramdac?

• Bor

Bor

kickert schreef op 27 March 2003 @ 11:32:
Ik ben eens even verder gaan kijken, en het is me behoorlijk opgevallen dat als ik de resolutie lager zet, de convergentieproblemen eigenlijk bijna weg zijn. Dus van 1600x1200 naar 1024x768 levert een drastische vermindering van problemen op.
Op een hogere resolutie moet de electronica (die monitor is bijna geheel digitaal van binnen) meer werk doen.

Frontpagemoderatie Forum

• freakstar
halfgaar schreef op 27 maart 2003 @ 11:15:
1600x1200 kan niet op 100HZ met de p40. Weet je dat zeker?

Ghosting: Zet hem heel licht. Beweeg wat wits over een zwarte achtergrond. Zie je een veeg over de breedte van het beeld?

Convergentie: Neem een zwarte achtergrond. Heeft jouw taakbalk een gekleurde schaduw, en letters bij iconen dan? Check overal in je beeld.
Moeje wel even lezen :P P20 hebbik...
Ik zal het vanavond eens even proberen met die ghosting zooi enzo.

• halfgaar
Ik heb gelezen. Ik bedoelde daarmee: de p40 is nieuwer. Ik kan mij niet voorstellen dat de p20 dat wel kan, en de p40 niet.

• kickert

kickert

Guinness is good for you

Nog even over de resolutie, het is wel degelijk zo dat op hogere resoluties bij een baggerkabel, of een ranzige videokaart, meer ghosting optreedt. Dit heb ik aan den lijve mogen ondervinden toen ik een verlengkabeltje had gekocht voor een 17" monitor, nou dat was feest. Precies deze problemen, maar dan nog een tikkeltje erger... :+
KVM-switches passen ook technologie toe om de problemen met signaalverzwakking op te vangen. En de problemen die ik hier lees, en zelf ervaar, zijn precies de symptomen van een baggersignaal, dat kan dus aan de kabel, en aan de videokaart liggen. De monitor is natuurlij niet uigesloten van fouten....

Helaas staat de Geforce 4 op bepaalde modellen ook bekend om een slechte image quality, zoek maar eens op GoT. De Leadtek kaarten stonden hoog aangeschreven, dus daar ga ik mijn monitor binnenkort eens op aansluiten, om te kijken of het iets scheelt. Als de monitor daar beter presteert, zal ik waarschijnlijk een Leadtek Geforce kopen. Ik ben vooral voor Geforce omdat je die kan omklussen naar een Quadro, wat handig is voor 3d-modelling wat ik voor mijn studie vaak moet doen. Misschien zou ik ook eens moeten kijken naar de Ati-kaarten, die schijnen ook naar een FireXL om te bouwen te zijn.

Maar als conclusie, de monitorproblemen hebben echt alle symptomen van een zwak signaal. Vandaar dat ik zo zit te twijfelen.

• Bor

Bor

Ik heb alle combinaties al geprobeerd en kan de kabel en de grafische kaart / pc wel uitsluiten.

Frontpagemoderatie Forum

• CV_SmileY
  • Laatst online: 06:45

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

freakstar schreef op 27 maart 2003 @ 10:50:
Ik heb een 109P20, ben er erg tevreden over, 1600*1200@100Hz doet ie nog prima!
Hoe kan ik dat ghosting het best testen :?
Hoe doe je dat? mijn 109P20 kapt er toch echt mee boven de 1600*1200@85Hz

• halfgaar
Ghosting is ook iets anders dan convergentie fout. Ghosting kan komen door slechte kabel. Dat je rood groen blauw naast elkaar valt niet, of vrijwel niet. Als je in een opstelling van de mediamarkt ofzo kijkt, hebben alle monitoren ghosting omdat ze daar op verdelers zijn aangesloten. Maar de convergentie is dan wel prima. Dit is mijn ervaring tenminste.

• eCoLL
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2014

eCoLL

Enemies make dangerous friends

Ik lees hier zo de problemen met de 109p40. Er is dus wel iets fundamenteels mis met deze monitor. Mijn monitor is nu vier keer omgeruild. De laatste vertoonde na ongeveer twee maanden weer kuren: een hoog frequent en super irritant geluid. Ik heb deze een tijdje geleden weer laten omruilen maar ook deze produceerde weer het geluid, zij het in mindere mate. Technisch was het beeldscherm okee. Omdat ik het beeld fantastisch vind en geen trek had in nog een keer omruilen heb ik het volgende gedaan: ik ben naar de Gamma gereden daar een zak met geluidsisolatiemateriaal gehaald. Dit op de zijkanten en onderkant van de monitor geplakt (bovenkant moet je wel vrijlaten !!!). Het probleem is nu opgelost :).

• freakstar
CV_SmileY schreef op 27 March 2003 @ 12:49:
[...]

Hoe doe je dat? mijn 109P20 kapt er toch echt mee boven de 1600*1200@85Hz
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet.
Ik heb een stereo driver geinstalleerd, daarmee kun je wat spelen geloof ik.
Vinkje weggehaald dattie ook frequenties moet laten zien die de monitor niet ondersteund volgens hem.
Onder Windows 2000 is het btw.

• kickert

kickert

Guinness is good for you

hmmm... dat soort grappen ken ik. Ik zou daar een beetje mee uitkijken, je monitor werkt buiten specificaties. Ik kan me iets herinneren dat dit een hoger voltage vergt, dus dat dit wel eens op den duur tot een defect kan leiden, waarbij Philips je zal melden dat dit niet onder de garantie valt. Maar je moet het natuurlijk zelf weten :).

• Bor

Bor

eCoLL schreef op 27 maart 2003 @ 13:07:
De laatste vertoonde na ongeveer twee maanden weer kuren: een hoog frequent en super irritant geluid. Ik heb deze een tijdje geleden weer laten omruilen maar ook deze produceerde weer het geluid, zij het in mindere mate.
Dat heb ik nu ook al tot 2 keer toe gehad met 4 keer andere monitor. Technisch gezien waren helaas die van mij allen slecht.

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet.
Ik heb een stereo driver geinstalleerd, daarmee kun je wat spelen geloof ik.
Vinkje weggehaald dattie ook frequenties moet laten zien die de monitor niet ondersteund volgens hem.
Onder Windows 2000 is het btw.
Hoort de monitor niet te zeggen dat datn iet kan? Dan zegt hij toch frequency out of range? Een 105s doet dat zelfs.

• Bor

Bor

Wanneer je de Philips monitoren voorziet van een invoersignaal met een te hoge refreshrate krijg je inderdaad een "Frequency out of range" bericht om je monitor te beschermen tegen beschadiging.

Frontpagemoderatie Forum

• freakstar
Bor_de_Wollef schreef op 27 maart 2003 @ 14:16:
Wanneer je de Philips monitoren voorziet van een invoersignaal met een te hoge refreshrate krijg je inderdaad een "Frequency out of range" bericht om je monitor te beschermen tegen beschadiging.
Die krijg ik niet, 1600*1200 @ 100Hz.
Ik denk dat het slecht is voor mijn monitor, wie kan dit bevestigen?

[Voor 3% gewijzigd door freakstar op 27-03-2003 14:33]

• Bor

Bor

freakstar schreef op 27 maart 2003 @ 14:33:
[...]

Ik kan je bevestigen dat het gebruiken van een monitor buiten zijn specs altijd slecht voor de monitor is.

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Ik weet niet of je dit topic nog volgt, ik zet het er toch maar even bij. Weet je zeker dat hij op 100 Hz draait? Kijk eens bij extra in het OSD. De horizontale frequentie is bij de 109p maximaal 111 Khz. Zit hij daar overheen? En wat geeft hij aan voor refreshrate?

• Bor

Bor

Heeft topic starter al meer resultaat?

Frontpagemoderatie Forum

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:07

woutur

Klauwtjes uit!

Of nog mooier, weet er iemand hoe je dit hardware matig kan oplossen?
Als in niet via het menu maar gewoon lekker even knutselen met een geisoleerde schroevendraaier :)

Mijn eeuwenoude monitor heeft namelijk niet continue ernstige convergentie problemen (soms wel van een halve centimeter).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• halfgaar
werd mijn topic nog gevolgd :)?

Had ik al verteld dat ik een nieuwe monitor had? Echt een nieuwe, nieuw in doos. Ik had die van mij al maanden. Hij is wel scherper dan wat ik ook heb gehad, maar weer convergentie fouten. Die gasten bij de helpdesk blijven maar beweren dat de 109p daar bijna nooit last van heeft.

Nu zit ik met het probleem dat als ik een nieuwe monitor aanvraag, hem eerst goed wil testen. Het kan ook, je kan eerst de nieuwe testen voordat je je oude weg doet, maar ik ben overdag altijd weg dus dat gaat niet.

Bor de wollef: Wat heb jij ondertussen gedaan?

• Bor

Bor

Ik ben intussen al bij het hoofdkantoor van Philips beland met a. klachten over de helpdesk (convergentiefouten zijn meer regel dan uitzondering als ik de reacties hier en daar lees en hoor) en b. klachten over alle monitoren die ik heb gehad. Philips heeft het in behandeling genomen maar intussen staar ik nog steeds naar een brakke 109p40 hier jammer genoeg. Gelukkig lijken ze op het hoofdkantoor wat meer verstand van zaken te hebben. Ook daar hadden ze al van de problemen met de 109p40 gehoord. Ik denk dat de helpdesk gewoon niet mag vertellen dat er meer problemen zijn. Mij werd daar verteld dat ik absoluut een uitzonderlijk geval was (mijn monitoren dan) terwijl ik meerdere mensen spreek die het zelfde doormaken als mij. Helaas nog geen oplossing dus. Vreemd trouwens dat er zelfs in scherpte al zo'n groot verschil in de monitoren zit.

Frontpagemoderatie Forum

• kickert

kickert

Guinness is good for you

Ik heb inderdaad een week na mijn post een nieuwe videokaart aan mijn monitor gehangen, en in principe waren dezelfde problemen waar te nemen, namelijk nog steeds een ghost na verticale lijnen. Als ik daarentegen zie wat voor brakke monitors je binnenkrijgt als je het ding wil omruilen, heb ik denk ik nog geluk. Het is maar heeeel erg weinig ghosting namelijk, en misschien hoort dat wel als je 1600x1200 draait.

• Bor

Bor

Ghosting hoort nooit in een grotere mate voor te komen. 1600 x 1200 is een normale resolutie voor deze monitoren. Het exemplaar wat ik heb is overigens geometrisch ook niet goed te krijgen hoeveel ik ook met de instellingen in het OSD aan de gang ben. Daar hadden sommige andere monitoren ook last van.

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Mijn vorige monitor (de waarschijnlijk gewoon kapotte die ik heb gekregen van de omruilservice) had inderdaad ook enorme geometriefouten.
Maar die ghosting? Ik zie dat heel lichtjes op een grijze achtergrond, maar ook alleen dan. Bijvoorbeeld als ik in blender (3d modelleer programma) werk. De muiscursor bijvoorbeeld heeft dan een lichte schaduw ongeveer een cm aan de rechter kant. Hoe erg heb jij het dan Kickert?

Bor de wollef: Hoe ben jij bij het hoofdkantoor aangekomen dan? Het lijkt mij verstandig om zoveel mogelijk te mensen er over te laten klagen, ik wil zelf dus ook even klagen. Als ik naar deze monitor kijk en de convergentiefouten wegdenk, is het echt een geweldig ding. Ik hoop dat het ooit nog lukt.

• bos
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-04-2010

bos

Like my speedo?

Jezus, wat een ellende met die dingen.
Ik heb in 2 weken 3 keer een nieuwe 109P20 ontvangen en als laatste een P40.

Het begon met mijn 1,5 jaar oude P20:
Een vette geelzweem omdat er een kleurkanon was uitgevallen. Krijg ik direct een P20 terug. Deze heeft een focusprobleem; onscherpe gedeelten.
Tweede P20: ook een focusprobleem.
Derde P20: idem.

Een P40 ontvangen: Deze heeft een geometrisch probleem dat niet te corrigeren valt. Ik wacht nog ff met RMA aanvragen, zo ga ik snel door mijn verlofdagen heen.

Philips: 'Let's fake things better'

I wouldn't join any club that accepted ME as a member.

• halfgaar
bos: Heb je dan geen last van convergentie errors? Dat is eigenlijk mijn grote probleem. Dat dus rood-groen-blauw niet op elkaar vallen, maar naast elkaar. Bedoel jij dat met focus probleem?

• dragak
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2018

dragak

kennis zonder kennis

Mensen mensen toch je kan bij deze Monitor de convergence en purity instellen.
Ben een zeer tevreden gebruiker van de philips 109P zeer veel contrast zeer scherp en een warme kleur.

Druk je MENU knop in op de monitor ga helemaal omlaag naar EXTRA CONTROLS.
de 3de optie is Convergence de 4de purity, daar kan je toch ook echt je beeld perfect mee afstellen hoor.

*System Specs Video Editing pc* *System Specs Internet pc*

• OSC-DIS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02-06-2012
Ik werk nu met een 109B40. Heel goed monitortje, 1600*1200*32 @ 85 Hz en hij doet het prima geen gosting, .... Prima monitor. Resoluties boven 1600*1200 werken niet zo goed omdat alles dan andere vormen gaat aannemen enz. Heel raar

[Voor 30% gewijzigd door OSC-DIS op 12-04-2003 19:13]

• halfgaar
dragak: Wij zijn geen scheer en foppen medewerkers. Als ik in windows zit heeft mijn taakbalk een rode schaduw, maar ook alleen de taakbalk. Stel ik het zo in dat de taakbalk goed is, dan is de rest fout. Geloof mij, mijn klachten zijn echt.

Zoals je hebt kunnen lezen ergens aan het begin van dit forum, als je een goede hebt dan heb je ook een goede. Maar het komt de laatste tijd vaak voor dat er fouten in zitten.

• Bor

Bor

dragak schreef op 12 April 2003 @ 18:47:
Mensen mensen toch je kan bij deze Monitor de convergence en purity instellen.
Ben een zeer tevreden gebruiker van de philips 109P zeer veel contrast zeer scherp en een warme kleur.

Druk je MENU knop in op de monitor ga helemaal omlaag naar EXTRA CONTROLS.
de 3de optie is Convergence de 4de purity, daar kan je toch ook echt je beeld perfect mee afstellen hoor.
Denk je nou echt dat we dat allemaal niet gedaan hebben? De monitoren die nu worden verkocht hebben echt allemaal problemen met de convergentie zoals het nu lijkt. Ik heb er zelf al 5 gehad, geen 1 die het goed deed. Bovendien als je de iceadjust software hebt doorlopen heb je de convergentie al afgeregeld. De problemen doen zich ook niet voor op het gehele scherm maar vaak bijvoorbeeld alleen aan de linkerkant terwijl de rechterkan wel goed is, of boven en onder etc. Je mag van mij aannemen dat ik de monitor echt wel goed heb afgesteld. Ik heb zelfs de instellingen nog eens met philips doorgenomen en die kwamen ook tot de conclusie dat het echt alleen aan de monitoren kon liggen.

Dus, "daar kan je toch ook echt je beeld perfect mee afstellen hoor." is in vele gevallen absoluut niet waar!

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Bor de wolf: Misschien had je er overheen gelezen, maar ik zou graag willen weten hoe jij met het hoofdkantoor in aanraking kwam.

• Bor

Bor

Inderdaad overheen gelezen. Op een gegeven moment hebben ze gewoon mij gebeld over mijn klachten. Dat was wel pas na de 5e monitor.
halfgaar schreef op 13 April 2003 @ 12:21:
Bor de wolf: Misschien had je er overheen gelezen, maar ik zou graag willen weten hoe jij met het hoofdkantoor in aanraking kwam.

[Voor 5% gewijzigd door Bor op 13-04-2003 12:53]

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Dat is lastig. Ik heb het nog wel met zo'n helpdesk gast erover gehad, dat als ik mijn monitor weer zou omruilen, dat hij er dan een melding bij zet dat het al de zoveelste keer is. Maar ik kan dus niet omruilen, omdat ik de nieuwe monitor eerst wil controleren, en dat kan pas over 9 weken, als mijn stage is afgelopen.

Bor de wollef: Kan jij het mij melden als je resultaat hebt? In dit topic ofzo? Als topics worden gecloset na een tijd, zou je het dan kunnen emailen?

• Bor

Bor

Ik zal mijn best doen. In de tussentijd lijkt het me gewoon het beste als we elkaar op de hoogte houden via dit topic. Zo te zien zijn er alweer meer mensen met problemen met deze monitor. Reden genoeg om dit topic te houden toch?

Frontpagemoderatie Forum

• Nefiorim
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:52
Ik heb nu sinds ongeveer april of mei vorig jaar een 109P40.. Zelf totaal geen problemen gehad. (Ik denk ik gooi dr weer een positieve ervaring tegen aan)

XBO: Michaël#3318

• Bor

Bor

Nefiorim schreef op 13 April 2003 @ 19:53:
Ik heb nu sinds ongeveer april of mei vorig jaar een 109P40.. Zelf totaal geen problemen gehad. (Ik denk ik gooi dr weer een positieve ervaring tegen aan)
Kan ik mij voorstellen, het lijkt erop dat alleen de "nieuwe" 109P40's deze problemen geven. Ik ken ook meerdere mensen met een iets oudere bouwdatum. Die zijn allemaal heel goed (daarom kocht ik er ook 1). Iemand hier die een oudere monitor heeft die ook problemen geeft?

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Wat is ouder? Ik heb die van mij gekocht op 31 juli 2002. Een vriend van mij daar vrijwel direct na. Die van hem is ook fout.

En verder lijkt mij het goed om via dit topic elkaar even op de hoogte te houden.

• dragak
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2018

dragak

kennis zonder kennis

HMmm, I see, nou jah ongelooflijk, tis te hopen dat jullie dan snel een goede monitor weten te bemachtigen want dit is ongelooflijke dikke pech.
dus moet ik dan maar blij zijn met een ouder type denk ik.

*System Specs Video Editing pc* *System Specs Internet pc*

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Misschien dat dit helpt bij het testen:

NOKIA test tool

Vooral erg fijn om de convergentie goed af te stellen.

de betaler vervuilt

• Bor

Bor

GA!S schreef op 13 April 2003 @ 23:33:
Misschien dat dit helpt bij het testen:

NOKIA test tool

Vooral erg fijn om de convergentie goed af te stellen.
Die heb ik ook gebruikt. Inderdaad super handig voor de convergentie. Er is ook nog een tool van philips zelf (niet ice-adjust) maar die is bijna niet meer te vinden. Die is ook nog veel uitgebreider dan de nokia tool. Maar inderdaad voor die mensen die deze tool nog niet kennen -> gelijk uitproberen zou ik zeggen!

Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Hoe groot is trouwens de invloed van de refreshrate op de scherpte van het beeld? Deze monitor die ik nu heb is echt scherper op 85 Hz dan op 100 Hz. Is dat normaal? Beinvloed de refreshrate, naast dat het beeld rustiger wordt, ook de scherpte?

Frontpagemoderatie Forum

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bor_de_Wollef schreef op 16 april 2003 @ 18:59:
Hoe groot is trouwens de invloed van de refreshrate op de scherpte van het beeld? Deze monitor die ik nu heb is echt scherper op 85 Hz dan op 100 Hz. Is dat normaal? Beinvloed de refreshrate, naast dat het beeld rustiger wordt, ook de scherpte?
Koop eens een goede VGA kabel, dat kan erg veel schelen. De kabel die standaard bij mijn 19" CTX PR960F zat gaf ook brak beeld, met een redelijke BNC kabel was dat direct over. Ook de D-sub kabel van een IIyama 22" gaf een aanmerkelijk beter beeld dan de standaard kabel.
Vooral op hoge refreshrates ga je de zwakke schakels zeer goed merken. Is alleen erg lastig om te achterhalen waar je het probleem nou moet zoeken. Is het je videokaart (brakke filters), een slecht afgeschermde kabel of misschien toch je monitor zelf.

Gewoon afstrepen: veel verschillende videokaarten gebruiken, andere kabels, bnc in plaats van d-sub etc.

de betaler vervuilt

• halfgaar
Bor: bij mijn monitor niet. Ik heb hem op 100 Hz en zoals ik zei, hij is scherper dan wat ik heb gehad. Maar: een vriend van mij heeft daar ook last van met zijn 109p. Op 1280x960x100 is het heel erg wazig beeld. Ik raadde hem al aan om even een andere videokaart te proberen, misschien ligt het aan de dac van de kaart. Maar als jij het ook hebt, denk ik dat ik weet waar het zit. Vooral als jij dit met je andere monitoren niet had.

Volgens de electonicawinkel hier in de buurt maakt zo'n bnc kabel bijna niets uit. In een goede vga kabel zitten al kleine coax kabels, en je hebt toch een dsub aan het begin zitten. Maar ik heb het nooit geprobeerd.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

halfgaar schreef op 17 April 2003 @ 08:23:
en je hebt toch een dsub aan het begin zitten.
Daar gaat het niet om, verlies treedt op in de kabel, niet in de aansluiting. Daarbij zijn BNC kabels in een veel hogere kwaliteit verkrijgbaar dan d-sub kabels. De meeste electronicaboeren hebben echter van die 2 tientjes kabels waar je inderdaad niets mee op zal schieten.

de betaler vervuilt

• Bor

Bor

Ik heb zoals eerder in dit topic aangegeven meerdere pc's grafische kaarten en kabels gebruikt (zowel dsub als bnc). Helaas tot nu toe...

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
dan is dit blijkbaar ook een 109p kuur. Ik zal dat ook even tegen die knakker zeggen die dat dus ook had.

• halfgaar
Ik heb nog even wat te melden over mijn ghosting waarvan ik dacht dat hij minimaal was.

Een licht windowtje met text op donker grijs geeft echt gigantische ghosting. Erg vervelend. Dat had ik met mijn andere 109p's niet.

Bor de wollef: Nog succes met het hoofdkantoor geboekt?

• Bor

Bor

Nog geen nieuws hier. Nog steeds in onderhandelfase hoe dit nu op te lossen. Als het goed is hoor ik komende week weer meer.

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Ik hoop het.

offtopic:
Voor het contrast zou ik graag ook nog wat goeds over de monitor willen zeggen :). In dat nokia test programma zit ook een voltage regulation test. Er stond bij dat het moeilijk was om goede high voltage regulation te ontwerpen en te fabriceren. Er stond in de help dat als je beeld niet zoomt als het van licht naar donker gaat, dat je dan een "very good monitor" hebt. Dat is dus het geval bij deze :)

• halfgaar
Bor_de_Wollef schreef op 19 april 2003 @ 19:06:
Nog geen nieuws hier. Nog steeds in onderhandelfase hoe dit nu op te lossen. Als het goed is hoor ik komende week weer meer.
De "komende week" is al bijna voorbij. Al resultaat?

Heb je trouwens ook contactgegevens van dat hoofdkantoor? Ik ben weinig zin om zo vaak om te ruilen totdat ze met mij contact opnemen.

• Bor

Bor

Nog geen bericht hier gehad, waarschijnlijk ivm vakanties oid alhoewel dat ook wel gemeld had mogen worden. Heb jij nog verder iets voor elkaar gekregen?

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Ik vind dat die vakanties alleen voor scholen gelden, niet voor bedrijven, maar wie weet zijn ze wel allemaal vrij ja. Dat zou wel vervelend zijn.

Ik heb geen resultaat nee. Ik kan ook niets doen. Ik ben hele dagen op stage. Ik heb de vorige keren gewoon mijn oude monitor mee laten nemen in mijn afwezigheid, maar dat doe ik niet weer. Ik wil als de nieuwe komt hem eerst testen, voordat ik mijn huidige monitor inruil. Anders krijg ik weer van die verschijnselen die ik eerder had, dat ik een helemaal vieze en nog slechter werkende terug krijg.

En waarschijnlijk heb je weer ergens overheen gelezen :) Ik vroeg of je contactgegevens had van dat hoofdkantoor. Zie mijn vorige post.

• Bor

Bor

Daar heb je gelijk in. Vakanties horen niet voor bedrijven te zijn in dergelijke gevallen. Contact info heb ik niet echt omdat ze tot nu toe alleen contact met mij hebben opgenomen (telefonisch). Zelf zit ik nu ook te wachten op een e-mail van het hoofdkantoor met daarin meer info. Had er dus niet helemaal overheen gelezen ;)

Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Weer meer mensen met de zelfde problemen: Philips 109P40 garantie

Heeft topic starter al een beter resultaat?

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
Pffff. Wekt wel weer emoties op bij mij :( Wat in dat topc staat is helemaal waar. Het is een monitor voor veeleisende gebruikers, en twee keer zo prijzig als die van de aldi. Ik wil kwaliteit.

Ik heb nog steeds geen resultaat, omdat ik zoals ik zei niet kan omruilen vanwege mijn stage. Maar ik ga binnenkort wel even bellen en het erover hebben. De datum van aankoop is nou al zo lang geleden, dat ik vast een of ander vies ding terug krijg, en dat word met de tijd erger.

In dat topic staat trouwens ook een reactie van iemand die een 202p40 kreeg. Dat wil ik ook wel :)

• halfgaar
Bor_de_wollef, jij hebt zeker ook nog geen resultaat, of wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Nee, zelfde als altijd, ze zijn het aan het uitzoeken...

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
Zijn ze het eigenlijk voor jou alleen aan het uizoeken, of krijgt iedereen met een verkeerde 109p een nieuwe als dit eenmaal is opgelost (als je tenminste de helpdesk belt voor een nieuwe monitor)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb het tot nu toe alleen over mijn geval gehad. Dat is ook het enige waar philips op in wil gaan begreep ik. Voor de rest zijn ze intern aan het uitzoeken waar de problemen wegkomen en dat is het enige wat ik er van weet. Philips kiest er blijkbaar voor om per geval de beste oplossing te bepalen in de tussentijd.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
offtopic:
wegkomen :)? Je komt zeker uit het noorden. Ik ook trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Halfgaar -> al enig resultaat? Ik bekijk met afschuw de andere onderwerpen over Philips monitoren hier op GoT. Philips heeft tot op heden helemaal niets meer van zich laten horen. Erg schandelijke zaak imho.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
Ik heb ook al in een van de andere topics voorgesteld om ook dat nog te benaderen....

Ik heb zelf nog geen resultaat. Mijn stage duurt niet zo lang meer, daarna ben ik vrij en dan blijf ik wisselen totdat ik een goede heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !AnacondA!
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-04 15:36
hrm misschien beter n 109B2 nemen? Die heb ik .. nooit ergens last van.
Als je last hebt van blauw/paars aan de randen, dan heb je waarschijnlijk boxen in de buurt van het scherm staan (machneten) je kan de boxen draaien zodat het minder wordt en in iedergeval "degaus" doen...

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

De B serie is totaal niet vergelijkbaar met de betere P (rofessional) serie qua specs etc.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !AnacondA!
nou kan toch tot 2048*1536 aan en kan denk ik vergelijk bare dingen als de 109p40, maar dan zonder die fouten. en toch 120Hz @ 1280*720

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Als ik het goed heb is de b serie niet eens apperture grill. Dat kun je echt niet vergelijken (zie je ook direct terug in de prijs). De B serie is ook geen Brilliance dacht ik. Die monitor is gewoon voor heel ander gebruik gemaakt.

[Voor 28% gewijzigd door Bor op 23-05-2003 13:43]

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
P is inderdaad een betere serie. B is ook inderdaad gewoon shadowmask. En ik wil per se een aperture grill, die hebben een veel hogere dichtheid beeld. Niet eens qua pixels, maar het lijkt gewoon massiever.

En Anaconda: als je dit hele topic hebt gelezen, dan weet je dat onze convergentie fouten niet komen van speakers of iets dergelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !AnacondA!
Nou als je jouw topic start leest lijkt het echt op een fout door speakers ofzo. En nergens staat of jij die optie al bekeken had. De problemen van andere mensen zouden idd van andere aard kunnen zijn. En dan zie ik geen verschil tussen apperturegrill of een uit de b serie.. het is m.i. gewoon een verkooptruuk. "Massiever" net alsof je van meer of minder massief kan spreken bij hoge resoluties. :? Kzou toch maar ns 2 schermen naast elkaar zetten en dan kijken wat er verschilt.. en dan heeft de B serie nog lightframe.. niet dat k dr ooit iets mee doe... maar goed toch suc6 met het zoeken van een beeld zonder fouten, uiteindelijk blijft qualiteit toch een bepaalde mate van subjectiviteit hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

En dan zie ik geen verschil tussen apperturegrill of een uit de b serie.. het is m.i. gewoon een verkooptruuk. "Massiever" net alsof je van meer of minder massief kan spreken bij hoge resoluties. Kzou toch maar ns 2 schermen naast elkaar zetten en dan kijken wat er verschilt.. en dan heeft de B serie nog lightframe.. niet dat k dr ooit iets mee doe...
Niet als flame bedoelt maar bovenstaande geeft duidelijk aan dat je er echt helemaal geen verstand van hebt. Apperture grill hebben een veel hoger contrast als shadow mask monitoren. Lightframe zit op een P serie niet simpelweg omdat het totaal overbodig is op een brilliance monitor. Lightframe is gemaakt voor shadow mask monitoren als ik het goed heb. De brilliance reeks is een totaal andere monitor welke geen lightframe nodig heeft.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
Wat jij zegt bor is denk ik waar. Je ziet op de philips site dat alleen de goedkopere monitoren lightframe hebben.

En anaconda: Ik heb ook allerlei verschillende monitoren naast elkaar gezien. En dat massieve wat ik noemde heb ik zelf bedacht, dat heb ik nergens anders gehoord. En daarnaast hebben de P monitoren ook betere hoogvoltage regulatoren als ik het goed heb. Dat zorgt ervoor dat je beeld niet inzoomt als het ligt wordt. Zelfs bij xxxB monitoren van philips heb ik dat inzoomverschijnsel gezien. Bij de 107x2 trouwens heel erg, dat is echt een slechte monitor.

• !AnacondA!
"Lightframe is gemaakt voor shadow mask monitoren als ik <het goed heb>"
"De B serie is ook geen Brilliance <dacht ik>. " lijkt me duidelijk dat JIJ niet weet waar je over praat..., Bor En het gaat nog altijd om wat je ziet, niet om de techniek die erachter zit.

Maar goed de reden dat ik m'n eerst breicht zette was nog altijd om te zeggen dat er in de b serie minder fouten zitten dan in de p serie (en dat ik er geen verschil tussen zie), laat ik dat nog maar ns ff zeggen... misschien dat halfgaar daar nog wat aan heeft.

"Apperture grill hebben een veel hoger contrast als shadow mask " kan altijd contrast hoger zetten met n knopje....

[Voor 6% gewijzigd door !AnacondA! op 24-05-2003 00:53]

• Bor

Bor

anaconda schreef op 24 mei 2003 @ 00:52:
"Lightframe is gemaakt voor shadow mask monitoren als ik <het goed heb>"
"De B serie is ook geen Brilliance <dacht ik>. " lijkt me duidelijk dat JIJ niet weet waar je over praat..., Bor En het gaat nog altijd om wat je ziet, niet om de techniek die erachter zit.

Maar goed de reden dat ik m'n eerst breicht zette was nog altijd om te zeggen dat er in de b serie minder fouten zitten dan in de p serie (en dat ik er geen verschil tussen zie), laat ik dat nog maar ns ff zeggen... misschien dat halfgaar daar nog wat aan heeft.

"Apperture grill hebben een veel hoger contrast als shadow mask " kan altijd contrast hoger zetten met n knopje....
Laat maar, het is wel duidelijk dat je de plank volledig misslaat. Je vergelijkt het goedkoopste en minste model met modellen uit de topserie en zegt dat ze qua kwaliteit gelijk zijn. Dit soort berichten hebben we dus helemaal niets aan. Het is het zelfde als tegen iemand in een mercedes zeggen dat ie het net zo goed met een fiatje kan doen. Het gaat gewoon nergens over.

Ook al zet jij het contrast hoger, dan nog kom je lang niet in de buurt van een Apperture Grill monitor qua kwaliteit. Doe eens wat research zal ik zeggen.

Het "dacht ik" en "als ik het goed heb" komt doordat Philips er af en toe nog wel eens een afwijkend model tussen wil hebben zitten bij bijvoorbeeld een nevenmerk.

Laten we terug ontopic gaan.

Frontpagemoderatie Forum

• !AnacondA!
Het feit is dat er in de b serie minder fouten zitten dan in de p serie. Over kwaliteit kan je twisten ;)

idd, terug ontopic :
Halfgaar, heb je al iets gehoord van philips? Het imago van Philips gaat wel errug achteruit zo. En het lijkt erop dat ze de klanten bezig houden met termen als "we zijn het aan het uitzoeken" :(

• Bor

Bor

anaconda schreef op 24 May 2003 @ 13:04:
Het feit is dat er in de b serie minder fouten zitten dan in de p serie. Over kwaliteit kan je twisten ;) |:(

idd, terug ontopic :
Halfgaar, heb je al iets gehoord van philips? Het imago van Philips gaat wel errug achteruit zo. En het lijkt erop dat ze de klanten bezig houden met termen als "we zijn het aan het uitzoeken" :(
De Philips service blijkt inderdaad uitermate slecht. Als ik dit had geweten had ik nooit zo'n monitor bij Philips gekocht maar was ik voor het top segment van Samsung oid gegaan. Afspraken worden meerdere malen niet nagekomen, de kennis van de eigen producten is erg slecht (heb zelfs iemand aan de lijn gehad die nog nooit van de 109p40 had gehoord). Philips heeft mij aangeboden de monitor gratis |:( om te ruilen voor een B of S serie |:( Dan schiet ik er dus op alle vlakken gigantisch bij in!

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Ik heb nog niets gehoord van philips nee. Zoals ik zei moet ik eerst even mijn stage afwachten, en dan zullen ze het beleven...

Anaconda: Ik heb niet veel 109B's gezien, dus ik kan niet zeggen of er veel of weinig fouten zijn, maar de 109B die ik on display heb gezien bij een computerwinkel in groningen had in de rechter onderhoek ook convergentie problemen.

Ik stel trouwens voor verder niet te flamen :) Bor en ik gebruiken dit topic voornamelijk om elkaar op de hoogte te houden van de situatie. En uiteraard hoor ik het ook graag als andere mensen eindelijk iets voor elkaar hebben gekregen.

• !AnacondA!
Dit is wel heel erg "Philips heeft mij aangeboden de monitor gratis om te ruilen voor een B of S serie " dat betekend dus dat Philips denkt geen monitor te kunnen vinden uit de p serie zonder fouten??? De enige optie zou dan zijn de monitor gratis om te laten ruilen door een monitor van een ander merk. Maar dat kunnen ze natuurlijk al helemaal niet maken....

• halfgaar
Wat ook zo raar is, is dat die gast aan de telefoon zei dat elke monitor geinspecteerd wordt op fouten en alleen doorkomt als hij goed is. Mar het lijkt erop alsof ze alle slechte 109p's gewoon laten rondslingeren totdat ze bij mensen zijn aangekomen die er niet over klagen.

En een ander merk wil ik eigenlijk niet. Aziatische monitoren hebben een hele andere kleurgloed en kleur is nou net een goed punt van deze philips. En IIyama heeft een niet-unipitch beeldbuis, dus dat de randen minder scherp zijn omdat daar de pixels verder uitelkaar liggen.

• !AnacondA!
ja en veel andere merken hebben altijd horizontale strepen over het scherm lopen, hetgeen ik bij philips (nog) niet heb gezien...Er zijn ook schermen die bijvoorbeeld altijd paars zijn, idd een bepaalde kleurgloed...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

anaconda schreef op 24 May 2003 @ 14:22:
ja en veel andere merken hebben altijd horizontale strepen over het scherm lopen, hetgeen ik bij philips (nog) niet heb gezien...Er zijn ook schermen die bijvoorbeeld altijd paars zijn, idd een bepaalde kleurgloed...
Zucht, je hebt ECHT geen idee waar je het over hebt.

Ga eens lezen op het web wat de verschillen zijn, waar die "horizontale lijnen" vandaan komen etc...
Een B en een P (Aperture Grille vs Shadow Mask) zijn gewoon totaal andere monitoren en niet met elkaar te vergelijken. De enige overeenkomst is dat je een beeld op je scherm ziet staan. Dat JIJ het verschil niet kan zien wil niet zeggen dat het niet bestaat of dat het voor een ander een doorslaggevende factor bij de aanschaf van een monitor kan zijn.

de betaler vervuilt

• !AnacondA!
???????? "Een B en een P (Aperture Grille vs Shadow Mask) zijn gewoon totaal andere monitoren en niet met elkaar te vergelijken. " ik heb het over ANDERE merken niet over een vergelijking tussen b en P ......

• Wolf3D
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 18:44
ff een berichtje van een 109P40 gebruiker:
Hij werkt bij mij prima, ben zeer tevreden over het beeld. Die ghosting waar jullie het over hebben, had ik zelf nog nooit opgemerkt, maar na een test gedaan te hebben, zie ik inderdaad aan de linkerkant een iets lichtere zwarte tint. Maar niet storend vind ik. Het is dat ik erop let.
Verder maakt de monitor wel een heeeel licht piepend geluid...Zo'n hoge frequentie, maar inmiddels hoor ik dat niet meer, waarschijnlijk omdat ik eraan gewend ben, en heb ook meestal muziek aanstaan.
Hij draait wel op een lagere resolutie : 1152 x 864
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee