Toon posts:

Quattrovox I ruist, zelf repareren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweetal Quattrovox I centrales. Deze ruizen behoorlijk op de verschillende poorten.

Wie weet wat voor harware oplossing er is om dit probleem op te lossen?

Als ik ze vergelijk met een goede quattrovox zie ik een aantal bijgeplaatste diodes ( 1 per poort parrallel over een smd condensator) en een verplaatste en gewijzigde 24 volts regulator. (ruisende qvox heeft moterola MC 7924CD2T en niet ruisende qvox heeft L7924CV.

Verwijderd

heb je iets te verliezen? nee? probeer het dan uit

/me heb nog een Quatrofox2 hangen :P te verstoffen

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

kon je deze niet bij kpn omruilen (los van de garantie, was namelijk een productie fout). Zou dat eerst even navragen!

Ik heb de mijne opgeruilt (1 jaar terug) toen was hij al 2 jaar oud (dus geen garantie meer)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee weken terug gebeld met kpn. We kunnen net aan het omruilen blijven zijden ze. Dus geen welwillend typetje meer.

Die diodes zijn smd componenten, kleurkode blauw oranje en zijn van glas, maar welke waarde ze hebben weet ik dus niet. Er blijft een spanning overstaan van iets meer dan vijf volt terwijl zonder diode er een spanning van 17 volt op dat punt in de schakeling staat.

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 13:11
Volgens mij ruilen ze die dingen bij de Primafoon nog gewoon om.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 10:33:
Ik heb twee weken terug gebeld met kpn. We kunnen net aan het omruilen blijven zijden ze. Dus geen welwillend typetje meer.

Die diodes zijn smd componenten, kleurkode blauw oranje en zijn van glas, maar welke waarde ze hebben weet ik dus niet. Er blijft een spanning overstaan van iets meer dan vijf volt terwijl zonder diode er een spanning van 17 volt op dat punt in de schakeling staat.
5.1V zener diode ?

Repareren doe je zo.

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
ja je moet naar primafoon gaan, met die kastjes, dan krijg je zo een nieuwe als je zegt dat ze ruisen, hebben wij ook gehad namelijk, je krijgt um meteen mee, niet openschroeven, dan ligt de garantie eraf, je kan het niet zo repareren denk ik, tis nogal geavanceerde app.. tenzij je ermee om weet te gaan... ik weetniet zeker of het nu nog steeds zo is, maar je kan het allich proberen :)

www.stevelock.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog eens persoonlijk langs gaan bij KPN. Misschien dat ze het toch omruilen op het moment dat ik met mijn vriendelijke gezicht het ze ga vragen.
Hoi Sine, ik dacht ook aan een zenerdiode, maar weet het dus niet zeker.
Pagina: 1