[KVM Switch] Beeld wazig

Pagina: 1
Acties:

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 16:26

Cybje

First Post!

Topicstarter
Ik heb een KVM Switch gekocht bij ABG Computers, namelijk deze: http://www.abgcomputers.nl/Keyboard+Video+Mouse_KVM_Switches/Compaq_Keyboard,_Monitor,_Mouse_Switch_Box_4-poorts_19_inch

Ik heb alles aangesloten, maar bij hoge resoluties (1600x1200, 32 bit kleur, 75 Hz) wordt het beeld wazig. 128x1024/75 Hz en 1600x1200/60 Hz gaan wel goed. Nu weet ik niet wat de kwaliteit van de kabels zijn. Het zijn geen dunne kabels, maar wel een stuk dunner dan aan mijn Dell 21" monitor hangt.

Is dit een probleem van de KVM switch of van de kabels? Als het de kabels zijn ga ik wel even nieuwe halen.

Alvast bedankt :)

Wat ruist er door het struikgewas

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 17:28

magneet

Magnetic enhanced

kabels zijn idd te dun, die switchen zijn goed maar bij hoge resoluties moet je goede kabels gebruiken anders gaat het mis met zo'n kvm

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die switch kan maximaal 1600x1200 aan, er staat niet bij voor welke frequentie dat geldt. Wellicht zit de beperking in de switch zelf.
Even de verlengkabels zonder de switch gebruiken om te controleren. Is het beeld dan wel goed, dan ligt het aan de switch zelf.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Hmm ... ik heb ook nog een monitor verlengkabel van zelfde soort, zelfde dikte enzo. Als ik die er tussen de monitor en de PC zet, zonder KVM switch, gaat het beeld wel goed. Ligt het dan alsnog aan de kabel?

Btw ... 1280x1024/85 geeft problemen, 1280x1024/75 niet. 1600x1200/70 geeft ook problemen, maar 16090x1200/60 niet. Alleen 60 Hz sux :(

Verwijderd

zou de dikte van die kabels echt uitmaken? zit er geen boekje bij waarin de maximale resoluties staan?

op 1600x1200 doet hij goed op 60hz, maar minder op 75hz
is die 60hz ook op 32bit kleuren? want dan zou 15hz verschil meteen het verschil tussen scherp en wazig beeld zijn :?
Op vrijdag 12 juli 2002 16:09 schreef Cybje het volgende:
Hmm ... ik heb ook nog een monitor verlengkabel van zelfde soort, zelfde dikte enzo. Als ik die er tussen de monitor en de PC zet, zonder KVM switch, gaat het beeld wel goed. Ligt het dan alsnog aan de kabel?

Btw ... 1280x1024/85 geeft problemen, 1280x1024/75 niet. 1600x1200/70 geeft ook problemen, maar 16090x1200/60 niet. Alleen 60 Hz sux :(
dat eerste gedeelte kan ik niet helemaal volgen! want je vergelijkt dan 2 verschillende dingen toch? met en zonder kwm switch
die verlengkabel die je geprobeerd hebt, is dat dezelfde als tussen die kvm switch en je pc? en als je dan die switch ertussenuit haalt? en dus die verlengkabel ertussen hebt, is het dan wel goed? want dan ligt het dus aan dat kastje (toch?)

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Verschil tussen 16 bit en 32 bit kleur maakt vrijwel niks uit. Er zit wel een boekje bij, maar daarin staat niks over resoluties. Alleen dat je een SVGA monitor kunt gebruiken en een stapel Compaq monitoren en dat ze een Compaq toetsenbord aanraden (alsof een Compaq toetsenbord iets zal uitmaken).

Als ik goed kijk treed er ook beetje verkleuring op enzo rond de muiswijzer. Probleem is overigens bij beide PC's, dus zowel in Linux als in Windows.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 16:11 schreef Eddo het volgende:
die verlengkabel die je geprobeerd hebt, is dat dezelfde als tussen die kvm switch en je pc? en als je dan die switch ertussenuit haalt? en dus die verlengkabel ertussen hebt, is het dan wel goed? want dan ligt het dus aan dat kastje (toch?)
Dat tweede gedeelte moet zeg maar los van eerste gedeelte. Even duidelijker: met verlengkabel gaat het perfect. De beschreven problemen zijn alleen met KVM switch ertussen.

Probleem is dat er voor de KVM switch geen verlengkabel wordt gebruikt (verleng = female-male ... kvm switch = male-male), dus ik niet met precies dezelfde kabel kan testen.

Verwijderd

Je moet goede kwaliteit kabels gebruiken.
Voor VGA heb je wel 30 verschillende kwaliteit kabels.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 16:20 schreef gveerman het volgende:
Je moet goede kwaliteit kabels gebruiken.
Voor VGA heb je wel 30 verschillende kwaliteit kabels.
Kan ik die gewoon halen bij bijv. Dynabyte of Vobis (die hebben meestal wel kabels) of een beetje goede electro shop?

Verwijderd

Eerder bij een goede electrashop dan Dixons of Dynabyte. Dit zijn retailers en die hebben meestal low budget kabels omdat ze meestal moeten concurreren.

Zoek naar een Blackbox of Intronics dealer. Deze hebben een ruim assortiment in kabels ....
Pagina: 1