Toon posts:

12volt aftappen zonder dat pc aanstaat!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag 12volt aftappen van de voeding maar ook als de pc uit is. Kan dit? Ik weet wel dat er een 5volt is maar die 12v kan ik eigenlijk nergens iets over vinden.

Verwijderd

12V is er niet als je pc "uit" is. 5V wel, maar dat wist je al. Die 5V is ook gelimiteerd aan 500 mA max (min wat je moederbord enzow al daarvan gebruikt)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

en dat van 5V is ook nie altijd hetzelfde vermogen, verschilt per voeding :)

12 V gaat niet zomaar lukken... wat wil je aansluiten?

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een remote control van Velleman op het oog zodat ik de pc kan aanzetten via remote. Werkt op 12volt. Ik heb ook wel ergens weer iets gevonden dat van 5volt 12volt kan maken, maar wilde eerst weten of dat er niet permanent ergens 12v op staat.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Op dinsdag 23 juli 2002 13:48 schreef The_Masterer het volgende:
Ik heb een remote control van Velleman op het oog zodat ik de pc kan aanzetten via remote. Werkt op 12volt. Ik heb ook wel ergens weer iets gevonden dat van 5volt 12volt kan maken, maar wilde eerst weten of dat er niet permanent ergens 12v op staat.
van 5V 12V maken kan wel, met een step-up converter. Dat is wat elektronica om gelijkspanning op te transformeren.
Maar ik denk dat het dan veel goedkoper en simpeler is om gewoon een simpele adapter te gebruiken, of zelf een simpele kleine voeding te maken.
(die je zelfs wel weg kunt werken in je gewone voeding!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat de ontvanger ook op batterijen kan werken, is misschien ook een simpele oplossing. Ik kom er zo wel weer uit.
Pagina: 1