Toon posts:

PAL geeft aan 30fps?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat opnamen gemaakt met mijn Pinnacle DC10+ maar wat zie ik nu? ALs ik de files open in TMPGENC geeft ie aan dat de bronfiles 30fps zijn, terwijl ik toch opgenomen heb met PAL instelling en op 384x576.

Als ik de files omzet naar MPEG-2 en 25 fps gaat het natuurlijk niet goed, haperen de bestanden. Maar als ik ze gewoon omzet met 30fps dan ziet het beeld er prima uit.

Hoe kan dit, aangezien volgens mij PAL gewoon 25fps MOET zijn...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:05
niet toevallig pal-60 gebruikt?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem gewoon op met of Studio DC10+ onder Win98 en Studio 7(.15) onder Windows XP... Bij beide kan je gewoon aangeven PAL of NTSC... Ik neem gewoon op in PAL en dan geeft TMPGEnc ook aan dat het 30fps is... How come?

Verwijderd

Onder allebei is het 30fps?

Enkele verklaringen die ik zo uit mijn mouw schudt:
• je hebt de USA driver gebruikt, die kan alleen in NTSC. Echter, dan zou je geen beeld moeten krijgen omdat NTSC/PAL niet samengaat.
• bugje in de tmpegenc software
• bugje in studio's software, waardoor per ongeluk alles in 30 fps wordt gecapt terwijl de source 25 is. Hierdoor krijg je behoorlijk wat A/V sync insert frames, maar is de eindkwaliteit goed (dit zie je namelijk niet zo snel). Door het teruggaan naar 25fps drop je random frames, waardoor het effect 2x zo erg wordt, en dit zie je wel. ;). Kijk eens in een player/editor frame-by-frame en kijk of je dupped frames ziet als je per-frame kijkt in plaats van in full-motion.
• Iets anders... :P.

Verwijderd

Topicstarter
TMPGEnc onder Windows XP geeft aan 30fps... onder Win98 geeft ie wel 25 fps aan.. en voorheen werkte het goed... Echter... Onder 98 hapert het nu ook na omzetting met TMPGenc met 25fps... HELP!!