Toon posts:

HP 1115 en Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn oom heeft wat problemen met de bovengenoemde Printer.
En ik heb er zelf ook ff naar gekeken
Als deze printer geinstalleerd wordt dan worden de bestaande schijfstations hernoemd.

Hij heeft:
C: 1 hd
d: 1 zip drive
e: 1 cdrom
... 1 smartcard voor de HP printer( wordt als verwisselbaar medium aangeduid)

Als de Hp geinstalleerd wordt dan zijn de drive letters allemaal gewijzigd.
(driver staat op de printer cdrom en werkt onder XP)

Hd is van c: veranderd naar e:
Zip drive is een c: geworden
cdrom is een f:
Smartcard printer is een d: geworden.

En dit zorgt ervoor dat programma's en games niet geinstalleerd kunnen worden omdat er geen medium in station c: zit.

Er zit hier dus een rare fout in die als die eenmaal gebeurt is niet ongedaan gemaakt kan worden.

Ik heb al geprobeerd om in Xp de drive aanduidingen te wijzigen. Maar ik kan dan niet de hd (station e:) veranderen naar een c: omdat windows hiervan opstart.

Ook PM 7.0 pro lost dit probleem niet op.

Ik heb Vanavond Win XP eraf geflikkerd en opnieuw geinstalleerd. Behalve De HP printer.

Heeft iemand misschien iets soortgelijks meegemaakt?
Of een oplossing?
Snap er zelf niets van en heb zoiets ook nog nooit meegemaakt.
Een printer installeren en dat dan gelijk de c schijf hernoemd wordt naar een E: station :?

Verwijderd

Topicstarter
Kick...

Iemand een idee??

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Je kan je cdrom, zip en smartcard een vaste stationsaanduiding geven. Ik heb hier bv. een externe brander op mijn werk staan, die de letter O: van van gekregen aangezien C:, D: lokale schijven zijn, E: mijn cdrom speler is en F: t/m/ H: netwerkstations zijn.

Je kan dit doen door in apperaatbeheer met rechts op het station te klikken en dan eigenschappen te kiezen.

edit:

tiepvaut

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt.
Maar de Hd is na het installeren van deze printer een E schijf geworden.
Ik heb dat zelf niet gedaan maar het installatie programma van HP.

Wil ik de schijf veranderen naar een C: dan kan dit niet omdat windows van deze partitie gestart wordt.

Van die Zip station,cdrom,Smartcard HP kan ik de drive letter wel veranderen maar Programma's enz komen in de knoei omdat de C schijf veranderd is naar een E schijf.
En die kan ik weer niet veranderen naar een c: station.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:29

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Verander alle drives die je moet en kan veranderen (zet dat rem. ding van de printer es op Z oid. Herstart de machine, nu moet de harde schijf weer op zijn vertrouwde letter terugkomen.

heb dit probleem ook gehad en dit loste het op.

I play my enemies like a game of chess...