Desktop of Laptop (server)

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
hoi,

ik heb hier (over) een PII 350 Mhz Desktop (compaq deskpro EN 6350) en een PII 300 Mhz Laptop ( Compaq Armada 3500 )

nu heb ik die laptop als server ingericht en dat werkt prima, 2 netwerkkaarten erin en draaien..

maar nu wil ik eigelijk die desktop gaan gebruiken ( meer uitbreidingsmogelijkheden).

maar nu zit ik eigelijk met 1 ding.. verbruik..

heb een eigen huis dus moet zelf de eneco betalen :( wat kost minder aan vermogen, een laptop waarvan het display altijd uit is ( hij staat dicht in de kast) of een passief gekoelde Compaq Deskpro zonder monitor..

Verwijderd

Laptop denk ik, Laptop is gericht op een laag stroomverbruik, een desktop niet.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 22:54

Gallus

Cheesy

Jij gebruikt een laptop als server? Wat eeuwig zonde... :'(
Wil je hem niet ruilen voor een p3-450 desktop? :)

Ik denk trouwens dat die laptop minder stroom verbruikt dan een desktop, daar zijn ze immers op gebouwd.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• ArjanC
Op donderdag 04 juli 2002 23:27 schreef Gallus het volgende:
Jij gebruikt een laptop als server? Wat eeuwig zonde... :'(
Wil je hem niet ruilen voor een p3-450 desktop? :)

Ik denk trouwens dat die laptop minder stroom verbruikt dan een desktop, daar zijn ze immers op gebouwd.
ehhe, deze laptop is een keertje door een crash door de voorruit gevlogen.. hij doet het nog perfect. zitten alleen een paar schoonheidsfoutjes op..

het nadeel van die laptop vind ik 1. de snelheid (laptop = Altijd trager) en 2. de uitbreiding..

Dammit.. moet gaan wegen.. betalen of snelheid :?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 22:54

Gallus

Cheesy

Op donderdag 04 juli 2002 23:30 schreef burp2001 het volgende:

[..]

ehhe, deze laptop is een keertje door een crash door de voorruit gevlogen.. hij doet het nog perfect. zitten alleen een paar schoonheidsfoutjes op..

het nadeel van die laptop vind ik 1. de snelheid (laptop = Altijd trager) en 2. de uitbreiding..

Dammit.. moet gaan wegen.. betalen of snelheid :?
Het ligt er helemaal aan hoeveel snelheid je nodig hebt. Waar wil je hem precies voor gebruiken dan?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• ArjanC
het gaat eigelijk niet alleen om de snelheid maar er zit maar een 6 Gb hdd in die laptop ( wel stil maarja )

hij draait nu alleen nog maar als Routertje.. maar hij moet een FTP gaan draaien..

Verwijderd

Ehm, kan het volgende argument ook meewegen? :

Een klaptop is niet gebouwd om 24/7 aan te staan. (IMO uiteraard)
Pagina: 1