Ik heb sins gisteren eindelijk weer een laptop (jippie yee

) nadat mijn vorige het 2 jaar geleden begeven heeft.
Wat ik toen vervelend vond was dat ik hem zo goed als nooit meer naar school nam omdat iedereen je aan zat tekijken (zal nu wel niet meer zo zijn) maar belangrijker "Veels tezwaar/groot".
Bedoel, het idee achter een laptop is dat je mobiel bent (tenminste dat is mijn mening), dat wanneer je een flink stuk moet reizen je hem zonder moeite mee kan nemen en niet denkt van hmm zal ik dat nu wel doen. Een normale laptop lijkt op het eerste gezicht niet zozwaartetc, maar als je hem vaak gebruikt is hij dat wel degelijk.
Ik wou eerst voor een sub-laptop gaan, maar dat leek me net weer iets teveel gedoe met het toetsenbord dat dan weer zo klein is (en de prijs natuurlijk uiteraad). Ik heb nu een fujitsu siemens lifebook uit de B serie gekocht. Die zijn niet superklein maar wel een flink slag kleiner dan de gebruikelijke afmetingen van een laptop.
Ik heb hem nog niet echt lang dus kwa of hij echt zo lekker mee tenemen is als ik hoop weet ik nog niet. Maar hij typed lekker (niet teklein) en is erg licht.
Ik heb hem wel 2e hands moeten aanschafen omdat ik het geld niet zoveel geld voor een laptop over heb, als je als 2 desktops hebt staan. Na een half jaartje -passief- zoeken kwam ik deze tegen, en nu blijkt het dat hij gewoon nieuw is, maar dat hij niet meer verkocht mocht worden in de winkel ivm lichte schade aan de kap (paar krasjes etc) hij is niet supersnel (500 mhz 128mb) maar dat is meer dan genoeg voor alle dagelijkse applicatie's, als ik wil photo-shoppen dan doe ik dat wel op mijn desktop. En voor 930 euro inc ext cdrom speler + exc diskdrive + kensignton lock orginele boekjes en cd's etc vind ik het een goede deal.