[OC] unlock XP met Nokia 3210 "gel" werkt toch

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
De topic was inmiddel geclosed:

[rml][ OC] Athlon XP unlocking zonder zilverpen (pics)[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://www.born2oc.be/images/article/230/finished.jpg

...maar ik moest het toch proberen en het werkt hier dus wel!

Ik draai nu - m.b.v. scotch tape en dat stripje - 9x190 met mijn XP 1800+ AGOIA (Asus A7V333, PC2700 Kingston CAS 2-2-2-5 divider 1:1) op standaard volts.

Heb (nog) geen eigen pics (sorry DaBit) maar zal proberen digicam te lenen (ben zelf maar arme student ;) ).

De enigste kanttekening die ik erbij moet maken, is dat je goede tape moet gebruiken. Ik draaide namelijk een week of twee 10x170 en besloot toen eens de max te zoeken waarna ik ineens allemaal mp's miste (of 9x190 nu de max is weet ik nog steeds niet; CPU lijkt bij standaard volts stabiel te zijn tot even boven de 1700 mhz; mem nu 380 en PCI 38). >:)

Uiteindelijk bleek dit te verhelpen door het stukje tape weer wat strakker over de gel te doen. Heb nu paar stukjes tape er bovenop gedaan, in de hoop dat de onderkant van de koeler dan alles nog een beetje aandrukt.

Heb geen uitgebreide tests gedaan als burn (?), maar games - zover ik die speel (mechwarrior en wat strategy) draaien zonder problemen. benches ook.

Heb je geen defecte 3210, dan is de gel ook op het web te bestellen voor een paar euro. Heb het ook met zo'n stripje uit een calculator geprobeerd, maar dat lukt me niet. Te dikke vingers en te dunne strip denk ik ;)

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

waar kan ik dat stripje vinden in een 3210 ? beetje onduidelijke post zo, niet echt zin om die vorige door te ploegen

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Selachii schreef op 23 oktober 2002 @ 23:29:
waar kan ik dat stripje vinden in een 3210 ? beetje onduidelijke post zo, niet echt zin om die vorige door te ploegen
Het is een soort rubbertje met een aantal strippen geleidende stof waarmee het LCD'tje verbonden is met het printje van de nokia 3210 :)

Daar dit stripje over de bruggen van de processor te plakken geleid deze genoeg om de processor als ulockt te kunnen beschouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

lukt dit ook met een xp2100? want bij een xp2100 waren de l1 banen toch anders oid?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het eerst ook maar had steeds problemen ik heb nu gewoon de oude manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

wat vinden mensen weer wat uit. cool dat et zo ook werkt

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Selachii schreef op 23 oktober 2002 @ 23:29:
Een HOW-TO op:

Athlon XP unlocking the new way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op 23 oktober 2002 @ 23:55:
lukt dit ook met een xp2100? want bij een xp2100 waren de l1 banen toch anders oid?
Neej dat is pas vanaf thoroughbred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Owjaah, tijdje terug heb ik dat dingetje weggegooid omdat het toch niet werkte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hmmm, daar heb je toch niet perse een 3210 voor nodig? Volgens mij zit dat in alle LCD's tussen het schermpje en de printplaat...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Escrimador schreef op 23 oktober 2002 @ 23:22:
De topic was inmiddel geclosed:

[rml][ OC] Athlon XP unlocking zonder zilverpen (pics)[/rml]

[afbeelding]

...maar ik moest het toch proberen en het werkt hier dus wel!

Ik draai nu - m.b.v. scotch tape en dat stripje - 9x190 met mijn XP 1800+ AGOIA (Asus A7V333, PC2700 Kingston CAS 2-2-2-5 divider 1:1) op standaard volts.

Heb (nog) geen eigen pics (sorry DaBit) maar zal proberen digicam te lenen (ben zelf maar arme student ;) ).

De enigste kanttekening die ik erbij moet maken, is dat je goede tape moet gebruiken. Ik draaide namelijk een week of twee 10x170 en besloot toen eens de max te zoeken waarna ik ineens allemaal mp's miste (of 9x190 nu de max is weet ik nog steeds niet; CPU lijkt bij standaard volts stabiel te zijn tot even boven de 1700 mhz; mem nu 380 en PCI 38). >:)

Uiteindelijk bleek dit te verhelpen door het stukje tape weer wat strakker over de gel te doen. Heb nu paar stukjes tape er bovenop gedaan, in de hoop dat de onderkant van de koeler dan alles nog een beetje aandrukt.

Heb geen uitgebreide tests gedaan als burn (?), maar games - zover ik die speel (mechwarrior en wat strategy) draaien zonder problemen. benches ook.

Heb je geen defecte 3210, dan is de gel ook op het web te bestellen voor een paar euro. Heb het ook met zo'n stripje uit een calculator geprobeerd, maar dat lukt me niet. Te dikke vingers en te dunne strip denk ik ;)
Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Demoniac schreef op 25 oktober 2002 @ 09:26:
Hmmm, daar heb je toch niet perse een 3210 voor nodig? Volgens mij zit dat in alle LCD's tussen het schermpje en de printplaat...
Volgens mij in ieder geval bij de "nieuwere" apparaatjes ja

Mijn oude casio fx82c had het nog niet, maar die € calculators weer wel.

Maar het kleine stripje dat ik had (zie laatste alinea van de eerste post) was te smal om over de bridges te lopen denk ik. En je kan wel kantelen maar dan lopen de adertjes niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik heb het ook gedaan.. alleen na een weekie deedtie het opeens niet meer (het geleiden) Kreeg hem ook neit meer aan de praat... ben maar zilverlijm gaan halen.. is toch veel relaxter en kost maar 5 euro :)

de lasercuts die vul je op met !WITTE! koelpasta, en met een vierkante gum strijk je het af, zodat alleen de gaatjes gevult zijn, zodat je en gald vlak krijgt. Daarna even met een naald in die zilverlijm dompelen, en tekenen maar :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 25 oktober 2002 @ 11:29:
de lasercuts die vul je op met !WITTE! koelpasta, en met een vierkante gum strijk je het af, zodat alleen de gaatjes gevult zijn, zodat je en gald vlak krijgt. Daarna even met een naald in die zilverlijm dompelen, en tekenen maar :P
Dat opvullen met koelpasta lijkt me geen goed idee, tenzij je echt helemaal zeker weet dat de koelpasta echt geen stroom geleidt, anders heb je een groot probleem... De beste methode is dan opvullen met secondelijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 09:59:
[...]

Dat opvullen met koelpasta lijkt me geen goed idee, tenzij je echt helemaal zeker weet dat de koelpasta echt geen stroom geleidt, anders heb je een groot probleem... De beste methode is dan opvullen met secondelijm.
hehe, ik gebruik bison 2 componenten lijm Werkt prima en kan volgens verpakking hele hoge temps aan. Weet niet meer welke kijk ik misschien wel eens na, maar iig boven de 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De processor zelf wordt helemaal geen 80 graden ofzo hoor, een 35 graden (bij 50 cpu en 21 kast) zal ie misschien niet eens halen. Dat spul isoleert als een gek om alle warmte het koelblok in te sturen, dan zit er ook nog eens plastic om het randje van de core en zit er een hoop lucht. Oftewel, daar wordt het niet warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het alleen met dergelijke nokia stripjes en niet met de stripjes in bijvoorbeeld de easy blue. Toen dit net bekend was heb ik het daarmee geprobeerd en m'n 1700+ ermee verkloot :(. Waren meer mensen die op deze manier hun xp vaarwel konden zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 01:08:
Probeer het alleen met dergelijke nokia stripjes en niet met de stripjes in bijvoorbeeld de easy blue. Toen dit net bekend was heb ik het daarmee geprobeerd en m'n 1700+ ermee verkloot :(. Waren meer mensen die op deze manier hun xp vaarwel konden zeggen..
Wat zou er mis kunnen gaan dan? En die gaatjes die je moet opvullen ,daar valt de temp dus best mee! Da's wel mooi. Ik begrijp dat het geen 70 graden wordt zoals de core soms, maare dit is nog best lekker koel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

dus eigenlijk ANY low budget apparaatje met een lcd zou er wel eens een kunnen hebben, normale casio rekenmachines hebben voor zover ik weet ook zon stripje, maar geleiden ze ook horizontaal, want ik meende dat het allemaal plaatjes waren die los van elkaar stonden
zo dus:
code:
1
||||||||||||||||||||||

daar zou je dus geen brug mee kunnen maken, of moet je die eerst aanelkaarsmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je geen LCD horloge's van de kermis slopen (lekker goedkoop) en daar zo'n stripje uithalen,of zal dit niet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb een stuk of wat gare recenmachine's, aleen geen XP maar een duron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 09:59:
[...]

... daarom ook WITTE... geleid geen stroom.. en arctic silver ook niet hoor ! alleen onder hoge druk...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je uit mijn aanvulling al wel had kunnen begrijpen dat d'r dus ook witte koelpasta is die wel geleidt... Trouwens, koelpasta is geen goed opvulmiddel, want zowel zilverlijm als soldeersel kunnen gewoon door de koelpast heen "lekken" en dan kun je je proc weggooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 09:51:
Ik dacht dat je uit mijn aanvulling al wel had kunnen begrijpen dat d'r dus ook witte koelpasta is die wel geleidt... Trouwens, koelpasta is geen goed opvulmiddel, want zowel zilverlijm als soldeersel kunnen gewoon door de koelpast heen "lekken" en dan kun je je proc weggooien...
nee hor, alstie contact maakt met de kuiltjes kan je hem weggooien zeg je ... nee das neit zo. Je kan dan geen lagere multiplier doen dan de standaard van je proc ... that's all. en hier is de guide http://www.vr-zone.com/guides/AMD/AthlonXPUnlock/

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
Ben ik blij dat ik mijn 3210 nog niet heb laten maken :D Een nieuw display is belachelijk duur, maar nu kan ik mijn oude nokia toch nog nuttig maken :7

[ Voor 0% gewijzigd door DJTimo op 02-11-2002 12:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJTimo schreef op 02 november 2002 @ 12:33:
Ben ik blij dat ik mijn 3210 nog niet heb laten maken :D Een nieuw display is belachelijk duur, maar nu kan ik mijn oude nokia toch nog nuttig maken :7
20 a 30 euro op de zwarte markt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 12:41:
[...]

20 a 30 euro op de zwarte markt :Z
* DJTimo heeft nog nooit geld uitgegeven aan telefoons dus dan is €20 al duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3310 net uit veveling gesloopt... deze heeft dit helaas niet toch maar kijken of ik zon oud ding uit kan halen of zo... doh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Chainsaw1984, zo'n loze kick wordt hier niet gewaardeerd, dit topic is namelijk ruim een jaar oud :o. Even op letten dus ;). Dicht wegens oude koe.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.