Ik heb een probleem (nog steeds eigenlijk).
Mijn Kingston HyperX PC3000 wil niet hoger draaien dan 180fsb sync op mijn 8RDA+. Werkelijk alles al geprobeerd, maar goed daar gaat het nu even niet om.
Ik mail met de winkel waar ik de dimm heb gekocht. Ik verdenk ervan dat het dimmetje gewoon niet goed werkt, zoals hij zou moeten werken. Async kan ik namelijk tot een fsb van 215 komen, sync niet meer dan 180 en dan loopt het al stroef.
Na een paar mailtjes ging het zo:
Smarron: Mijn moederbord, de Epox 8RDA+ (één van de betere OC-merken) minstens een fsb van 185 aan zou moeten kunnen. Ik heb een aantal vrienden die exact hetzelfde geheugen en moederbord hebben en een fsb van 200 draaien. Daarom vind ik het persoonlijk vreemd dat ik een fsb van 185 niet eens haal.
Het enige verschil is dat 2 kennissen 2 dimms van 256mb hebben, ik geloof echter niet dat dit het grote verschil kan maken.
Winkel:
Wij hebben hier nog overleg gepleegd over uw probleem, maar wij geven geen support op overclocken en de problemen die op dat gebied kunnen ontstaan. U zou nog op het internet kunnen zoeken of er een oplossing is voor uw probleem.
Hoe bedoel je ik word afgescheept

. Ik heb het moederbord niet bij die shop gehaald, alleen het geheugen. Het geheugen zou een fsb van 185 met gemak moeten kunnen halen, dus ik clock het geheugen nog niet eens over !!