[Win98] HP LaserJet 4L print rotzooi

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb hier een HP LaserJet 4L, die ik wil gebruiken op een PC met daar op Windows 98 2e Editie. Maar als ik nu deze printer installeer, en ik ga wat dan ook uitprinten, krijg ik alleen maar rotzooi. Meestal is dat alleen tekst op de bovenste regel, en dan allerlei rare tekens, varierend van 2 tot 20 pagina's achter elkaar.

Ik heb ook al andere drivers geprobeerd, eigenlijk bijna allemaal die in Windows98 zitten van af de LaserJet 4 tot de LaserJet 6, en nog wat oudere versies.

Ik heb de nieuwste 4L drivers van HP.com gedownload, en ook heb ik drivers gevonden op een of andere vage site, oudere drivers. Niks van dit alles werkt.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

- Heb je wel een bi-directionele printerkabel?

- Moet je printerpoort niet ingesteld staan als ECP/EPP

- enz enz...

Zoek het daarin eens, veel suc6

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
De kabel is bi-directioneel, want met een andere printer werkt 'ie wel.

In de bios staat de LPT poort ingesteld op ECP/EPP, en dan EPP 1.9 (of was het ECP 1.9, maar dat maakt nie uit).

Dus daar ligt het niet aan. Op dezelfde poort zitten ook nog een kleurenprinter en een plotter/printer, en die werken wel. Zit trouwens via een switchbox aangesloten. Maar als ik die er tussenuit laat dan werkt de LaserJet nog steeds niet dus daar ligt het niet aan.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 21:17

Killjoy

Klingon lawn products

Printer al op andere pc geprobeerd ? (evt. met andere windowsversie)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Voer je em PostScript op terwijl er geen PostScript module in zit?

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Problem solved. Toch nog wat lopen kloten met ECP en EPP, en uiteidenlijk alleen EPP ingesteld, en nu werkt het. :) T0ll!

Pagina: 1