Ik zag ergens een Sun Sparc 4 te koop staan met een kleine SCSI HD. Ik wil hier een grotere HD in plaatsen, is dit zomaar mogelijk of moet ik een speciale HD hebben en/of kabels/schroeven (alleen vervangen, niet bijplaatsen!)
Ik heb de Sun nog niet in mijn bezit, dus ik kan niet direct bekijken, maar in principe werkt elke type scsi HD, mits de grootte wordt ondersteund?
ZIt je ook nog ff met de bandbreedte (ultrawide, scsi2, scsi3, etc) en de vraag of de kabels kloppen. Maar scsi disk is imho scsi-disk... Dus moet gewoon kunnen volgens mij.
Wat vragen ze trouwens voor die SUN als ik zo vrij mag zijn?
Wat vragen ze trouwens voor die SUN als ik zo vrij mag zijn?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Een SparcStation 4 heeft Ultra-SCSI aan boord. Ik ooit zo'n ding gehad. Op docs.sun.com (geloof ik) is redelijk wat over die dingen te vinden. Bij mij hing er destijds een 3GB schijf in. Ik had ook plannen om er iets anders in te hangen, maar voordat dat realiteit was, had ik m alweer verkocht....
Let wel op dat als je de HD vervangt, dat je op de nieuwe HD het ID zet zoals op de oude. Ik geloof dat de 1e HD (er is binnenin ruimte voor 2) alleen met SCSI-ID 3 werkt. Anders boot ie niet. Welk ID de tweede disk moet hebben kun je allmaal op de site van Sun vinden. Succes!!
Let wel op dat als je de HD vervangt, dat je op de nieuwe HD het ID zet zoals op de oude. Ik geloof dat de 1e HD (er is binnenin ruimte voor 2) alleen met SCSI-ID 3 werkt. Anders boot ie niet. Welk ID de tweede disk moet hebben kun je allmaal op de site van Sun vinden. Succes!!
P R N D
Er stond een stapeltje van die dingen op de laatste PC dumpdag... bedoel je daar? (ik meen uit mijn hoofd gezegd voor E 60)
No production networks were harmed during this posting
Pagina: 1