Toon posts:

Intel Adapter Bonding

Pagina: 1
Acties:

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11 10:36
Ik heb 2 intel netwerkkaarten. 1 Intel Pro/100+ Managment adapter en 1 Intel Pro/100+ pci adapter. Nou heb ik heb programma Intel proset II gedownload en een team gemaakt. Nu heb ik een Etech ADSL router met een normale switch.

Ik krijg van de Router gewoon 1 ip adres voor die twee kaarten die ik allebei heb verbonden met de router. Alleen windows geeft aan dat ik een verbinding heb van 100mbit.

Nou heb ik even getest dat als ik een netwerkkabel eruit trek of ik dan nog internet heb. En jah.. ook als ik e'm d'r snel weer in doe en de ander er uit haal. Redundend is hij dus wel. Nu wil ik alleen graag 200mbit maken. Zodat ik een snelle ftp server kan maken op een lan met deze router. Weet iemand hoe ik kan kijken hoe snel mijn netwerk nu is. En kan iemand mij vertellen of dit mogenlijk is.

Ik weet dat ik dat moet testen door te kopieren maar daar heb ik nu niets aan. Wil graag voor de lan alles geregeld hebben. Mensen met informatie voor mij? Heel graag.

Alvast bedankt

• _Guevara_
Dat dacht ik al maar omdat ik het zo raar vind dat als ik een pakketje verstuur dat op mijn switch en op de netwerkkaart beide lampjes gaan branden van "act"

• _Guevara_
Ik had dit stukkie text ooit eens van iemand op GoT maar ik weet niet meer wie dat was. Hier haal ik uit dat er toch wel voordelen zijn aan het gebruik maken van 2 kaarten op een simpele switch.

Download bij intel de nieuwste drivers en installeer deze, inclusief het progje ProSet II.
Je moet trouwens wel NT4?/W2k of XP draaien.
<http://downloadfinder2.intel.com/scripts-df/confirm.asp?dfURL=http://aiedownload.intel.com/df-support/2926/eng/100pdisk.exe&URL=/2926/eng/100PDISK.exe>
In proset kan je met rechterknop op netwerkkaart kiezen voor Add to team|Create new team.
Vervolgens kan je kiezen voor AFT, ALB, FeC/ILA of 802.3ad.
AFT is niet interessant voor je, want dat verdubbled de snelheid niet.
Heb je een standaard en/of unmanaged switch, kies dan voor ALB.
Als je weet dat je switch 802.3ad ondersteund, kies dat dan.
Heb je een moderne managed Cisco, Intel of andere FEC/ILA capable switch, kies dat dan.
Vergeet niet bij FEC/ILA en 802.3ad op je switch in te stellen welke kanalen er gebundeld moeten worden, bij ALB hoeft dat niet.

Met nadruk op Dit stukkie :"Heb je een standaard en/of unmanaged switch, kies dan voor ALB." Vandaar dat ik dacht dat er wel degenlijk voordelen waren.

• _Guevara_
Hmz.. denk je dat die dat wel kan.. Want hij hoeft in feiten ook alleem maar op 200mbit te verzenden. Omdat hij als een ftp server gaat werken dan. Dan heeft hij wat meer speling als mensen met zijn allen gaan downloaden

• _Guevara_
Euh het is niet alleen op die etech router. Daar doe ik een andere switch aan koppelen alleen heelaas is dit ook een normale zullen we maar zeggen.

Dus ik kan niet van alle clients downloaden maar hij kan wel als bijvoorbeeld Ftp server dienen en dan 200mbit sturen. Zodat er wat meer mensen kunnen rippen van mijn server?

• _Guevara_
Okei mensen ik zal het nog 1 keer uitleggen:

Ik heb een Etech router met 4 poorten. Deze is alleen maar voor internet. Ik heb een FTP server met 2 intel kaarten. Ik daar op die server Windows 2000. Ik heb Proset II geinstalleerd en ik kan met die twee kaarten een team maken. Ik heb dit al eens eerder gedaan met 2 managment adapters maar dit kon niet. Dan ging die vragen om een server adapter. Nu kan ik het dus wel.

Aan die Etech router koppel ik een 16ports Cisco Switch. Daar ga ik dan 15 utp verbindingen aan maken. Eerst had ik deze switch nog niet tot mijn beschikking maar nu dus wel. Dit is dus ook al geregeld voor mij lanparty.

Nou is mijn laatste vraag hoe kan ik op de switch de poortjes 8 en 9 bonden(bijvoorbeeld). Op deze Cisco switch zet ik mijn ftp server en alle andere computers op mijn lan.

Nog even de punten op een rijtje:

1 Ik heb een FTP server werkend met 2 intel kaarten. (Ook het teamen is gelukt)
2 Ik heb een etech router voor de internet verbinding
3 Ik heb een Cisco 2900 switch voor de lan zelf

Nou is mijn vraag.

1 kan ik op mijn ftp server zien dat ik een verbinding heb van 200mbit.
2 Hoe stel ik op mijn Cisco switch in dat ik twee poorten wil bonden.
3 Hoe stel ik mijn Proset II in als ik het op mijn Cisco Switch hang.

Moet ik dan een groep maken in de int fa0/8 en fa0/9 weet iemand dat?

Sorry dat ik zoveel vraag maar ik kom d'r zelf gewoon niet helemaal uit en ik kan het allemaal niet echt testen. En dit weekend is de lan al.
Mensen bijvoorbaad dank!

• _Guevara_
Predator hardstikke bedankt man.. ik weet niet of het me allemaal gaat lukken maar je hebt mij iig heel erg geholpen en daar ben ik je echt heel erg dankbaar voor.

Ook de andere mensen bedankt :) nou ga ik het allemaal maar eens testen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee