Toon posts:

vastlopen van computer tijdens spelletjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na ongeveer een halfuur spelen van games loopt mijn computer vast en moet ik hem weer resetten.
wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

p.s ik speel de spelletjes onder XP

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:30

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Misschien zijn een beetje meer details handig, specs en om welke games het gaat.. Dit is een nogal vage omschrijving...

Verwijderd

Na ongeveer een halfuur spelen van games loopt mijn computer vast en moet ik hem weer resetten.
wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

p.s ik speel de spelletjes onder XP

Hij heeft zijn videokaart(riva tnt pro) al vervangen door een geforce 4 ti 4200, maar dat helpt niet.
De computer crashed bij alle games. Zoals return to castle wolfenstein,rally masters,Flight Simulator 2002, Driver, Need for speed Porche,roller coaster tycoon, medal of honor.
Ik heb er eens naar gekeken, dacht aan een temperatuurprobleem, maar de processor wordt niet echt warm als je voelt na een tijdje gamen, en ook de videokaart wordt niet echt warm.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

OS al een keer opnieuw opgezet?

• THPSrulez

THPSrulez

WinXP al een keer opnieuw geinstalleerd? En verder misschien even hardware specs geven? Mobo, processor etc...

Verwijderd

Hij heeft het probleem ook bij windhoos 98 en heeft xp al een keer opnieuw geinstalleerd.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Misschien een programma op de achtergrond draaien met een geheugleak :S

Verwijderd

Precieze specs weet ik niet, maar het is een pentium III 667 mhz, van de aldi. Mobo ??? geheugen 128 mb

• THPSrulez

THPSrulez

Misschien kun je proberen bijv de processor te vervangen door een andere, als het dan werkt weet je waar het probleem ligt, en anders ga je gewoon verder met geheugen etc..

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 21:14 schreef basterd het volgende:
Misschien een programma op de achtergrond draaien met een geheugleak :S
zou kunnen, maar denk het niet

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Recentste drivers geinstalleerd?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Ik gok op te kleine voeding of te warm.
Laat de kast es open en kijk of 'ie dan ok blijft.

Verwijderd

Ze hebben maar een computer en om alleen daarvoor nieuwe hardware aan te schaffen vinden ze een beetje duur.

• THPSrulez

THPSrulez

Op dinsdag 23 juli 2002 21:16 schreef RAILGUNNER het volgende:
Recentste drivers geinstalleerd?
Als je even leest zie je dat hij al andere Videokaart heeft geprobeerd, dus driverprobleem zal het wel niet zijn.

• THPSrulez

THPSrulez

Op dinsdag 23 juli 2002 21:18 schreef Aquariusquintini het volgende:
Ze hebben maar een computer en om alleen daarvoor nieuwe hardware aan te schaffen vinden ze een beetje duur.
'Lenen' dan van een bekende?? Het is alleen maar nodig om te testen, en als het probleem dan duidelijk is, hoeven ze maar 1 onderdeel te vervangen.
Ik zat trouwens ook te denken dat het wel eens aan de geluidskaart zou kunnen liggen...

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:02

frapex

got r00t

kweenie of het ook voor winXP zo is... maar AMD processors hebben een bug dat ze niet goed overweg kunnen met een 4MB pagesize.. dr is een bugfixje voor, die veranderd iets in het register, zodat ze niet meer de pentium compatible manier gebruiken, maar gewoon 4KB blocks gebruiken..

ik weet zo niet meer waar ik die .reg vandaan had...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Is het een AMD-systeem? Dan zou het kunnen zijn dat het iets te maken heeft met de bug in DirectX 8.1 tezamen met de combinatie WinXP en AMD-systeem. Dit probleem is bij Microsoft bekend en er is volgens mij ook al een patch verschenen die dit probleem oplost.

• THPSrulez

THPSrulez

Op dinsdag 23 juli 2002 21:32 schreef morm666 het volgende:
Is het een AMD-systeem? Dan zou het kunnen zijn dat het iets te maken heeft met de bug in DirectX 8.1 tezamen met de combinatie [b]WinXP[b] en AMD-systeem. Dit probleem is bij Microsoft bekend en er is volgens mij ook al een patch verschenen die dit probleem oplost.
Zoals je kunt lezen heeft hij het ook al geprobeerd met win98...

Verwijderd

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen gaat het om een pentium 3 systeem van 's land Cheapste supermarkt ALDI.

Verwijderd

Ik had net zoiets

Bij mij lag het aan de (via) agp drivers die kunnen op agp4x
of turbo 4x .. mocht niet op turbo dan kreeg ik dat soort vastlopers

Verwijderd

bijna zeker weten voedingsprobleem
of een voor de gehele voeding of van het mobo. GF vreet een beetje stroom >:)

ik had een nieuwe pc aangeschaft GF4TI en AMDXP1800 + GA7VRXP(rev 1.1), en hij deed pcies hetzelfde. Bleek dat het mobo de GF niet genoeg stroom gaf. Maar ik heb ook vaak genoeg draadjes gezien waarbij de voeding zelf niet genoeg stroom gaf.

dus...

vertel eens wat voor voeding je in je pc hebt

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
jah lijkt me voeding of geheugen probleem

Tweakers Discord

Verwijderd

Als het een voedingsprobleem is, waarom loopt ie dan pas na een hele tijd vast en niet direct... Ik zou namelijk verwachten dat ie dan direct vast loopt. Lijkt mij meer een thermisch probleem.

Verwijderd

bij mij liep hij sneller vast naarmate ik mijn bios (VGA) settings agressiever instelde (meerdere opties aan). Bij de minst agressieve settings liep de mijne ook na +/- half uur vast met wel 1 hele uitschieter naar drie kwartier.
toppie was dat.
Bij de meest agressieve settings na 2 minuten :)

Wat ik er mee wil zeggen is dat het wel goed mogelijk is. Maar ja, ik neem (ook in de vorige post) hierbij wel aan dat je netjes alle goede drivers geinstalleerd heb.

Thermisch probleem kan idd ook, zet je kast eens open en speel een tijdje (en tegelijkertijd flink blazen :P ) een spelletje ofzo.

• Scatman_II
  • Laatst online: 13-08 23:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik zou toch zeggen RAM of brakke voeding...

Zeker die GF4 die je er nu in hebt zitten trekt wel flink wat uit die 235W voeding.
Een vriend van me heeft ook die aldi bak, er zit een of ander Medion mobo in...
Ik geloof niet dat hij er problemen mee heeft.
Temp problemen kunnen het idd niet zijn, die cpu wordt echt niet warm...

Ik zou ff een progje draaien om je ram te testen ofzow

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 21:18 schreef THPSrulez het volgende:

[..]

Als je even leest zie je dat hij al andere Videokaart heeft geprobeerd, dus driverprobleem zal het wel niet zijn.
als je ff goed leest dan zie je dat het nvidia kaarten zijn dus allebei misschien dezelfde detonator drivers.... :|

Verwijderd

thermisch probleem kan het wel degelijk zijn, met een kleine kast en geen extra fans wordt die GF erg erg heet (voel er maar eens aan).

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
heb niet alles gelezen (sorry)
maar als je een VIA chipset hebt, installeer dan daar ook de nieuwste drivers voor. Dat helpt in de meeste gevallen :)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Kennis van me had een PIII en als ie daarin een wat nieuwere videokaart had zitten liep ie na een tijdje spelen ook vast, ook met de kast open (we hebben alle kasten al een keertje open gezet, de kledingkast, de gangkast ... het hielp niet :) ). Echter, als je er een hele simpele intel 7nog iets of 4 nog iets kaart van een paar tientjes inpropte liep ie als een tierelier, bleek dat het moederbord die nieuwere videokaarten niet helemaal aankon, weet niet meer precies waarom, kreeg geloof ik niet genoeg power ofzo...
Pagina: 1