PC Start niet meer op proc dood?

Pagina: 1
Acties:

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Tweakers,

Mijn pc start niet meer op. Als ik hem aanzet dan krijg ik lange piepjes. en dit gaat gewoon door... Ik krijg geen beeld.... Wel heb ik stroom want alle lampjes gaan aan.

het is een Duron 800 en het mobo is een Shuttle moonwalker welke type weet ik zo niet.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
Kijk ff in het boekje van je mobo wat die lange piepen betekenen. Meestal is t iets dat je videokaart of geheugen ofzo niet meer werkt.

• Rembrand20
Ja ik heb ik het boekje gekeken maar kon daar niet over piepjes vinden.... :'(

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op donderdag 04 juli 2002 12:32 schreef _Hades_ het volgende:
Kijk ff in het boekje van je mobo wat die lange piepen betekenen. Meestal is t iets dat je videokaart of geheugen ofzo niet meer werkt.
offtopic:
of klik even op back ;)

maaruh.. lijkt meer aan je geheugen te liggen denk ik... probeer die eens eruit en erin te doen...

tis niet je videokaart iig

4015Wp west (Dordrecht)

• Rembrand20
Geheugen heb ik er al in en eruit gehad... Ander slot geprobeerd maar dat leverde geen resultaat op... dus nu denk ik dat me mobo het is of me proc.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op donderdag 04 juli 2002 12:43 schreef Rembrand20 het volgende:
Geheugen heb ik er al in en eruit gehad... Ander slot geprobeerd maar dat leverde geen resultaat op... dus nu denk ik dat me mobo het is of me proc.
kan ja, maar je geheugen kan natuurlijk ook kapot zijn..

4015Wp west (Dordrecht)

• DoopZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 16:50
Ik heb hetzelfde probleem een week of wat geleden gehad, pc in 1X dood. Piep na piep geen beeld enz.
Bleek dat er 1 sim spontaan overleden was, deze vervangen en alles werkte weer.

• Rembrand20
mmmm dan ga ik toch maar die dimm eens vervangen...

Had liever gehad dat de proc dood was die is goedkoper :)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 12:26 schreef Rembrand20 het volgende:
Tweakers,

Mijn pc start niet meer op. Als ik hem aanzet dan krijg ik lange piepjes. en dit gaat gewoon door... Ik krijg geen beeld.... Wel heb ik stroom want alle lampjes gaan aan.

het is een Duron 800 en het mobo is een Shuttle moonwalker welke type weet ik zo niet.
Ik heb zoiets gehad en het was de videokaart na vervanging geen problemen meer gehad.

Succes :)

Verwijderd

heeft het niets met de HDD of videokaart te maken (correct me if i'm wrong)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 17:33 schreef thomashull het volgende:
heeft het niets met de HDD of videokaart te maken (correct me if i'm wrong)
*correct*

Bij piepjes kan het zeker door de videookaart komen, bij een bepaalde piepjescode kan de BIOS geen videokaart vinden en boot hij niet.

Voor de topicstarter: de piepjescodes staan in de FAQ (FAQ Overige Hardware [OH] (update 09-06-02)) :)
Pagina: 1