* Cereal koopt er een voor zichzelf, en 1 voor z'n broertje
VOl in 3 minuten, en die equalizer functie is ook aardig loos want er zit geen bass only stand op, dus het klinkt altijd verkracht want je krijgt met "rock" ook een overdosis treble erbij.
Hij snapt trouwens ook geen ene zak van VBR MP3's!!! Die speelt hij maar half af.
Apparaat voor mensen die niet teveel eisen stellen, beter koop je een iRiver...
Hij snapt trouwens ook geen ene zak van VBR MP3's!!! Die speelt hij maar half af.
Verwijderd
Niet echt tevreden met je aankoop geloof ik zo te horenAidix schreef op 09 december 2002 @ 16:12:
VOl in 3 minuten, en die equalizer functie is ook aardig loos want er zit geen bass only stand op, dus het klinkt altijd verkracht want je krijgt met "rock" ook een overdosis treble erbij.

Hij is voor mijn vriendin, dus mij maakt het geen bal uit die is niet zo veeleisend. Maar als je dit ding ziet als alternatief voor een goede MP3CDspeler of mindisk dan ben je dus wel verkeerd bezig. De meeste MP3 spelers zijn gewoon nogal gaar, dus als het voor jezelf is, zorg dan dat je heeeeel zeker weet dat het wat is!!!!
onder het motto: "tis maar voor mijn vriendin, dus het maakt niet uit of het wat is"Aidix schreef op 09 december 2002 @ 17:00:
Hij is voor mijn vriendin, dus mij maakt het geen bal uit die is niet zo veeleisend. Maar als je dit ding ziet als alternatief voor een goede MP3CDspeler of mindisk dan ben je dus wel verkeerd bezig. De meeste MP3 spelers zijn gewoon nogal gaar, dus als het voor jezelf is, zorg dan dat je heeeeel zeker weet dat het wat is!!!!
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Je kan kiezen.... het beschikbare geheugen als 1 grote opslag zien OF als apparte mem's (zodat als je meer flash kaartjes hebt nog kan wisselen...) en leuke kado voor je vriendin en IK ben er ook blij mee (nog steeds jah)Aidix schreef op 09 december 2002 @ 15:40:
Ik net ff zo'n ding voor kerst gekocht
Uiteraard NIET had ik dus moeten zeggen. Bij het uploaden van MP3's mag je aangeven of het in het interne of 'externe' geheugen moet. 2 mp3's van 70mb kan je dus vergeten.
Gelukkig is ie voor mijn vriendin, anders had ik nu aardig gaan flippen
Downloaden gaat erg snel, zit zo vol.
Het advies van Aidix moet je als doorsnee gebruiker op een korreltje zout nemenVerwijderd schreef op 09 December 2002 @ 16:26:
[...]
Niet echt tevreden met je aankoop geloof ik zo te horenJammer, het leek me wel een coole gadget... Nu misschien toch maar even verder kijken
Aidix je bent een man die weet wat die wilt op het gebied van audio, maar zoals je zelf al aangeeft niet iedereen stelt zulke hoge eisen
[ Voor 35% gewijzigd door Liquid op 09-12-2002 23:32 ]
Logisch als de meeste van die portable music devaaisjes ook duidelijke BUGS bevatten of gewoon tragisch klinken. Ik verwacht dat een protable hetzelfde klinkt als een fullsize apparaat, en dat dat mogelijk is bewijzen firma's als Sharp en iRiver. ALs er dan vervolgens een Sony, Philips of Beatman voorbijkomt waarbij dat niet het geval is dan hebben ze aan mij een lastige klant ja.
*knip*
[ Voor 98% gewijzigd door MarkoesMark op 02-01-2013 14:52 ]
Wanneer dat ding echt geen vbr mp3's aankan, dan kun je toch geld terugvragen? Op alle sites staat namelijk dat dat wel kan...
Always outnumbered, never outgunned!
als je geluk hebt kan dat jahKeizer schreef op 12 December 2002 @ 22:43:
Wanneer dat ding echt geen vbr mp3's aankan, dan kun je toch geld terugvragen? Op alle sites staat namelijk dat dat wel kan...
2 MP3s van 70MB kan je ook vergeten op die dingen met alleen 128MB intern dus boeieAidix schreef op 09 December 2002 @ 15:40:
Ik net ff zo'n ding voor kerst gekocht
Uiteraard NIET had ik dus moeten zeggen. Bij het uploaden van MP3's mag je aangeven of het in het interne of 'externe' geheugen moet. 2 mp3's van 70mb kan je dus vergeten.
Gelukkig is ie voor mijn vriendin, anders had ik nu aardig gaan flippen
Downloaden gaat erg snel, zit zo vol.
Voor de prijs toch zeer goed ding denk ik.
Ga ook bestellen vandaag.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Dat zegt meer over jou dan over haar en de Freecom.Aidix schreef op 09 december 2002 @ 17:00:
Hij is voor mijn vriendin, dus mij maakt het geen bal uit die is niet zo veeleisend.
(...)
iemand had in dit topic gezegt dat die 2 memory's samen te smelten waren door een simpele instelling maar ik kan het niet meer vinden en weet ook niet hoe het moet, weten jullie het ook niet of kan het gewoon echt niet?
Ik las in dit topic dat ze ook bij Mediamarkt te koop zijn. Maar weet iemand hoe duur ie precies is? Op de website en in de pricewatch staat mediamarkt niet en het is ook niet super in de buurt.
Maar als ie daar het goedkoopst is
(blijf hollander hè?)
Maar als ie daar het goedkoopst is
Deze mp3/wma speler is NIET te koop bij de mediamarkt!! Ik ben er zelf geweest bij mediamarkt zwolle en daar hadden ze hem niet!
Bij de mediamarkt (Leeuwarden) hebben alleen de Beatman II en NIET de Beatman flash.
Always outnumbered, never outgunned!
Verwijderd
kan iemand misschien een pic maken van de smartmedia kaart ingang. want ik lees hier overal dat het een beetje lastig geplaatst is
Is er iemand die weet hoe het WEL mogelijk is om mp3/wma te downloaden van de player naar de pc??
Ik heb er zelf een en het plaatsen van zo'n card is echt niet moeilijk, je kunt eigenlijk weinig fout doen, je kunt hem alleen verkeert om doen. ik vind het alleen wel vervelend dat als je de batterij wilt verwisselen dat je dan de smartmedia card er eerst uit moet halen, dat vind ik niet slim van meneer freecomVerwijderd schreef op 26 December 2002 @ 03:04:
kan iemand misschien een pic maken van de smartmedia kaart ingang. want ik lees hier overal dat het een beetje lastig geplaatst is

Dat is niet waar, een smartmedia card is een soort digitale diskette, er staan gewoon losse bestanden op. Het uitsmeren van een MP3 is dan ook niet mogelijk, omdat die dan in 2 stukken gehakt zou moeten worden. Technisch wel mogelijk en niet zo moeilijk natuurlijk, maar niet geimplementeerd. Met dat 'samensmelten' bedoel hij dat je de inhoud van de card en het interne geheugen tegelijk kan bekijken.iemand had in dit topic gezegt dat die 2 memory's samen te smelten waren door een simpele instelling maar ik kan het niet meer vinden en weet ook niet hoe het moet, weten jullie het ook niet of kan het gewoon echt niet?
Ja, gewoon in een hex editor de .exe laden en elke "mp3" en "wma" veranderen in "bla" ofzo.Is er iemand die weet hoe het WEL mogelijk is om mp3/wma te downloaden van de player naar de pc??
Is iemand dit al gelukt?Aidix schreef op 28 december 2002 @ 23:00:
[...]
Ja, gewoon in een hex editor de .exe laden en elke "mp3" en "wma" veranderen in "bla" ofzo.
Ik heb het exe programma geopend in ultraedit en dan 'replace text' en dan dat mp3 en wma laten vervangen, alleen dan krijg ik een niet werkend exe bestand. Ik krijg een vaag dos schermpie en dat sluit zichzelf weer af(gaat heel snel).
Verwijderd
Ik ben ook van plan om de Beatman te kopen, en ik had een vraagje: kan je de backlite ook uitschakelen? De backlight zal wel veel batterijen zuipen. En van de mensen die al een paar maanden een beatman hebben wil ik graag weten of het apparaatje het nog doet. 
Ideeen voor andere mp3-spelers van rond de 150 euro zijn ook welkom (geen cd-spelers).
Ideeen voor andere mp3-spelers van rond de 150 euro zijn ook welkom (geen cd-spelers).
Verwijderd
Mijn vraag is omgekeerd: kan je dat backlight ook langer aan laten staan? De backlight staat namelijk maar heel kort aan, hooguit 2 seconden tot na het aanraken van de laatste toets.
Ik heb dit apparaat, en het bevalt mij erg goed. Wat betreft het niet afspelen van MP3-tjes (VBR): dit heb ik nog niet kunnen ontdekken. Bij mij speelt ie zowel de MP3-tjes welke ik van i-net haal als diegenen die ik zelf geripped heb (VBR) zonder problemen af. Aidix: weet je zeker dat het niet aan dat MP3-tje ligt?
64 + 128 = 192 Mb, en da's echt zat voor normaal dagelijks gebruik, desgewenst doe je er nog 1 of 2 kaartjes bij om een grotere collectie mee te kunnen nemen.
Wel zitten er nog een aantal onvolkomendheden in als je het mij vraagt:
1) het uitgangsniveau is vrij zacht (hard genoeg, maar je blaast er niemand mee weg)
2) de keuze tussen internal/external is nogal knullig (hoe zou je die moeten kunnen combineren?
3) hij is niet via de gewone windows-explorer te benaderen
4) er is (nog) geen linux support voor
5) de equalizer met sound-presets hadden ze beter achterwege kunnen laten. Het enige wat goed klinkt is 'normal'.
6) de bijgeleverde software is imo naadje.
voordelen:
1) speelt alles af (in mijn ervaring)
2) licht
3) erg klein
4) doet het lang met 1 batt.
5) geheugen uitbreidbaar met losse kaartjes
Ik ben nog steeds op zoek naar een devkit voor dit ding, omdat ik een programma wil schrijven welke een soort 'auto-shuffle' vanuit mijn MP3-collectie naar deze player doet, dwz elke dat even 'synchroniseren' en je hebt een nieuwe random selectie MP3's. Momenteel doe ik dat nog door een eigen applicatie de gekozen MP3's in een andere map te laten zetten, maar da's een tussenoplossing.
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe je mbv. de knopjes op het apparaat zelf een MP3-tje kunt verwijderen? Dit is me eenmaal (per ongeluk) gelukt, maar kan het niet vinden. Ook niet in de manual.
Ik heb dit apparaat, en het bevalt mij erg goed. Wat betreft het niet afspelen van MP3-tjes (VBR): dit heb ik nog niet kunnen ontdekken. Bij mij speelt ie zowel de MP3-tjes welke ik van i-net haal als diegenen die ik zelf geripped heb (VBR) zonder problemen af. Aidix: weet je zeker dat het niet aan dat MP3-tje ligt?
64 + 128 = 192 Mb, en da's echt zat voor normaal dagelijks gebruik, desgewenst doe je er nog 1 of 2 kaartjes bij om een grotere collectie mee te kunnen nemen.
Wel zitten er nog een aantal onvolkomendheden in als je het mij vraagt:
1) het uitgangsniveau is vrij zacht (hard genoeg, maar je blaast er niemand mee weg)
2) de keuze tussen internal/external is nogal knullig (hoe zou je die moeten kunnen combineren?
3) hij is niet via de gewone windows-explorer te benaderen
4) er is (nog) geen linux support voor
5) de equalizer met sound-presets hadden ze beter achterwege kunnen laten. Het enige wat goed klinkt is 'normal'.
6) de bijgeleverde software is imo naadje.
voordelen:
1) speelt alles af (in mijn ervaring)
2) licht
3) erg klein
4) doet het lang met 1 batt.
5) geheugen uitbreidbaar met losse kaartjes
Ik ben nog steeds op zoek naar een devkit voor dit ding, omdat ik een programma wil schrijven welke een soort 'auto-shuffle' vanuit mijn MP3-collectie naar deze player doet, dwz elke dat even 'synchroniseren' en je hebt een nieuwe random selectie MP3's. Momenteel doe ik dat nog door een eigen applicatie de gekozen MP3's in een andere map te laten zetten, maar da's een tussenoplossing.
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe je mbv. de knopjes op het apparaat zelf een MP3-tje kunt verwijderen? Dit is me eenmaal (per ongeluk) gelukt, maar kan het niet vinden. Ook niet in de manual.
Ik heb het apparaatje nu ook in huis, en ik ben uiterst tevreden over de kwaliteit ervan. Enige nadeeltjes zijn dus:
a) de slechte equalizer opties (wordt vast wel opgelost met een firmware-update)
b) wanneer het volgende nummer komt moet je ongeveer 1 seconde wachten. Hierdoor is het niet mogelijk om gemixte mp3's vanuit de pc ook lekker gemixt over te zetten naar de mp3-speler. Je hoort immers die 'tik' van 1 seconde...... Dj'en kan helaas dus niet
(of je moet 1 hele grote mp3 maken natuurlijk, maarja, dan kun je niet zo makkelijk 'doorspoelen' he)
Als cijfer geef ik dit apparaat op dit moment een 8.5
Wordt misschien hoger als bovenstaande puntjes worden opgelost met behulp van een firmware-update.
a) de slechte equalizer opties (wordt vast wel opgelost met een firmware-update)
b) wanneer het volgende nummer komt moet je ongeveer 1 seconde wachten. Hierdoor is het niet mogelijk om gemixte mp3's vanuit de pc ook lekker gemixt over te zetten naar de mp3-speler. Je hoort immers die 'tik' van 1 seconde...... Dj'en kan helaas dus niet
(of je moet 1 hele grote mp3 maken natuurlijk, maarja, dan kun je niet zo makkelijk 'doorspoelen' he)
Als cijfer geef ik dit apparaat op dit moment een 8.5
Wordt misschien hoger als bovenstaande puntjes worden opgelost met behulp van een firmware-update.
Ja, hij is helaas niet upgradable.........!!!!!!!Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 17:12:
De Beatman was toch niet firmware upgradable??
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
Verwijderd
Sorry hoor, maar dat zijn dus NIET de specs.. dat is wat MP3-shopper erover in hun database heeft staan.
Nergens op de Freecom site is hierover iets te vinden, noch in de knowledgebase, noch in de specs op de site zelf, noch ergens anders.
Ook in de bijgeleverde documentatie is hierover niets te vinden.
Ik wil best geloven dat het niet kan, maar niet op basis van de specs van een webwinkel. Daarvoor heb ik te vaak fouten in die specs zien zitten..
Nergens op de Freecom site is hierover iets te vinden, noch in de knowledgebase, noch in de specs op de site zelf, noch ergens anders.
Ik wil best geloven dat het niet kan, maar niet op basis van de specs van een webwinkel. Daarvoor heb ik te vaak fouten in die specs zien zitten..
Verwijderd
Tja, als in de handleiding niet staat dat ie WEL firmware upgradable is, dan is het waarschijnlijk doodgezwegen
Ik had verder in dit forum gelezen dat het niet zo was; ik hoop natuurlijk van wel, des te meer reden om hem te kopen
Ik heb de Beatman flash al een paar maanden en het doet het nog primaVerwijderd schreef op 01 January 2003 @ 16:23:
Ik ben ook van plan om de Beatman te kopen, en ik had een vraagje: kan je de backlite ook uitschakelen? De backlight zal wel veel batterijen zuipen. En van de mensen die al een paar maanden een beatman hebben wil ik graag weten of het apparaatje het nog doet.
Je kan de backlight gewoon uitschakelen.
Je kan de backlight niet langer laten aanstaan. Dit vind ik persoonlijk ook irritant. Het is veel te kort.Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 16:34:
Mijn vraag is omgekeerd: kan je dat backlight ook langer aan laten staan? De backlight staat namelijk maar heel kort aan, hooguit 2 seconden tot na het aanraken van de laatste toets.
Je kan een liedje deleten door de rec/a-b knopje een paar secondes in te houden.
Kleine aanvulling: Dit werkt alleen als dat nummer aan het spelen is.Liquid schreef op 02 January 2003 @ 12:12:
[...]
Je kan een liedje deleten door de rec/a-b knopje een paar secondes in te houden.
Zijn er ook mensen die vinden dat het borg-schuifje voor de batterij klep wel erug makkelijk terug schuift?? Dit vind ik wel dat die te gemakkelijk terug schuift.
En is er iemand die weet wat ik heb fout gedaan?ygma!l schreef op 29 December 2002 @ 19:20:
Ik heb het exe programma geopend in ultraedit en dan 'replace text' en dan dat mp3 en wma laten vervangen, alleen dan krijg ik een niet werkend exe bestand. Ik krijg een vaag dos schermpie en dat sluit zichzelf weer af(gaat heel snel).
[quote]ygma!l schreef op 03 January 2003 @ 19:44:
Zijn er ook mensen die vinden dat het borg-schuifje voor de batterij klep wel erug makkelijk terug schuift?? Dit vind ik wel dat die te gemakkelijk terug schuift.
[...]
Jah dat vind ik ook, maar het klepje zit zeluf wel goed vast dus hij zal niet open gaan
[...]
Jah dat vind ik ook, maar het klepje zit zeluf wel goed vast dus hij zal niet open gaan
Dat is wel waar, maar toch een klein minpuntje.MarkoesMark schreef op 06 January 2003 @ 16:28:

kan iemand pic maken van die geheugen ingang aangezien ik hier enge dingen ove schuifjes hoor en ik de flash speler zelf krijg daarom ben ik beetje bang
probeer de freecom site eens: www.freecom.comBartjeee schreef op 10 January 2003 @ 14:02:
Weet iemand waar je de frontjes en het tasje los kan kopen ?
Heeft iemand dat tasje gekocht voor 15 euro? Hoe bevalt het?
Ik wil er ook een kopen, maar vind het een beetje prijzig. Als het van goede kwaliteit is dan koop ik het wel.
Ik wil er ook een kopen, maar vind het een beetje prijzig. Als het van goede kwaliteit is dan koop ik het wel.
Hij bevalt mij tot nu toe erg goed, heb er dus een kaartje bij gestopt van 128mb en gebruik gp batterijen.

Maar ff een paar pics geschoten dan:gfo schreef op 10 januari 2003 @ 16:17:
kan iemand pic maken van die geheugen ingang aangezien ik hier enge dingen ove schuifjes hoor en ik de flash speler zelf krijg daarom ben ik beetje bang

Doe ff niet zo naief zeg pfff...Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 18:04:
Sorry hoor, maar dat zijn dus NIET de specs.. dat is wat MP3-shopper erover in hun database heeft staan.
Hij is 1000000% zeker NIET (soft) firmware upgradable omdat je hem moet OPSTUREN naar freecom om de firmware te upgraden. Het ding heeft namelijk moeite met zo'n beetje de helft van alle smartmedia cards en als je dat wilt verhelpen moet je hem OPSTUREN voor een firmware upgrade.
Als een fabrikant ergens niet met dikke letters op zet dat het upgradable is dan is het dat niet. En al is het dat dan is in 50% van de gevallen dat nog loos ook, want er zijn maar zeer weinig firma's die daadwerkelijk upgrades uitbrengen.
Beter andere oplossing:ygma!l schreef op 03 January 2003 @ 19:44:
Blabla editen freecom audio manager.exe
En is er iemand die weet wat ik heb fout gedaan?
http://www.revolution70.net/Freecom.rar
[ Voor 28% gewijzigd door Aidix op 11-01-2003 09:43 ]
Thanks!Aidix schreef op 11 January 2003 @ 09:42:
[...]
Beter andere oplossing:
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een beatman flash. werkt prima.
Maar 1 ding. Is het normaal dat het display weg valt als je er op drukt?
soms heb ik ook geen display als ik hem aan doe. alleen als ik op de display druk gaat ie weer aan. Ik neem aan dat dit een defect is.
Zijn er meer personen met hetzelfde probleem?
Maar 1 ding. Is het normaal dat het display weg valt als je er op drukt?
soms heb ik ook geen display als ik hem aan doe. alleen als ik op de display druk gaat ie weer aan. Ik neem aan dat dit een defect is.
Zijn er meer personen met hetzelfde probleem?
Nee, is zeker niet normaal. Ik zou er ff mee teruggaan als ik jou was, heb er (gelukkig) geen last van.
Verwijderd
shit dat word dan weer opsturen naar Mp3cdspeler.nl
grrrr dat is dan de 3e mp3speler op rij die defect is
grrrr dat is dan de 3e mp3speler op rij die defect is
Verwijderd
Als je in mijn CME topic kijkt:
[rml][ PICS] Freecom beatman flash MP3/WMA player nudes..[/rml]
zie je dat er twee printjes in dat ding zitten. Ik denk dat de verbinding (de connector) tussen beide niet helemaal goed zit. Dit zou je zelf kunnen verhelpen imo, maar misschien is het verstandiger om 'm terug te sturen.
Overigens wel een grappige ontdekking: misschien heeft dit apparaat de mogelijk tot een dig out en stereo line-in..
[rml][ PICS] Freecom beatman flash MP3/WMA player nudes..[/rml]
zie je dat er twee printjes in dat ding zitten. Ik denk dat de verbinding (de connector) tussen beide niet helemaal goed zit. Dit zou je zelf kunnen verhelpen imo, maar misschien is het verstandiger om 'm terug te sturen.
Overigens wel een grappige ontdekking: misschien heeft dit apparaat de mogelijk tot een dig out en stereo line-in..
Verwijderd
Er zit nergens iets gelijmd of gestickerd, ze kunnen (dus) nooit zien dat je'm open gehad hebt.
Maar je punt is wel terecht, je neemt een risico. Gewoon terugsturen kan uiteraard ook..
Maar je punt is wel terecht, je neemt een risico. Gewoon terugsturen kan uiteraard ook..
In het blad hardware.info zag ik een test staan van mp3 spelers. Deze speler kwam er op zich wel aardig uit alleen beveelde ze eigenlijk aan om ander (oor)dopjes te nemen, omdat dat betere geluidskwaliteit oplevert, dus ik mijn sony utopia oordopjes in doen, en raad eens wat? Het geluid klinkt stukken beter. Misschien een tip...
sorry voor het naar boven halen van dit topic.. maar ik ben benieuwd of iedereen nog steeds blij is met dat ding (bij de duex was dit niet het geval na verloop van tijd)
ik zit namelijk behoorlijk te twijfelen tussen een aantal players..
de DIVA is natuurlijk mooi cheap..
de Beatman is mooier en kleiner, maar firmware niet up te graden..vind ik toch wel een nadeel..
en de I-Bead.. tsja.. eigenlijk moet ik die uit me kop zetten vanwege de prijs en niet uit te breiden van geheugen.. maar hij is zo mooi!
ik zit namelijk behoorlijk te twijfelen tussen een aantal players..
de DIVA is natuurlijk mooi cheap..
de Beatman is mooier en kleiner, maar firmware niet up te graden..vind ik toch wel een nadeel..
en de I-Bead.. tsja.. eigenlijk moet ik die uit me kop zetten vanwege de prijs en niet uit te breiden van geheugen.. maar hij is zo mooi!
Ik heb hem un al een behoorlijke tijd en hij is perfect, klein goed geluid. Ik heb geen extra geheugen maar zet gewoon om de zoveel dagen iets nieuws erop. Wel kan ik aanraden die 750mA batterijen van GP te kopen dat is echt ideaal.
Ik heb deze speler nu ongeveer 3 maanden en hij bevald mij ook prima. Ik zou ook idd 750mA batterijen er bij kopen! Ik heb ze van duracell en deze bevallen mij prima. Wel raad ik ander oordopjes aan, want mijn ouder oordopjes van sony klinken stukken beter (zie mijn post hierboven ergens).
Heb hem nu ook al een poosje. Heb er nu een kaart van 128Mb bij gekocht. Past voor mij echt voldoende muziek op. Vervang de nummers toch wel regelmatig. Vooral met WMA kan er veel op. De batterijen gaan ook aardig lang mee vind ik. Heb idd ook de oordopjes vervangen door andere die wat fijner zijn. Voor de rest een geweldig apparaat.
hmmz.. dat leekme juist een voordeel van dit ding dat je er sennheiser dopjes bij kreeg.. maar die zijn bagger dus?
Bagger is ook weer zo een naar woord. MX300 dopjes zijn op zich wel aardige dopjes hoor. Natuurlijk zijn er veel betere maar voor hun prijsklasse zou ik het wel de top willen noemen.nikao schreef op 19 March 2003 @ 17:30:
hmmz.. dat leekme juist een voordeel van dit ding dat je er sennheiser dopjes bij kreeg.. maar die zijn bagger dus?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Prachtig, net wat ik dus nodig had, dit topic! Je was me net voor, anders had ik hem gemaakt
.
Ik ben echt zo'n mannetje die een apparaat helemaal onderzoekt en uitpluist voordat ie hem koopt
. Zo ook bij deze beatman. Hij is al een tijdje uit en is de kleinste speler in zijn klasse (tot nu toe). Hij past makkelijk in de palm van je hand dus superklein in gebruik. Ik vind hem persoonlijk mooi vormgegeven maar dat is een kwestie van smaak! Voor deze prijs is de speler echt SUPER, namelijk 139 euro... (http://www.mp3hopper.nl). Maar, er kleven ook wat nadelen aan. 64 MB Flash is niet zo optimaal veel, dat is zelfs weinig vergelelen met spelers in zijn klasse
. Ook is dat maar uit te breiden tot maximaal 192 mb!
Voor mij wel genoeg hoor, maar dan moet je wel weer zo'n duur kaartje erbij kopen, alhoewel die maar 44 euro zijn. Als je dat verrektent met de spelerprijs is dat dus rond de 190 euro (inclusief verzendkosten, precies 188 euro). Veel goedkoper dan alle andere spelers met standaard 128 MB mp3spelers!!! Ik vind dus dat de nadelen veel te klein zijn tegenover de voordelen!! Ik ga hem zekerweten kaufen. Vooral omdat mijn RioVolt SP100 niet genoeg anti-shock heeft voor heftige bewegingen.
Groet, suc6 met kopen.
Ik ben echt zo'n mannetje die een apparaat helemaal onderzoekt en uitpluist voordat ie hem koopt

Groet, suc6 met kopen.
Verwijderd
Hij is bij een aantal winkels wel goedkoper dan €139 hoor. http://www.tweakers.net/pricewatch/36513
En in dezelfde prijsklasse heb je ook een speler met 128 mb namelijk de Duex XP http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=289
En ook de iBead http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=307 is nog iets goedkoper dan een Freecom + extra geheugen en dan heb je nog een fm-tuner ook.
Maar de Freecom is verder wel een heel mooi apparaatje hoor.
En in dezelfde prijsklasse heb je ook een speler met 128 mb namelijk de Duex XP http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=289
En ook de iBead http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=307 is nog iets goedkoper dan een Freecom + extra geheugen en dan heb je nog een fm-tuner ook.
Maar de Freecom is verder wel een heel mooi apparaatje hoor.
Ik heb hem nu een tijdje; en bevalt in princiepe goed. 1 dingetje dat me opvalt: De headphones uitgang stoort. Je kent het wel, als je de jackplug draait, kraakt het. Dat heb ik nu heel sterk, bij het minste of geringste.
Het vreemde is dat ik de jackplug er ALTIJD in laat zitten. Er kan dus niet zomaar vuil in gekomen zijn...zou je denken....
Binnenkort maar eens gaan klooien met wat contactspray
Het vreemde is dat ik de jackplug er ALTIJD in laat zitten. Er kan dus niet zomaar vuil in gekomen zijn...zou je denken....
Binnenkort maar eens gaan klooien met wat contactspray
nadeel van die ibead is dat ie niet uit te breiden is (tis wel een super mooi dingetje.. ik denk steeds.. nee. die doet niet mee in mijn keus.. maar als ik hem zie ..oei.. mooi ding
)
echt goedkoper dan die 139 euro kan ik ze niet echt vinden hoor.. die bij de price watch staan komt op 134 uit ofzo. maar dan weer +5euro administratie kosten (?) en 10 euro vervoerskosten..
de twijfel blijft!.. (die NEX IIe is namelijk ook erg leuk:) om het allemaal nog maar een tikkeltje moeilijker te maken
)
echt goedkoper dan die 139 euro kan ik ze niet echt vinden hoor.. die bij de price watch staan komt op 134 uit ofzo. maar dan weer +5euro administratie kosten (?) en 10 euro vervoerskosten..
de twijfel blijft!.. (die NEX IIe is namelijk ook erg leuk:) om het allemaal nog maar een tikkeltje moeilijker te maken
Verwijderd
FF reactiveren dat topic, want ik heb zo'n beatman, maar die van mij heeft moeite met MP3's met meer dan 160 kb/s vbr, wma en mp3 op lagere kwaliteit gaat prima, maar op hoge kwaliteit begint het spelertje fouten te maken (hij tikt af en toe, erg irritant!). Ik vraag me af of het aan m'n (brakke?) mp3's ligt, of dat het spelertje gewoon gaar is. Ik gebruik geen SMC's. Op m'n pc draaien die mp3's wel goed! Iemand?
Ik gooi er alleen maar 192 kbit mp3 op en ik merk niks.Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 22:19:
FF reactiveren dat topic, want ik heb zo'n beatman, maar die van mij heeft moeite met MP3's met meer dan 160 kb/s vbr, wma en mp3 op lagere kwaliteit gaat prima, maar op hoge kwaliteit begint het spelertje fouten te maken (hij tikt af en toe, erg irritant!). Ik vraag me af of het aan m'n (brakke?) mp3's ligt, of dat het spelertje gewoon gaar is. Ik gebruik geen SMC's. Op m'n pc draaien die mp3's wel goed! Iemand?
Kan zijn dat de mp3 met een vage encoder is gemaakt, omdat ik precies wat jij zegt met een 2 losse mp3's heb gehad.
Verder nooit problemen gehad.
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
Verwijderd
Maar gebruik je ook VBR? Ik heb het id dat als hij bv een uitschieter maakt naar 320 dat het spelertje dan op z'n bek gaat... Ff recoden dan maar...pilsjesman schreef op 19 May 2003 @ 01:43:
[...]
Ik gooi er alleen maar 192 kbit mp3 op en ik merk niks.
Kan zijn dat de mp3 met een vage encoder is gemaakt, omdat ik precies wat jij zegt met een 2 losse mp3's heb gehad.
Verder nooit problemen gehad.
[edit] btw: het spelertje zuipt energie, backlight al uitgezet, maar een duracell houdt het niet lang vol, hooguit een paar dagen met regelmatig luisteren. Jammer dat die GP powerbanks zo duur zijn!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 09:24 ]
Verwijderd
Het gaat niet om die batterijen, die powerbank komt er heus wel, mijn primaire probleem is het gedrag van het spelertje!
Verwijderd
het klopt dat hoge vbr files niet erg lekker lopen.
Maar als je ze encode, stel je in dat je uitschieters maximaal tot 192 gaan dan is er niets aan de hand!
En anders gebruik je gewoon het wma formaat.
ik gebruik altijd gewone mp3's en daar zitten ook vbr files tussen.
Maar het beste is nog altijd goede mp3's, maar dan wel een extra flash card in de speler stoppen.
Maar als je ze encode, stel je in dat je uitschieters maximaal tot 192 gaan dan is er niets aan de hand!
En anders gebruik je gewoon het wma formaat.
ik gebruik altijd gewone mp3's en daar zitten ook vbr files tussen.
Maar het beste is nog altijd goede mp3's, maar dan wel een extra flash card in de speler stoppen.
Het spijt me voor deze kick, maar zit nog met een vraag:
Ik wil graag weten hoe ik het voor elkaar kan krijgen om de resume functie laten werken nadat de speler uit is geweest. Batterij nog steeds er wel in natuurlijk. Als ik op stop druk en weer op play druk binnen de tijd dat het apparaatje zichzelf nog niet heeft uitgeschakeld, werkt het resumen goed. Maar zodra het apparaat uit is geweest (dwz geen display meer), begint het weer vanaf voor af aan bij het liedje. Doe ik iets fout?
Net toch even gebeld naar Freecom: Doet de Freecom dus gewoon niet
Ik wil graag weten hoe ik het voor elkaar kan krijgen om de resume functie laten werken nadat de speler uit is geweest. Batterij nog steeds er wel in natuurlijk. Als ik op stop druk en weer op play druk binnen de tijd dat het apparaatje zichzelf nog niet heeft uitgeschakeld, werkt het resumen goed. Maar zodra het apparaat uit is geweest (dwz geen display meer), begint het weer vanaf voor af aan bij het liedje. Doe ik iets fout?
Net toch even gebeld naar Freecom: Doet de Freecom dus gewoon niet
[ Voor 7% gewijzigd door toastingnow op 20-06-2003 11:42 ]
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Ander vraagje, ik ben gaan spelen met wma files, omdat ik nog te lui ben geweest een extra smartmedia kaart te halen, dit voor wat meer ruimte te creeren voor muziek. Ik verander de mp3's naar wma 96kbps. Maar met wma files krijg ik steeds errors. Stopt gewoon midden in een lied, of geeft een zeer hoge pieptoon. Enige wat ik kan doen is batterij eruit halen, maar dan is het geheugen gelijk leeg. Iemand een oplossing? Een ander convert programma helpt niet.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Sorry voor het omhoog schoppen van een oud topic.Aidix schreef op 11 januari 2003 @ 09:42:
[...]
Beter andere oplossing:
Dit adres werkt helaas niet meer.
Weet iemand toevallig een mirror die nog wel werkt ?