Toon posts:

Geprut met bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een vaak behandeld onderwerp, maar heb geen oplossing kunnen vinden in aanwezige topics..
In 't kort: systeem gebouwd, nieuwe kast(atx), nieuwe cooler,nieuwe voeding, nieuw mobo,goed geheugen, oude HD,vorige celeron, nieuwe video-kaart, oude sound-kaart(goed werkend), oude werkende monitor...
Bij het opstarten gaat alles draaien wat moet koelen, diskette station ratelt wat, maar geen beeld, geen verdere wat dan ook. HD ratelt ook ietwat maar stopt gewoon. Alle kabels nagekeken, vervangen, jullie suggesties gebruikt indien van toepassing. MAAR NEE HOOR!! hij vertikt het! Ik ben iets vergeten, maar wat? iemand een idee? suggestie? niet te zwaar, is op sommige punten helemaal nieuw voor mij...

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Hoor je een aantal piepjes op het begin? Het kan zijn dat je videokaart misschien wat losjes in de AGP (of PCI) poort zit.

Kijk anders ook ff na of de jumpertjes van je HDD wel goed staan, maar dat maakt volgens mij niet veel uit.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
Kzou zeggen, check alle jumpers op je moederbord, je video kaart. Werkt dit nog niet begin dan alles langzaam op te bouwen.

Geheugen er in zamen met processor en je video kaart, werkt je video kaart. Prop dan je hdd erbij enz....

Dan kun je zien waar het probleem zit

Verwijderd

Topicstarter
Dit vehikel geeft geen piepjes.Ik heb wel eens andere systemen gebouwd, en die kreeg ik wel werkend ondanks het gepiep. Het nadeel met deze is, dat ik geen beeld heb en dus niet lekker aan kan rommelen in de BIOS enzo. Dit probleem is nieuw voor me. Ben nu op ander mobo'tje aan het proberen...alles 1 voor 1 aansluiten werkte ook niet..
keep the ideas coming please! ik zal hem werkend krijgen!!, met een beetje hulp..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 17:57 schreef AxzZzel het volgende:
Hoor je een aantal piepjes op het begin? Het kan zijn dat je videokaart misschien wat losjes in de AGP (of PCI) poort zit.

Kijk anders ook ff na of de jumpertjes van je HDD wel goed staan, maar dat maakt volgens mij niet veel uit.
sorry,,,: kaart zit goed, en de jumpertjes staan m.i. goed.
daar heb ik verschillende naslagwerken voor.

• Notehoutelade
  • Niet online
Is je videokaart wel in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 21:05 schreef Notehouteladekast het volgende:
Is je videokaart wel in orde?
Die heb ik vanmiddag splinternieuw gekocht. Hij is eigenlijk nog niet bekend binnen het systeem, maar dat maakt toch niet zo veel uit??? (ben blond, maar heb wel iets bijgeleerd!)

• Notehoutelade
  • Niet online
Misschien is ie kapot?

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Zitten de stekkertjes van de interne speaker wel goed aangesloten? anders hoor je inderdaad geen piepjes.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 21:21 schreef Point-blanK het volgende:
Zitten de stekkertjes van de interne speaker wel goed aangesloten? anders hoor je inderdaad geen piepjes.
Yep, ben helemaal bekend met aansluiten op het mobo, heb er nu 3 liggen, compleet met jumpersettings e.d. maar ben onderhand in staat om te controleren welke onderdelen er van RVS gemaakt zijn en ze naar buiten te fl....

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Dan zou ik zeggen, alles er weer uit en alleen proccesor geheugen en video erin. En dan kijken of hij post.
Alles er echt even uit. (ik heb ook wel eens problemen gehad met geheugen, je moest het echter er dan uithalen, doekje langs de contacten en er weer in. Echt elke keer weer, het leek wel of de module het contact verloor)
succes

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 21:39 schreef Point-blanK het volgende:
Dan zou ik zeggen, alles er weer uit en alleen proccesor geheugen en video erin. En dan kijken of hij post.
Alles er echt even uit. (ik heb ook wel eens problemen gehad met geheugen, je moest het echter er dan uithalen, doekje langs de contacten en er weer in. Echt elke keer weer, het leek wel of de module het contact verloor)
succes
oke, gaan we maar weer... heb toch vakantie...brb :P
[edit] nee, niet gelukt.. maar weer kaal beginnen dan? alleen mobo op tafel met proc + speaker... nog ideetjes iemand? :(

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
je cmos jumper effe switchen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 23:00 schreef Galaxis het volgende:
je cmos jumper effe switchen :?
De JP5,dat heb ik net gedaan.. no go... grrr, kan het niet hebben dat het niet lukt. weet iemand of je een proc kan testen op levensvatbaarheid? behalve de pinnetjes dan.. (heb niet nog een systeempje staan om te testen)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 02 juli 2002 23:11 schreef stampertje72k het volgende:

[..]

De JP5,dat heb ik net gedaan.. no go... grrr, kan het niet hebben dat het niet lukt. weet iemand of je een proc kan testen op levensvatbaarheid? behalve de pinnetjes dan.. (heb niet nog een systeempje staan om te testen)
Je kunt kijken of er geen doorgefikte banen opzitten (als het zwart is dan is het niet echt goed).

Maar wat voor cellie is het eik? op wat voor mobo?

* TERW_DAN is ook bezig geweest een cellie op BX bord te krijgen, is erg leuk als het een tualatin is, want dat werkt niet zonder te modden :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 00:28 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Je kunt kijken of er geen doorgefikte banen opzitten (als het zwart is dan is het niet echt goed).

Maar wat voor cellie is het eik? op wat voor mobo?

* TERW_DAN is ook bezig geweest een cellie op BX bord te krijgen, is erg leuk als het een tualatin is, want dat werkt niet zonder te modden :(
Ik heb meerdere mogelijkheden; mobo1= Soyo Baby Atx 5 EHM v1.3, mobo2= ICES-003(?) met SIS-chip, mobo3= geen idee met VIA-chip.. en 2 Proc's; Intel celeron 400, Intel P1 400.. Heb geen diepgaande kennis van mobo's. Normaal is het aansluiten en werken...
NU NIET !!

• stoni
  • Laatst online: 13-04-2022

stoni

www.klan.nl

wat voor een geheugen heb je erin zitten. defect geheugen wil ook nog wel eens problemen geven

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:05

boesOne

meuh

Die videokaart he.. is die 1,5 volt.. ? Dikke kans als ie nieuw is.. Nou wil het wel eens zo zijn dat celeron mobos alleen 3,3 volt leveren op de AGP, wat vrij funest is..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 12:32 schreef stoni het volgende:
wat voor een geheugen heb je erin zitten. defect geheugen wil ook nog wel eens problemen geven
het geheugen heb ik er een tijdje niet bijgedaan, daar ben ik inderdaad niet zeker van. heb 2x dimm 128.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 12:37 schreef -boesOne- het volgende:
Die videokaart he.. is die 1,5 volt.. ? Dikke kans als ie nieuw is.. Nou wil het wel eens zo zijn dat celeron mobos alleen 3,3 volt leveren op de AGP, wat vrij funest is..
kan je me daar iets meer over vertellen, en waar moet ik dat checken of veranderen? als dit zo is, dan is mijn videokaart nu al ter ziele...

Verwijderd

Topicstarter
EUREKA !! en toen was er beeld... alleen heeft de oude-schijf problemen en een registerfout. kom niet eens in de veilige modus. Himem.sys,DBLBuff.sys en IFShlp.sys gekopieerd, maar dat wil ie niet. windows 95 wel aanwezig, alle partities zijn goed en de bios was blij me weer te zien, maar hij gaat niet verder.. suggesties? :D

• Croga
  • Laatst online: 13-08 16:44

Croga

The Unreasonable Man

Op woensdag 03 juli 2002 15:50 schreef stampertje72k het volgende:
suggesties? :D
formateren? :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:58 schreef Croga het volgende:

[..]

formateren? :D
al geprobeerd, NADA !! enige optie is m.i. via FDISK, maar mijn a-schijf doet nog niet leuk mee, dus opnieuw installeren gaat dan ook niet lekker..

edit:
JAWEL !! BRAM is geboren(Behoorlijk Rebels en Apart Machientje) Draait met w98Se en maakt het goed... Thanx people !!
Pagina: 1