Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Whistler: Systeemeisen en nadelen??

Pagina: 1
Acties:

• MadBear
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:36
Zijn er nog nadelen aan Windows Whister?? ik lees alleen maar positieve dingen d'r over maar wat zijn bijv. de systeemeisen??

• wacko
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 28-12-2018
Iedereen zegt wel dat het zóóó grafisch wordt en dat je er zóóóó'n goede compu voor nodig hebt... Dat zal heus wel meevallen hoor. Ik denk dat PI 166 ofzo wel de minimum wordt.

* wacko heeft gehoord dat Whistler juist een heel compact klein OSje zou worden...

• Sjaak-fat-aars
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

Sjaak-fat-aars

light mod ! nu zonder prik

minstens p 3 1133 512 mb rambus een snor en je moeder

LET NIET OP SCHRIJF FAUTEN

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Als je hem in Classic-modus zet (ipv de Default Professional), dan draait-ie al héél redelijk op een P2-233 met 128 MB.

Virussen? Scan ze hier!

• Knightwolf
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-01 17:48

Knightwolf

Ringmeister

Ik bent benieuwd, want ik vond het wel heel mooi wat Dirk-Jan gepost had!! >:)

• JJJ
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-01 15:55
linux rulz

• Mixology
  • Laatst online: 01-09-2008
Ik heb een P3 500Mhz met 128MB geheugen en daar draait Whistler Professional perfect op! :)

• RopStop
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08-03-2015

RopStop

Lult ook maar een eind raak...

Hallo,

Exterminator, nog bedankt voor de link.

Wat voor 'n drivers heb je eigenlijk nodig? Kun je de win2k drivers gebruiken, of de win9x?

Groeten,

Rob

• Mixology
  • Laatst online: 01-09-2008
win2k drivers :)

• wverveen
  • Laatst online: 10-02-2009

wverveen

<error> imagepath not fo

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zijn er nog nadelen aan Windows Whister?? ik lees alleen maar positieve dingen d'r over maar wat zijn bijv. de systeemeisen??[/quote]
Het is nog beta

En dan nog zelfs beta1. Alles kan dus nog veranderen.

Wim
--

http://www.win2kwereld.nl

• Visionist
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16-01 21:10
Hij is ook al te downloaden op een FTP site die ik heb. :) Meer info? contact me dan even via icq (36116324) want het zal wel weer niet goed gevonden worden als ik hier de link post :(

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 11-08-2017
Hmm, kep een iso van beta2296 (thanks extreminator:)), maar is het nou echt de moeite om er een cd aan op te offeren? Ik ben namelijk al niet zo'n windoos fan:)

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-01 21:59
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 11:00 schreef [J.d.I.] DirtyHarry het volgende:
... maar is het nou echt de moeite om er een cd aan op te offeren?...[/quote]Gebruik je toch een CDRWtje??

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• oCe
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:21

oCe

aka Dookie.

Whistler ziet er leuk uit, is een versimpelde versie van Win2k qua interface. Meer gericht op gebruikersvriendelijkheid en de 'newbie's' dan Win2K. Toch is beta-1 niet helemaal lekker; bij de Nvidia display drivers worden tabbladen met b.v. Direct3D functies verneukt. Tevens, mijn Hollywood+ wil met geen mogelijkheid draaien onder Whistler; terwijl 'tie het onder Win2K perfect doet... achja, 'tis nog beta ;)

Maar ikke gaat terug naar Win2K!

-I am Jack's wasted life.

• BBL the 2nd
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 13-10-2006

BBL the 2nd

FreeDOS rules :)

Whistler draait mn DivX's niet zo lekker van cd.
Waarschijnlijk geheugengebrek
(>20MB mem gaat op aan svchost processen)
(24MB voor mediaplayer7)
(of 14MB voor mediaplayer6.4)

Tevens werkt een win2000 driver niet voor mn usb-ethernet-geval.

128MB is toch wel weinig voor NT5.1 ...:(

voor bepaalde dingen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Hij gebruikt bij mij nu zo'n 160 MB memory :

http://www.mandorian.com/jurgen/zooi/whistler.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je moet nog geen waarde hechten aan snelheid/stabiliteit.. Tis beta 1.

het enigste wat je kunt doen, en ff geilen op de interface, en werken met de niewue features...

Oh ja... voor we bij RC1 zijn, is de helft veranderd ;)

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• dhm00
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 11:06
Jeetje 160MB waarom zou je dat gebruiken dan :?

Belachelijk hoor is toch veels te zwaar ik hou het bij ME uk ben ik zeer tevreden mee waarom moet het altijd groter en zwaarder :?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 13:36 schreef dhm00 het volgende:
Jeetje 160MB waarom zou je dat gebruiken dan :?

Belachelijk hoor is toch veels te zwaar ik hou het bij ME uk ben ik zeer tevreden mee waarom moet het altijd groter en zwaarder :?[/quote]Uhm, ik heb wat apps open staan. Zonder apps was het ongeveer 100 MB.

Daar moet je ook bijtellen dat ik hem nog niet gefine-tuned heb, dus er kan nog zo 15-20 MB af. Hou ook in het achterhoofd dat het nog een BETA is, met veel debug-zooi er in nog. Dus dat kan nog eens 10-15 MB minder worden. Dus ik gok dat de final iets van 60-70 MB in beslag zal nemen default, en dat is vrijwel hetzelfde als Windows 2000.

Virussen? Scan ze hier!

• X-iT
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 15-11-2012
wildhagen die 160 mb is inclusief swapfile use en niet alleen systeem geheugen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 19:26 schreef X-iT het volgende:
wildhagen die 160 mb is inclusief swapfile use en niet alleen systeem geheugen[/quote]Ook dat, ja.

Virussen? Scan ze hier!

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 16-01 10:15
waaaaaah kep een Athlon 800Mhz@1Ghz, met 192mb intern.. en hij draaait als een speer!!! *WOW! :P

1) dit is de eerste versie van windows die automatisch m'n viper 2 herkend (en die drivers doen het ook!, terwijl de officiele voor geen meter werken gnegne)

2) t ziet er nu al errrrug gelikt uit

3) vooral die optie om 9x na te bootsen is errrug vet :) k ben nu tomb raider aan ut spelen

4) ROCKSTEADY! zelfs win2k loopt bij mij minimaal 2x per dag vast, bij een CLEAN INSTALL.. DEZE DRAAIT NU AL 3 DAGEN ZONDER 1 REBOOT!!! weeh

ik geil gewoon totaal op whistler alles loopt perfect :)

• Byteripper
  • Laatst online: 07-11-2018

Byteripper

The bytes make the rip.

Maar hoe is de 3d snelheid? Draaien games een beetje behoorlijk? Owja, en nog een klein puntje: ondersteunt Whistler ook TV-kaarten??

Alvast bedankt,

Byteripper.

Gear: Canon EOS 30D, Canon EOS 300D, BG-E2 grip, Speedlite 420EX, Canon 17-35 2.8L USM, Canon 28-105 3.5-4.5 USM, Canon 50 1.8 Mark II, Canon 18-55 3.5-5.6

• e-Relaxed
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-11-2010
Whistler start bij mij helemaal niet op. Crasht meteen, ik zie staan "Starting Whistler" en dat was het dan... gaaf hoor!
Nou ja, win2k draaide bij mij ook al voor geen meter dus ik zit voorlopig vast aan winME ben ik bang... :(

Laptop/workstation: Asus A8Jn (T5600, 1GB, Go7300, 120GB, XPMCE) || HTPC/server: (Sempron 3200+, 1GB, Asus M2NPV-VM, 500MCE, 1.2TB, XPMCE)

• Single Guy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2011

Single Guy

Kruisje...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 20:44 schreef JJJ het volgende:
linux rulz[/quote]zeer intelligente response hoor

NES. GB. SNES. N64. GBA. PS2

• Bavaria
  • Laatst online: 06-08-2002

Bavaria

Moderne kunst...

Geen warezrequests hiero plz

Tweakers.net nieuwsposter.

• Undertaker2
  • Laatst online: 10:58
Sorry, er waren er al minstens 3 voorbijgekomen....

Of heb ik iets gemist?

Niet zo voorbarig joh...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• X-iT
  • Laatst online: 15-11-2012
Tafkae: probeer powermanagement/ACPI in de bios eens te disablen daar wil windows wel vaker over struikelen

• Helsie
  • Niet online
Eindelijk een OS dat mijn 256mb benut :)

Maar als ik dus een scanner heb waar geen win2k drivers voor zijn, dan kan ik er in Whistler ook niks mee... Behalve dan als ik het setup programma via de "Win9x emulatie" kan runnen. Ik heb namelijk niet het idee dat het niet kan omdat het niet werkt, mar omdat het installatie programma een 'NT-check' doet en daarop zelf zegt 'dit gaat niet werken'.

• The Jester
  • Laatst online: 29-07-2018

The Jester

The fool escaped from paradise

Eisen: denk zo'n P2-266 met 128Meg
Nadeel: Is windoze :r

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True