Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Nou tot gisteren nacht laat beziggeweest, maar geen suc6
Totaal geen vorm van connectie op het ledboard.
Het hele ding ,maar uitmekaar, en alles nameten, ik kom erachter dat van de hele singnaal kabels echt niets klopt. Uieindelijk heb ik maar 2 draadjes, een data ground, en een transmit. Ik mis dus een recieve.
Tevens kloppen de kleuren niet, en de bepinning ook al niet
Conclusie het is een zooitje, ik zal nu met de print beziggaan om te kijken of ik zelf de rs232 kan aftappen van de print. zo te zien heeft het een dual aansturing, zowel een rs485, en een rs232.
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Ik heb de pics wel gezien en weet dat het om een f*cking grote print plaat gaat en dat hij ff rustig uit wil zoeken hoe hij het aan wil sturen kan ik begrijpen!
Het is klote als je zo'n led board verkloot! Die pics komen heus wel gewoon ff geduld
[ Voor 0% gewijzigd door AcouSE op 04-11-2002 12:32 . Reden: Quote mbt tot 'Pics!'-posts weggehaald ]
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
swEEEEt, klinkt me als muziek in de oren, topic staat in m'n bookmarks, dus zal hem in de gaten houden.....chromeeh schreef op 15 oktober 2002 @ 00:08:
[...]
Chill ppl chill!
Ik heb de pics wel gezien en weet dat het om een f*cking grote print plaat gaat en dat hij ff rustig uit wil zoeken hoe hij het aan wil sturen kan ik begrijpen!
Het is klote als je zo'n led board verkloot! Die pics komen heus wel gewoon ff geduld
Verwijderd
Vind dat dat niet echt nodig is, ik vind dit gewoon posts scoren. Als een iemand zegt Pics zijn d00d is het wel genoeg dacht ik zo

Stuur dan een mail naar PsyHo (als ik het goed schrijf) ofzo
Maar met zijn allen in een (oud) topic gaan blaaten PICS ZIJN DOOD!! slaat dus nergens op
Ik zou ook zo uitvallen hoor, gewoon ff duidelijk maken dat het genoeg is
IP Rocks
Verwijderd
als psygho nog geen plaatjes wil laten zien heeft ie daar een goede reden voor.
ben benieuwd hoe het project verder loopt.
een medestudent/vriend is ook met zon soort project bezig, maar dan voor een nog groter display (1000x1000 ofzo) en multicolor leds. vrij ingewikkeld allemaal. misschien als zoiets simpelers aan de praat is dat ik dan die grote ook wat makkelijker begrijp
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
maar je moet niet alleen door mij (andere kick) dr mee doorgaan

<font color="blue">Tot die tijd wil ik GEEN replies die gaan over de pics die niet werken, zie ik ze wel, krijgt die persoon een er een OW voor.</font>
Woei!Phreak schreef op 04 november 2002 @ 11:39:
Weer open, PsYgHo zal zo nieuwe pics posten e.d.
<font color="blue">Tot die tijd wil ik GEEN replies die gaan over de pics die niet werken, zie ik ze wel, krijgt die persoon een er een OW voor.</font>
* zwahiel wacht met spanning af, of het Psycho nu eindelijk gelukt is om dat billbord aan de praat te krijgen
(vind dat veel interessanter dan pic's... )behalve van 't werkend geheel natuurlijk!
<font color="blue">Check je mail.</font>
[ Voor 0% gewijzigd door Daan op 04-11-2002 15:36 ]
Thnx voor het openen!Phreak schreef op 04 november 2002 @ 11:39:
Update: Het paneel werkt!
Ik zal proberen de ontbrekende plaatjes te hosten, en dus nieuwe van het werkende paneel, en de tegengekomen problemen, en oplossingen posten.
Zoals je weet duurt dit even.
Ik wacht geduldig af!PsYgHo schreef op 04 november 2002 @ 12:08:
[...]
Thnx voor het openen!
Update: Het paneel werkt!![]()
![]()
Ik zal proberen de ontbrekende plaatjes te hosten, en dus nieuwe van het werkende paneel, en de tegengekomen problemen, en oplossingen posten.
Zoals je weet duurt dit even.
* Jorn wil zelf nog een led-lichtkrant gaan maken, misschien dat dit een beetje overeenkomt
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Voordat je zoiets post kijk lees dan eerst ff het topic doorSmauG schreef op 04 november 2002 @ 12:02:
kruisjes?

En Pshygo gefiliciteerdDoor Phreak (HGM Harde waren) - Monday 04 November 2002 11:39
Tot die tijd wil ik GEEN replies die gaan over de pics die niet werken, zie ik ze wel, krijgt die persoon een er een OW voor.
Als een god in Nijmegen.
Kun je er trouwens ook custom chars op kwijt?!? (kan je leuk tetris spelen misschien!
Ok zoals velen nu weten, het werkt!
De problemen die er nog bij kwamen tijdens de periode van het op slot gaan van dit topic, en het nu weer open gaan waren:
In overleg met de persoon besloten om de software te kopen.
Software gekregen, gei-installed, en niets
Alles maar weer eens nagemeten, en ook de maxim 32 nagemeten, en tot de conclusie komen dat er wat betreft de aansluiting, van de maxim controller, en de gekregen layout van de DX3200 controler, er geen hork van klopte!
Het controllerboard, was , naar wij dachten een 3200, dit was op uiterlijke kenmerken gebasserd. Echter , na diverse metingen wat betreft het niet kloppen van de aansluitingen van de maxim 32 controller,en het opgestuurde lay out, wat ik had gemaakt naar aanleiding van mijn bevindingen, bleek dat dit een DX3100 was. met een pcb van een 3200 controller
Tja een dx3100 contoller, met dx3200 controllersoftware gaat niet werken
Dus het bedrijf heeft me gebeld , en deed een voorstel. Qua funtionalitiet maakte het niets uit. Ook niet wat betreft de mogelijkheden. Ze stelden voor om de juiste software (dos) via mail te versturen. Hier kwamen dan geen extra kosten overheen.
Ach, een E-mail!
Alles dubbel checken, en out of ideas...
Hmm, wacht, ik kreeg ook per mail , een layout van de dx3100, dus nameten!
Alles nameten. Dipswitches contoleren. Hee dat klopt niet. Geen signaal, en dat had wel gemoeten.
Ff,met de jumpers de boudrate op 9600 baud zetten, ff de config van het programmatje handmatig op 9600 zetten,(best een hele klus,standaard 4800), en.............WERKEN!

Ik wou fotos maken, maar goed das niet zo mooi te zien.
Ik heb er ff met de webcam op gericht.
Alles kun je instellen, hier heb ik ff gekloot met de knippersnelheden, en de zicht seconden per pagina.
filmpje
http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/ledboard/ledboard.WMV
Dit lijkt erop, ga zo door!
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Dit is super vet!!!
Maar dit is echt pimp-ass... misschien kan je 'm bij je webcam hangen en er onzinnige berichten mee de wereld in jagen?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Mooi een beetje berichtjes de wereld in sturen
Dat ding is echt l33t.
Ik denk dat je hem we wireless kan aansturen vanaf je pc met deze setPsYgHo schreef op 04 november 2002 @ 13:58:
* DiLDoG is nog ff aant denken hoe ik hem remote kan aansturen, voor bijv berichtjes, email, procc mem usage, en eventueel, je winamp playlist, etc...
http://64.4.16.250/cgi-bi..._to_display%3dfromoutside
TX op je seriele poort RX op dat display
Verwijderd
Echt extreem vet. Kun je dat ding niet verhuren ofzo, wil hem wel op lanparty's gebruikenPsYgHo schreef op 04 november 2002 @ 13:29:
Major Update!
Ok zoals velen nu weten, het werkt!![]()
![]()
De problemen die er nog bij kwamen tijdens de periode van het op slot gaan van dit topic, en het nu weer open gaan waren:
In overleg met de persoon besloten om de software te kopen.
Software gekregen, gei-installed, en nietsDood als een pier!
Alles maar weer eens nagemeten, en ook de maxim 32 nagemeten, en tot de conclusie komen dat er wat betreft de aansluiting, van de maxim controller, en de gekregen layout van de DX3200 controler, er geen hork van klopte!
Het controllerboard, was , naar wij dachten een 3200, dit was op uiterlijke kenmerken gebasserd. Echter , na diverse metingen wat betreft het niet kloppen van de aansluitingen van de maxim 32 controller,en het opgestuurde lay out, wat ik had gemaakt naar aanleiding van mijn bevindingen, bleek dat dit een DX3100 was. met een pcb van een 3200 controller![]()
Tja een dx3100 contoller, met dx3200 controllersoftware gaat niet werken
Dus het bedrijf heeft me gebeld , en deed een voorstel. Qua funtionalitiet maakte het niets uit. Ook niet wat betreft de mogelijkheden. Ze stelden voor om de juiste software (dos) via mail te versturen. Hier kwamen dan geen extra kosten overheen.Dus dat doen we maar.....
![]()
Ach, een E-mail!Software binnen, en installed, en....en....NIETS!
![]()
Alles dubbel checken, en out of ideas...
Hmm, wacht, ik kreeg ook per mail , een layout van de dx3100, dus nameten!
Alles nameten. Dipswitches contoleren. Hee dat klopt niet. Geen signaal, en dat had wel gemoeten.Ja, kijk hier eens, een beschdiging op de achterkant van het pcb, die ff met 2 draadbrugjes verhelpen, en ja!, we hebben weer signaal.
Ff,met de jumpers de boudrate op 9600 baud zetten, ff de config van het programmatje handmatig op 9600 zetten,(best een hele klus,standaard 4800), en.............WERKEN!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wou fotos maken, maar goed das niet zo mooi te zien.
Ik heb er ff met de webcam op gericht.
Alles kun je instellen, hier heb ik ff gekloot met de knippersnelheden, en de zicht seconden per pagina.
filmpjein windooos media formaat (wmv)
http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/ledboard/ledboard.WMV
Heeft heel wat tijd in gezeten, maar eindelijk werkt het!
Bow down for PsYgHo!
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Anders quote je het hele stuk ffVerwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:41:
[...]
Echt extreem vet. Kun je dat ding niet verhuren ofzo, wil hem wel op lanparty's gebruiken

Ben benieuwd hoe ie er werkend eruit ziet.
Nogmaals errug wreed.
Voor aansturing kan je overigens nog even zoeken naar telefonie software die gebruikt wordt bij helpdesken e.d.
Meh ...
Verwijderd
Dat ding ligt maar ergens in de kast omdat ik geen goede software heb voor dat ding.
Weet iemand waar je een handig progie kan downloaden?
Verwijderd
In een aantal grote stations hangen tegenwoordig plasma schermen...Demoniac schreef op 04 november 2002 @ 16:35:
Die dingen in stations zijn geen LCD's maar LED schermen, net als deze.
Verwijderd
zoals in parijs bij arc de la defenseVerwijderd schreef op 04 november 2002 @ 17:32:
[...]
In een aantal grote stations hangen tegenwoordig plasma schermen...

Als een god in Nijmegen.
Hij doet het al hoor! Er staat ergens een linkje naar een filmpje!
Enne op sommige stations hangen idd. plasma schermen, ook gele LED borden zijn er laatst nieuw bijgekomen (op station Hollands Spoor hangen beide schermen als je ze wilt zien.)
Wat zijn trouwens de verdere specs van dat bord? Wat is de voedingsspanning? Probeer eens zo veel mogelijk LEDs 'tegelijk' te laten branden en meet dan eens de stroom, ben er wel benieuwd naar...
Hmm, misschien is zelfbouw nog niet eens zo gek, zeker niet als er nog een tweede LED inkoopaktie mocht komen... Dan kosten 8960 (gele) LEDs "maar" 1792 euro! Een paar gaatjesborden erbij, wat IC-tjes en een contollertje... Dan ben je misschien minder dan 5000 euro totaal kwijt en kan je het geheel nog eens "smartie compatible" maken...
EDIT: Waarom dacht je dat het een DX3200 controller board was??? Op de print staat toch echt DX3100!!!
Verwijderd
/me PatriXx komt hier op een goed idee en gaat vannacht maar eens ff een flitspaal uit elkaar schroeven
Verwijderd
Neem d'r voor mij ook maar één mee!Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 19:56:
WAUW, Ik ga dus eens kijken of er altijd iemand op station Delft is, daar hangen ook van die dingen
Verwijderd
Uhh, tja, nou, ach, tja......Benadski schreef op 04 november 2002 @ 20:14:
[...]
Neem d'r voor mij ook maar één mee!Wat moet je er eigenlijk voor hebben?!?
Ik denk dat ik ze allemaal zelf hou
Verwijderd
Achter je raam, nee, gewoon in de voortuin lekker in de richting van het verkeer zetten!!!Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 18:38:
Dat is best interessant, leuk om voor je raam te hangen als je langs een drukke weg woont en er dan u rijdt te snel op te zetten.
/me PatriXx komt hier op een goed idee en gaat vannacht maar eens ff een flitspaal uit elkaar schroeven
Wedden dattie binnen een week gesloopt is.....
maarre.. errug netjes dat het ding nu draait
If it ain't broke, fix it till it is...
Verwijderd
Verwijderd
Tja, maar Conrad in een niet te doorzoeken site.
1 onderdeeltje zoeken die een andere naam in het Nederlands heeft dan in het Engels en je bent een dag verder....
veeel!Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 20:28:
Trouwens, wat kost zo'n blokje met ledjes eigelijk, zo'n groot bord hoeft namelijk niet, maar een regel of twee is al machtig.....
hhaha ik maak die borden op me werk...
vet stoere dingen man!
ik zal weleen keer vragen of ik zo'n ding mag gebruiken van m'n werk.
me baas heeft er zat!
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
(als je dan Ben gebruikt hoef je zelfs nooit op te waarderen, vanaf het moment dat je je mobiel gebruikt (lees: sms ontvangt) is je beltegoed weer un half jaar geldig)
w00t id
Dus dan is het hopen dat je veel domme mensen in de buurt hebt
Verwijderd
/me ik zou hem sellen maar dat is mijn idee
Omdat ook op de 3200 controller dus die dx3100 staat. En nogmaals ook op de layout pages die ik heb gekregen van de dx3200 staat de dx3100 er ook op.Benadski schreef op 04 november 2002 @ 18:25:
[...]
EDIT: Waarom dacht je dat het een DX3200 controller board was??? Op de print staat toch echt DX3100!!!
Heb ze het ook gevraagd in eerste instantie...Antwoord was:
Omdat die dx3100 die op de print staan het copyright teken is van de vario vision reeks, de print opbouw, is die van een 3200, de 3100 werkt normaal met 2 controllers, deze dus met 1. Zelfs op de dx560 controler, das de nieuwste, staat, dx3100
Tja echt handig is het niet, maar goed...
Verwijderd
Ik ook, want hij is dus niet van mijVerwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:15:
Wauw, wat een verschrikkelijk koel ding![]()
ben jaloers op je![]()
* PsYgHo levert hem binnekort af bij de rechtmatige eigenaar, en dan gaat die dienst doen als info paneel voor een grafische bedrijf , hier in Assen.
(de tijd dan mensen topics doorlazen ligt ver achter ons, blijkbaar)
Flap
Sorry hoor, maar ik heb dit topic vanaf het begin gelezen maar dat is alweer een hele tijd geleden en ik kan niet alles onthoudenUDuckling5 schreef op 05 november 2002 @ 12:17:
Dat zei-die in het begin toch al...
(de tijd dan mensen topics doorlazen ligt ver achter ons, blijkbaar)

Verwijderd
bestel bij maxim 2x een max6952
bestel/haal ergens 280 leds
soldeer dit op een gaatjes print
en ziehier het resultaat

het schema kan je in de datasheet van het ic vinden
verder heb ik nu het voorbeeld programma van het ic gebruikt, dus ik kan er nu vrij weinig mee
dus nu de vraag
wie wil dat ding ook gaan maken, en er een progrmma voor schrijfen
dat hij bijvoorbeeld winamp status aangeeft ( net zoiets als smartie dus)
de aanstuuring is heel eenvoudig heb ik gemerkt
VEEEL simpler dan een hd4478 enzo
hij is uitbreidbaar tot maximaal 64 karakters
datasheet
aanstuuring via pc
wel beetje errug veel werk denk k
Ik wil pic van achterkant
Verwijderd
nou, heb er 3,5 uur over gedaanDiLDoG schreef op 09 november 2002 @ 14:20:
sweeeeeeeeeet
wel beetje errug veel werk denk k
Ik wil pic van achterkant
gewoon er rustig voor gaan zitten
en dits de achterkant

HELD!!Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:00:
wie zin heb om is lekkker te gaan solderen, daar heb ik nog wat leuks voor
bestel bij maxim 2x een max6952
bestel/haal ergens 280 leds
soldeer dit op een gaatjes print
en ziehier het resultaat
[afbeelding]
het schema kan je in de datasheet van het ic vinden
verder heb ik nu het voorbeeld programma van het ic gebruikt, dus ik kan er nu vrij weinig mee
dus nu de vraag
wie wil dat ding ook gaan maken, en er een progrmma voor schrijfen
dat hij bijvoorbeeld winamp status aangeeft ( net zoiets als smartie dus)
de aanstuuring is heel eenvoudig heb ik gemerkt
VEEEL simpler dan een hd4478 enzo
hij is uitbreidbaar tot maximaal 64 karakters
datasheet
aanstuuring via pc
Jemig.. ik heb ooit hetzelfde idee gehad (nooit iets aan gedaan trouwens).. maar het werkt best gaaf zo te zien!
Wat kostte dat nou totaal?
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
had gekunt ,maar waren wel veel duurder geweestDiLDoG schreef op 09 november 2002 @ 14:31:
hmz... ziet er toch errug netjes uit. maar waarom heb je niet gewoon zon led matrix blokjes gekocht? volgens mij nog goedkoper ook.
Tarin schreef op 09 november 2002 @ 14:32:
[...]
HELD!!
Jemig.. ik heb ooit hetzelfde idee gehad (nooit iets aan gedaan trouwens).. maar het werkt best gaaf zo te zien!
Wat kostte dat nou totaal?
het mooie van deze ic's is ook dat ze software matig dimbaar zijn( in 16 stappen)
24 zelfgemaakte karakters invoeren
IC's waaren gratis ( sample bij maxim),normaal iets van 10 euro DENK ik
leds totaal 30 euro
klein spul 15 euro
totaal dus iets van 45 euro
alleen de sofdware wordt nog een probleem denk ik ( voor mij dan)
bij conrad heb je 5x7 led blokjes voor 4€/stuk kweet niet wat de controller kost
[/TE LAAT]
3.39 x 8 = 27,12
Verwijderd
ach, doe ik die de volgende keer weerDiLDoG schreef op 09 november 2002 @ 14:41:
[TE LAAT]
bij conrad heb je 5x7 led blokjes voor 4€/stuk kweet niet wat de controller kost
[/TE LAAT]
3.39 x 8 = 27,12
zal ook wat sneller solderen
had allen geen zin om zo lang te wachten op die onderdelen
Ik denk dat ik op zich best een eind zou kunnen komen met software.. kan je voor mij ook een paar ictjes regelen?Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:36:
[...]
had gekunt ,maar waren wel veel duurder geweest
[...]
het mooie van deze ic's is ook dat ze software matig dimbaar zijn( in 16 stappen)
24 zelfgemaakte karakters invoeren
IC's waaren gratis ( sample bij maxim),normaal iets van 10 euro DENK ik
leds totaal 30 euro
klein spul 15 euro
totaal dus iets van 45 euro
alleen de sofdware wordt nog een probleem denk ik ( voor mij dan)
(j/k.. wegens ia helemaal geen geld voor LEDjes.. ik wil wel proberen te proggen)
En met LED blokjes lijkt het me wel geinig..
Verwijderd
die ic's moet je zelf ff bij maxim bestellenTarin schreef op 09 November 2002 @ 14:45:
[...]
Ik denk dat ik op zich best een eind zou kunnen komen met software.. kan je voor mij ook een paar ictjes regelen?
(j/k.. wegens ia helemaal geen geld voor LEDjes.. ik wil wel proberen te proggen)
En met LED blokjes lijkt het me wel geinig..
krijg je na een week of 2 gratis thuis gestuurd
http://www.maxim-ic.com/s...Action=Add&PartNo=MAX6952
en dan enter shiping information
en de rest wijst vanzelf
je krijgt er dan 2 thuis gestuurd
als het niet lukt hoor ik het wel
zat ik ook nog aan te denken jaVerwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:50:
't mooiste is dan nog een atmel IC'tje eraan en temp's showen ofzo
maar dan met een 16F84 ofzo
hij heb toch maar vier lijnen nodig, het ic
en er dan ook een soort klok van maken ofzo
Verwijderd
Ik ben meer een AVR man, maar als je 2 IC's gebruikt, heb je dan nog steeds 4 lijnen nodig, of hoe zit dat?Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:51:
[...]
die ic's moet je zelf ff bij maxim bestellen
krijg je na een week of 2 gratis thuis gestuurd![]()
en de rest wijst vanzelf
[...]
zat ik ook nog aan te denken ja
maar dan met een 16F84 ofzo
hij heb toch maar vier lijnen nodig, het ic
en er dan ook een soort klok van maken ofzo
Verwijderd
clock hang je allemaal aan elkaarVerwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:57:
[...]
Ik ben meer een AVR man, maar als je 2 IC's gebruikt, heb je dan nog steeds 4 lijnen nodig, of hoe zit dat?
CS hang je allemaal aan elkaar
blink hang je allemaal aan elkaar
en de data-out van je microcontroller hang je aan de data-in van je ic, de data-out van je ic hang je aan de data-in van je volgende ic
zo simpel als wat
lees anders de datsheet is door
Heb je zelf de aansluiting verzonnen? (daar ben ik nl. weer geen held in..)
[edit]
Joah.. datasheet was ik aan het lezen..
Nou.. ik denk nog even na.. ik heb voorlopig toch geen geld om zoveel ledjes te kopen
Verwijderd
Heb ook eff, die samples aangevraagd, binnenkort maar is een zakje Led's van school meescoopenVerwijderd schreef op 09 november 2002 @ 15:00:
[...]
clock hang je allemaal aan elkaar
CS hang je allemaal aan elkaar
blink hang je allemaal aan elkaar
en de data-out van je microcontroller hang je aan de data-in van je ic, de data-out van je ic hang je aan de data-in van je volgende ic
zo simpel als wat
lees anders de datsheet is door
Mijn Idee:
Ik wil de ingang van het LED board aan een AVR Hangen. En op de AVR hang ik bv ook nog een HD character display. Dan kan ik bv nog wat inputs van de AVR voor temps oid gebruiken. Ik w8 nu al in spanning op de samples
Verwijderd
met 1 ic kan je vier monochrome karakters aansturen, of 2 duo--colorTarin schreef op 09 November 2002 @ 15:08:
Dus.. als ik het goed begrijp, krijg je 2 ictjes thuisgestuurd (gratis), en met elk kan je 4 characters weergeven.. dus totaal 8.
Heb je zelf de aansluiting verzonnen? (daar ben ik nl. weer geen held in..)
en alle aansluitingen staan in de datasheet
LEES DOE NOU IS JO
enja , je krijgt ze GRATIS thuis gestuurd ( echt nederland he
die multiecolor mode zou ook wel vet zijn
als je proc de vooraf ingestelde tempratuur overheen gaat, dat hij de temp in het rood inplaats van groen laat zien
Verwijderd
Verdien er geld mee door texten van bedrijven erover heen te laten gaan!
Verwijderd
ff kijken waar ze die ic's verkopen
en dan met die matrix modules inplaats van losse leds
en er dan en soordt 2x16 led display van maken
en volgens mij is het ook mogelijk om hem serieal te maken
je heb 4 signalen
->Chip Select
->Clock
->Data
<-Blink
-> = ingang van IC
<- = uitgang van IC
dus volgens mijis dat allemaal van de seriele port te plukken
zal het morgen is opzoeken
Verwijderd
en die siganelen clock, data in, data out, en Chip Select ZIJN JUIST serieal
dus hij is mooi serieal aanstuurbaar
en ik heb net ook ff op het adres van me buren, en het adres van een vriend van me wat IC 's besteld
dus het komt allemaal goed
Verwijderd
offtropicVerwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:51:
[...]
die ic's moet je zelf ff bij maxim bestellen
krijg je na een week of 2 gratis thuis gestuurd![]()
en de rest wijst vanzelf
zijn hier allerlei soorten ic aan te vragen
ik moet namelijk nog een dac gaan bouwen
hebben ze die ic's ook?
Verwijderd
maar als het is voor dat laser gebeuren dan hebben ze helaas niet de goede dac...
dat is al geprobeerd
Verwijderd
hmmz jammerVerwijderd schreef op 10 november 2002 @ 14:13:
bij maxim hebben ze ook dac's
maar als het is voor dat laser gebeuren dan hebben ze helaas niet de goede dac...
dat is al geprobeerd
heb jij ook bezig met zo;n systeem te maken
zo ja mail me ff (francesco at home dot nl)
einde offtropic
Verwijderd
het zou in principe mogelijk moeten zijn alleen komen er nadelen bij zoals schema's die helaam aangepast moeten worden maar das nog geen ramp het lastige is dat er geen software voor is als je andere dac's pakt dus die zou je dan zelf moeten gaan schrijven...
als je dat kan kan je wel gewoon met die sample's doen.. en met die sample's heb je als voordeel dat je dan maar 1 ic nodig hebt omdat ze daar een dual 8 bit dac hebben
Een nieuw topic voor software en software wensen zou ook wel handig zijn. Hoe zet ik die op ?
eagle
Verwijderd
http://pdfserv.maxim-ic.com/arpdf/MAX6952.pdfBrothar schreef op 12 november 2002 @ 19:24:
Ik wik wel software gaan schrijven. Heb alleen nog matrix-bord of Maxim-controllers. Mail me anders het voorbeeld programma op, of zet in dit topic de exacte link.
Een nieuw topic voor software en software wensen zou ook wel handig zijn. Hoe zet ik die op ?
hier staat de datasheet met de gegevens over de aanstruring
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/980
en hier staat de windows nt-2000-xp versie en dan nog de windows 95/98/ me
Verwijderd
Hallo PsYgHoPsYgHo schreef op zondag 13 oktober 2002 @ 13:47:
update
Software is voor mekaar, tevens als de complete layout voor de aansluiting van de rs232
Als het mee zit, dan heb ik hem vanavond nog lopen, als het tegen zit, danniet
Uiteraard post ik pics
Dit is zo te zien al een heel oud onderwerp, maar ook ik ben tegen een soortgelijk display aangelopen dat werkt met de software DxSys.
Alleen het probleem is, dat ik nergens die software kan vinden, en nu lees ik hier dat je de software voor mekaar hebt.
Kun je me op weg helpen met die software?
Thnx
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Het geheel is/ was van een kennis, en deze heeft hem in gebruik. Mischien wordt het ooit de mijne , maar ja dat weet je natuurlijk nooit.
De software die ik gemaakt had, is nu niet meer in gebruik, en heb ik helaas ook niet meer voor je.
Nu word via vele omwegen, de originele software gebruikt, want deze was ook part of the deal.
Heb gewoon goed gepraat, en hun waren bereidwillig that is
Voor overige vragen kun je me mailen, of een pb sturen.
[ Voor 7% gewijzigd door PsYgHo op 31-05-2005 22:23 ]