[TV-kaart] Driver (?) probleem

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eerst een paar specs:

Hauppauge WinTV GO (BT878-chip)
Leadtek GF4 Ti4200
Asus A7V333
Windows XP SP1
Hauppauge WDM driver 3.31 (met oudere drivers heb ik hetzelfde probleem)

Het probleem is als volgt:

De laatste tijd weigert m'n TV-kaart soms. Na het opnieuw installeren van de drivers doet m'n TV-kaart het ineens niet meer na 2/3 reboots. Ik m'n Device Manager krijg ik dan dit:
Hauppauge Win/TV 878/9 VFW Video Driver (met uitroepteken ervoor)

This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.
En ik heb geen idee hoe dat ineens komt. Dus ik denk, ik zal eens proberen om hem eerst te disablen en dan direct erna weer te enablen, en tot mijn grote verbazing was toen het uitroeptekentje weg en kon weer gewoon TV kijken :) Maar je raad het al, na 2/3 reboots weer hetzelfde probleem, en ik word het een beetje zat om iedere keer hem te disablen/enablen. Heeft iemand een oplossing?

Dit heb ik al geprobeerd:

- TV-kaart in verschillende PCI sloten gedaan
- Oudere drivers geprobeerd (eerst alle vorige drivers verwijdert met het tooltje van Hauppauge: HCWclear.exe)
- GoT search en Google, maar niks gevonden over dit specifieke probleem

Help! :)

They made me do it.

Verwijderd

Code 10 is meestal een IRQ conflict.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

check het boekje van je mobo ivm busmastering etc
of http://sourceforge.net/projects/btwincap/ proberen

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Hopelijk doet deze driver het wel goed.
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 18:43:
Code 10 is meestal een IRQ conflict.
Dat zou idd ook nog kunnen. Hij deelt IRQ 17 met de USB 2.0 controller en de onboard audio.

They made me do it.

Verwijderd

Tom S. schreef op 05 oktober 2002 @ 19:19:
Dat zou idd ook nog kunnen. Hij deelt IRQ 17 met de USB 2.0 controller en de onboard audio.
IRQ 17 :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

APIC -> 24 interrupts

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
IRQs allemaal manual toewijzen in de BIOS, en net zo lang wisselen en rebooten tot het werkt. Hetzelfde heeft mij gered bij het aan de praat krijgen van die kaart in Red Hat 8.0, welke overigens tot mijn grote vreugd standaard ondersteuning en drivers voor mijn Hauppauge WinTV Theatre heeft, alsook xawtv, een TV-applicatie voor X.

Verwijderd

Verklaar je nader. :)
Pagina: 1