LAMA DAN NIET
[ Voor 131% gewijzigd door Paradox op 12-12-2002 21:12 ]
[ Voor 131% gewijzigd door Paradox op 12-12-2002 21:12 ]
Deze link sta ik er wel tussenJupiler schreef op 10 december 2002 @ 06:52:
Ik tel 14 Socket 478 blokjes en 30 Socket A blokjes
Wou je niet van elk 25 blokjes gaan maken?
En nog wat, euro had toch 478 + A.. Maar ik zie niemand in de lijst die dat heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door euro op 10-12-2002 10:53 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Mental T op 10-12-2002 11:44 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Oxi op 10-12-2002 12:48 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Dat is mijn lijsteuro schreef op 10 december 2002 @ 10:51:
[...]
Deze link sta ik er wel tussen
http://users.pandora.be/steve.lersberghe/blokjes.html
TrouwensTha_mafkees, ik bestel 2 blokkies dan hoef je toch maar eenmaal die 5 euro verzend te betallen???Houdt met tevens aanbevolen voor een chipset/ Ati waterblokkie.
Verwijderd
deze staat (nog) niet op de lijst?OliverBB schreef op 08 december 2002 @ 00:52:
Zet mij maar op de lijst voor een GF2 blok & CHIPSET als je wil.![]()
ik wil graag van beide 2 stuks
Is meestal niet hard genoeg aangespannen...Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 15:11:
Als hij nou zo'n bevestiging maakt voor de socket A blocken gewoon alleen het gaatje midden in kijk maar
[afbeelding]
Dat is ook niet mijn persoonlijke lijst, de lijst die ik heb geupped staat opeuro schreef op 10 December 2002 @ 10:51:
[...]
Deze link sta ik er wel tussen
http://users.pandora.be/steve.lersberghe/blokjes.html
TrouwensTha_mafkees, ik bestel 2 blokkies dan hoef je toch maar eenmaal die 5 euro verzend te betallen???Houdt met tevens aanbevolen voor een chipset/ Ati waterblokkie.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 17:33 ]
Verwijderd
FF nog 2 3 vraagjes:Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:31:
[...]
Dat is ook niet mijn persoonlijke lijst, de lijst die ik heb geupped staat op
http://members1.chello.nl/~c.gorter/got/blokjes.html
Er is nog 1 blokje over als euro deze wil moet je me even mailen.
Verder is het geen probleem qua blokjes dat er meer socket A zijn besteld die kan ik zowieso maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Bluppy2 op 10-12-2002 17:57 ]
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Als je het topic doorleest zie je dat ze ong. begin januari geleverd worden, en pics zijn er nog niet..bluppy2 schreef op 10 December 2002 @ 17:53:
[...]
Enig idee over de levertijden? Het geld zal er morgen/overmorgen wel zijn
Zijn er al mooie pics van het resultaat?
thnx.. ik wil niet heel lui overkomen.. maar 400 posts zijn er best veel, je leest snel over de info heen... En ik zag een paar roode kruisjes.. Geen idee wat daar achter stond..Intronic15 schreef op 10 december 2002 @ 18:02:
[...]
Als je het topic doorleest zie je dat ze ong. begin januari geleverd worden, en pics zijn er nog niet..
Hehe, slechte smoes, het staat namelijk in de startpostbluppy2 schreef op 10 december 2002 @ 18:05:
[...]
thnx.. ik wil niet heel lui overkomen.. maar 400 posts zijn er best veel, je leest snel over de info heen... En ik zag een paar roode kruisjes.. Geen idee wat daar achter stond..
Nu is iedereen weer blij
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Devil schreef op 10 December 2002 @ 20:16:
[...]
Hehe, slechte smoes, het staat namelijk in de startpost
Verwijderd
Verwijderd
daar kunnen alle IA starters wel over mee pratenVerwijderd schreef op 10 December 2002 @ 20:31:
startposten worden zowel hier als op LauPro genegeerd merk ik zo, dat blijkt uit de ervaringen uit mijn ia, iedereen gaat gewoon in het wilde weg vragen stellen terwijl die al tig keer zijn beantwoord.
Schijnbaar werkt het nu eenmaal zo
Verwijderd
Misschien via dit systeem: (ong gelijk ons blokje maar met klemmen ipv bouten)Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:31:
Da's jammer hoe moet ik hem dan bevestigen op socket A
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 21:43 ]
prima oplossing voor de moeilijke mensen onder ons? gewoon orginele plexiplaatje removen en zelf een plexiplaatje monteren die iets groter is met gaten voor je mobo voor bevestiging.....Prima!!!!Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 21:41:
[...]
Misschien via dit systeem: (ong gelijk ons blokje maar met klemmen ipv bouten)
[afbeelding]
bouten:
[afbeelding]
did not reach the following recipient(s):
Er is toch nog geen beslissing genomen over het bevestigingssysteem of heb ik wat gemist?barkey schreef op 10 December 2002 @ 22:18:
[...]
prima oplossing voor de moeilijke mensen onder ons? gewoon orginele plexiplaatje removen en zelf een plexiplaatje monteren die iets groter is met gaten voor je mobo voor bevestiging.....Prima!!!!
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Verwijderd
Verwijderd
Not in this lifetime, zonder koeling niet ingepakt loopt de temp van mijn schrijven belast op tot meer 48-50 graden. Met een 8 cm fan@7volt, uit de kast, dus iedeale luchtstroom is dat nu idle 31 dus stressed zal dat iets van 40 zijn met koeling.Jupiler schreef op 09 December 2002 @ 16:22:
[...]
Ik eigenlijk niet.. M'n broer heeft dezelfde Maxtor, en zonder extra koeling (zelfs helemaal in geluidsisolatie ingepakt) wordt ie 42°.
Verwijderd
Jij hebt het over een 5400 toeren schijf, ik over 7200 ..... raar he?Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 15:27:
1 de zijkant van je HD waterkoelen lijkt mij een beetje suf aangezien de meeste warmte onder en boven zit, waar bv Koolance een mooie oplossing voor heeft, tempsensor bovenop mn Maxtor 60Gb 5400rpm schijf is nog geen 28C
............
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Weet jij wat snel is..
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Waarom waterkoeling? Ik koel mijn schijf met een 80mm fan @5V. Minder dan 20dB en de schijf wordt absoluut niet warm.Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 23:17:
[...]
Jij hebt het over een 5400 toeren schijf, ik over 7200 ..... raar he?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar je temps, de diameter is idd beroerd. Post ff het type schijf en temps aub.Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 16:31:
Gve: ik heb er dalijk een 7200rpm met Koolance blok bij en die komt dus onder de andere mooi tussen 2 blokken ingeklemd, en kliederen met die Koolance pasta was best eenvoudig, ff mengen opsmeren (luchtgat HD vrij houden) blok erop schroeven en klaar. Enige wat ik als nadeel kan bedenken is dat de diameter maar 6mm is, maar als je een klaxx/innovatek hebt zijn de koppelingen zelf ook maar 7mm...
Mijn ontwerpje staat er al een tijd hoor, alleen reageerde niemand erop. [rml]gve in "[ WC] !!Nieuwe Waterblokkenactie!!"[/rml] Kan jij ff je idee ff schetsen?Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:35:
[...]
Nou, als mensen wat willen wat betreft hd koeling, moeten ze maar wat ontwerpen hier posten, ik heb al iets in mijn hoofd, waar 2hds in kunnen. Voor de bevestiging moet ik eerst ook zelf nog ffies informeren.
Idd Tijgert, alleen het dubbel effect van de bracket? Ik bedoelde dat normaal een schijf zijn warmte voor een groot deel aan de bracket meegeeft.Tijgert schreef op 09 December 2002 @ 22:23:
sKITZo: dat kan toch niet man, zo'n onregelmatig oppervlak als een printplaat koelen met een vlakke metalen plaat. Je moet dan juist de zijkanten hebben omdat dat een dubbel effect van bracket en koeler oplevert. Bovenkant kan niet omdat er geen bevestiging is en mogelijk te veel ruimte gaat kosten.
Dus... zijkant koelblokken, de enige oplossing.
Uhhh ik moet mijn sunons 8cm wel op 7V draaien, waterkoeling is voor mij om geluid tegen te gaan. Alles van je pc is met lucht te koelen, dus tja.Oxigun schreef op 09 December 2002 @ 22:32:
[...]
ik heb me HD luchtgekoeld (die oranje akasa koeler). op 5V hoor je em echt niet, ik zie niet echt het nut in van waterkoeling als je met luchtkoeling k goede prestaties haalt..
iig was dat niet de aanleiding van dit topic...
> hoe vlak is de bodem van het blok?
Stress hem maar eens goed, temp zal denk ik dan rond de 60 worden. (Als het een D740x of andere 7200 rpm schijf is) En dat is funest voor een schijf.....Jupiler schreef op 10 December 2002 @ 23:18:
Die sensors liegen niet hoor
En 42° is uiteraard de idle temp.
Ik ging er dus van uit dat ik alleen maar 4 moeren, bouten, ringetjes en veren moet halen.. Of zit ik er nu naastBeiden zijn te bevestigen op het moederbord d.m.v. de gaten rond de socket.
ik had begrepen dat ze alla maze 3 geproduceerd zouden worden(geen biggi plexiplaat).fraggel schreef op 10 December 2002 @ 22:49:
[...]
Er is toch nog geen beslissing genomen over het bevestigingssysteem of heb ik wat gemist?
42°?! ik heb een maxtor 40gb 7200prm gekoeld met 80mm fan, en hij word 18 graden stressed..Jupiler schreef op 10 december 2002 @ 23:18:
Die sensors liegen niet hoor
En 42° is uiteraard de idle temp.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je hebt de nieuwste seagate zeker..... De platters zijn maar half zo groot en de gehele behuizing is gemaakt om warmte af te voeren. Mooi schijfje hoor.The Dolf schreef op 10 December 2002 @ 23:31:
[...]
Waarom waterkoeling? Ik koel mijn schijf met een 80mm fan @5V. Minder dan 20dB en de schijf wordt absoluut niet warm.
Tis trouwens een 15000 toerenschijf en het lijkt mij stug dat een 7200 warmer wordt.
crap...ik loop weer niet op te letten......sorryVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 23:51:
ik zie het voordeel niet van om de plexiglas door te laten lopen als je het wel zou doen, dan zou de koper gedeelte ook kleiner moeten toch? .maar zoals ik zie op de eerste foto van de topic daar zitten al gaten in om te bevestigen
Hen je al op 5 december een e-mail gestuurd en was een van de eerste???!!Zou niet kloppen als ik nu de laatste zou zijn??Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:31:
[...]
Dat is ook niet mijn persoonlijke lijst, de lijst die ik heb geupped staat op
http://members1.chello.nl/~c.gorter/got/blokjes.html
Er is nog 1 blokje over als euro deze wil moet je me even mailen.
Verder is het geen probleem qua blokjes dat er meer socket A zijn besteld die kan ik zowieso maken.
[ Voor 12% gewijzigd door euro op 11-12-2002 04:25 ]
Wow, ofwel heb je een heel speciaal model van de schijf, ofwel heb je er een echte herriefan onder gezetIntronic15 schreef op 10 December 2002 @ 23:51:
[...]
42°?! ik heb een maxtor 40gb 7200prm gekoeld met 80mm fan, en hij word 18 graden stressed..
ff een tip voor mafkeesVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 23:51:
Ik snap echt NIET waar iedereen het over heeft !!! de blokjes worden gewoon zo gemaakt dat ze dmv de gaten rond de socket geplaatst kunnen worden. Dus het hele blok is klaar en ook het p4 blok heeft het plexiglazen dekseltje zo dat het ook in die 4 gaten past. Deze is dus gewoon groter als het koper! dus alles past dmv schroeven. Mocht je geen gaten rond je socket hebben dan is het een ander verhaal.
Still King
ja hoor ik heb dat mobo ook en daar heb ik zelfs al een swiftech op geplaatsVerwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:44:
Ik wou effe vragen zoals jullie zien heb ik een msi k7t turbo mobo past die blok wel op me mobo verwegen de condesator's die er zijn
Still King
Denk speciaal model ofzo?, geen herriefan gewoon eentje die in mn kast (xaser II) zat al speciaal voor de hdd..Jupiler schreef op 11 december 2002 @ 07:11:
[...]
Wow, ofwel heb je een heel speciaal model van de schijf, ofwel heb je er een echte herriefan onder gezet
Maar temps van 35-45° zijn normaal voor een niet gekoelde Maxtor Diamondmax serie.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
en waar is 'dit systeem' te koop?Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 21:41:
Misschien via dit systeem: (ong gelijk ons blokje maar met klemmen ipv bouten)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Jah zoiets, btw de temp van me hdd is nu 11 gradenJupiler schreef op 11 december 2002 @ 14:18:
Ow, dat is een complete HDD koeler, dus ook met een aluminium vlakte die de warmte afvoert..
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Joh, hoe koud is het in je kamer?Intronic15 schreef op 11 December 2002 @ 15:20:
[...]
Jah zoiets, btw de temp van me hdd is nu 11 graden
Dat systeem ziet er idd wel goed en gemakkelijk uitamd_at_primus schreef op 11 December 2002 @ 15:08:
perfect systems @ oldenzaal mwa zoiets dus? 12.84 euro(dat zijn tog 28 oud hollandse guldens)
Verwijderd
geen veertjes en erg duur voor 4 bouten, vind je niet?MisterH75 schreef op 11 December 2002 @ 19:58:
[...]
Dat systeem ziet er idd wel goed en gemakkelijk uit
Verwijderd
tuurlijk, je schijf is stressed koeler dan de kamer waar ie in staat..Intronic15 schreef op 10 December 2002 @ 23:51:
[...]
42°?! ik heb een maxtor 40gb 7200prm gekoeld met 80mm fan, en hij word 18 graden stressed..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 01:49 ]
Verwijderd
he hallo, lezen is ook een vak; geschatte...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 13:25 ]
Verwijderd
Door Tha_Mafkees - Thursday 05 December 2002 16:56
Update 2
zoals het er nu naar uit ziet zullen alle blokken ongeveer de eerste week van januari geleverd worden. <---- dit kan misschien eerder worden maar ga hier maar van uit.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
tegenwoordig niet meer maar daar gaat het niet overfraggel schreef op 12 december 2002 @ 15:51:
Ik denk eerder dat het betekent dat meer tweakers hier een AMD processor hebben. Dit komt doordat de normale consument veel eerder is geneigd een P4 te kopen vanwege de naam en tweakers vaker voor de beste prijs/kwaliteit verhouding gaan waarbij AMD processors nog altijd bovenaan staan.
blup
met een relaisfraggel schreef op 12 december 2002 @ 19:03:
Heeft er iemand nog een goed idee waarmee je de pomp aan kan laten zetten als je je pc aanzet? Je kan natuurlijk leuk eerst die pomp aanzetten en daarna je pc, maar das niet zo handig, strax vergeet je nog een keer je pomp aan te zetten
Verwijderd
dat heeft dus totaal geen nut, omdat je proc geen warmte meer afgeeft. het enig wat je ermee bereikt is dat je water sneller afkoelt. verder heeft het totaal geen invloed op je processor levensduur of iets dergelijks.Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 19:40:
met relais ja... kun je ook zo instellen dat als de pc uitstaat dat de waterkoeling nog 2min na loopt om de restwarmte eruit te halen..
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ziet eruit als het appararaatje wat ze ook bij de ocshop hebben.amd_at_primus schreef op 12 December 2002 @ 19:58:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=38486 <= zoiets ga ik doen(kep alleen geen spec's ervan
Verwijderd
Hier ben ik het wel mee eens, maar dan moet ik wel 100% zeker weten dat het werkt. Ik was namelijk niet van plan binnenkort een nieuwe cpu aan te schaffen ofzoEntonoX schreef op 12 december 2002 @ 20:09:
vind €27 euro voor zon apparaat wel erg veel. voor €5 heb je een relais met wat kroonsteentjes en dan ben je er ook. (neemt nog minder ruimte in) .
ik zou het gewoon zelf bouwen, we zijn tenslotte tweakers toch???
(tenminste de meeste)
Verwijderd
Verwijderd
jij werkt daar toch niet meer (of niet lang meer danVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:15:
[...]
Hier ben ik het wel mee eens, maar dan moet ik wel 100% zeker weten dat het werkt. Ik was namelijk niet van plan binnenkort een nieuwe cpu aan te schaffen ofzo. Maar 27 euro vind ik ook wel gewoonweg teveel geld voor zo'n belachelijk iets.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Klopt, binnenkort wordt het gamma he, dus ik stop ermee.Oxigun schreef op 12 December 2002 @ 21:18:
[...]
jij werkt daar toch niet meer (of niet lang meer dan)
Verwijderd
Prestaties? Ik kan je die van mij wel geven. Ik had zo'n maze3 kloon bij imhotep besteld en aangezien het blok in deze actie bijna hetzelfde is zullen de temperaturen ook wel overeenkomen. Naast de maze3 kloon heb ik een Black Ice Extreme met enermax fan en een Eheim 1048euro schreef op 12 December 2002 @ 16:37:
Hee, is het mischien een idee om een topic over de prestaties van deze water blokken te beginnen, als iedereen het binnen heeft?!
Tja, en daar wacht ik nog steeds op. Jammer dat imhotep niet aan koper kan komenVerwijderd schreef op 08 november 2002 @ 23:10:
Ik heb een Athlon XP 2000+ (non-oc'd) op een Epox 8K3A+ en daar zat een Thermaltake Volcano 9 op (ongeveer 3000 toeren).
temps (stressed is een uur burnk7):
Voor idle
Voor stressed
Na idle
Na stressed
Waar die extra 6 mHz vandaan komen is mij een raadsel, want ik heb niets veranderd qua settings. Hoe dan ook: m'n pc is lekker koel en ik kan hem eindelijk weer aan laten staan terwijl ik slaapBedankt Imhotep!
Nu nog wachten op dat blokkie voor m'n GF4
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq