Toon posts:

welke notebook voor studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in september ga ik beginnen aan de studie communicatiesystemen aan de hogeschool van utrecht, hiervoor wil ik een notebook aanschaffen, naar welke merken en typenummers zou jullie voorkeur uitgaan als je +/- 2000 euro uit te geven had?

ps: heeft iemand ervaring met sky laptops? (http://www.sky.nl)

Verwijderd

Ik zou een medion laptop ofzo nemen. Niet een 'duur' merk als IBM en DELL.

Heb zelf een medion laptop gekocht en je betaald een stuk minder en ik vind zelf de kwaliteit er niet minder op.

Kijk anders eens in de medion thread

Verwijderd

Topicstarter
waar zijn die medion laptops nog meer te koop behalve bij de aldi?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
100% DELL
Ze maken naar mijn mening gewoon de beste laptops en ik ken iemand die een topline laptop heeft (voor zijn studie) en bijna altijd gezeik.

Geef dan gewoon iets meer uit aan een stabiele laptop met hele goede garantie!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Ik heb hier een Compraq ding... draait aardig, behalve dan dan ik binnenkort een RAM upgrade ga doen.

700EA-XP

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik heb zelf hele goede ervaringen met sony vaio's ook anderen zijn erg positief. Ze zijn snel en zien er nog goed uit ook.

Anders zou ik voor een dell gaan.

Zag ik deze post ook net al niet op fok voorbij komen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop iig geen Sony zou ik zeggen (zeker als je niet erg veel geld hebt).
Als er iets kapot is dan duurt het erg lang voordat ze het maken, en de kans dat ze je notebook meer slopen dan maken is ook groot.

en als je dan je notebook opstuurt voor een nieuwe reparatie moet je 250 euro dokken voordat je hem terughebt.
Dus de service van Sony is gewoon slecht, zeker als van die randdebielen je notebook aan het fixen gaan :(

zou ook geen medion kopen, degene waar ik mee gewerkt heb waren niet geweldig (vooral gezeik met de accu).

Zelf zou ik kiezen voor een Dell

Verwijderd

heb een ibm thinkpad 300 mhz met 128 mb draaid als een speer

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik nu reacties krijg met een voor mij te mindere configuratie zal ik mijn minimale configuratie die ik in ged8en had eens posten!

* amd/p4 1 ghz
* 256 mb geheugen
* 20 gb hd
* 16/32 mb video met tv uit het liefst!
* dvd spelertje!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 19:53 schreef Trancefreak het volgende:
in september ga ik beginnen aan de studie communicatiesystemen aan de hogeschool van utrecht, hiervoor wil ik een notebook aanschaffen, naar welke merken en typenummers zou jullie voorkeur uitgaan als je +/- 2000 euro uit te geven had?

ps: heeft iemand ervaring met sky laptops? (http://www.sky.nl)
Waarom wil je eigenlijk een notebook voor je opleiding aanschaffen? Heb je geen computer ofzo of doet je opleiding net alsof een notebook een ->must<- is?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 20:24 schreef Vrijbuiter_uno het volgende:

[..]

Waarom wil je eigenlijk een notebook voor je opleiding aanschaffen? Heb je geen computer ofzo of doet je opleiding net alsof een notebook een ->must<- is?
Ik vroeg het me ook al af...

mocht je er een nodig hebben, wacht dan zo lang mogelijk.

Het probleem met studies is namelijk dat ze zo lang duren :( . Een studie van 4 of 5 jaar zorgt er voor dat je op het einde met een totaal nutteloze laptop zit, want je zult zien dat de gebruikte applicaties meer vereisen van de hardware dan jouw laptop kan leveren |:(

Alleen voor je studie zou ik het zeker niet doen, je moet er thuis ook nog wat aan hebben.

(Ik studeer informatica en heb geen behoefte aan een laptop, zeker niet voor een prijs van €2000,- )

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:50
Een Delletje ;) Erg populair @ HvU Informatica :) Ze werken erg lekker en zijn zeer degelijk. Tevens heeft Fujitsu-Siemens ook leuke doosjes, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar een Dell. Zijn trouwens ook niet eens zo ongeloofelijk duur (iig goedkoper dan Toshiba).

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Je studie klinkt niet als iets waar je een heel zware bak voor nodig hebt. Koop een tweedehands laptop en gebruik de rest van het geld voor een stevige desktop computer.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een aardige pc staan amd athlon 1,4 ghz met 256 mb ddr en verder nog alles naar mn zin, ik benw el van plan het geheugen te gaan upgraden,

op school raden ze het aan om een laptop aan te schaffen zodat je nooit op een computer hoeft te gaan zitten wachten, aangezien ik het geld er voor heb en 1,5 uur heen en 1,5 uur terug moet reizen en zo ook wat onderweg kan doen heb ik best zin om zo'n dingetje aan te schaffen

wat weet ik dat we op school krijgen:
+ flash
+ director
+ asp
+ website bouwen, multimedia producties maken
+ het normale typwerk
+ zelf wil ik de laptop gebruiken om dvds op mn tv te kunnen bekijken :)

Verwijderd

My two cents?

Dell of Toshiba. Ga voor een "middenmoter", geen topding. Niet te klein (klein is duur). Volgens mij heb je meer aan een Celeron III 1-1,3 GHz met minimaal 256 MB geheugen en een flinke harde schijf, dan een P4 met 128 MB en een fancy brander erbij. Zeker opletten of de grafische kaart geen intern geheugen "leen", want dan hou je helemaal niets meer over. Dell heeft veelal een grafisch kaart ingebakken met eigen geheugen. Doen!

Brander heb je verder thuis al (ga ik effe van uit), dus CD/DVD is voldoende, scheelt weer een hoop munten.

Zorg ervoor dat modem en netwerkkaartje al ingebouwd zitten, scheelt je een hoop pegels als je het later toch nodig hebt. Verder moet je een beetje oppassen dat ze niet "per ongeluk" het PCMCIA slot hebben weggelaten. Dat zie je tegenwoordig oa. bij Jewel notebooks. Kun je dus nooit meer een USB 2.0 of een tweede (W)LAN kaartje bijprikken.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 17:04
Zo te zien aan je programma's is in iedergeval veel RAM geen luxe ;)

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Op dinsdag 02 juli 2002 20:41 schreef Trancefreak het volgende:
ik heb hier een aardige pc staan amd athlon 1,4 ghz met 256 mb ddr en verder nog alles naar mn zin, ik benw el van plan het geheugen te gaan upgraden,

op school raden ze het aan om een laptop aan te schaffen zodat je nooit op een computer hoeft te gaan zitten wachten, aangezien ik het geld er voor heb en 1,5 uur heen en 1,5 uur terug moet reizen en zo ook wat onderweg kan doen heb ik best zin om zo'n dingetje aan te schaffen

+ flash
+ director
+ asp
+ het normale typwerk
Point taken...

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik doe ook SvC en die laptop heb je echt niet nodig hoor.

Hoogstens om gezellig met zn allen te half-lifen in een lokaal.

Systeem | Strava

• Speed24
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 20:45 schreef brakkie het volgende:

Dat kunnen wij ook op de computers van school :)

Zo te zien is het dus niet echt nodig, en om alleen voor het kijken van DVD's €2000,- uit te geven...

Die 1,5 reizen ga je toch niet steeds benutten met computeren? Lijkt me erg onhandig... meestal slaap je dan gewoon of zo :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Op dinsdag 02 juli 2002 20:45 schreef brakkie het volgende:

Heb zelf 4 jaar informatica gedaan en een laptop was overbodig. Zou in ieder geval eerst maar eens een half jaar die studie gaan doen, wie weet nok je er na een half jaar er mee ;) Zo'n laptop is zo gekocht.

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

Zo dan is je school echt arm. ze kunnen niet eens voldoende pc aanschaffen voor de studenten
Op dinsdag 02 juli 2002 20:41 schreef Trancefreak het volgende:

+ flash
+ director
+ asp
+ het normale typwerk

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Speed24
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 20:50 schreef Trancefreak het volgende:
dit zeggen ze op school:
http://www.svc.fcj.hvu.nl/index.cfm?actie=onderwerp&OndNr=3667
Lekkere actie... zij willen dat je snel een laptop koopt --> scheelt hun apparatuur en een lagere bezettingsgraad van de aanwezige pc's ...

die bonus is natuurlijk wel mooi meegenomen :)

Je moet helemaal zelf beslissen:
Heb je zelf altijd al een laptop willen hebben, dan gewoon doen...
maar voor school alleen zou ik het zeker niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik nok niet zomaar met deze studie heb hiervoor namelijk al 0,5 jaar bedrijfskundige informatica gedaan aan de hvu en een half jaar gewerkt in een supermarkt, wil nu me leven gaan beteren en toch maar weer naar school gaan en een opleiding afmaken, als ik toch zou stoppen betekent dit niet dat ik nix meer aan mn laptop heb!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:55
Ik studeer zelf ook communicatiesystemen aan de HVU en ik heb zelf aantal maanden geleden de promedion/yong sun 5600 gekocht (zie specs)
maar wat ik je zou aanraden is het eerst even aan te zien.
Dat heb ik zelf ook gedaan en zeker in het begin van het eerste jaar heb je niet echt heel hard een laptop nodig!
Bovendien hebben ze op school kort geleden een aantal lokalen gevult met een paar pentium 4 dellen!
Dan kun je in de loop van het jaar alsnog kijken voor een leuke laptop en ff rondvragen bij klasgenoten die dan ook een laptop gaan aanschaffen!

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

Verwijderd

mijn vriendin heeft voor haar studie op mijn advies en toshiba gekocht niet al te duur en helemaal compleet
voor 1450 euro's.
dat is en 1830 cds.
vorig jaar was dat, en dat ding werkt belachelijk goed, zeker gezien het feit dat er win me opdraait.
dus ga voor gebleken kwaliteit en koop en gedegen merk (dell)(toshiba} enzo.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Jewel Notebooks zijn ook zeer degelijke, snelle en zeer betaalbare machines!
Ze zijn zeer goed in alles, iets minder in de 3d ivm het ontbreken van een echte 3d kaart, zoals de Nvidia gForce2go en Ati's M7..

JayGTeam (213177)

Verwijderd

ik heb zelf toshiba, goed merk en zeker de studentenreeks (zie site) is erg goed in prijs-snelheids verhouding. En de kwaliteit spreekt natuurlijk voor zich...

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 20:58 schreef speed24 het volgende:

[..]

Lekkere actie... zij willen dat je snel een laptop koopt --> scheelt hun apparatuur en een lagere bezettingsgraad van de aanwezige pc's ...

die bonus is natuurlijk wel mooi meegenomen :)

Je moet helemaal zelf beslissen:
Heb je zelf altijd al een laptop willen hebben, dan gewoon doen...
maar voor school alleen zou ik het zeker niet doen.
Inderdaad dit is ook mijn mening. Een opleiding wil een bepaalde bezettingsgraad qua pc gebruik halen. Of te wel hoeveel pc's moeten ze beschikbaarstellen om een niet al te lange 'rij' te krijgen. hierbij gaan ze er tegenwoordig steeds meer vanuit dat een percentage van de studenten een notebook gebruikt. DUS DAT SCHEELT ZE GELD!

Een school adviseerd je echt nooit verder dan de deur, dus als zij zeggen dat het ook 'lekker handig is op en na school' moet je het niet geloven :)

Persoonlijk vind ik een notebook (als je hem zelf betaald) weg gegooid geld. Een notebook is een veredelde rekenmachine en niet meer.. het typt net zo kut. Een beetje programmeren ofzoiets doe je echt niet 'lekker' in de trein. Als je al kan zitten :)

Veel studenten vinden het gewoon een leuk hebbe ding en daarom wordt meestal een notebook aangeschaft. Maar nut?? Nee daar moet je volgens mij toch eerlijk in zijn... dat heeft het echt niet.

• Speed24
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 18:19 schreef Vrijbuiter_uno het volgende:

[..]

Inderdaad dit is ook mijn mening. Een opleiding wil een bepaalde bezettingsgraad qua pc gebruik halen. Of te wel hoeveel pc's moeten ze beschikbaarstellen om een niet al te lange 'rij' te krijgen. hierbij gaan ze er tegenwoordig steeds meer vanuit dat een percentage van de studenten een notebook gebruikt. DUS DAT SCHEELT ZE GELD!

Een school adviseerd je echt nooit verder dan de deur, dus als zij zeggen dat het ook 'lekker handig is op en na school' moet je het niet geloven :)

Persoonlijk vind ik een notebook (als je hem zelf betaald) weg gegooid geld. Een notebook is een veredelde rekenmachine en niet meer.. het typt net zo kut. Een beetje programmeren ofzoiets doe je echt niet 'lekker' in de trein. Als je al kan zitten :)

Veel studenten vinden het gewoon een leuk hebbe ding en daarom wordt meestal een notebook aangeschaft. Maar nut?? Nee daar moet je volgens mij toch eerlijk in zijn... dat heeft het echt niet.
Amen! :)

Nou ja, als er eens een keer zo'n laptop van de vrachtwagen valt... dan kun je er wel een kopen. Maar voor de normale prijs iig niet :)

Dat toestenbord is ook k*t ja, heb zo'n draadlos Mycom / Silitek / LiteOn toetsenbord, en dat heeft precies zo'n indeling en feel als een notebook-toetsenbord ... ik weet zeker dat ik daar niet meer dan 1 pagina mee type, daarna wil ik toch zeker een normaal toetsenbord :)

Verwijderd

Wat vinden jullie van de ECS notebooks op www.base2be.com hebben ze in de aanbieding!

my 2 cents :)

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
Op vrijdag 05 juli 2002 02:15 schreef Dreamy het volgende:
Wat vinden jullie van de ECS notebooks op www.base2be.com hebben ze in de aanbieding!

my 2 cents :)
Dan zit je wel opgescheept met een Cyrix CPU, kweenie of je daar veel aan zal hebben en wat de nadelen daar van zijn :P
ow, kzie de P4 1,6 Ghz nu pas :)

Maar bij alle notebooks ontbreken de PCMCIA sloten.... das nadelig als je er een WiFi in wilt pleuren...

• Speed24
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 11:50 schreef Gehaktbal het volgende:

[..]

Dan zit je wel opgescheept met een Cyrix CPU, kweenie of je daar veel aan zal hebben en wat de nadelen daar van zijn :P
ow, kzie de P4 1,6 Ghz nu pas :)

Maar bij alle notebooks ontbreken de PCMCIA sloten.... das nadelig als je er een WiFi in wilt pleuren...
En ze zijn nogal duur voor zo'n brakke config... toch liever een leuk 3d kaartje er in dan zo'n Sis ding.

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
weet iemand btw een bedrijf waar je een notebook zelf kan laten samenstellen?
(ben zelf ook opzoek naar notebook voor mn studie, heb alleen een wat lager budget dan de topicstarter :P (1400 euro)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
Ik heb sins gisteren eindelijk weer een laptop (jippie yee :) ) nadat mijn vorige het 2 jaar geleden begeven heeft.

Wat ik toen vervelend vond was dat ik hem zo goed als nooit meer naar school nam omdat iedereen je aan zat tekijken (zal nu wel niet meer zo zijn) maar belangrijker "Veels tezwaar/groot".

Bedoel, het idee achter een laptop is dat je mobiel bent (tenminste dat is mijn mening), dat wanneer je een flink stuk moet reizen je hem zonder moeite mee kan nemen en niet denkt van hmm zal ik dat nu wel doen. Een normale laptop lijkt op het eerste gezicht niet zozwaartetc, maar als je hem vaak gebruikt is hij dat wel degelijk.

Ik wou eerst voor een sub-laptop gaan, maar dat leek me net weer iets teveel gedoe met het toetsenbord dat dan weer zo klein is (en de prijs natuurlijk uiteraad). Ik heb nu een fujitsu siemens lifebook uit de B serie gekocht. Die zijn niet superklein maar wel een flink slag kleiner dan de gebruikelijke afmetingen van een laptop.

Ik heb hem nog niet echt lang dus kwa of hij echt zo lekker mee tenemen is als ik hoop weet ik nog niet. Maar hij typed lekker (niet teklein) en is erg licht.

Ik heb hem wel 2e hands moeten aanschafen omdat ik het geld niet zoveel geld voor een laptop over heb, als je als 2 desktops hebt staan. Na een half jaartje -passief- zoeken kwam ik deze tegen, en nu blijkt het dat hij gewoon nieuw is, maar dat hij niet meer verkocht mocht worden in de winkel ivm lichte schade aan de kap (paar krasjes etc) hij is niet supersnel (500 mhz 128mb) maar dat is meer dan genoeg voor alle dagelijkse applicatie's, als ik wil photo-shoppen dan doe ik dat wel op mijn desktop. En voor 930 euro inc ext cdrom speler + exc diskdrive + kensignton lock orginele boekjes en cd's etc vind ik het een goede deal.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:02
Op vrijdag 05 juli 2002 12:45 schreef speed24 het volgende:

[..]

En ze zijn nogal duur voor zo'n brakke config... toch liever een leuk 3d kaartje er in dan zo'n Sis ding.
Offtopic: DuPont Chevrolet numero 24 = :9~
Pagina: 1