Trojan scanners

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40712

Topicstarter
Bedankt EXIRION
Wat denk je dat ik al de hele avond aan het doen ben. Juist Googlen.
Denk je nou werkelijk dat deze topic zomaar plaats. Zoals ik al zei is er over deze scanners gewoon minder goede info te vinden vandaar dat ik Tweakers natuurlijk eens ga raadplegen waar mijn topic BOTWEG gesloten word (IN HOOFDLETTERS).
Daarom een nieuwe poging en hopelijk wat reacties van een behoorlijk nivo (zoals jullie het graag zelf zien) van zowel de mod. als de Tweakers.

Na behoorlijk wat testen ben ik eruit. Mijn virusscanner word F-Secure 5.40. Werkt erg goed en belast de pc niet teveel en dagelijks updates. Tevens makkelijk in gebruik. Helaas niet goedkoop.

Ik zoek echter ook nog een extra Trojan scanner.
Vanwege de toch iets mindere bekendheid hiervan vraag ik toch jullie hulp. Ik zoek nl. een goede professionele Anti trojan scanner. Wie kan me advies geven en heeft zelf ervaringen opgedaan ?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 40712 op 28-08-2002 23:44 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
anti trojan scanner :? :) trojan scanner dus.

F-secure scant ook naar trojans (bij mij heeft hij er wel eens een ontdekt en verwijdert) maar volgens mij doen dat de meeste anti virus programma's wel.

ps zet je topic titel NIET IN HOOFD LETTERS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

iets zegt mij dat hier daarnet nog 2 post van modjes stonden en dat er een slotje op dit topic zat....
DOH |:(

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 23:21

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Als je echt was wezen googlen was je echt wel iets tegen gekomen en dan had je die op zijn minst kunnen posten. Maar goed:
http://scan.sygatetech.com/
en http://www.grc.com (Shield Up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik er al een behoorlijk aantal van doorgespit vanavond maar ben er nog niet uit. TDS lijkt goed net als de Cleaner maar daar doet de update het niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie KHdV :+

Denk je verder dat op deze manier een nieuw topic starten zal helpen? Geef bijvoorbeeld je eigen ervaringen met een paar van de gevonden progs en gebruik wat meer normale taal...

Die ervaringen gaf je net niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HappyGilmore schreef op 28 augustus 2002 @ 23:48:
Als je echt was wezen googlen was je echt wel iets tegen gekomen en dan had je die op zijn minst kunnen posten. Maar goed:
Heb je er zelf ervaring mee want daar gaat het me juist om. Wat trojan scanners vinden kan ik ook wel maar het gaat me juist om de ervaringen die ermee zijn opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F_J_K schreef op 28 augustus 2002 @ 23:49:
Zie KHdV :+

wat meer normale taal...
Wees specifieker dan kan ik je misschien helpen. Ik weet niet waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12693

Ik gebruik zelf Anti Trojan 5.5. Hij heeft nog nooit iets gevonden :+ dus ik weet niet of het een goede scanner is.

http://www.anti-trojan.net/at.asp?l=en

Zolang mijn Firewall niet begint te bleren zal het wel goed zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Was de hint nog niet duidelijk?

We willen geen CAPS in topictitels.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exirion schreef op 28 augustus 2002 @ 23:52:
Was de hint nog niet duidelijk?

We willen geen CAPS in topictitels.
Je hebt me al geholpen zie ik. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 12693 schreef op 28 augustus 2002 @ 23:51:
Ik gebruik zelf Anti Trojan 5.5. Hij heeft nog nooit iets gevonden :+ dus ik weet niet of het een goede scanner is.

http://www.anti-trojan.net/at.asp?l=en

Zolang mijn Firewall niet begint te bleren zal het wel goed zijn!
Ik weet niet of ik met mijn redenatie juist zit maar ik wil eigenlijk ipv een firewall zo'n trojan scanner gebruiken.

Anoniem: 12693

Nou, lijkt me geen goed idee. Een trojanscanner scant alleen op trojans en dus niet op andere vormen van hacken.
Ik heb mijn firewall en virus scanner altijd aan staan. Als ik toch nog het idee heb dat er iets niet helemaal lekker is met mijn PC (vage popups of ongebruikelijk internet verkeer of ongevraagt internet verbindingen opzetten) gooi ik de trojanscanner er even overheen.

Topicstarter
Anoniem: 12693 schreef op 29 augustus 2002 @ 00:03:
Nou, lijkt me geen goed idee. Een trojanscanner scant alleen op trojans en dus niet op andere vormen van hacken.
Ik heb mijn firewall en virus scanner altijd aan staan. Als ik toch nog het idee heb dat er iets niet helemaal lekker is met mijn PC (vage popups of ongebruikelijk internet verkeer of ongevraagt internet verbindingen opzetten) gooi ik de trojanscanner er even overheen.
Ik heb Norman, Sygate en ZoneAlarm geprobeerd maar vind het toch niet zo lekker lopen icm met een telefoon modempje. Een internet explorer die gewoon traag word of blijft hangen is niet echt lekker surfen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tauscan is ontzettend goed. Van een gerespecteerde security site (mag ik hier niet zetten, omdat er ook minder fijn materiaal te vinden is ;)):
A new Trojan Cleaner, namely Tauscan, claiming as nearly every cleaner to clean everything.
But NO Cleaner has come this far to this goal as Tauscan.

This cleaner found Trojans in my Unindentified Folder and gave the correct version and name of the trojans.

Of course this does not represent TOTAL Protection, but still I am Impressed.
It definetly represents the TOP Trojan Cleaning program for Newbies as Today.
goed en makkelijk proggie :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 29 augustus 2002 @ 00:08:
Tauscan is ontzettend goed. Van een gerespecteerde security site (mag ik hier niet zetten, omdat er ook minder fijn materiaal te vinden is ;)):

[...]

goed en makkelijk proggie :)
Haha, zal ie wel niet zo gerespecteerd zijn.
Werk je er zelf ook mee ?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

heb vroeger wel eens gebruikt ja :) maar gebruik het alleen als er iets verdachts gebeurt :P Verder heb ik nooit last van virussen en trojans, dus dan gebruik ik het niet. Maar het progje werkt echt perfect verder, doet ook automatische updates :)

www.tauscan.com voor meer info ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 29 augustus 2002 @ 00:14:
heb vroeger wel eens gebruikt ja :) maar gebruik het alleen als er iets verdachts gebeurt :P Verder heb ik nooit last van virussen en trojans, dus dan gebruik ik het niet. Maar het progje werkt echt perfect verder, doet ook automatische updates :)

www.tauscan.com voor meer info ;)
Jaja ik heb m al binnen. Morgen even testen.
Ik heb de laatste tijd vrij veel last van allerlei rommel (of is f-secure ZO goed ?)

Topicstarter
Kon het niet laten en ben nog even gaan installeren.
Handig is die Tauscan in ieder geval.

Iemand bekend met trojan Hunter ?

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Anoniem: 12693 schreef op 29 augustus 2002 @ 00:03:
Ik neem aan dat je praat over een personal firewall en wat ik me dan nu meteen afvraag is hoe dat jou zou beschermen tegen 'hacken'. Een personal firewall is leuk tegen adware en dergelijke en om het netwerk verkeer in de gaten te houden, maar om te zeggen dat het je veiligheid met betrekking tot inkomend verkeer verhoogd, dan zeg ik nee. Valide verkeer wordt gewoon doorgelaten terwijl dit niet zou gebeuren met een dedicated firewall.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• KSR
  • Niet online

KSR

Trojan Remover.
http://www.simplysup.com/tremover/
Gebruik hetzelf ook en ben er tevreden over. :)

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 40712 schreef op 29 augustus 2002 @ 01:16:

Tauscan is erg handig. Enig nadeel op dit moment is dat het scannen toch vrij lang duurt.
Ik gamorgen die Trojan Hunter eens proberen. Iemand daar al eens mee gewerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Heb tauscan er ook opgehad, maar vind Trojan Remover stukken beter, veel meer opties zoals boottimescan en meer.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

HappyGilmore:
Dat zijn poortscanners; de topicstarter zoekt een trojan scanner.

Ik heb een tijd lang The Cleaner gebruikt als trojan scanner. Volgens mij deed ie het prima, maar ik heb nog nooit daadwerkelijk een trojan op mijn machine gevonden - gezond verstand bij het installeren en downloaden van programma's en bij het openen van email attachments blijft toch het allerbelangrijkst.

Overigens heb ik ook nooit een andere trojan scanner uitgetest, afgezien van de gratis ANTS, die niet goed beviel. Op mijn nieuwe PC heb ik vooralsnog alleen ZoneAlarm en EZ antivirus draaien, maar misschien zet ik The Cleaner er later nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 21785 schreef op 30 augustus 2002 @ 04:36:
[...]
Dat zijn poortscanners; de topicstarter zoekt een trojan scanner.

Ik heb een tijd lang The Cleaner gebruikt als trojan scanner. Volgens mij deed ie het prima, maar ik heb nog nooit daadwerkelijk een trojan op mijn machine gevonden - gezond verstand bij het installeren en downloaden van programma's en bij het openen van email attachments blijft toch het allerbelangrijkst.

Overigens heb ik ook nooit een andere trojan scanner uitgetest, afgezien van de gratis ANTS, die niet goed beviel. Op mijn nieuwe PC heb ik vooralsnog alleen ZoneAlarm en EZ antivirus draaien, maar misschien zet ik The Cleaner er later nog wel bij.
Bedankt. Leuk dat jij wel even goed hebt gelezen wat mijn vraag was want soms is het me toch moeilijk oon topic te openen en bruikbare antwoorden te krijgen zonder ladingen van kritiek over je heen te krijgen. Met die Cleaner (trial) heb ik op de een of andere manier problemen met updaten. Eens uitzoeken waar het aanligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

Nowhereman

Ygenweis

Anoniem: 40712 schreef op 29 augustus 2002 @ 01:16:

Trojan Hunter is een poortscanner, hiermee zoek je geen trojans op je eigen computer, maar scan je netwerken af naar open poorten van bepaalde trojans. Is dus niet wat je zoekt lijkt me.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nowhereman schreef op 30 augustus 2002 @ 12:47:
[...]

Trojan Hunter is een poortscanner, hiermee zoek je geen trojans op je eigen computer, maar scan je netwerken af naar open poorten van bepaalde trojans. Is dus niet wat je zoekt lijkt me.
Dat klopt niet. Misschien bedoel je een andere versie (want die ben ik ook tegengekomen).
Ik bedoel TrojanHunter 2.54
http://www.mischel.dhs.org/trojanhunter.jsp
Na nog meer Googlen schijnt deze TrojanHunter en TDS 3.2.1 bij de top te horen.
Ik vind het alleen jammer dat er niet wat meer gebruikerservaringen gepost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben nou een weekje aan het testen met de "Trial ?" versie van Misjels Trojan Hunter 2.54.
Werkelijk een zeer fijne professionele Trojan Scanner. Regelmatig updates veel configuratiemogelijkheden en scanned razendsnel.
AANRADER.
http://www.mischel.dhs.org/trojanhunter.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

Hier is een tamelijk recente review te lezen van een aantal Trojanscanners. O.a. BOClean komt erg goed uit die test, en daar hoor ik elders ook heel veel goeie verhalen over: het schijnt een heel effectief programma te zijn dat minimaal inbreuk maakt op je systeembronnen, maar helaas bestaat er geen trial-versie van.

Andere testwinnaar is TDS-3, en daarnaast worden ook Trojan Hunter, The Cleaner, Tauscan en Pest Patrol tamelijk goed beoordeeld.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 21785 op 07-09-2002 23:57 . Reden: linkje nu wel goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
Weet iemand of die trojan scanners ook tegen vage dialers werken? Ik heb zelf nooit last van die dingen maar in mijn (niet-tweaker) kennissenkring komt dat regelmatig voor. Niet leuk als je daar het slachtoffer van bent, ook al is het je eigen schuld...

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
berend_botje schreef op 08 september 2002 @ 00:27:
Weet iemand of die trojan scanners ook tegen vage dialers werken? Ik heb zelf nooit last van die dingen maar in mijn (niet-tweaker) kennissenkring komt dat regelmatig voor. Niet leuk als je daar het slachtoffer van bent, ook al is het je eigen schuld...
Geen flauw idee.
Maare dialers zijn nooit je eigen schuld. Moest verboden worden.
Pagina: 1