geluidsinstallatie

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Ik hoop dat dit niet valt onder de categorie "al 100x gevraagd", ik heb al op het forum zitten zoeken, maar tis meestal allemaal zo technisch en ik ben eigenlijk een leek.

Ik ben op zoek naar een nieuwe en degelijke geluidsinstallatie voor op mijn kamer. Het zal gebruikt worden om DVD's te kijken (via PC of misschien een aparte DVDspeler), muziek af te spelen en te gamen. Minimum is toch wel een versterker (duh), een tuner, een cdspeler (die cdspeler mag eventueel mp3/dvd/(s)vcd kunnen) en een setje van 6 (3 front (links/rechts/midden)/2 back (l/r)/1 bas)
Ik wil hier toch wel een €750 - €1000 aan uitgeven, dus toch graag iets kwalitatief. Maar ik ken er absoluut NIKS van, ben een totale audioleek... Alles wat ik hier lees is allemaal zo technisch en vooral zo duur. Misschien is mijn budget zelfs al te veel voor wat ik het ga gebruiken? Of misschien te weinig? Zou ik me wagen aan zo'n dvdsetje, die zien er wel net uit, maar hoe zit het dan met muziek en games? Of zou ik eerder zelf componenten kiezen en iets samenstellen? Ik weet het dus echt niemeer :?
Ik zit via google al te zoeken naar allerlei interessante links en ik ga vanavond ook eens langs een speciaalzaak gaan, maar als iemand nog wat tips heeft of dingen waar ik zeker op moet letten dan is dit zeer zeker welkom.
Ook goede reviewsites of andere links zijn altijd welkom!

Al gevonden :
http://www.audioforum.be/
http://www.audiolinks.nl/
http://www.audiovision.be/
http://www.audioreview.com/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was een bij een paar !_GOEDE_ ! electronicazaken binnenlopen en je laten voorlichten voordat je iets koopt. Ik denk dat je met de combinatie van die gegevens al flink veel wijzer wordt. Als je een paar dingen op het oog hebt, meldt je dan weer hier, dan kan er hier commentaar gegeven worden op de apparatuur.

Wat ik je overigens wel mee wil geven: koop als het ff kan allemaal losse componenten. Da's makkelijker als er es 1tje stuk gaat; kun je de rest blijven gebruiken.

Bij losse componenten is vaak het ene merk beter in iets dan het andere (wie waar beter in is weet ik niet), dus echte kwaliteit zul je misschien meerdere merken hebben. Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat je met 1 merk wel volledige afstemming op elkaar bereikt, qua bediening en uiterlijk

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 00:29
als je hier zo'n topic post is het vaak zo dat je veel persoonlijke meningen krijgt...dat is ook niet zo gek want geluid is nou eenmaal persoonlijk. Ga inderdaad naar de winkel neem je eigen muziek mee en luister wat jezelf goed vind klinken...

Als je echt wat ideeen op wilt doen, zoek dan even in de search, er staan genoeg topics over een dergelijk onderwerp...enne....suc6

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als je tot 1000 Euro uit wilt geven dan kun je losse komponenten wel op je buik schrijven. (of je moet overal het goedkoopste van halen, wat ik je niet aanraad).
Je kan dan beter maar kijken naar een vast setje, alles in een. Zijn relatief lekker goedkoop, je koopt ze compleet met speakers, maar hebben zo ook hun nadelen. Met name het vermogen en de warmte afhandeling is weleens een probleem. Ze zijn niet echt gemaakt om top te klinken bij hogere volumes.

als je naar de winkel gaat moet je bij een vast setje even opletten:
- wat is het werkelijke vermogen van de versterker? (bij losse componenten vaak veel hoger, daarom zijn deze ook duurder)
- aansluitmogelijkheden voor externe apparaten, bv je computer of een DAT ofzo.
- Als je er 1 wilt kopen: Altijd eerst luisteren, de set zoals JIJ van plan bent te kopen!
Als je het wat vreemd vind klinken, praat of laat jezelf de set niet aanpraten! Jij beslist, de verkoper niet. (Hoewel sommige verkopers gewoon verkopen wat ze willen verkopen... jammer genoeg)

Maar goed, ik kan je toch nog even wat meegeven;
als je goed wilt, spaar dan ff door voor goede losse componenten. Daar heb je later zeker je voordeel aan. (mogelijkheden, vermogen, kwaliteit, levensduur en... uiterlijk is allemaal beter)

Alles kan stuk.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
SquatRS schreef op 08 oktober 2002 @ 11:53:
als je hier zo'n topic post is het vaak zo dat je veel persoonlijke meningen krijgt...dat is ook niet zo gek want geluid is nou eenmaal persoonlijk. Ga inderdaad naar de winkel neem je eigen muziek mee en luister wat jezelf goed vind klinken...

Als je echt wat ideeen op wilt doen, zoek dan even in de search, er staan genoeg topics over een dergelijk onderwerp...enne....suc6
Eigenlijk het enige goede advies wat ik ook kan geven... Heb ik ook gedaan...

Ik ging op zoek naar denon, yamaha, marantz, onkyo, etc...

Ik had altijd sony gehad, en wilde perse geen sony meer... Nadat ik was gaan luisteren, en me goed had laten voorlichten, ben ik toch naar de sony db940 gaan kijken...

Uiteindelijk gekocht, en nog steeds gebruik ik deze naar volle tevredenheid...

Ga dus luisteren... Neem wat muziek/films van jezelf mee... Er zijn goede audiozaken met luisterruimtes, waar je uren bezig kunt blijven... Ga anders eerst eens kijken bij RAF... In ieder geval in amsterdam heeft deze 2 luisterruimtes...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

mjah, daar staat denk ik duidelijk in hoe en wat met dit soort topics. Het is inderdaad het zoveelste topic over "beginnen met audio kopen"

met [search=hifi aanschaffen] zou je heel wat topics met dezelfde strekking moeten kunnen vinden. Punt: ga eens kijken in een winkel en laat jezelf overtuigen wat het voor jou waard is. Dat kunnen wij niet voor je bedenken.

Hier vind je net zon topic
[rml][ Stereo] boxen + versterker voor € 1000[/rml]

met een beetje zoeken zijn er HEEL VEEL te vinden.

Als ik je een tip mag geven, raad ik je aan ook even deze link te lezen en daar een beetje rekening mee te houden :)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.