Super Adventure Island!!gfo schreef op 01 augustus 2002 @ 16:58:
en deze welke is dit
afbeelding
geef een hint was uit op de snes
Nee, nee, nee 
Begint met een s
Begint met een s
PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX
prehistorik man of Adventure island.gfo schreef op 01 augustus 2002 @ 16:58:
en deze welke is dit
afbeelding
PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX
Het is een game van Sierra, soort platformertje , hoofdpersoon heet...*denkt diep na* ... Duke Garland geloof ik...
En dan te bedenken dat ik alle PC-spellen die hier zijn gepasseerd bijna allemaal op diskette had staan. Ik was destijds de attractie van de buurt met mijn meer dan 1000 diskettes. heb er nu geeneen meer. Ik ga toch al die spellen maar weer eens verzamelen en op CD pleuren. Blijft toch mooie nostalgie! Tot groot verdriet van mijn ouders.
3e klas - alleen 8'en en 9'ens
4e klas - 7'ens en 8'en
5e klas - 6'en 7'ens
6e klas - gezakt, 2e keer geslaagd met minimale cijfers...hehehe!
3e klas - alleen 8'en en 9'ens
4e klas - 7'ens en 8'en
5e klas - 6'en 7'ens
6e klas - gezakt, 2e keer geslaagd met minimale cijfers...hehehe!
Paperboy
football manager, volgens mij heette die zo.. wel een leuke spel Nederlandse namen! of soccer manager
weet niet.
Pit stop was ook mijn keus maar als het die niet is, misschien scalatrix of hoe je dat ook mag schrijven. Hierbij kon je je eigen banen maken. Maar Pit stop vond ik leuker.
C64 Rulez....Makkelijk en moeilijk door elkaar heen.
Wie 1 niet kent gaat eerst nog een c64 kopen!
Zou Gamegod nu echt aan het werk zijn? Ik geloof er geen bal van!
Iets met dragon... kan dat?
Ok voor de rpg-liefhebber, hier nog wat bekende en wat minder bekende rpgs :

Damn die heb ik op de NES, daar heet hij Advanture Island: In The Pacific, dit zal wel Advanture Island: ehmmm?gfo schreef op 01 augustus 2002 @ 16:58:
en deze welke is dit
afbeelding

You are the man!RareGast schreef op 01 augustus 2002 @ 17:08:
[...]
Paperboy
[...]
football manager, volgens mij heette die zo.. wel een leuke spel Nederlandse namen! of soccer manager
[...]
weet niet.
[...]
Pit stop was ook mijn keus maar als het die niet is, misschien scalatrix of hoe je dat ook mag schrijven. Hierbij kon je je eigen banen maken. Maar Pit stop vond ik leuker.
[...]
C64 Rulez....hij doet het nog steeds met bandjes.. alleen de comedor toets is kapoet.
1 paperboy
2 Football Manager
3 Beyond the Forbidden Forest
4 Scalextric
3 uit 4.... respect
Dat is Zeliard, kan ik me nog wel herinneren. En idd van Sierra.
nope, not even close
nog een hint : het begint met een Z
Albion, voor de rest al sla je meNergunsman schreef op 01 augustus 2002 @ 17:13:
Ok voor de rpg-liefhebber, hier nog wat bekende en wat minder bekende rpgs :

Yep
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Verwijderd
echt wel-Moondust- schreef op 01 augustus 2002 @ 17:11:
Zou Gamegod nu echt aan het werk zijn? Ik geloof er geen bal van!
#12 Alquadim the Genie curse (was nog best leuk)
#18 Is dat niet Eye of the Beholder 2
We have a winner!Nergunsman schreef op 01 augustus 2002 @ 17:17:
[...]
Dat is Zeliard, kan ik me nog wel herinneren. En idd van Sierra.
#11 is idd Albion
#12 Al-Quadim is ook goed
#18 is echter geen EotB2
en er staat maar 1 versie van Ishar tussen, beer
#12 Al-Quadim is ook goed
#18 is echter geen EotB2
en er staat maar 1 versie van Ishar tussen, beer
lol zelda: a link to the past ofzoiets op de snesgfo schreef op 01 augustus 2002 @ 17:28:
en deze welke is dit
afbeelding
als je het niet weet ben je geen nintendo kenner
The Legend of Zelda: A Link to the Past, 1992gfo schreef op 01 augustus 2002 @ 17:28:
en deze welke is dit
afbeelding
als je het niet weet ben je geen nintendo kenner
^ Developer: Nintendo | Platform: Super Nintendo
(Was niet echt pittig
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
beer, allemaal fout 
maar goed, #16 is Ishar 1, voor de rest staan er geen Ishars tussen
maar goed, #16 is Ishar 1, voor de rest staan er geen Ishars tussen
Klopt ik heb 1 en 2 uitgespeeldNergunsman schreef op 01 augustus 2002 @ 17:44:
Hurricane : Little Big Adventure
LBA... best moeiluk en lang. hurricane hoelang heb je erover gedaan
nog ff zon pre-retro game (die wel ALLEMAAL gespeeld hebben)

vond ik 1 van de beste games ooit gemaakt

vond ik 1 van de beste games ooit gemaakt
klopt
deze is al een stuk moeiluker (ja ik heb me ouwe gamelijst tevoorschijn gehaald)
deze is al een stuk moeiluker (ja ik heb me ouwe gamelijst tevoorschijn gehaald)

Weet ik niet meer is zeker wel een jaar of wat geleden. Meer dan een aantal dagen in ieder geval.MUSTIS schreef op 01 augustus 2002 @ 17:48:
LBA... best moeiluk en lang. hurricane hoelang heb je erover gedaan
Verwijderd
Normality ofzo?MUSTIS schreef op 01 augustus 2002 @ 17:55:
klopt
afbeelding
heb LBA op de psx liggen ergens was vet verslavend maar toen ie eenmaal na een week was uitgesp[eeld deed ik er niks meer mee
dit is abnormal 2MUSTIS schreef op 01 augustus 2002 @ 17:55:
klopt
afbeelding
zo heet het plaatje dus zal de game ook wel zo heten
dat geloof ik graag, na een paar weken vond ik et wel best (er kwamen weer nieuwe games binnen)Hurricane schreef op 01 augustus 2002 @ 17:55:
[...]
Weet ik niet meer is zeker wel een jaar of wat geleden. Meer dan een aantal dagen in ieder geval.
trouwens best wel grappig als je met google gaat verdiepen in retro games. schijnen nu al allemaal collectors items tussen te zitten.
ook veel emul sites
lol da deed ik als geintje. tis gewoon normality. een erg vaag spel trouwens, wel met een zeer hoog amerikaans gevoel gehalte(?)gfo schreef op 01 augustus 2002 @ 18:08:
[...]
dit is abnormal 2
zo heet het plaatje dus zal de game ook wel zo heten
Een spel die ik echt helemaal grijs heb gespeeld
Verwijderd
Dat zie ik ja, want hij hoort er zo uit te zien:apocrypha schreef op 01 augustus 2002 @ 18:13:
afbeelding
Een spel die ik echt helemaal grijs heb gespeeld

Amiga-versie
Dit is de PC versie. 386. Die hoort er zo uit te zien. Je begint vanaf een Amerikaans vliegdek schip om de Jappaners te bomberderen. En het is idd Wings of Fury.Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 18:20:
[...]
Dat zie ik ja, want hij hoort er zo uit te zien:
afbeelding
Amiga-versie
Verwijderd
Ik weet het, maar een vereiste van een 'amiga-freak' (tijdje geleden hoor, maar het blijft in je bloed zitten) is dat je het 'gewone' publiek laat zien dat de amiga gewoon veel betere 'graphics' en 'sound' had dan de pc in die tijd.apocrypha schreef op 01 augustus 2002 @ 18:31:
[...]
Dit is de PC versie. 386. Die hoort er zo uit te zien. Je begint vanaf een Amerikaans vliegdek schip om de Jappaners te bomberderen. En het is idd Wings of Fury.
Ik denk toch dat de Amiga voor mijn tijd is. Ik heb er zelf iig nooit mee gespeeld. Mijn game tijd begon met een 286.Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 18:37:
[...]
Ik weet het, maar een vereiste van een 'amiga-freak' (tijdje geleden hoor, maar het blijft in je bloed zitten) is dat je het 'gewone' publiek laat zien dat de amiga gewoon veel betere 'graphics' en 'sound' had dan de pc in die tijd.
Verwijderd
Heh...bijna elke computer had betere graphics dan de PC in die tijd...kut PC'sVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 18:37:
[...]
Ik weet het, maar een vereiste van een 'amiga-freak' (tijdje geleden hoor, maar het blijft in je bloed zitten) is dat je het 'gewone' publiek laat zien dat de amiga gewoon veel betere 'graphics' en 'sound' had dan de pc in die tijd.
Verwijderd
Schaam jeapocrypha schreef op 01 augustus 2002 @ 18:53:
[...]
Ik denk toch dat de Amiga voor mijn tijd is. Ik heb er zelf iig nooit mee gespeeld. Mijn game tijd begon met een 286.
Oke hier dan nog een Amiga spel, dit heb ik vroeg helemaal suf gespeeld.

Ik zag wonderboy ook ff voorbij komen.
He, en deze:
He, en deze:

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Dinictus, das FirePower, is ook al langs gekomen
Verwijderd
Hehe, maar dit is wel de veel mooiere Amiga-versie.Nergunsman schreef op 01 augustus 2002 @ 19:59:
Dinictus, das FirePower, is ook al langs gekomen
SHIT! Nummer 3 heb ik ook gespeeld, maar weet de naam niet meerVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:33:
Zijn deze al geweest? Allemaal gevonden op m'n HD
afbeelding
afbeelding
afbeelding

eindeloos gespeelt
best eenvoudig toch
tampert, kriminalpolizei
Omg dat was een vette rpg, die heb ik laaaang gespeeld.
Retalliator van Ocean dacht ik
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
idd. F29 Retaliator...Echt een superph@tte game
tampert, kriminalpolizei
[quote]Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:53:
) en dan zage je je auto, een babe en jezelf in zon courourspak, echt leuk
deze heb ik ook gespeeld, dies echt koel, kon je prijzen winnen en dan zag je zon babe enzo, dus zon quatrscreen(geen split maar quatromensenVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:33:
afbeelding
Volgens mij was 1 van die woorden de naam.
Hehe nummer 3 had twee namenRoetje schreef op 01 augustus 2002 @ 20:45:
[...]
SHIT! Nummer 3 heb ik ook gespeeld, maar weet de naam niet meer
volgens mij tenminste
iets met 4x4 offroad
maar ookwel Ironman
echt superspelletje was dat
vooral met meerdere mensen
nummer 2 is scorched tanks ofzo en 1 ken ik niet
HEHE dizzy ruulde zwaar die speelde ik altijd op mn C64 vroeger echt wereld spel heb er alleen nooit 1 uitgespeeld &{Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 19:18:
[...]
Schaam je
Oke hier dan nog een Amiga spel, dit heb ik vroeg helemaal suf gespeeld.
afbeelding
Verwijderd
Das goedSnowdog schreef op 01 augustus 2002 @ 21:16:
[...]
HEHE dizzy ruulde zwaar die speelde ik altijd op mn C64 vroeger echt wereld spel heb er alleen nooit 1 uitgespeeld &{
Welke heb je nooit uitgespeeld die met die piraat op het hoesje ?
Dus waar je op een boomhutten eiland begint waar links op het eiland een mijn is en rechts naast het eiland -dus in het water- een gezonken boot ?
En waar je na heel veel geklooi in een grot kwam (op het 2e eiland) waar je iets moet pakken en dan hard weg rennen voor de steen die er aan komt rollen ? Die ?
Die kon ik ook niet uitspelen, totdat ik die laatst weer in mn handen had en een walktrough had opgezocht op internet,had hem in 10 minuten klaar

Tank Wars.

Super Off Road.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
HEHE heb er geeneen uitgespeeld maja was nog vrij jong toen snapte er nix van had er geloof ik 3 verschillende... 1 met zo'n put in de level die heb ik nooit uitgespeeld... (weet niet meer zeker of dat die ook met die boomhutten was) en 1 zo'n ding waar je een lucifer had ofzo maja is allemaal iets te vaag om me nog te kunnen herinneren 
weet alleen dat ik t vroeger geweldig vond zonder er veel van te herinneren
weet alleen dat ik t vroeger geweldig vond zonder er veel van te herinneren
Ironman idd. Dat was de naam van die vent naar wie dat spel vernoemd was.Snowdog schreef op 01 augustus 2002 @ 21:33:
[...]
hehe jah Super Off Road was t...
maja t heette ook Ironman ofzo (zo heette dat grijze autotje ook ofzoiets dacht ik) maar in ieder geval sommige mensen noemden t ook Ironman d8 ik
Naam schiet me nu even niet te binnen.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
ik speelde vroeger op de Commodoor 64 altijd een adventure waarin je een soort van wandelend ei voorstelde.
daarbij moest je over rivieren springen en bijen ontwijken en nog veel meer. keb daar erg veel plezier aan beleefd, ik weet eigenlijk zelf de naam ook niet meer en kon ook ff geen screenies vinden.
daarbij moest je over rivieren springen en bijen ontwijken en nog veel meer. keb daar erg veel plezier aan beleefd, ik weet eigenlijk zelf de naam ook niet meer en kon ook ff geen screenies vinden.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
ehm was dat niet dizzy dan???kareltje_de_grote schreef op 01 augustus 2002 @ 21:35:
ik speelde vroeger op de Commodoor 64 altijd een adventure waarin je een soort van wandelend ei voorstelde.
dat in nl ook een wandelend ei
ja man volgens mij was dat dizzy, waren daar ook meerdere delen van?
ik stond net ff te pissen op de plee en toen schoot het me te binnen, het was "magic land dizzy" super tof spel heb ik dagen gespeeld. misschien ga ik nu maar ff de commodoor weer us aansluiten.
ik stond net ff te pissen op de plee en toen schoot het me te binnen, het was "magic land dizzy" super tof spel heb ik dagen gespeeld. misschien ga ik nu maar ff de commodoor weer us aansluiten.
[ Voor 0% gewijzigd door T-8one op 01-08-2002 21:43 . Reden: pissen ]
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Verwijderd
-Waar
-Halfwaar, zie:
En die eerste?Snowdog schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
[...]
maja t heette ook Ironman ofzo (zo heette dat grijze autotje ook ofzoiets dacht ik) maar in ieder geval sommige mensen noemden t ook Ironman d8 ik
Hehe die's te moeilijk, maar ik wil wel een poging wagen:Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 21:40:
En die eerste?
Volleyball with funny looking guys &{

Dat lijkt me allemaal niet echt moeilijk, dus raden maar.
1 earthworm jim
2 geen id
3 desert strike of jungle strike of urban strike
4 sonic the hedgehog 1
poeh best leuk als je je verveelt ff spellen raden
2 geen id
4 sonic the hedgehog 1
poeh best leuk als je je verveelt ff spellen raden
2 moet RC Pro AM zijn. Platform is iig niet de NES, want die zag er iets anders uit.
Snowdog
1 earthworm jim
2 geen id
4 sonic the hedgehog 1
GolbeZeromus
2 moet RC Pro AM zijn. Platform is iig niet de NES, want die zag er iets anders uit.
Dit zijn ze inderdaad, ze komen van de Sega 16bit (Genesis) ff met een emu gedaan.
1 earthworm jim
2 geen id
4 sonic the hedgehog 1
GolbeZeromus
Dit zijn ze inderdaad, ze komen van de Sega 16bit (Genesis) ff met een emu gedaan.
Verwijderd
Het heet echt Ironman Offroad Racer hoorSnowdog schreef op 01 augustus 2002 @ 21:33:
[...]
bron

Nog een paar voor de NES kenners.
1. ken ik niet
2. von ik 1 van de vetste spellen op de nintendo (had ik op verzamel diong van 1001 dinge!
3. ook cool spel op de nintendo, duck hunt dacht ik ja
2. von ik 1 van de vetste spellen op de nintendo (had ik op verzamel diong van 1001 dinge!
3. ook cool spel op de nintendo, duck hunt dacht ik ja
2 niet al te moeilijke
(zijn hopelijk nog niet langs geweest)

Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Is niet niet phalanx of zoietsLord_Mithril schreef op 01 augustus 2002 @ 23:02:
2 niet al te moeilijke(zijn hopelijk nog niet langs geweest)
afbeelding
afbeelding
#1 - argh, heb 'm gespeeld, maar kan niet op de titel komen
#2 - makkie, Raptor
#2 - makkie, Raptor
#2 is idd raptorDroogKloot schreef op 01 augustus 2002 @ 23:14:
#1 - argh, heb 'm gespeeld, maar kan niet op de titel komen
#2 - makkie, Raptor
enne Joss google en abandonwarez sites helpen heel veel
Bier, Whiskey en Metal!!
nog 2 

[ Voor 0% gewijzigd door LordMithril op 01-08-2002 23:34 . Reden: screen bleek van ander game te zijn |:( ]
Bier, Whiskey en Metal!!
#4 GTA2
De rest ken ik niet
De rest ken ik niet
shit ja
Bier, Whiskey en Metal!!