Toon posts:

[tablet] Is er echt zoveel verschil?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens zitten kijken naar de verschillen van 2 tablets die ik online gezien heb, de Graphire 2 en de Intuos 2 allebei van Wacom. Bij de eerste heb ik gezien dat die 512 pressure levels heeft en de andere heeft er 1024. Mijn vraag nu is, zou je echt duidelijk merken het verschil tussen beiden tablets omdat het prijskaartje eraan idd wel veel verschilt :P omdat de eerste maar 131-, euro is en de andere wel mooi even 430-, euro is :o

Hopelijk kan iemand me uitleggen of daar echt nou veel verschil in is omdat ik anders toch stevig ga nadenken welke ik van de 2 zou nemen (dus de vraag, welke zou ik het beste kunnen nemen? :))

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31

wiewatwaar

whatever

De betere drukgevoeligheid en hogere nauwkeurigheid geeft meer precisie. Logisch toch? Heb je dat nodig? Als je superfijn wilt tekenen misschien wel. Ik werk thuis en bij het bedrijf met een Intuos A5 (fantastisch!) Mijn broer heeft een Graphire en als ik daar zit merk ik eigenlijk geen verschil. De laatste is trouwens bij Dunnet in de aanbieding.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En waarvoor ga je de tablet gebruiken?

Ik meen dat de Intuos ook meer mogelijkheden had (hoek, meer mogelijkheden m.b.t. tekengereedschap en dergelijken).

Ik zou alleen naar zo'n Intuos omkijken als ik het A4 exemplaar kon nemen :9 en als mijn baas zo'n ding zou betalen.

Ik heb nu een Graphire 2 voor m'n werk (geen tekenwerk) en het is echt een heerlijke tablet. Beter dan de Dynalink Stylus die ik thuis heb.