Toon posts:

Speakers: 2.1 en 5.1 met budget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yope,

Dit forum staat zo vol met meningen over verschillende 5.1 speakersets dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Voor mijn nieuwe PC ben ik op zoek naar nieuwe speakers. 5.1 ligt moeilijk thuis, bovendien vind ik dat je voor een kwaliteitsvolle 5.1 set te veel moet neertellen. De kwaliteit ligt imho een stuk hoger bij de 2.1 speakers. Vandaar volgende vragen:

Welke 2.1 speakerset met een budget van 65 EUR ?
Welke 2.1 speakerset met een budget van 110 EUR?
Welke 5.1 speakerset met een budget van 110 EUR? En is de kwaliteit voor dit geld een beetje behoorlijk?

Ik verwacht op dit forum niks anders dan deskundig advies uiteraard ;) Ik wil ze volgende week kopen, dus time is limited.

Greetz,
JuliusXL })

Verwijderd

Topicstarter
In de testen die ik tot nu toe in de winkel heb ondernomen lijkt de z-340 me wel wat te zijn. Komt qua budget en eisen zowat overeen met wat ik wil. Zo ben ik meteen ook wat duidelijker mbt welk soort speakersetjes ik zoek (nav de policy thread). Andere mogelijkheid is de Altec 2.1 set. Laten we het dus houden bij de 2.1 setjes in de gegeven prijsklassen.

Ik hoop dat het specifiek genoeg is zo. Budget is duidelijk, wat ik zoek ook, welke na testen mijn voorkeur hebben ook, ...

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist net een logitech Z-540 gekocht, dat is een 4.1 systeem voor 84 euro. Volgens de reviews is het ding best aardig (tomshardware). En als je toch een 5.1wilt en niet zo een audiofiel bent, kan je denk ik het best voor een creative inspire 5300 kopen voor rond de 108 euro.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Ik heb zelf ook de Logitech Z540 (is wel 4.1) en ben er erg tevreden mee. Ik zou niet de Z340 kopen, het geluid klinkt juist beter doordat je ook boxen achter je hebt, en zoveel meer kost de Z540 niet.

Lees anders wat testjes op hardwareinfo en tom's hardware

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

JT

VETAK y0

smallboy schreef op 26 september 2002 @ 18:36:
Ik heb zelf ook de Logitech Z540 (is wel 4.1) en ben er erg tevreden mee. Ik zou niet de Z340 kopen, het geluid klinkt juist beter doordat je ook boxen achter je hebt, en zoveel meer kost de Z540 niet.
Hoezo bullshit :/ Wanneer snappen mensen als jij nou dat het aantal speakers NIET gelijk staat aan de kwaliteit van het geluid ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Ik heb ook de Logitech Z-540, ben er tevreden mee. Zeker voor die prijs. Het is weliswaar 4.1, maar als je niet veel DVDs kijkt op je comp dan is dit setje ideaal voor jou. Als je vaak spellen speelt dan raad ik je ten zeerste af om 2.1 speakers te kopen.
Vraagje: wat doe je met je comp?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de PC eigenlijk voor vanalles en nogwat. Maar de muziekkwaliteit is toch wel prioritair en die is een stuk minder bij 4.1 en 5.1 systemen heb ik begrepen. Verder speel ik sinds kort regelmatig racing sims (gpl, cmr2, nfspc,...). DVD's kijk ik zelden of nooit op de PC, dat is iets voor de TV. Als ik eens geld over heb (alsof dat ooit zal gebeuren;-)) koop ik me daarvoor een deftig Bose surround systeem.

Maar goed, ik zie dat de voorkeur hier blijft uitgaan naar de 4.1 en 5.1 systemen. In die categorie komt voor mij eigenlijk enkel de Z-540 in aanmerking die hierboven al door sommigen is aangehaald.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

JT

VETAK y0

Doe me 1 plezier: Geen Bose :r :D

Maar kijk anders is voor een Altec Lansing setje, die vind ik er erg goed uitkomen met muziek.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
De z-540 set is besteld. Heb ik me door jullie toch weer een 4.1 systeem laten aansmeren gdv ;) Als er iemand is die me nog wil tegenhouden, nu is het moment daar. De bestelling kan nog altijd geannuleerd worden. Ik had graag de z-560 besteld of dat nieuwe 5.1 systeem van Logitech, maar het is me het geld niet waard. Ik heb voorlopig wel genoeg uitgegeven aan die PC.
Pagina: 1