Word zelf helemaal onstabiel van de driver installatie van die Studio PCTV van Pinnacle Systems. 200 sigaretten verder kom ik tot de conclusie dat deze rijp is voor de vuilnisbelt. Slechtere aankoop dan deze kan ik me niet herinneren... wat een ramp die installatie. Iemand soort gelijke problemen, kunnen we de handen schudden.
Je moet die troep ook niet installeren. Gebruik het gratis DScaler: www.dscaler.org
Is in alle opzichten beter dan de drivers/software van de fabrikant. Stabiel en veel beter beeld. En aangezien het de kaart direct aanspreekt heb je er ook geen drivers bij nodig.
Is in alle opzichten beter dan de drivers/software van de fabrikant. Stabiel en veel beter beeld. En aangezien het de kaart direct aanspreekt heb je er ook geen drivers bij nodig.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dscaler werkt alleen als afspeelprogramma en gebruikt de geinstalleerde drivers.
Wel een heel goed programma.... maar moet WEL eerst drivers installeren!!
Uno mas. Crash nummer 453, Dscaler is ook niet de oplossing voor mij. Laat maar hangen ik trek die kaart eruit.
Zou wel een TV Tuner willen hebben voor de BNC5 of SUB-15D? Maar of die bestaat voor mijn CRT?
Zou wel een TV Tuner willen hebben voor de BNC5 of SUB-15D? Maar of die bestaat voor mijn CRT?
Verwijderd
Ik ook niet, maar sommige mensen kunnen geen hardware/software installeren.Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 00:21:
ik heb geen enkel probleem met mijn pctv rave....
20 euro als je mn kaart installeert, lukt je niet
We kunnen wel gaan zitten zeiken over die kaart (heb er zelf ook zoéén, zonder enige problemen), maar dan kom je toch niet verder?
OS? driverversie? wat heb je geprobeerd?
Bovendien staat deze volgens mij in het foute forum.
OS? driverversie? wat heb je geprobeerd?
Bovendien staat deze volgens mij in het foute forum.
Expanding the inexpandable
Expander: Je hebt gelijk. Beetje nutteloos van mij.
Mijn OS is Windows 2000. Driver versie is 5.11. Ik heb alle PCI poorten geprobeerd. Schone installatie van Windows 2000, kaal systeem. Eindeloos veel BIOS wijzigingen gedaan op IRQ's, onder meer IRQ Reserved op de IRQ (12 merendeel van de gevallen) van de PCTV. PNP OS On Off. Het is een oude Studio PCTV versie die 3 jaar geleden toen net de Studio versie uit was gekocht heb. De kaart heeft het voortreffelijk gedaan op Windows 95. Tevens heb ik alle voorgaande versie met en zonder updates getest (3, 4.00, 4.01, 4.02 , a b etc...)
Ik heb het gewoon gehad met de installatie,... waarschijnlijk koop ik vandaag gewoon een nieuwe, misschien nog wel de PCTV (Paradoxaal met mijn uitspraak over slechtste aankoop). Ik denk dat deze Studio PCTV anders is dan die nu in de Winkel liggen). Het betreft in ieder geval geen Miro versie. In de tijd van Pinnacle Systems bij overname van Miro produkten heb ik nog voor hun gewerkt, ik wist hoeveel problemen er mee waren, maar die kon ik oplossen. Nu niet, maar ik koop gewoon een nieuwe PCTV Pro of Hauppage.
Mijn OS is Windows 2000. Driver versie is 5.11. Ik heb alle PCI poorten geprobeerd. Schone installatie van Windows 2000, kaal systeem. Eindeloos veel BIOS wijzigingen gedaan op IRQ's, onder meer IRQ Reserved op de IRQ (12 merendeel van de gevallen) van de PCTV. PNP OS On Off. Het is een oude Studio PCTV versie die 3 jaar geleden toen net de Studio versie uit was gekocht heb. De kaart heeft het voortreffelijk gedaan op Windows 95. Tevens heb ik alle voorgaande versie met en zonder updates getest (3, 4.00, 4.01, 4.02 , a b etc...)
Ik heb het gewoon gehad met de installatie,... waarschijnlijk koop ik vandaag gewoon een nieuwe, misschien nog wel de PCTV (Paradoxaal met mijn uitspraak over slechtste aankoop). Ik denk dat deze Studio PCTV anders is dan die nu in de Winkel liggen). Het betreft in ieder geval geen Miro versie. In de tijd van Pinnacle Systems bij overname van Miro produkten heb ik nog voor hun gewerkt, ik wist hoeveel problemen er mee waren, maar die kon ik oplossen. Nu niet, maar ik koop gewoon een nieuwe PCTV Pro of Hauppage.
Niet waar. Lees de documentatie maar eens goed door, en je moet niet voor niks precies aangeven wat voor chipset er op je TV kaart zit. Hij heeft GEEN drivers nodig.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:47:
Dscaler werkt alleen als afspeelprogramma en gebruikt de geinstalleerde drivers.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Maakt ook allemaal niet uit voor mij in ieder geval.. windows crasht toch, dscaler of pctv wdm drivers. misschien heeft dscaler wel een driver database die aan de lijst met chipsets hangt... ik denk eigenlijk dat die kaart kaduk is.Exirion schreef op 03 oktober 2002 @ 12:44:
[...]
Niet waar. Lees de documentatie maar eens goed door, en je moet niet voor niks precies aangeven wat voor chipset er op je TV kaart zit. Hij heeft GEEN drivers nodig.
Kheb een nieuwe kaart gekocht, de PCTV Pro. 2 seconde werk de driver installatie...
Pagina: 1