'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Bedankt, ik zag dit vanmorgen ook net staan op een papiertje die ik nog tegen kwam bij de bonnetjes,freddifish schreef op 23 november 2002 @ 19:21:
[...]
Heb ook zo'n ding, met kabel. De doos met kabels was veel voller dan de doos met boxen (hoe kan dat nou ?) ik had een van de laatste volgens mij. Dus ik zou ze even bellen of ze niet zo'n setje kunnen opsturen, die chipcard heb je ook misschien nodig
hij komt van HLW
vechtstraat 3 in zwolle
tel 06 22520320 (mobiel misschien wel direct vanaf de HCC !)
www.highlevelware.com
highlevelware@home.nl
oja alleen geopend vrijdag tussen 13.30 en 17.30![]()
Iemand hem al aan de praat ? ben nog niet verder dan soort biosscherm waar ik esc moet drukken zonder toetsenbord
ik ga ze zeker een email sturen, om te vragen naar zo'n kabel.
en ook al vast bedankt (en de anderen) voor het vele uitzoekwerk waarvan ik nu al antwoorden tegen kom
(ondertussen wel)
stond op het A4-tje dat bij de bon zatKeRsTmAnNeKe schreef op 24 november 2002 @ 01:08:
btw meer mensen waarvan de powerswitch gewoon niet was aangesloten .. ?
(ondertussen wel)
daar stonden meer tips op die ik ook even had moeten lezen van te voren.
jup, bij alle bakjes nlKeRsTmAnNeKe schreef op 24 november 2002 @ 01:08:
btw meer mensen waarvan de powerswitch gewoon niet was aangesloten .. ?
(ondertussen wel)
bedoel je:spacy schreef op 24 november 2002 @ 01:13:
[...]
stond op het A4-tje dat bij de bon zat
daar stonden meer tips op die ik ook even had moeten lezen van te voren.
Pas op met experimenteren: als chipkaart-security eenmaal geinstalleerd is dan kom je er niet zo maar weer vanaf!!! Je moet dan de bios opnieuw flashen. Deze is op te halen bij siemens systeem D 1025
Staat ook op http://www.hccnet.nl/hccdagen2002/stand.cfm?standnr=187 dusKlaaz schreef op 23 november 2002 @ 20:38:
Standnummer is (vooralsnog) niet bekend. Als je dit topic doorleest dan kom je er waarschijnlijk wel uit.
Verwijderd
hier in plaatsen we alles over: drivers,bios, info links enz enz.
en ik zal dat steeds updaten
[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 10:42 ]
Die had ik dus gereserveerdfreddifish schreef op 23 november 2002 @ 20:27:
[...]
rond 15.00 uur waren er nog twee dozen (zeg 10-15 stuks), maar zeker een doos was al gereserveerd. maar misschien nemen ze morgen nieuwe voorraad mee
Mooi dingetje hoor, ga hem zometeen aansluiten. Ik wil hem puur gebruiken om te kunnen internetten op m'n tv in de huiskamer. En gewoon voor de fun
Offtopic:
SeVeN, jouw icon was mij ook al opgevallen, errrrugggg mooi!
Pay peanuts get monkeys !

[ Voor 5% gewijzigd door Newjersey op 24-11-2002 11:07 ]
als je nou dat a4tje wat ze bij hebben geleverd ook gelezen had....Coppertop schreef op 24 November 2002 @ 11:08:
Er zit een BIOS password op. Weet iemand wat dat is of moet ik de clear CMOS jumperen?

Voor normaal gebruik:
1. Systeem openen door pennetje aan de zijkant te steken en cover open te trekken
2. Batterij er even uit halen om paswoord te verwijderen.
3. Aan/uit schakelaar is uit. Kabel op systeembord pluggen.
4. Bios Setup aanpassen: time/date ingeven en non/diskettestation aanklikken
5. Bij normaal opstarten komt hij nu in network systeem
6. Indien dit niet gewenst is opstarten in safe mode. (F5 drukken tijdens booten)
7. In Windows naar My Computer gaan en dan naar C-schijf.
8. Rename de map bootdisk naar iets anders bv bootxxxdisk.
9. Opnieuw opstarten. Er komt nu een basis-installatie van Windows-95.
10. Windows vraagt naar een OEM nummer hiervoor een bestaand nr invoeren bv. xxxxx-OEM-xxxxxxx-xxxxx. (check je briefje maar voor die code)
Verwijderd
windows had em meteen al geinstalled, hoefde alleen nog met de hand tcp/ip toe te voegen en internet werkt als een speerVerwijderd schreef op 24 November 2002 @ 13:06:
Heeft iemand die netwerk kaart al draaiend gekregen? Bij mij komt niet correct installed te staan
probeer anders de driver in "system" weg te halen, dan zal hij 'm opnieuw installen... zal wsch wel goed gaan dan...
Verwijderd
Alle foto's zijn klikbaar voor groter formaat!

01 - de complete levering die je krijgt voor €50,-

02 - dit is 't enige wat ontbreekt: een voedingsstekker om in de adaptor te kunnen doen, maar dat is geen probleem om zo'n ding te regelen uiteraard

03 - de pc zelf, schuin aanzicht

04 - de pc zelf, recht van voren

05 - de achterkant van de pc: HOE MAAK JE HEM OPEN? dat gaat als volgt: zet de pc neer op de voorkant (zodat de achterkant omhoogsteekt), duw met een klein pennetje lichtjes in het gaatje dat je op deze foto naast het pootje rechtsonder ziet zitten, trek vervolgens aan de ring die aan de achterkant zit de gehele systeemkast eruit. Pas btw wel op dat het deel waar de hdd in zit niet eruit valt, dat kan makkelijk losklikken per ongeluk namelijk (laat de pc dus nog íetsje naar achteren hellen, dan heb je dat probleem niet)

06 - de binnenkant van de machine

07 - het deel waar de hdd in zit, opengeklapt. dit zit niet vastgeschroefd, maar lichtjes geklikt. Hoeft ook niet vastgeschroefd, want als de pc in de behuizing zit, houdt deze alles op z'n plaats.
Alle foto's zijn klikbaar voor groter formaat!

Verwijderd
Als iemand er nog twee kan meenemen dan is het ook goed
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:00 ]
geen scan, maar een foto... [232 KB]KeRsTmAnNeKe schreef op 24 November 2002 @ 14:51:
Wil iemand misschien dat a4tje even scannen ofzo... kheb et der niet bij... gekregen ..
heb een kaartje van bedrijf van die stand, staat op:Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 14:57:
Kan iemand zo'n kasje nog halen of zeggen waar hij te koop is (buiten de hcc)?
HLW HighLevelWare
Verkoop van
laptop's en
onderdelen
tevens
restpartijen
Vechtstraat 3
8021AS Zwolle
Tel. 06-22520320
www.highlevelware.com
email: highlevelware@home.nl
Geopend Vrij. v. 13.30-17.30 uur
Op alle artikelen 1 mnd. carry-in garantie.
Op batterijen geen garantie
Verwijderd
Thanks mate, ga meteen effe bellen....jwbagger schreef op 24 November 2002 @ 14:59:
[...]
heb een kaartje van bedrijf van die stand, staat op:
HLW HighLevelWare
Verkoop van
laptop's en
onderdelen
tevens
restpartijen
Vechtstraat 3
8021AS Zwolle
Tel. 06-22520320
www.highlevelware.com
email: highlevelware@home.nl
Geopend Vrij. v. 13.30-17.30 uur
Op alle artikelen 1 mnd. carry-in garantie.
Op batterijen geen garantie
Hellaas is deze mobiele telefoon op het moment uitgeschakeld......
Tja, dat zat erin.....
Dan maar vrijdag naar Zwolle, want een OV is oke
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:05 ]
Niet erbij gehad, zoals kennelijk wel meer mensen. Ik ben geen prutser hoor, als ik een manual krijg dan lees ik m wel...jwbagger schreef op 24 November 2002 @ 12:44:
[...]
als je nou dat a4tje wat ze bij hebben geleverd ook gelezen had....
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Coppertop op 24-11-2002 15:14 ]
1 pci vrij en 1 isa vrij. ('t is trouwens wel 't een of 't ander van die tweeVerwijderd schreef op 24 november 2002 @ 15:12:
Als ik het goed heb gezien op de verschillende foto's is er 1 PCI slot vrij
Heeft iemand al win98 of linux op het kasje geinstalleerd?
denk dat ik in die isa een TV-kaart (die niet door winXP wordt ondersteund, dus daarom in de tóch kast ligt te verroesten) ga stoppen om analoge tv te kunnen ontvangen. Die DVB-kaart ontvangt namelijk alleen maar digitale tv...
Win98 kan je er vást wel op installeren, maar niet geprobeerd... je zal dan wel de pc open moeten houden tijdens installatie om een cdromspeler er op aan te sluiten en d'r dan naast te leggen... er zit namelijk geen ruimte voor een cdrom/floppydrive in...
ach ja dit is typisch beurs spul
Verwijderd
Ach, een tweaker weet vast wel voor een leuke cdrom oplossing te zorgen (Kan ik eindelijk die dremel goed testenjwbagger schreef op 24 November 2002 @ 15:18:
[...]
1 pci vrij en 1 isa vrij. ('t is trouwens wel 't een of 't ander van die twee)
denk dat ik in die isa een TV-kaart (die niet door winXP wordt ondersteund, dus daarom in de tóch kast ligt te verroesten) ga stoppen om analoge tv te kunnen ontvangen. Die DVB-kaart ontvangt namelijk alleen maar digitale tv...
Win98 kan je er vást wel op installeren, maar niet geprobeerd... je zal dan wel de pc open moeten houden tijdens installatie om een cdromspeler er op aan te sluiten en d'r dan naast te leggen... er zit namelijk geen ruimte voor een cdrom/floppydrive in...
Verwijderd
Verwijderd
Effe overal 256 MB in prikken, en de HD's eruit en een compact flash voor een netboot en dan het OS van m'n server halen
Golfje gaat digitaal..........
Hij is 19v extern gevoed niet 12v,Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 15:40:
Ik zie het al helemaal voor me. (Binnenkort krijg ik een studenten flat in Delft (twee kamers)). En dan 1 in de huiskamer en 1 a 2 op m'n slaap/studeerkamer en meschien ook wel 1 in de keuken......
Effe overal 256 MB in prikken, en de HD's eruit en een compact flash voor een netboot en dan het OS van m'n server halen(meschien geen compact flash, maar in iedergeval 256 erin) en meschien ook wel een kasje in m'n auto......
Golfje gaat digitaal..........
maar 19v in de auto moet wel te maken zijn
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Maar, hij geeft gewoon beeld op mijn tv totdat windows echt start... dan ist zwart... en blijft het zwart!
wat kan ik hiertegen doen ?
Verwijderd
Het enige wat je kunt doen is in safe-mode opstarten, en dan 640x480 16 kleuren kiezen, dan doet ie ut waarschijnlijk wel.
velletje dat bij handleidingen zit zegt:KeRsTmAnNeKe schreef op 24 november 2002 @ 16:59:
Owkee... et werkt... netwerk ingesteld enzow... kan surfen...
Maar, hij geeft gewoon beeld op mijn tv totdat windows echt start... dan ist zwart... en blijft het zwart!
Display on TV:
The system recognizes during start-up if a DDC-monitor is attached to the VGA-connector. If a monitor is detected, the system uses standard PC resolution timings (e.g. 75Hz refresh rate). In this mode, there is no pictures visible on a TV!
If no DDC-monitor is attached, the system BIOS and the operating system install a 50Hz-timing for TV-display. The Video-BIOS supports the VGA-modes 3, 12 and 13. The RainbowRunner software is activated for TV-Out.
i -- If you intend to use a monitor and a TV in parallel, the monitor must be attached to the VGA-connector AFTER the Windows95-startup! Further on, the monitor must be able to process a 50Hz-timing (e.g. PM150)
Kortom, heb je de monitor er wel afgehaald?
jup ...
rest van zenders gaat dan trouwens ook meteen op zwart... wel geluid

Dat probleem heb ik ook trouwens. Ik gebruik een Philips TV via SCART en geen monitor aangesloten.KeRsTmAnNeKe schreef op 24 November 2002 @ 16:59:
Owkee... et werkt... netwerk ingesteld enzow... kan surfen...
Edit: en de oplossing van pilletje werkte ook niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Coppertop op 24-11-2002 17:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 17:25 ]
ik kan nu gewoon op mijn tv surfen enzow... (wel slim om even favorieten in te stellen)
alleen sucky dat et (net als met dat zwarte) overal in beeld is als je van zender verandert...

Eentje heb ik eerst gewoon win95 op geinstalleerd, kreeg alleen de resolutie niet op 1024x768, verder niet gezocht hoe ik dat aan kan passen, maar ik neem aan dat het een beperking is om het compatibel te houden met de tv-out ofzo.
Als ik een scsi-kaart erin zette, dan startte hij niet meer op
Later schijf met redhat 7.3 d'r ingezet en die ververstte alles configuratie-instellingen goed, alleen x kreeg ik niet aan de praat omdat ik de video/monitor informatie niet goed kreeg.....en ik ben een newbie met linux....
Andere kastje heb ik zojuist win98 op geinstalleerd, maar als ie klaar is en opnieuw opstart, dan start ie niet door...krijg alleen knipperende cursor
Iemand anders al win98 geinstalleerd?
Verwijderd
Ik had het in het andere topic al gevraagd, maar hier lijkt meer vaart in te zitten
Denk dat die S-Video en Composite werken als je bij beeldschermeigenschappen bij Tv-out s-video/composite selecteerd
beeld is dan alleen lang niet zo scherp meer
[ Voor 11% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 24-11-2002 18:26 ]
Konden we (oom en ik) die stand zo gauw niet vinden, zijn we maar naar huis gegaan. Hadden we nou toch maar ff verder gezocht. Ik had er ook wel 1 gewild. Nouwja, volgend jaar misschien
Verwijderd
woei! ziet er toch niet slecht uitxilebo schreef op 24 november 2002 @ 18:49:
hmmm.. heb die stand duz helemaal nie gezien..maar wat ik me wel afvraag; weet iemand misschien welk merkdie afstandsbediening is? ik heb namelijk dees http://www.temco.nl/tmc_prd/11000/book370/book370.htm ook es gekocht voor dit doel.. maar ik hou er nie van met een toetsenbord achter me tv te zitten..
Kheb ondertussen Winamp en Winvnc derop gezet.. werkt over het algemeen wat makkelijker en geluid doet et dus ook gewoon
nog een keer die afstandbediening instellen dat alle knoppen met winamp werken
heb nu een tv-kaart van Lenco erin gestopt (BT878-based ding), drivers&prog geïnstalleerd, bij het opstarten ervan krijg ik netjes geluid uit de uitgang van de tv-kaart, maar het beeld blijft zwart, wat ik ook doe
via het Matrox PC-VCR Remote programma krijg ik trouwens nog steeds "no tvcard found", want die eist zo'n matrox-rainbowrunner tv kaart geval, en die heb ik uiteraard niet....

enig id hoe ik wél beeld uit mn tvkaartje kan krijgen
Je kunt die irri image software gewoon uit zetten door de regels in config sys en autoexec.bat aan te passen (F8 drukken tijdens booten, dos kiezen, exit & dan zit je in dos!)
Maar ik heb er ff 128mb ram in gestopt en een andere HD en er linux op gezet
Je kunt via een powersplitter gewoon een cdrom aansluiten op IDE2 (moet je hem natuurlijk wel open laten, anders past het idd niet)
Linux werkt prima, X ook, geluid werkt ook alleen de remote control muis werkt niet en kan ook niet vinden waarom nie
Als je de keymappings aanpast kun je de afstandsbediening verder wel gebruiken
De TV tuner heb ik nog niet geprobeerd, onder linux
Maar je kunt er ook gewoon een USB muis en keyboard op aansluiten (alleen of dat onder win95 werkt weet ik nie)
[ Voor 8% gewijzigd door Le Mol op 24-11-2002 20:31 ]
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
lees het briefje anders eens wat bij de pc is geleverd: pc opstarten met F5 en de directory "bootdisk" renamen does the trick en das stukken simpelerLe Mol schreef op 24 November 2002 @ 20:28:
Je kunt die irri image software gewoon uit zetten door de regels in config sys en autoexec.bat aan te passen (F8 drukken tijdens booten, dos kiezen, exit & dan zit je in dos!)
[ Voor 49% gewijzigd door jwbagger op 24-11-2002 20:32 ]
Dat briefje had ik niejwbagger schreef op 24 november 2002 @ 20:31:
[...]
lees het briefje anders eens wat bij de pc is geleverd: pc opstarten met F5 en de directory "bootdisk" renamen does the trick en das stukken simpeler
Dus vandaar dat ik een andere oplossing had
Topicstarter, bedankt voor de tip!
Kga binnenkort eens kijken wat er allemaal mee kan, ik vraag me bijv af of je er tv mee kunt ontvangen want dit staat niet in de handleiding..
Verwijderd
Op HCC, die man zei trouwens dat ze wel binnenkort op PC dump weer komen maar dan voor 75 euro...
Als ik me niet vergis kun je daar mee de box beveiligen, alleen met zo'n kaart kun je hem dan nog opstarten.SuperPaddo schreef op 24 November 2002 @ 21:08:
Vind je het gek met zo'n succes, de rubberen voetjes heb ik niet gekregen, en wat heb je precies aan die memorykaarten?
Er staat ook in een van de boekjes (bios boekje, achterin) een heel verhaal over die cardreader
Heeft iemand de video IN al werkend?
[ Voor 5% gewijzigd door Le Mol op 24-11-2002 21:16 ]
Heeft iemand btw al uitgevonden wat er met die DVB kaart gedaan kan worden? En waarom die Rainbow Runner ook Video-in heeft?
(opich ook beetje zinloos: een set top box met tvtuner
Maar is er iemand die me kan vertellen of je er DVD's mee kan afspelen (mits dvd-speler aangesloten uiteraard), want ik dacht dat er alleen maar een MPEG 1, decoder in zat.
Geen TV Tuner?CyBeRSPiN schreef op 24 November 2002 @ 21:19:
Hmm, ik kom er net achter dat er geen tv-tuner in zit, die moet nog als aparte isa-kaart ernaast gezet worden.
(opich ook beetje zinloos: een set top box met tvtuner)
Maar is er iemand die me kan vertellen of je er DVD's mee kan afspelen (mits dvd-speler aangesloten uiteraard), want ik dacht dat er alleen maar een MPEG 1, decoder in zat.
WTF is die grote PCI kaart dan
Dat zei die gast idd, toen ik net mijn gereserveerde ding op kwam halenVerwijderd schreef op 24 November 2002 @ 20:59:
[...]
Op HCC, die man zei trouwens dat ze wel binnenkort op PC dump weer komen maar dan voor 75 euro...
"Ze komen terug op de blabla beurs, maar dan voor 75 euro (ofzo) maar mischien ok nog wel weer voor 50 (ofzo)"
maar waar? Iemand een idee? en hoe?
Digitale tv is gecodeerdCornholio2001 schreef op 24 November 2002 @ 21:24:
Die grote kaart is dus een DVB kaart.... daarmee kun je in principe digitale tv mee ontvangen
Verwijderd
Je meent het toch niet echt he? Was iemand het al opgevallen dat er een grote gleuf aan de achterkant van die kaart zit? Kun je hier een uitbreiding voor Common Interface mee doen? Of moet je de chipkaarten direct in het slot steken? Want dan zou je het doosje in principe over een paar maanden kunnen gebruiken met DVB-CTermi schreef op 24 November 2002 @ 21:27:
[...]
Digitale tv is gecodeerd, met die kaart van philips ga je het volgens mij decoderen. En als dat gebeurt komt er een signaal uit
.
Dus je moet een USB keyboard eraan hangen om het geheel onder linux werkend te krijgen (anders kun je nie inloggen e.d.)
Verwijderd
weet jij hier meer van af dan? wil ik graag alles van je wetenCornholio2001 schreef op 24 November 2002 @ 22:17:
[...]
Je meent het toch niet echt he? Was iemand het al opgevallen dat er een grote gleuf aan de achterkant van die kaart zit? Kun je hier een uitbreiding voor Common Interface mee doen? Of moet je de chipkaarten direct in het slot steken? Want dan zou je het doosje in principe over een paar maanden kunnen gebruiken met DVB-C
De diskette's zaten er bij mij niet bij
Verwijderd
Heel graagPhant0m schreef op 24 november 2002 @ 22:37:
als iemand nog schema's van dat ding nodig heeft oid dan kan ik wel ff op me werk vragen want werk bij siemens
[rml][ CM][ EL]wat doe jij met je siemens nixdorf multimedia box[/rml]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/654314/0/
Funky1's topic was gisteren nog vrijwel leeg maar flink promotiewerk van Funky1 in dit topic heeft ervoor gezorgd dat zijn topic ook al redelijk groot is. Daardoor is het probleem ontstaan dat waarschijnlijk een van beide topics dichtgegooid gaat worden. De vraag is welke.
Klaaz in "Topic verplaatsen van HCC -> C&M ?"
*/ vindt het van Funky1 niet zo netjes dat hij dat op deze manier heeft gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door klaaz op 24-11-2002 23:01 ]
Verwijderd
Bedankt ik heb zeVerwijderd schreef op 24 November 2002 @ 22:52:
quote:
Kan iemand de drivers voor de kaartlezer online zetten?
De diskette's zaten er bij mij niet bij .
word aan gewerkt
[ Voor 7% gewijzigd door JokerLash op 25-11-2002 07:32 ]
ik heb tot nu toe toch meer info en foto's in dit topic gevonden...
is er geen mogelijkheid tot mergen van die 2 topics? Moet toch wel een mogelijkheid zijn met die nieuwe parse.... hoop ik....
Hij staat nu aangesloten op de tv.
Resolutie 640 x 480, 16-bits kleuren.

Wat ik nog ga doen:
- Win 98 installeren (dan kan ik m'n USB pendrive gebruiken, om wat bestanden van de ene pc naar deze te brengen.)
- De afstandsbediening gaat erop, i.p.v. toetsenbord/ muis
- Een virtueel toetsenbord programmaatje installeren, dan kan je toch typen met de afstandsbediening.
(heet in WinXP "On-screen toetsenboard)
- Wat extra geheugen, dat ik nog heb liggen.
- en uiteraard de internetaansluiting voor elkaar krijgen
- spijt hebben dat ik er niet nog 1, of 2 heb gekocht!
Pay peanuts get monkeys !
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
http://www.tweakpc.de/hardware/tests/graka/siemens/dvb_2.htm
http://www.de.tomshardwar...4/011102/dvbcards-10.html
Maar de grote vraag blijft: hoe kunnen *wij* die kaart gebruiken ? Kan ik er een satteliet aan koppelen o.i.d. ?
Oeps. crosspost met de andere siemenstopic. Fautje...

[ Voor 10% gewijzigd door Rincewind op 25-11-2002 12:35 ]
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
In Duitsland hebben ze DVB via de Kabel hier in Nederland niet.
In Nederland heb je alleen wat aan DVB-S (Satelliet), zo kijk ik met een TechnoTrend DVB-S kaart in een Shuttle SV24 PC'tje "gratis" naar C**n*l+.
Zie de site www.progdvb.com voor verdere info, hier hebben ze ook een forum waar ze het soms over de DVB-C hebben.
Verwijderd
w00t, erug mooi..........Dutch_guy schreef op 25 november 2002 @ 00:46:
Jaja, hier enkele pics in actie.
Hij staat nu aangesloten op de tv.
Resolutie 640 x 480, 16-bits kleuren.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik nog ga doen:
- Win 98 installeren (dan kan ik m'n USB pendrive gebruiken, om wat bestanden van de ene pc naar deze te brengen.)
- De afstandsbediening gaat erop, i.p.v. toetsenbord/ muis
- Een virtueel toetsenbord programmaatje installeren, dan kan je toch typen met de afstandsbediening.![]()
(heet in WinXP "On-screen toetsenboard)
- Wat extra geheugen, dat ik nog heb liggen.
- en uiteraard de internetaansluiting voor elkaar krijgen![]()
- spijt hebben dat ik er niet nog 1, of 2 heb gekocht!
Er zit hier wel degelijk DVB-C op de kabel, maar niet overal, en zeker niet 'vrij'.PietProem schreef op 25 november 2002 @ 13:40:
DVB-C (Cable) heb je hier in Nederland niet veel aan.
In Duitsland hebben ze DVB via de Kabel hier in Nederland niet.
In Nederland heb je alleen wat aan DVB-S (Satelliet), zo kijk ik met een TechnoTrend DVB-S kaart in een Shuttle SV24 PC'tje "gratis" naar C**n*l+.
Zie de site www.progdvb.com voor verdere info, hier hebben ze ook een forum waar ze het soms over de DVB-C hebben.
hier een linkje naar een duitse winkel met relevante onderdelen, o.a. volgens mij die analoge add-on module
http://www.ble-computer.c...9cb72a&such=dvb&x=10&y=14
nog een aardig linkje voor de linux-kenners: http://www.fujitsu-siemen...r/linux/presse141299.shtm
volgens mij is dit de datasheet van de DVB kaart, maar er zijn er een aantal ben niet helemaal zeker: http://www.fujitsu-siemen...ownload/db_dvbCABLE_d.pdf
[ Voor 45% gewijzigd door freddifish op 25-11-2002 17:31 . Reden: addition ]
Verwijderd
Dat klopt, ik kan bij Debian gowoon de source via apt downloaden......freddifish schreef op 25 November 2002 @ 16:53:
Man zo'n DVB kaart is best prijzig!
hier een linkje naar een duitse winkel met relevante onderdelen, o.a. volgens mij die analoge add-on module
http://www.ble-computer.c...9cb72a&such=dvb&x=10&y=14
nog een aardig linkje voor de linux-kenners: http://www.fujitsu-siemen...r/linux/presse141299.shtm
Maar het enige wat je met deze DVB-C kaart in nederland zou kunnen is canal+ decoderen......... Dus geen mooie sateliet zenders bekijken
Verwijderd
Deze kastjes waren bedoelt voor Centerparks en ik denk dat ze voor een soort info kanaal waren bedoelt......
Ik hoorde dat men met het chipkaartje een film kon huren en dan in het huisje dmv die chipkaart de film kon kijken.Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 17:15:
Aangezien deze standaard (dvb-c) de mogelijkheid bied om data terug te zenden is video ondemand mogelijk, een ander idee is bijv. een info kanaal waar je het weer en activiteiten op te zoeken zijn..... (een soort wap dus)....
Deze kastjes waren bedoelt voor Centerparks en ik denk dat ze voor een soort info kanaal waren bedoelt......
Aangezien er tussen de handleiding ergens stond dat het om een pilot systeem ging gok ik dat het niet helemaal aan is geslagen of dat het te duur was
Mij is ter ore gekomen dat in nederland in principe niks digitaals wordt aangeboden.Cornholio2001 schreef op 24 November 2002 @ 21:24:
Die grote kaart is dus een DVB kaart.... daarmee kun je in principe digitale tv mee ontvangen
Ik zat eigenlijk te denken aan MRzap ofsowTheCrash schreef op 25 November 2002 @ 18:02:
[...]
Mij is ter ore gekomen dat in nederland in principe niks digitaals wordt aangeboden.

Op deze foto draai ik 16 zenders tegelijk, maar 1 zender lukt ook uiteraard
de DVB kaart ligt er nu even uit zoals je kan zien, maar met DVB werkt het opzich ook goed... Ik heb nog wel problemen met de kleur als ik niet-fullscreen tv-kijk, maargoed dat doe je toch eigenlijk nooit
Nu nog proberen of ik kan recorden & afspelen m.b.v. die siemens afstandsbediening.... hoop dat ik de programmatuur zo kan zetten dat ik daar mn Lenco-tvkaart ook mee kan aansturen (de afstandsbediening die daarbij zit is stukken minder mooi, en 2 afstandsbedieningen is ook weer vrij nutteloos
het leek me nl wel leuk het ding in de auto te gebruiken, maar helaas bij een spanning lager dan 15.5V kapt de interne voeding er mee maar misschien valt hier nog iets aan te tweaken
Twee topics over hetzelfde is een beetje overbodig. Ga hier verder:
Dit topic is gesloten.