Overleven in de bus met de laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 12:10
Ik ga dus in augustus met de bus naar lloret de mar.

Ik wil wel me laptop meenemen voor onderweg 22uur duurt het, zodat ik kan muziek luisteren en films kijken spelletjes etc..

Alleen, de accu trekt dat dus niet zo lang.
ik Heb gevraagd of ik een acculader eventueel bij de chaufeur mag leggen die een 2de accu kan opladen, zodat ik altijd doorkan, Maar volgens de tour operators mag ik de chaufeur niet met dat soort dingen storen.

Zonnepaneel heb ik ook al zitten denken, we verkopen hier in onze winkel apparaten die 12 volt en 200 mA kan maar ook 3 volt en 50 mA, kan ik die parralel of serieel schakelen zodat ik toch aan die 1 ampere ongeveer kom dat die toch langzaam oplaad.. ik zag ook betere zonnepanelen maar weet niet welke echt handig is en klein . moet voor het raam dan, en dan hopen dat ik aan de goede kant zit!!

laptop heeft ongeveer 13 volt en 2.3 ampere nodig om op topsnelheid te laden, dit hoeft dus niet maar beetje bij beetje mag wel.

of zijn er nog andere ideen,

ik ga niet 20 accus kopen !!!

HELP!!!!!!

• Invincible
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 14:40

Invincible

Wat denk je zelf???

Een dynamo op het wiel van de bus aansluiten ;)

Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.

Verwijderd

Gewoon toch aan de chaufeur vragen, het ergste wat er kan gebeuren is dat ie een ravijn in rijdt :+

Denk niet dat ie er zo moeilijk over zal doen :Z

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-12 21:06

XerroR

-=:|X|:=-

Meestal zitten er in een bus een aantal 230v punten.. gewoon vragen als je daar gebruik van mag maken :)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Verwijderd

mmm, lijkt mij niet zo moeilijk, je vraagt het netjes aan de chauffeur voordat je weg gaat, dus nog op de parkeerplaats, dan verwissel je een batterij bij de 1ste stopplaatst, ga je dan andere opladen, die verwissel je bij de volgende stopplaatst, zo hoef je de chauffeur ook niet te storen tijdens het rijden.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 16:05 schreef XerroR het volgende:
Meestal zitten er in een bus een aantal 230v punten.. gewoon vragen als je daar gebruik van mag maken :)
klopt moet je wel bij het instapen aan de hostes vragen of aan de chaufeur en by the way een bus heeft een 24 v aansteker ipv 12v of 220 v als er een omvormen inzit {is niet in alle bussen zo}

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 12:57
geen laptop meenemen :?
je gaat naar LLoret om te feesten, niet om spelletjes te spelen en films te kijken.
In de bus ga je gewoon over lekkere wijven en snelle auto's praten, en :z natuurlijk..

en serieus: vraag of je de sigarettenaansteker mag lenen, en koop een sigaretten-aansteker-adapter (te koop bij de vobis/dynabyte ed. deze kan direct in je laptop, en werkt dan direct op het electrische-net van de bus.

Wel uitkijken dat er geen 42V op die aansluiting staat (aangezien bussen iets bruutere accu's hebben)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37
Hmm, ik snap je probleem, maar ben je zo triest verslaaft aan pc's dat je een ritje Loret niet zonder lappie kan?

Wedden dat ie daar gejat wordt.. de kamermeisjes jatten alles daaro.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:17

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een accu van noodverlichting, UPS of alarm gaat dus wel werken. Deze onderhoudsvrije loodaccu's kan je bv. zo bij de conrad bestellen en zijn in div. formaten verkrijgbaar.

Een zonnepaneel is idd ook een idee maar wel duur......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Nu nog hopen dat je ook een chauffeur hebt die zich aan de verplichte stoptijden houdt...

Dat idee met die zonnepanelen lijkt me kansloos --> je rijdt 24 uur, waarvan een hoop in het donker :) Teveel voor je accu iig.

Je kan natuurlijk ook een boek meenemen!

• XerroR
  • Laatst online: 11-12 21:06

XerroR

-=:|X|:=-

Op dinsdag 02 juli 2002 16:09 schreef nigelator het volgende:
Wedden dat ie daar gejat wordt.. de kamermeisjes jatten alles daaro.
Zit er dik in jah..

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 16:08 schreef Cereal het volgende:
geen laptop meenemen :?
je gaat naar LLoret om te feesten, niet om spelletjes te spelen en films te kijken.
In de bus ga je gewoon over lekkere wijven en snelle auto's praten, en :z natuurlijk..

en serieus: vraag of je de sigarettenaansteker mag lenen, en koop een sigaretten-aansteker-adapter (te koop bij de vobis/dynabyte ed. deze kan direct in je laptop, en werkt dan direct op het electrische-net van de bus.

Wel uitkijken dat er geen 42V op die aansluiting staat (aangezien bussen iets bruutere accu's hebben)
24 volt. niet 42.

• I_am_akira
van die 12 volt en 24 volt wist ik al.
Ik heb een persoonlijk kluis op me appartement ( ken het apartement) waar die psies inpast als ik savonds ga stappen
dus daar ben ik nie bang voor

je gaat uit, je slaapt tot 12 ligt daarna tot 4 op het strand, dan ga je wat eten, en dan heb je een gat van 5 tot 11 a 12 uur wat je dagelijks moet vullen, laptop is geweldig oplossing daarvoor.

als die 220 idd op diverse plaatsen zit omdat ik ook hoorde dat er een frituurpan en tv in zit op diverse plekke zitten , dan denk ik dathet wel goed komt.

• Cereal
Op dinsdag 02 juli 2002 16:12 schreef chefke het volgende:

[..]

24 volt. niet 48.
als ie m'n drift maar catcht :*

• Cereal
Op dinsdag 02 juli 2002 16:16 schreef I_am_akira het volgende:
van die 12 volt en 24 volt wist ik al.
Ik heb een persoonlijk kluis op me appartement ( ken het apartement) waar die psies inpast als ik savonds ga stappen
dus daar ben ik nie bang voor

je gaat uit, je slaapt tot 12 ligt daarna tot 4 op het strand, dan ga je wat eten, en dan heb je een gat van 5 tot 11 a 12 uur wat je dagelijks moet vullen, laptop is geweldig oplossing daarvoor.

als die 220 idd op diverse plaatsen zit omdat ik ook hoorde dat er een frituurpan en tv in zit op diverse plekke zitten , dan denk ik dathet wel goed komt.
Wel ff op letten dat de stopcontacten anders kunnen zijn, ik ben in lloret geweest, maar dat kan ik me nou net niet herinneren :)
Reisstekkertje van de anwb mee (conrad heeft ze ook)

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 10:45
neeee .. ik ga ook in augustus naar lloret (met het vliegtuig ;) ) maar ik zou dus echt niet me laptop meenemen (als ik die had :P ) je bent toch op vakantie.. |:(

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 16:19 schreef Cereal het volgende:

[..]

Wel ff op letten dat de stopcontacten anders kunnen zijn, ik ben in lloret geweest, maar dat kan ik me nou net niet herinneren :)
Reisstekkertje van de anwb mee (conrad heeft ze ook)
dat is alleen in frankrijk en engeland spanje heeft gewone stekers en gewoon 230 volt en 50 hz en sowieso die laptop sterkers zijn universeel.

• I_am_akira
Zoals ik al zei, ken het appartement. aansluitingen zijn prima, en muziek draaien op je appartement op je versterker is lekker. dan zon debiel radiotje.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:47
Dit is toch wel het top-punt van nerd zijn denk ik..

Je Laptop meenemen in de bus naar vakantie..

*zucht* waar moet het het heen met de jeugd.... :(

• I_am_akira
Op dinsdag 02 juli 2002 16:30 schreef Sn3akz het volgende:

ga jij maar eens 22 uur in de bus uit je neus eten.
Ik en nerd zijn hahaha.. funny >:)

• paradoXical
  • Laatst online: 21-12 20:22

paradoXical

The ParadoX

Waarom nerd zijn?

pffff

Doe mij ook maar de laptop in de bus, wedden dat alle hot chickz langs je willen zitten :+

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

*grin* al bedacht dat je die tijd ook niet helemaal nuchter kan overbruggen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
neem de playboy mee, een goed boek en heel veel drank, dan kom je die busrijs echt wel door hoor.

ben je zo verslaafd dat je niet ff zonder pc kan?

Verwijderd

Bus? Spanje? Dan stap je toch in vergaande staat van dronkenschap in, wordt de volgende dag wakker en denkt: "Zowhe, zijn we dur al?" >:)

Maarruh, als je je lappie goed tuned, kan je +/- 4 uur overleven op een accu. Die universeel auto-laders hebben gemiddeld 3 uur nodig om een accu op 80% te brengen, dus dat ga je net redden. De ideale oplossing zou zijn wanneer je je lappie direct aan de lader kan hangen, en dan alleen de accu gebruiken in de tijd dat de bus stilstaat ofzo.

Verwijderd

Die kluis kan ook open hoor... 10 tegen 1 dan de kamermeisjes de kluis sneller open hebben dan het plaatselijke inbrekersgilde.

Maar ook ik denk dat de chauffeur daar niet zo moeilijk over zal doen hoor. Zorg in ieder geval wel, bij welke oplossing die je ook kiest, dat je een lange snoer hebt zitten aan omvormer/adapter/.../... waarmee je de chauffeur gaat lastig vallen zodat ie niet in de weg zit of ligt.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48

Zoefff

❤ 

Op dinsdag 02 juli 2002 17:14 schreef Sepans het volgende:
Bus? Spanje? Dan stap je toch in vergaande staat van dronkenschap in, wordt de volgende dag wakker en denkt: "Zowhe, zijn we dur al?" >:)

Maarruh, als je je lappie goed tuned, kan je +/- 4 uur overleven op een accu. Die universeel auto-laders hebben gemiddeld 3 uur nodig om een accu op 80% te brengen, dus dat ga je net redden. De ideale oplossing zou zijn wanneer je je lappie direct aan de lader kan hangen, en dan alleen de accu gebruiken in de tijd dat de bus stilstaat ofzo.
Jah, dan zit jij je accu lekker op te laden, willen ze weer weg gaan... euheuheuheuheuhe....euheuheuheu....busaccu leeg.. :o

mja, zal wel niet zo snel gebeuren, want volgens mij zitten er redelijk brute accu's in zo'n bus...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Veel zielige reacties. Laat die gozer toch lekker zelf beslissen of hij zijn laptop meeneemt op vakantie.

• I_am_akira
is toch leuk of niet?

paar divx films branden op dvd die je zelf leuk vind en me vriendin natuurlijk. en muziek die ik zelf wel . af en toe een spelletje doen . gemaakte fotos met me digitale camera kan ik er meteen opzetten en de mini filmpjes, van ons en onze vriendin in colossos ;-)

Verwijderd

Vraag de chauffeur met 20 euro in je hand.

Gewoon jongens krentenbrood.

Verwijderd

ik zou voor de zonnepanelen gaan...

heel intelligent weer...

22 uur .. goh .. ga je op vakantie naar de noordpool ofzo...

dat bij jou de zon wél 22 uur lang schijnt

• I_am_akira
Op dinsdag 02 juli 2002 17:31 schreef nlchandler het volgende:
ik zou voor de zonnepanelen gaan...

heel intelligent weer...

22 uur .. goh .. ga je op vakantie naar de noordpool ofzo...

dat bij jou de zon wél 22 uur lang schijnt
ja lekker wanhopig he ;-)

maar als er gewoon stopcontacten in de bus zitten
is het al prima hoor..

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12 00:32

ArmEagle

Duzz.

Op dinsdag 02 juli 2002 16:30 schreef Sn3akz het volgende:

Noem je dAt toppunt van nerd zijn??
Heb je nog nooit van WAN }:O of Campzone 8-) gehoord?
URLs plaatsen mag ik vast niet, maar die kun je zelf ook wel verzinnen.

Verwijderd

/me neemt ook zijn laptop mee op vakantie... en erger...ik ga naar center parcs :Y)

• memphis

memphis

Op dinsdag 02 juli 2002 18:01 schreef Paveway het volgende:
/me neemt ook zijn laptop mee op vakantie... en erger...ik ga naar center parcs :Y)
* memphis neemt alle 2 de laptops mee naar EuroDisney

• I_am_akira
*D

Verwijderd

Zie me sig

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 18:24 schreef Sinclair het volgende:

/me neemt alle 2 de laptops mee naar EuroDisney
Ik buig voor u...u zijt de meester... :P

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 19:46 schreef Paveway het volgende:

[..]

Mag je ook voor mij buigen. :P Ik heb vorige week in mijn vakantie nog gewerkt in Gran Dorado. (eigen bedrijf)

• memphis

memphis

Op dinsdag 02 juli 2002 19:46 schreef Paveway het volgende:

[..]

Als je dat maar weet :)
HP Omnibook 6000 en een Toshiba Satelite 1800-400, die laatste draait als MP3/DIVX/DVD player in de auto via een 5" schermpje op het dashboard >:)

Je moet toch wat te doen hebben onderweg, ik begrijp de topicstarter wel :)

Verwijderd

Apsoluut niet doen!!!!!! Tenzij je er vanaf wil of dat je een defecte laptop terug naar huis wil nemen. Ben je dan toch zo eigenwijs leg de laptop dan aan de verwarming of balkon hekwerk vast in een weekeind tas opgeborgen. Niet in een laptop tas dat valt teveel op.

• Arnout
  • Laatst online: 20-12 20:24
Je kunt toch veel leukere ;) dingen doen in zo'n bus? :?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sjeeeez GET A LIFE man! :X

Je gaat toch op vakantie man? Dan ga je toch niet achter de computer zitten.... :Z
Begrijp me niet verkeerd, ik ben al 2x naar Lloret de Mar geweest. Zeer veel fun, altijd wel iets te doen. Er zijn dus geen 'dode momenten'....

Gewoon het gevalletje thuis laten en sociale contacten op doen. :P

Whatever.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12 12:31
ik vind het best wel kansloos, je gaat op vakantie en bent niet in staat zonder een computer te leven :? :? :(

Neem een pak kaarten mee in de bus en ga klaverjassen :D :Y)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 16:16 schreef I_am_akira het volgende:

Laptop op vakantie in Lloret, hoe voel jij je, wel helemaal lekker?

Je gaat uit ja je slaapt tot 12 ja kan ik ook nog inkomen maar normaal gesproken slaap ik wat langer dan 3 uurtjes omdat ik rond 9 uur pas thuis kom, dan wordt je wakker en ga je wat eten en op het strand liggen of biertjes tanken, dan ga je eten en daarna wat tv kijken en nogmeer bier kappen. Dan ga je aangeschoten weer op stap.
ik zie geen tijd voor een laptop.

het lijkt trouwens net of je in je eentje op vakantie gaat.

Verwijderd

Zet er wel ff een GSM in met internet ontvanger/verzenden kan je ook nog posten op tweak B-) . I whish i had a laptop :9

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Mensen, het is ook niet mijn idee van vakantie, maar hij vraagt om een oplossing.

Wat je het beste kan doen, is een simpele twee weg stekker meenenem, en zorgen dat je in het midden van de bus zit. Hier zit vaak het koffiezet apparaat, waar je de stekker even uittrekt en de tweeweg stekker tussen propt. Lukt dit niet, dan heb je vaak nog een punt bij de slaapcabine.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 22:49 schreef elgringo het volgende:
ik vind het best wel kansloos, je gaat op vakantie en bent niet in staat zonder een computer te leven :? :? :(

Neem een pak kaarten mee in de bus en ga klaverjassen :D :Y)
Kaartspelletjes staan ook op windows >:)

Verwijderd

Trouwens nu we toch zo lekker over die schootcmputers aan de gang zijn... :P

Ik wil de mijne ook meenemen naar Griekenland. Heb toch opslagruimte nodig voor alle digifotootjes die ik daar ga maken. >:) Ik ben heel wat van plan!!!
En als je vriendin tegen elf uur al plat ligt... :z
De vraag is... Komt zo'n ding eigenlijk wel veilig door die apparatuur van de douane heen? Slopen die apparaten je computer niet?
En mag je dat ding trouwens ook gebruiken in een vliegtuig, volgens mij namelijk niet!!!

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Sjezus eej!!!

Dat jij niet ff zonder pc kunt.....

Zwak hoor, dat horen tweakers toch ook te kunnen! Wij streven er niet naar nerds te zijn, maar ook een normaal leven te hebben. Zoek anders een leuk meiske ofzow... :P

©zweitausendundsechs

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
al die zakenlui zitten ook altijd met een laptop in het vliegtuig. volgens mij mag je em gewoon gebruiken. denk maar aan die reclame van apple... :)

enne, het komt prima door de douane heen. je kan ook een fototoestel/fotorolletje meenemen, en die wordt ook niet gewist ofzo

Verwijderd

Vaak genoeg op en neer geweest naar de USA of en mensen gezien die laptops gebruiken. Alleen niet tijdens start of landing maar dan mag je ook al geeneens een walkman op hebben dus das gewoon.
De nieuwere vliegtuigen hebben zelfs per stoel een stroomaansluiting om een laptop op aan te sluiten das helemaal toppie. Ik las pas dat boeing zelfs internet gaat aanbieden in z'n vliegtuigen daar moet je toch ook een computer voor hebben.
Maar voor verveling in dus ... palm pilot met bejeweled en qed met wat e-books kom ik een aantal dagen door en dat ding doet 30 dagen met een batterij..... dat geen idee?? iig om de busreis door te komen.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 01:24 schreef Grunneger het volgende:
De vraag is... Komt zo'n ding eigenlijk wel veilig door die apparatuur van de douane heen? Slopen die apparaten je computer niet?
Als de de röntgenapparatuur bedoeld; da's geen probleem hoor. Heb op school mijn laptop voor es onder de rontgenbuis gelegd en hij draait nog vrolijk :9

Verwijderd

Enne, wat is er zo erg aan je laptop mee nemen? Afgezien het diefstal/beschadigingsrisico? Kan me errug goed voorstellen dat je wat te doen wilt hebben in de bus. Ook al ben je met vrienden, een hele dag kaarten is ook niks en als je moeilijk slaapt in de bus kan het toch wel leuk zijn als je wat te doen hebt.

Maar bovenal, iedereen moet het toch zelf weten.

• memphis

memphis

Ik kom nu tot een ander idee...

Koop zo'n portable MP3/VCD speler, VR-brilletje erbij en je kan 5 uur op een setje batterijen doen....

Dan kan je een heel eind komen met een strip van 12 batterijen :P

Pagina: 1