HP scanjet 5100C calibreren?

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
hoi, ik heb zojuist een oude scanjet 5100C gekregen, nu werkt hij perfect, alleen hij scant de kleuren voor geen meter....oftewel....wit wordt geel en zwart wordt bruin.....ook zitten er grote strepen op het gescande plaatje....

nu las ik in de search dat ik hem zou moeten kunnen calibreren.....alleen HOE?

iemand die het weet? of weet waar de problemen anders aan zouden kunnen liggen?

thanx

btw....ik draai XP pro

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:11

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb zelf al een paar jaar (sinds '98 ofzo) een 5100C, doet 't ook onder XP, maar ik heb 'm nog nooit gekalibreerd (zou niet weten hoe?)

Hij heeft wel eens rare problemen gehad met scannen, wit werd roze en ook heel streperig en af en toe veel herrie maken.. Scannen doe ik eigenlijk nooit meer, en hij staat nou ook bijna altijd uit).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:17
Ik heb ook zo'n ding (brrrrr), maar calibreren gaat via de HP installatie software. Daar moet je alle instellingen 1x doen tijdens de installatie en dan moet het goed zijn.
Die lelijke strepen had ik ook, soms ook een groen waas erover. Blij met mijn digicam zeg, scanner is sinds de aanschaf niet maar aangesloten geweest. (buiten dat werkt tie ook niet met mijn beide Abit moederborden :r)

Flickr | Lego collectie

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:11

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ja bij de software installatie moet je wel wat kalibreren, maar dan moet je op het scherm :? dus een paar blokjes zodanig verschuiven dat het een egaal blokje lijkt, daar komt verder geen scanner aan te pas.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Bartez
ok....ik lees hier inderdaad dezelfde problemen die ik ook heb.....zijn die wel opgelost??

die waas en die strepen bedoel ik??

of op een andere manier op te lossen?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:17
Op dinsdag 09 juli 2002 15:59 schreef CAP-Team het volgende:
ja bij de software installatie moet je wel wat kalibreren, maar dan moet je op het scherm :? dus een paar blokjes zodanig verschuiven dat het een egaal blokje lijkt, daar komt verder geen scanner aan te pas.
Ja dat bedoelde ik, verder heb ik alles opgelost door die 5100c in een donker hoekje weg te stoppen, weg ermee. Sorry, echt een waardeloos apparaat (van alles geprobeerd), in het begin ging hij nog wel goed, maar die groene waas en strepen heb ik niet kunnen kwijtraken.

Flickr | Lego collectie

• Bartez
hmm..da's erg jammer......

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik had ook een 5100C... Met nadruk op had. De scanner kon enkele weken geleden ineens het nulpunt waar hij moest beginnen niet meer vinden.
Tijdens een telefoontje naar HP Service Desk bleek dat de scanner niet meer aangeboden kon worden voor reparatie, en als ik hem nog wel ergens weg kon brengen voor reparatie zou met dat € 120,- gaan kosten.

Toen de scanner nog goed was geen problemen tegengekomen.

• Bartez
hmm...heb nog een vraagje......ik heb mijn scanner reeds geinstalleerd (al deed hij dat zelf in XP) maar er wordt gezegt dat je hem moet calibreren tijdens het installen.....dat gaat dus niet.....weet iemand hoe het anders kan?
Pagina: 1