[Forum software] Welke zijn er + argumentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Okee, na ff gemaild te hebben met blackd, het topic ;) :

Ik ben op zoek naar een beetje goede forum software. Het wordt gehost bij een normaal hosting bedrijf en er zullen naar schatting 8000 users rond lopen. Het is niet voor mij, maar voor een bedrijf wat software verkoopt en support forum wil hebben. Nu ben ik dus op zoek naar nederlandse forum software. Via google heb ik al wat gevonden en natuurlijk waar GoT op draait:

React:

Wat zal ik over zeggen, je gebruikt het nu ;) Support lijkt me okee, 8000 users kan het makkelijk aan (GoT is bewijs) en enorm veel features (pushmessages enzo :) )

Topix:

Draait op FoK. Http://www.topix.nl is redirect naar FOK en voor de rest kan ik er niks over vinden, dus ben bang dat de support daar van stil ligt. Draait redelijk, maar GoT is vanwege wat dingen toch overgestapt

ActiveTopics:

Ontwikkeling ligt stil, weinig features alleen goedkoop.

Vbulletin.nl:

Kan je NL vertaling overheen gooien. Ziet er een beetje onproffesioneel uit (phpbb achtig).

Voor de rest kan ik er dus geen vinden. Gratis software zoals phpbb valt af, gaat om een bedrijf wat zoiets niet wilt hebben. Phpbb en soort gelijk is best goed, maar omdat het gratis is....Nou ja, kan het niet uitleggen.

Wie kent nog meer software, link naar site, en wat motivatie over de software als het kan :)

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Uhhhh is het niet VBulletin.com? :) die .NL doet het hier iig niet

edit:

Laat ik ook een beetje helpen :)
Als je vbulletin aanschaft kan je een jaar lang gratis support vinden op vbulletin.org voor hacks zodat je je forum veel en veel functioneler kan maken.
Het ondersteunt echt vanalles en is zeer vaak gebruikt op internet
Forums tot 100000 mensen kan gewoon allemaal, als je maar een grote HD space hebt voor je database. :P

[ Voor 75% gewijzigd door FireWire op 24-01-2003 11:06 ]

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 09:37
Topix kan je niet aankomen dus die kan je wel schrappen. Parse, jahwat gaan we daar over zeggen, veelste veel zooi er in gepropt vind ik en gebruikt ook meer processorkracht/geheugen whatever.

Verwijderd

Ik gebruik het forum van Toast. Is in ASP en draait op SQL /Access / MySQl etc. En het is gratis! http://www.toastforums.com/. Zeker de moeite waard.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb zelf een pakket ontwikkeld welke met gemak 8000 users trekt, alleen deze is op het moment offline.
Veel features, goede performance, professionele architectuur.
Maar niet goedkoop :)

Who is John Galt?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:31

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Over ActiveTopics: het wordt gebruikt bij Motor-forum.nl , maar het is ondertussen zo goed als helemaal herschreven omdat er veel performance problemen waren en er een aantal vervelende bugs inzaten. De performance problemen begonnen de kop op te steken rond de 1500 users, dus ik betwijfel of activetopics 8000 users aankan zonder problemen.

React is ongetwijfeld goeie software, maar de standaardlicentie (die ik al vrij prijzig vind) heeft maar een licentie voor 10 actieve gebruikers tegelijk. Wil je er meer mag je bijbetalen.

Topix: eventueel kan je eens mailen naar info@android.nl

Er hangt ook nogal wat vanaf hoeveel actieve gebruikers het forum zal hebben en welke features je nodig hebt.
Als je kan proggen is het natuurlijk makkelijker. De basis-forum-functionaliteit kan je snel af hebben (messages/topics posten/tonen, inloggen en moderator functionaliteit)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• We Are Borg
  • Laatst online: 15:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Duracell: Jep, Activetopics is compleet verbouwd daar en dat was ook nodig (enorme bugs) dus valt idd af :) Nou ja, valt af omdat de veranderingen niet worden gedeelt. En dat snap ik ook wel :)

Zelf proggen gaat niet werken ;) Ik doe namelijk het onderzoek, maar om het zelf te maken is niet bedoeling en ik kan het niet eens ;)

StephanL: Vind niet dat er te veel in zit gebouwd en niks houd je tegen om dingen eruit te halen (denk ik dan :) ) alleen beetje prijsig, beide versie's van de react software.

FireWire: .com is ook goed :P

justmental: Geen link dus helaas ;( Mail anders maar de link omdat je het zelf heb gemaakt zal het misschien worden gezien als spam.

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 24-01-2003 14:46 ]

• HGM
  • Niet online

HGM

Belangrijk detail: 8k users totaal of 8k users tegelijk online maakt nogal een verschil he ;)

Vergelijking van gratis forums: hier

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Wij hebben zelf maar een forum geschreven dat we nu voor diverse sites (zoals mangadvd) gebruiken. In veel gratis forumsoftware zit veel te veel onnodige zooi - enerzijds spielerei, anderzijds om het forum naar je eigen zin te configureren. Daarnaast kan je de meeste fora maar moeilijk om je eigen userlogin systeem bouwen en meer dan 1 keer inloggen voor diverse dingen op dezelfde site zou verboden moeten worden.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• aphx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik las laatst iets over "Replique".

Kent iemand dit product? En is het ook stabiel bij een iets hogere workload? ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

aphx - laten we dit soort dingen maar achterwege laten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.