Toon posts:

Na installatie nemo cedec geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit hier moet posten maar angezien het met geluid te maken heeft dacht ik: laat ik dat maar doen.

Het probleem is het volgende:

Ik draai windowsXP op mijn pctje en alle mp3'tjes die ik heb speelden prima af. Ik had echter een probleempje bij geluid dat met een ac3 codec afgespeeld moest worden. Dus ik heb Nemo codec5 build 8 gedownload en geinstalleerd.
Nadat ik dit gedaan had speelde mijn pctje helemaal geen mp3'tjes meer af...
Knap vervelend dus, dus ik die codec weer ge-uninstalled en nu gaat ie bij vrijwel elk liedje dat ik wil afspelen op de server van microsoft codecs downloaden en vervolgens doet hij het alsnog niet..

O, ik vergat nog wat.. onder realplayer speelt ie wel mp3'tjes af maar dat programma vind ik niet zo fijn... :(

Weet iemand wat ik hier gedaan heb? Wat er mis is?

Ik heb (met mijn domme hoofd) de hersteloptie van XP uit gezet (ruimtebesparing) dus dat is niet een mogelijkheid..

Misschien ander Move naar softegoederen en dan windows operated systems?

BVD _/-\o_

Verwijderd

Hmm, volgens mij is je codec verwijderd (vandaar dat zoeken). Staat mp3-codes nog in de lijst van audioapparaten (Fraunhofer)? Zo ja, is deze geactiveerd?
Wellicht deze even opnieuw installeren. Ik gebruik geloof ik de codec die te downloaden is als ra-codec.zip.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Gewoon even zoeken. Codecs installeren is vaak genoeg voorbij gekomen om je info uit oude topics te halen.

En kicken kan pas na 24 uur, niet na 3,5

Dit topic is gesloten.