ik moet een nieuwe pc maar wat is nou het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Ik moet een nieuwe pc en ik kom er echt niet uit wat ik nou moet nemen daarom vraag ik het maar aan jullie. Me budget is redelijk + - 2000 maar dan moet ik er zeker 2.5 jaar mee kunnen doen tot zover dat mogelijk is natuurlijk. De pc is bedoeld voor Games en tekstverwerker.

1. Processor: jah AMD of intel ik wil overcloacken.

2 Geheugen: Rimm of DDR Volgens sommige is p4 + rimm beter als p4 + ddr. En ik weetnie of het waar is maar rimm zou verdwijnen en welke rimm is beter 600-800 of de 1066. Wat kan ik beter nemen met processor samen. Welke DDR of RIMM kan ik het beste nemen?

3. Video kaart : Geforce4 maar dan de 64mb ddr of 128mb ddr versie?

3 Harddisk: ik kan er 1 met 8 mb geheugen nemen of gewoon 2 mb maar de 8 mb is wel 50% duurder dus nou wou ik weten of die 6 mb meer zo veel beter is.

4 Monitor: normaal of TFT ik heb er al wat over gelezen maar snap er niet veel van als ik AMD neem zou ik genoeg geld hebben voor een TFT dus moet beetje kiezen.

5 Geluidskaart: op P4 board zit vaak een geluidskaart maar ik weet niet of die wel goed genoeg is?

6 Brander: moet met clone cd werken en 99 min cds zal dus wel een lite on maar ik weet het verschil niet echt tussen de 40 en de 48 speed op 8x extra na dan.

geef aub ff een voorbeeld systeem wat ik het beste kan nemen.
Als je nog tips hebt die zijn natuurlijk altijd welkom.

Thx.

Verwijderd

Al deze vragen staan letterlijk in de search. Als je de search al doorbladerd heb je zo al je antwoorden. Verder als je een systeem hebt gevonden moet je die hier ook niet posten aangezien dei dan dicht gaat (hoe is dit systeem vragen)

Omdat ik vandaag in een goeie bui ben zal ik een aantal vragen voor je beantwoorden. Maar dan moet je wel de rest zelf zoeken ;)

4 > TFT spaart ruimte alleen met games zijn dat soort monitoren wat minder fijn. Je moet kijken wat je verkiest boven het ander.

5 > Geluidskaart is goed te noemen hoor. Als je echt iets uitgebreids wilt moet je een aparte kopen. :)

6 > Een Plextor zal voldoen aan je eissen. Je moet maar net kijken wat dr binnen je budget past.

• NightForce
o sorry :)
maar het gaat allemaal zo snel misschien is het al weer verouderd

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 02:36 schreef NightForce het volgende:
o sorry :)
maar het gaat allemaal zo snel misschien is het al weer verouderd
Mwah, lees [topic=218256/1/100] even, en de best-buy-guide van de FrontPage is echt behulpzaam bij dit soort vragen :)

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
1. Processor: hm, Intel op het moment het beste te overclocken, tenminste de langzamere modellen.

2 Geheugen: p4+rimm is sneller. 1066 is het snelste en beste om te overclocken.

3. 64 voldoet nog prima en tegen de tijd dat 128 is vereist is je videokaart al te langzaam

3 Eh, dat moet je zelf uitzoeken ik zou iig een nemen met GB's!

4 Ligt eraan hoeveel plaats je hebt.

5 !Nooit! on-board geluidskaart nemen.

6 40x lite-on kopen en de 48x bios flashen. Voila, men heeft een 48x voor veel minder geld.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op woensdag 17 juli 2002 03:12 schreef Mickos het volgende:

6 40x lite-on kopen en de 48x bios flashen. Voila, men heeft een 48x voor veel minder geld.
3. Topicstarter heeft het over de WD-schijfjes. 8MB cache schijnt (ruim) paar procentjes sneller te zijn, als 'ie 50% duurder is zou ik het laten, en wordt je afgezet: bij normale winkels is het prijsverschil 20-30 euro. Heb zelf 80G 2MB cache, bevalt uitstekend.

4. Ik zou lekker een CRT kopen. Groter voor hetzelfde geld en voor games echt lekkerder. Betere kleurtjes, ook.

6. 40x lite-on kopen en lekker zo laten. Je wint een paar seconden op de drie minuten, en van wat ik ervan gelezen heb is de kans behoorlijk dat je je brander na een paar weken weg kan gooien. Niet zelf geprobeerd.

Ennuh, Nightforce, lees in godesnaam [topic=218256] want met dit soort draadjes krijg je ongeloveloos de modjes achter je broek aan :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

1: Ik heb zelf net een Intel P4 1.80A Nortwood gekocht, en hij draait nu al op 2520 zonder dat ik een echte overclock heb geprobeerd, op de standaard koeler. Dat is een 40% overclock al, en deze processoren kunnen tot 3ghz gebracht worden met de juiste koeling :)

2) DDR: Rimm is 2x zo duur, maar de snelheidswinst is meestal 124 ipv 120 fps. Niet het geld waard dus, RIMM.

3) Neem de 128mb versie als het kan, meer geheugen op je videokaart kan geen kwaad. Tis alleen nog niet echt nodig, misschien over een jaar of 2 wel.

3) eh, neem er een met 60gig ofzo, 8mb is te weinig :P Ga voor een ATA 133 of 100, met 7200rpm

4) Moet je zelf weten, ik vind TFT niet geschikt voor gamen iig maar das persoonlijk.

5) Ja, die is meestal goed genoeg.

6) maakt niet uit, neem gewoon de nieuwste of de goedkoopste, het tijdsverschil is bijna niks

7) moederbord: als je voor de P4 gaat en je wilt geld besparen, neem dan de P4S533 van asus, met de sis 645dx chipset. Zit geluid onboard bij, en is een stuk goedkoper dan de intel chipset borden (meestal is de intel chipset 2x zo duur, maar niet 2x zo snel)

MechWarrior || Monsters Game

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

het beste of waar voor je geld (ouderwets op zn hollands)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• NightForce
(ouderwets op zn hollands)
*D

Verwijderd

2 Geheugen: Rimm of DDR Volgens sommige is p4 + rimm beter als p4 + ddr. En ik weetnie of het waar is maar rimm zou verdwijnen en welke rimm is beter 600-800 of de 1066. Wat kan ik beter nemen met processor samen. Welke DDR of RIMM kan ik het beste nemen?

---> Je moet er wat geld voor overhebben (want het is een stuk duurder) maar ik vind het :up: :)
Ik ga het iig op mijn nieuwe pc nemen (zie onderschrift :))

Verwijderd

Overigens een vraagje:

Die soundcard on board.. zit op de Asus P4T533-c als optional...

Moet ik dat zien als iets wat je als accossoire er bij kunt kopen of als een compleet ander board?

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/mb/comimages/p4t533-c.jpg

doorklikbaar naar de producteigenschappen :)

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 20:57

Greyfox

MSX rulez

Op woensdag 17 juli 2002 02:27 schreef NightForce het volgende:
En wat dan nog als het zou verdwijnen?
Je kiest nu toch ook een PC met een nieuw type geheugen?
Tegen de tijd dat je aan je volgende toe bent, kijk je welk geheugen dan het beste is.
Je gaat immers toch niet upgraden of je geheugen meenemen, want dat is dan weer verouderd.
Ik heb in ieder geval een P4 + RIMM, een perfecte combinatie.

MSX 2 rulez more

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 23:13
Op woensdag 17 juli 2002 03:12 schreef Mickos het volgende:
5 !Nooit! on-board geluidskaart nemen.
Ben ik het niet mee eens. De nieuwste onboard geluidskaartjes voldoen prima. Een losse geluidskaart is altijd beter, maar het ligt eraan wat je er mee wilt. Stop je geld in belangrijkere zaken zoals cpu, geheugen, video, etc.

suc6

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 10:50 schreef Eyeopener het volgende:
Overigens een vraagje:

Die soundcard on board.. zit op de Asus P4T533-c als optional...

Moet ik dat zien als iets wat je als accossoire er bij kunt kopen of als een compleet ander board?

[afbeelding]

doorklikbaar naar de producteigenschappen :)
Als het optional is zit het er niet op, en je kunt niet los er 1 op zetten, dus in feite een ander bord.

Verwijderd

ik heb onlangs zelf eeen AMD 2000+ gekozen met asus board
online na veel vragen en goede tips van de online shop erg tevreden.
heb gegaan voor sdram ddr en amd voor prijs en prestaties verhouding en evt. oc-en.
als kast hebik ene lian li met plexi-side window panel gekozen om later CCFL liht in te kunnen bouwen
voor Video toch gegaan voor Ti4200 er zit geen onbard video kaart op mijn mobo en vind een ti4200 dan toch beter als er ook onboard op zat voor o.a. games (3D)

ook dankzij tips die ze gaven per mail daar offerte gevraagd en verliep goed de url

je kan ook voor pentium 4 gaan is denk ook stukje persoonlijke keuze,

Verwijderd

Zie sig :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik denk dat hij de cache bedoelt. :)

Aan de topicstarter : check mijn specs (amd xp) ff uit m'n sign lekker snel systeem voor weinig geld (videokaart moet nog gf3/4 worden)

Twitter

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:58
Voor de opheffingsuitverkoop van memo had ik een paar systeempjes voor mezelf samengesteld.
Heb het bestand ff online gezet (.xls excel) misschien heb je er wat aan.

3 werkbladen;
1ste alle componenten + prijzen
2de 4 RDRAM systemen
3de 4 DDRRAM systemen

http://members.home.nl/markhuizing/Map1.xls

Oh ja, subtotaal is het totaal van de eerste 4 componenten, totaal is het totaal van alle 7 componenten. :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Hier, ik heb even een systeem samengesteld:

[code]------------------------------------------------------------------------------------
SYSTEEM :
------------------------------------------------------------------------------------
Systeemkast : Chieftec Dragon Miditower, Zwart, 360 Watt - 126,-
Moederbord : Asus P4T533-C, S-478, i850E, 4xRIMM, USB 2.0, ATA-100 - 202,-
Processor : Intel Pentium 4, 2,26GHz, 533MHz FSB, S-478, 512KB Cache - 341,-
Geheugen : 2x Kingston RIMM 256MB RDRAM, PC1066, 184 pins - 356,-
Harddisk : Western Digital Caviar 80,0GB, 7200rpm, ATA-100, 8MB Cache - 159,-
Videokaart : Leadtek Winfast A250 LE, GeForce 4 Ti4200, 64MB, TV-Out - 207,-
Geluidskaart : Creative Labs Soundblaster Live Player 5.1, Bulk - 41,-
Netwerkkaart : Sitecom Fast Ethernet 10/100Mbit - 16,-
DVD-ROM : Pioneer DVD-116S, 16x40x, UDMA66, Tray, Bulk - 54,-
CD-(Re)writer : Plextor PX-W4012TA, 40x/12x/40x, UDMA33, Bulk - 139,-
Diskdrive : Sony 3,5" Diskdrive, 1,44MB - 19,-
Toetsenbord : Logitech Deluxe Access Keyboard, OEM - 19,-
Muis : Logitech Pilot Mouse Plus, PS2, OEM - 17,-
Monitor : LG Flatron 795FT Plus, 17", 1600x1200 75Hz, TCO99 - 315,-
------------------------------------------------------------------------------------
BEDRAG : 2011,-
------------------------------------------------------------------------------------[/code]

Ik denk dat je niet veel beter kunt vinden in die prijsklasse (of je moet alle onderdelen apart bestellen). Bovenstaande heb ik samengesteld bij www.informatique.nl.

De monitor kun je overigens nog vervangen voor een:

[code]Philips 109S20, 19", .27dp - 321,-
Iiyama LS902UT VisionMaster 1451, 19" .26dp - 304,-
LG SW 900B, 19", .26dp - 312,-[/code]

Maarja, ik zeg altijd beter een goede 17" dan een mindere/slechte 19". Je moet zelf maar even bekijken wat je doet.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

"Hoe is dit systeem?" zegt je genoeg?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.